Pyccqku Opublikowano 8 Marca 2019 Opublikowano 8 Marca 2019 (edytowane) Witam forumowiczow, wczoraj bylem w jednej z okolicznych firm tunerskich (firma zajmujaca sie wieloma sportowymi samochodami) celem podniesienia mocy. Niestety po pierwszym pomiarze mocy na hamowni wyszla za duza seria (153 km i 320nm). Dowiedzialem sie, ze turbosprezarka przeladowuje na gorze i po sprawdzeniu dawkowania PD na sprzedzie firmowym nierowno dawkuja co powoduje ten wzrost. Dawkowanie (film, bo nie zapisalo mi logow): https://photos.app.goo.gl/nPtovkTLSFUBcYfY8 Czy to mozliwe ze w 1.9tdi bez wirusa bylo az tyle mocy? Wczesniej udalo mi sie znalezc temat w ktorym ktos tez pisal o podobnym przypadku, ale czy to normalne i mozna smialo mapowac autko? Po skanowaniu VCDS nie znajduje bledow z silnikiem (jest tylko blad na liczniku (zamontowany zly czujnik poziomu oleju) i blad z wziazka w drzwiach od strony kierowcy. Dodam ze przez sekunde, dwie po odpaleniu obroty (nie zawsze) nieznacznie spadaja i slychac charakterystyczny stukot. Nie zanotowalem problemow z odpalaniem, max po 2 dniach nie ruszania auta rozrusznik zakreci do 3x. Przy dodawaniu gazu slychac dodatkowo metaliczny dzwiek (dzwiek bardzo podobny do wyrobionej wiskozy, jak je sprawdzic?) Bylbym wdzieczny za analize wykresu oraz dawkowania ktore sprawdzilem w VCDS. Edytowane 8 Marca 2019 przez Pyccqku Dodano dawkowanie pd
dawidrybnik Opublikowano 13 Marca 2019 Opublikowano 13 Marca 2019 Nie ładne te kreski jakieś, ale lepiej poczekamy na odpowiedź expertów. Ja miałem w swoim AVF serie 143KM i 325nm, po programie wyszło 179,9km i 410nm na oryginalnych gratach, to wiekszość forumowiczów tutaj powiedziała że nie ma szans na taki wynik
misiek95 Opublikowano 13 Marca 2019 Opublikowano 13 Marca 2019 Korekcje są w miare ok, o niczym to nie świadczy. Teoretycznie przeładowująca turbina i źle dawkujące pompowtryskiwacze mogą dać taki przyrost, czemu nie. Czy możesz zrobić chipa? Zdecydowanie nie. Turbinka musi ładnie trzymać zadane ciśnienie, auto nie może dymić na czarno od nadmiaru paliwa i wtedy można zwiększać moc. 28 minut temu, dawidrybnik napisał: Nie ładne te kreski jakieś, ale lepiej poczekamy na odpowiedź expertów. Ja miałem w swoim AVF serie 143KM i 325nm, po programie wyszło 179,9km i 410nm na oryginalnych gratach, to wiekszość forumowiczów tutaj powiedziała że nie ma szans na taki wynik Wynik wynikiem, pytanie na jakiej hamowni i na którym biegu mierzone. Przy pomiarze na 3 biegu zawsze wychodzi taka górka i zawyżony wynik.
boguc Opublikowano 13 Marca 2019 Opublikowano 13 Marca 2019 1 godzinę temu, misiek95 napisał: Korekcje są w miare ok, o niczym to nie świadczy. Teoretycznie przeładowująca turbina i źle dawkujące pompowtryskiwacze mogą dać taki przyrost, czemu nie. Czy możesz zrobić chipa? Zdecydowanie nie. Turbinka musi ładnie trzymać zadane ciśnienie, auto nie może dymić na czarno od nadmiaru paliwa i wtedy można zwiększać moc. Wynik wynikiem, pytanie na jakiej hamowni i na którym biegu mierzone. Przy pomiarze na 3 biegu zawsze wychodzi taka górka i zawyżony wynik. Czyli najlepiej hamować na 4 biegu ??
misiek95 Opublikowano 13 Marca 2019 Opublikowano 13 Marca 2019 4 godziny temu, boguc napisał: Czyli najlepiej hamować na 4 biegu ?? Na maha na politechnice wychodził nam zawsze najmniejszy (najbardziej wiarygodny) wynik na przedostatnim biegu. Przełożenie całkowite zbliżone do 1.
boguc Opublikowano 13 Marca 2019 Opublikowano 13 Marca 2019 7 godzin temu, misiek95 napisał: Na maha na politechnice wychodził nam zawsze najmniejszy (najbardziej wiarygodny) wynik na przedostatnim biegu. Przełożenie całkowite zbliżone do 1. Czyli u mnie to byłoby 5 bieg, jeszcze nie spotkałem się chyba w opisie jakiegoś wykresy że hamowane na 5 biegu ?
misiek95 Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 10 godzin temu, boguc napisał: Czyli u mnie to byłoby 5 bieg, jeszcze nie spotkałem się chyba w opisie jakiegoś wykresy że hamowane na 5 biegu ? Dużo wykresów w necie jest z hamowni drogowej i tam na 5 biegu żeby kopnąć auto do końca to byś musiał na niemieckiej autostradzie być chyba Pozatym drogowa pewnie rządzi sie innymi prawami. Ja mówie o stacjonarnej podwoziówce z 4 rolkami, taką sie bawiliśmy na pwr
slodki79 Opublikowano 19 Marca 2019 Opublikowano 19 Marca 2019 W dniu 8.03.2019 o 12:28, Pyccqku napisał: Czy to mozliwe ze w 1.9tdi bez wirusa bylo az tyle mocy? ale czy to normalne i mozna smialo mapowac autko? Kolego ja miałem też taką sytuację, chyba nawet też kiedyś tu opisywałem. 151,7 KM/302,9 Nm Dobry "szpec" ogarnie Ci to bez problemu. Dodatkowo poprawi program do odpowiedniej "kondycji" ostatniego wykresu z mocą już nie mam, bo w sumie nie muszę nikomu nic udowadniać, ale po drugiej korekcie jak wymieniałem pompki z AL wypluło 172/372Nm. Po wymianie głowicy i ostatniej korekcie w ASO 179/380Nm. to tyle na seryjnym gracie z pompką AL 1
M4rcinSZ Opublikowano 8 Maja 2019 Opublikowano 8 Maja 2019 Pewni jakiś tuner by ci się zgodził na walkę z twoimi kreskami bo chodź osprzęt się sprzeciwia swoim działaniem to można je wymusić albo stłamsić i w ten sposób ogarnąć te kreski ale nie o to chodzi. Bo to właśnie po takich programach (albo co gorsza wgrać jakiegoś gotowca albo klona od kolegi) powstaje szerząca się opinia o szkodliwości tuningu. Czyli ktoś musiał by ci wyciągnąć pompki i sprawdzić je na stole bo skazania vaga nie mówią wszystkiego a jedynie dają obraz reakcji czujników na podstawie założonego działania jakie miał zrobić pompo-wtrysk.No i dobrze by było sprawdzić turbo może już bez wyciąganie czy chodź nie wiem czy nie prościej będzie je wyciągnąć i sprawdzić geometrię i sztangę, wężyki. Najgorzej z tym paliwem bo uszczelki pod pompki 150 zł + sprawdzenie 1 sztuki koło 100 zł. Pozostaje mieć nadzieję że to turbina robi taką zawieruchę że ten Nm tak skacze a jest to możliwe.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się