adamek1212 Opublikowano 14 Lutego 2019 Opublikowano 14 Lutego 2019 Witam, Znowu pisze o grzejącym się silniku. Otóż w moim starym silniku paneweczki i wał szlak jasny trafił to byłem zmuszony wymienić silnik na nowy. Przy okazji wymiany wymieniłem tarczę sprzęgła, pompę wody bo juz była na wykończeniu oraz termostat( stary był jeszcze fabryczny),oraz wiskozę(która kręci sie szybciej jak silnik ma wyzsze obroty(tak powinno byc?). A4 z klimą nie wiem czy to cos zmienia. Od razu po wymianie wszystkeigo przez mechanika pojechałem w trasę 300 km w jedną stronę było spoko w drugą w czasie jazdy samochód sie grzał skakał do 100 stopni wcześniej na postoju sie nie grzał, okazało się, że nowa pompa wody miała wycieki pompa na gwarancje mechanik zamontował nową pompę układ odpowietrzony i dzisiaj sobie pojeździłem trochę z 20-30km i na postoju w ciągu minuty może dwóch zobaczyłem ze temp z 90 juz powoli rośnie po ruszeniu spadła do równych 90 stopni, ogrzewanie grzeje jak szalone. ustałem na postoju i znów po minucie może dwóch temp rośnie i rośnie dochodzi do 100 stopni, jak trzymałem silnik tak na 1.5k obrotów to po parunastu sekundach temperatura spadła do 90 stopni. Na wolnych obrotach odkręciłem zbiorniczek i tam z tyłu tego zbiorniczka poleciało troche powietrza i płynu. zakręciałem zbiorniczek i z tego węża z dziurką na nagrzewnicy zdjąłem go troche i z tej dziurki sikało aż do wysokości maski. (to chyba odpowietrzony). Za wiskozą pomacałem sobie chłodnie lekko ciepła nawet nie była zimna cała była. Ten wąż wodny na dole chłodnicy z prawej strony jak sie stoi twarza do maski jbc (tam chyba termostat siedzi) też był zimny i z niego wychodzi taki cienki wężyk który leci do zbiorniczka z płynem i też był zimny. Powietrze które wiskoza wydmuc**je tez zimne nawet lekko ciepłe nie jest. Raz włączył sie ten wiatraczek elektryczny. A ten wąż co leci z prawej z góry od chłodnicy do silnika chyba, był ciepły. to co termostat do wymiany czy nagrzewnica zakamieniona czy któryś wąż moze zatkany może być? albo chłodnica zrobiła kaput. Czy juz nie wiem co. Szczerze mam ochotę już sprzedać tą nieszczęsną A4 i coś innego kupić... ale jak tutaj wymieniłem zawieszenie silnik to juz chyba opłaca sie zrobić ten układ chłodzenia
OlekS Opublikowano 14 Lutego 2019 Opublikowano 14 Lutego 2019 Miałem podobne objawy kiedyś w audi a3 8l 1.6 benzyna. U mnie była nieszczelna uszczelka pod głowicą, i gorące spaliny trafiały do układu chłodzenia, i bardzo pomalu mi płyn chłodniczy ubywał. Nie mówię że ty tak masz u siebie, poprostu żebyś miał na uwadze A tak to jesteś w dobrym kierunku, chłodnica, termostat, pompa, węże, wszystko do sprawdzenia
adamek1212 Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Opublikowano 14 Lutego 2019 (edytowane) Jeszcze jak sie zgasi silnik to słychać bulgotanie i temperatura trochę rośnie. Jutro sie jeszcze przejadę z 15 km i zobaczę czy chłodnica i wszystkie węże są ciepłe może termostat się zacina ale jest nowy to nie powinien. W sumie jak nowa pompa wody ciekła to może i termostat jest zepsuty.. bo nawet jakby układ był zapowietrzony to chłodnica i tak by sie chociaż trochę nagrzewała. A żeby płynu mi ubywało to nie zauważyłem. A mój mechaniki mówi że to przez nagrzewnicę także jutro te dwa węże od nagrzewnicy połączę odpowietrzę układ i jak nic nie będzie grzało to nagrzewnica do wymiany Edytowane 14 Lutego 2019 przez adamek1212
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się