Jump to content
IGNORED

Powietrze w oponach


Recommended Posts

Posted

Siema, pany na naklejce mam napisane przy największym obciążeniu na przód 2.6 a na tył 3.0. Samochód to A4 B5 1.8 125km , jak się powinno tego używać ? Zawsze powinno się pompować opony patrząc na największe obciążenie nawet jak ciągle się jeździ samemu ? 

Posted

Nie najwieksze obciążenie jest wtedy gdy zaladyjesz auto po dach i np. Ciagniesz przyczepę. Wtedy pompujesz na max z naklejki na codzień gdy jezdzisz sam pompujesz na minimalne cisnienie jak w naklejce oczywiscie patrzysz pod odpowiedni rozniar koła i opony bo cisnienia mogą się różnić.

Jazda z nieprawidłowym ciśnieniem bedzie powodowała przyspieszone zużywanie opon itp.

Posted
34 minuty temu, k232 napisał:

Zawsze powinno się pompować opony patrząc na największe obciążenie nawet jak ciągle się jeździ samemu ? 

Nie potrafię zrozumieć ludzi którzy tak prostej informacji z wlepki nie potrafią zrozumieć.

Posted
21 minut temu, Fido napisał:

Nie potrafię zrozumieć ludzi którzy tak prostej informacji z wlepki nie potrafią zrozumieć.

Nie potrafię zrozumieć ludzi, którzy nie potrafią odpowiedzieć na jasno zadane pytanie.

Posted (edited)
31 minut temu, MaTeo85 napisał:

Nie najwieksze obciążenie jest wtedy gdy zaladyjesz auto po dach i np. Ciagniesz przyczepę. Wtedy pompujesz na max z naklejki na codzień gdy jezdzisz sam pompujesz na minimalne cisnienie jak w naklejce oczywiscie patrzysz pod odpowiedni rozniar koła i opony bo cisnienia mogą się różnić.

Jazda z nieprawidłowym ciśnieniem bedzie powodowała przyspieszone zużywanie opon itp.

Pytam bo mi majster specjalista mówił, że powinno się pompować opony tak jak na wlepce przy największym obciążeniu nawet gdy jeździ się samemu. Aktualnie mam u Siebie nabite na 2.0 bo tak jest na wlepce przy tych oponach i przy 1 osobie ale troszkę więcej zaczął mi palić.

Edited by k232
Posted

Chyba taki z niego specjalista jak z koziej d .py trąbka.

Zastosuj się do tego co jest na wlepce.

 

Posted

Tak może trochę więcej palić bo opona przy normalnym ciśnieniu styka się z podłożem całą szerokością bieżnika, czyli tak jak powinno być. Gdy opona ma zbyt duże cisnienie to robi się z niej balon, przylaga do asfaltu tylko srodkiem, a samochód czesto podskakuje na nierownosciach jak piłka.

  • 1 month later...
Posted

Dokładnie, musisz być przygotowany na to, że więcej będzie palić. Dlatego też warto zwracać uwagę na opony.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...