Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana dedykowanych zespolonych cewek ADRa na inne z grupy VAG.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Padła mi ostatnio pierwsza świeca, wymiana pomogła na kilka tygodni, powrócił problem szarpania na gazie tyle że z uszkodzoną świecą skakał jak żaba a teraz delikatnie podszarpuje przy mocniejszym wciśnięciu gazu przy około 2000 obr. Nie pomaga zamiana świec, kabli na podmiankę nie mam, ewidentnie winna jest cewka lub przewody. Jak wiadomo grupa VAG postanowiła zrobić użytkownikom pod górę płodząc do ADRa dedykowany zespół modułu zapłonowego i zintegrowanych dwóch cewek. Najtańszym sensownym zamiennikiem jest cewka NGK, której cena oscyluje w okolicy 600+ PLN, plus przewody jakieś markowe minimum 200zł. Daje to kwotę która w moim przypadku stanowi połowę ceny zakupu mojego A4 B5. Dla porównania zespół modułu i dwóch podwójnych cewek do VW pastucha B5 2,0 8V kosztuje 240zł za zamiennik marki BERU, do tego przewody też BERU 120zł, BERU czyli górna półka zapłonowa... 

800+ za dedykowane ADRowi NGK vs. 360zł za kompletny zestawy wysokiej jakości do pastucha. Dla mnie rachunek jest prosty... 

Z tym że w VW mamy kostkę 4 pin, a w ADR 3 pin + masa. 

Taki pinout znalazłem w necie, zakupiłem na początek chiński komplet do pastucha za 120zł cewka i przewody, będę weryfikował w następny weekend. 

Jest jeszcze możliwość ożenienia czterech pojedynczych cewek z FSI, połączonych parami, które mają cewkę zintegrowaną z modułem i fajką. Wdaje mi się że rozwiązanie jeszcze lepsze ale dla bezpieczeństwa ECU silnika trzeba by było je zasilić po przekaźniku, bezpośrednio z akumulatora, bo zamiast dwóch cewek z dwoma wyjściami mamy 4 osobne cewki czyli dwa razy większy pobór prądu. W tym przypadku cena 4 kompletnych makowych cewek wyniosłaby do 400zł a w razie awarii do wymiany jest jedna sztuka a nie cały zespół. 

Audi Coils.jpg

cewka vw.jpg

coilpins.JPG

Opublikowano (edytowane)

Póki co tylko na stole, sprawdziłem "pinout", zgadza się. Sprawdziłem sterowanie napięciem 5V, działa. Jestem właśnie w trakcie lutowania adaptera, tak żeby nie rezać oryginalnej wtyczki. 

IMG_20190316_142346.jpg

IMG_20190316_142342.jpg

IMG_20190316_142337.jpg

IMG_20190316_142632.jpg

Edytowane przez TomaszMkII
Opublikowano

Pracuje ;) trochę przewody za długie ale docelowo i tak będą 4 pojedyńcze cewki. 

IMG_20190316_190910.jpg

Opublikowano

2000km przejechane, nic złego się nie dzieje.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Od wymiany auto tygodniowo robi około 200-300km nie dzieje się nic, kable HART, cewka chińska :) kable 40zł, cewka 72zł :) Naczytałem się tyle o kablach NGK które nie działają od razu po zamontowaniu i nie wiem WTF :)

Opublikowano (edytowane)

Pomyłka tematu.Sorry

Edytowane przez Busiek100
Opublikowano

Na ten moment Audi z cewką marki SIDAT, kablami HART i standardowymi świecami BKUR6ET-10 zrobiło ok 37000 km bez żadnych problemów ze strony układu zapłonowego. 

Opublikowano

Jak sie aktualnie sprawuję? Też chciałbym zrobić tą przeróbke w swoim ADRze jakie dokładnie elementy i z jakiego silnika potrzebuje?

Opublikowano

Czy ktoś może mi pomóc w przerobieniu cewek na pojedyncze ????

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...