TomaszMkII Opublikowano 10 Marca 2019 Opublikowano 10 Marca 2019 Padła mi ostatnio pierwsza świeca, wymiana pomogła na kilka tygodni, powrócił problem szarpania na gazie tyle że z uszkodzoną świecą skakał jak żaba a teraz delikatnie podszarpuje przy mocniejszym wciśnięciu gazu przy około 2000 obr. Nie pomaga zamiana świec, kabli na podmiankę nie mam, ewidentnie winna jest cewka lub przewody. Jak wiadomo grupa VAG postanowiła zrobić użytkownikom pod górę płodząc do ADRa dedykowany zespół modułu zapłonowego i zintegrowanych dwóch cewek. Najtańszym sensownym zamiennikiem jest cewka NGK, której cena oscyluje w okolicy 600+ PLN, plus przewody jakieś markowe minimum 200zł. Daje to kwotę która w moim przypadku stanowi połowę ceny zakupu mojego A4 B5. Dla porównania zespół modułu i dwóch podwójnych cewek do VW pastucha B5 2,0 8V kosztuje 240zł za zamiennik marki BERU, do tego przewody też BERU 120zł, BERU czyli górna półka zapłonowa... 800+ za dedykowane ADRowi NGK vs. 360zł za kompletny zestawy wysokiej jakości do pastucha. Dla mnie rachunek jest prosty... Z tym że w VW mamy kostkę 4 pin, a w ADR 3 pin + masa. Taki pinout znalazłem w necie, zakupiłem na początek chiński komplet do pastucha za 120zł cewka i przewody, będę weryfikował w następny weekend. Jest jeszcze możliwość ożenienia czterech pojedynczych cewek z FSI, połączonych parami, które mają cewkę zintegrowaną z modułem i fajką. Wdaje mi się że rozwiązanie jeszcze lepsze ale dla bezpieczeństwa ECU silnika trzeba by było je zasilić po przekaźniku, bezpośrednio z akumulatora, bo zamiast dwóch cewek z dwoma wyjściami mamy 4 osobne cewki czyli dwa razy większy pobór prądu. W tym przypadku cena 4 kompletnych makowych cewek wyniosłaby do 400zł a w razie awarii do wymiany jest jedna sztuka a nie cały zespół.
TomaszMkII Opublikowano 16 Marca 2019 Autor Opublikowano 16 Marca 2019 (edytowane) Póki co tylko na stole, sprawdziłem "pinout", zgadza się. Sprawdziłem sterowanie napięciem 5V, działa. Jestem właśnie w trakcie lutowania adaptera, tak żeby nie rezać oryginalnej wtyczki. WhatsApp Video 2019-03-16 at 11.52.48.mp4 Edytowane 16 Marca 2019 przez TomaszMkII
TomaszMkII Opublikowano 16 Marca 2019 Autor Opublikowano 16 Marca 2019 Pracuje trochę przewody za długie ale docelowo i tak będą 4 pojedyńcze cewki. VID_20190316_190518.mp4
TomaszMkII Opublikowano 13 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2019 2000km przejechane, nic złego się nie dzieje. 1
TomaszMkII Opublikowano 20 Maja 2019 Autor Opublikowano 20 Maja 2019 Od wymiany auto tygodniowo robi około 200-300km nie dzieje się nic, kable HART, cewka chińska kable 40zł, cewka 72zł Naczytałem się tyle o kablach NGK które nie działają od razu po zamontowaniu i nie wiem WTF
Busiek100 Opublikowano 23 Lutego 2020 Opublikowano 23 Lutego 2020 (edytowane) Pomyłka tematu.Sorry Edytowane 23 Lutego 2020 przez Busiek100
TomaszMkII Opublikowano 27 Stycznia 2021 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2021 Na ten moment Audi z cewką marki SIDAT, kablami HART i standardowymi świecami BKUR6ET-10 zrobiło ok 37000 km bez żadnych problemów ze strony układu zapłonowego.
Iksdekasiacz Opublikowano 6 Lutego 2022 Opublikowano 6 Lutego 2022 Jak sie aktualnie sprawuję? Też chciałbym zrobić tą przeróbke w swoim ADRze jakie dokładnie elementy i z jakiego silnika potrzebuje?
biskuppce Opublikowano 2 Października 2023 Opublikowano 2 Października 2023 Czy ktoś może mi pomóc w przerobieniu cewek na pojedyncze ????
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się