Jump to content
1 1
OlekS

Wymiana uszkodzonego licznika

Recommended Posts

Witam.

Po długich poszukiwaniach na forum i poza, nie znałazłem konkretnej informacji jak to zrobić, albo tajemnica, albo "szukać ogarniętego", więc postanowiłem sam to zrobić i napisać taki mały poradnik jak ja sobie podmieniałem licznik w audi a4 b6 2004 RB4, mi się wydaję że procedura jest ta sama w 2001-2004 poza rożnicą imobilisera i zczytu prędkości ( nie zamieniamy liczniki 2001-2002 z licznikami 2003-2004, o tym jest temat na forum)

************************************************************************************


**************************************************************************************



Od razu mówie, że to nie jest aż taki prawdziwy DIY, nie jest chyba sposób oryginalny, ponieważ są bardzo dużo różnych możliwości zmiany zegarów, rożne kable, oprogramowania itp.

Wszystko co robicie - na własne ryzyko, ale jak bedziecie postepowac zgodnie z tym co napisałem nic złego się nie stanie, tylko sukces z samodzielnej wymiany licznika w swoim autku.

Dla tego bedzie potrzebne:

- kabel VAG COM KKL (ja mam 2 rodzaje, z czipem CH340 i FT 232BL), używałem drugiego, czyli FDTI

- Program VCDS, raczej jakiś sprawdzony, żeby można było kodować i adaptować

- Program VAG EEPROM Programmer

I to wszystko, nic więcej, no i teraz po kolei, polecam wiedzieć PINy swoich liczników starego i nowego, jak nie wiadome, to opisze jak je wyciągnąć.

Obecnie w aucie stary licznik. Zapisujemy interwal serwisowy (ilość dni i km do serwisu) i przebieg, kto potrzebuje

Trzeba zainstalować soft VAG EEPROM Programmer, nie żaden inny, otwieramy i wybieramy w OPTIONS com z numerem pod jakim komp widzi kabel VAG, musi to być koniecznie Com1 lub 2, jak jest inny com port to musimy podmienić w ustawieniach sterownika VAG KKL.

530559cs-960.gif

Jak to zrobimy, dalej działamy bardzo pomału i ostrożnie, bo naprawde można uwalić zegary. Zalecam, chociaż można i bez tego się obejść zapisać wsad EEprom starego i nowego licznika na wszelki przypadek (Nieudana korekta przebiegu i tp) żeby można było wrócić licznik do życia (błedy DEF i inne różne wariacje pamięci EEprom)

Dla wydostania wsadu działamy tak:

Dash - Bosch - Audi A4(RB4 Encrypted) - Read EEprom(Encrypted)

Pojawi się DUMP waszego EEpromu, ktory trzeba zapisać na kompa, File - Save As i pokazujemu gdzie chcemy to mieć (wsad ma oznaczenie .BIN i ma 1024KB)

Póżniej zapisujemy z powrotem ten wsad co mamy w bufferze programu lub wybieramy ten .BIN co wcześniej sobie ściągnąliśmy, Dash - Bosch - Audi A4(RB4 Encrypted) - Write EEprom(Encrypted)

Jeżeli buczy licznik, przebieg dzienny sie wyzeruje - to jest normalne i niema czego się bać. Mając wsad licznika możemy śmiało kombinować i mieć pewność że zawsze można wrócić zegary do normy, ale nie o tym temat.

Wydostanie PINu z pierwszego (starego) licznika (ECU ma taki sam)

c88559cs-960.gif

Wprowadzamy licznik w tryb "programowania" - Set Newmode i Read EEprom (Decrypted)* 

Pojawi nam się ten sam wsad co był wcześniej tylko w wersji "PRO", można odczytać model, typ EEprom i Login - to i jest nasz PIN #1, tak że można chyba zrobić korekcję przebiegu i zapisać wsad z powrotem, ale ja akurat tego nie robiłem tym programem, bo nie jest on dla tego do końca przeznaczony, jak mówiłem na swoje ryzyko, nie polecam tego robić. Ważne że PIN już mamy, wracamy licznik w stan normalny Set Back To Adapted Mode

w przypadku gdy licznik zdech nagle i nie działa wcale, sie nie łączy z KKL, trzeba będzie wyciągać PIN z ECU, jest program TACHO, dobrze z tym radzi, ja nie miałem okazji z nim sie bawić.

Naprzykład PIN naszego pierwszego (starego) licznika = pin ECU   ___  1234

Demontujemy zegary, nie będę opisywał jak to się robi, montujemy nowe i wydostajemy PIN#2 nie zwracając uwagi na to, że licznik cały mruga i piszczy. 

Zakaz odpalania samochodu. Blokada ECU na jakiś czas.

wyciągamy PIN #2 w taki sam sposób jak to robiliśmy z pierwszym pinem.

Powiedzmy że PIN#2  ____  6789

 

Wchodzimy w VCDS, musimy przyuczyć nowy licznik do auta i połączyć z ECU. Wybieramy 17 - Licznik (Instrument Panel) i 11 - LOGIN, tutaj teraz mamy wpisać PIN#2 od nowego licznika, dodając z przodu 0, czyli 06789 i OK. Jak jest wszystko dobrze to VCDS cofnie nas do 17 - licznik, jeśli nie jest dobrze, powiadomi nas, że coś jest nie tak to trzeba bedzie poczekać tyle jak jest w pomiarowych kanałach # 24.

Więc PIN#2 jest przyjęty i idziemy w adaptacje - 10, kanał 50, wpisujemy zamiast 32000 PIN#1, czyli 01234, test, save, powinien się zmienić VIN ugóry. Potwierdzamy wszystko, wychodzimy, wyciągamy kluczyk ze stacyjki, chwila czekania. Wstawiamy klyczyk, przekręcamy, sprawdzamy czy się udało - 17-Licznik,11 -  LOGIN - wpisujemu PIN#1, czyli stary pin, również PIN ECU, jak wszystko OK czeka ostatni najłatwiejszy etap - przypisanie kluczyków do zegarów.

Adaptacja - 10, kanał 21, i wpisujemy ilosć kluczyków w pierwszej ramce, w moim przypadku 2, test, save, exit i wyciągamy pierwszy kluczyk, wstawiamy drugi, przekrecamy i wszystko OK. Cieszymy się nowym lub zapasowym (jak dla kogo) licznikiem.

na koniec w adaptacjach (40-47) możemy skorygować interwał serwisowy, tak jak było starym liczniku.

Jak by co, to po tym wszystkim, stary licznik chodzi od strzała. Czyli mamy "blizniaka"

 

Zapisywać wsad z jednego licznika w drugi nie można w żadnym przypadku, to są jednak kryptowane zegary, odrazu cegła z licznika będzie.

 

W taki sposób ja sobie zmieniłem licznik z angielskiego (z podmienionymi tarczami) na EU, ostrej potrzeby w tym nie miałem, poprostu trafił sie EU licznik i był wolny wieczór.

Jest to rozwiązanie dla lubiących adrenaline, sprawdzony i głownie bezpłatny (oprucz kabla KKL)

W razie czegoś, poprawcie może coś, pierwszy raz zakładam temat na forum.

 

W ramach jeszcze większej "tajemnicy" o przebiegach, tutaj o tym nic nie pisze, bo robiłem korekcje na nowym liczniku u znajomego innym oprogramowaniem, lubie żeby wszystko w aucie grało, czyli autentyzny przebieg, interwał serwisowy i t.d.

20190310_160241.jpg

20190310_160753.jpg

20190313_021246.jpg

Dziekuję za uwagę i czas, może komuś się przyda))

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.03.2019 o 19:19, OlekS napisał:

Witam.

Po długich poszukiwaniach na forum i poza, nie znałazłem konkretnej informacji jak to zrobić, albo tajemnica, albo "szukać ogarniętego", więc postanowiłem sam to zrobić i napisać taki mały poradnik jak ja sobie podmieniałem licznik w audi a4 b6 2004 RB4, mi się wydaję że procedura jest ta sama w 2001-2004 poza rożnicą imobilisera i zczytu prędkości ( nie zamieniamy liczniki 2001-2002 z licznikami 2003-2004, o tym jest temat na forum)

************************************************************************************


**************************************************************************************



Od razu mówie, że to nie jest aż taki prawdziwy DIY, nie jest chyba sposób oryginalny, ponieważ są bardzo dużo różnych możliwości zmiany zegarów, rożne kable, oprogramowania itp.

Wszystko co robicie - na własne ryzyko, ale jak bedziecie postepowac zgodnie z tym co napisałem nic złego się nie stanie, tylko sukces z samodzielnej wymiany licznika w swoim autku.

Dla tego bedzie potrzebne:

- kabel VAG COM KKL (ja mam 2 rodzaje, z czipem CH340 i FT 232BL), używałem drugiego, czyli FDTI

- Program VCDS, raczej jakiś sprawdzony, żeby można było kodować i adaptować

- Program VAG EEPROM Programmer

I to wszystko, nic więcej, no i teraz po kolei, polecam wiedzieć PINy swoich liczników starego i nowego, jak nie wiadome, to opisze jak je wyciągnąć.

Obecnie w aucie stary licznik. Zapisujemy interwal serwisowy (ilość dni i km do serwisu) i przebieg, kto potrzebuje

Trzeba zainstalować soft VAG EEPROM Programmer, nie żaden inny, otwieramy i wybieramy w OPTIONS com z numerem pod jakim komp widzi kabel VAG, musi to być koniecznie Com1 lub 2, jak jest inny com port to musimy podmienić w ustawieniach sterownika VAG KKL.

530559cs-960.gif

Jak to zrobimy, dalej działamy bardzo pomału i ostrożnie, bo naprawde można uwalić zegary. Zalecam, chociaż można i bez tego się obejść zapisać wsad EEprom starego i nowego licznika na wszelki przypadek (Nieudana korekta przebiegu i tp) żeby można było wrócić licznik do życia (błedy DEF i inne różne wariacje pamięci EEprom)

Dla wydostania wsadu działamy tak:

Dash - Bosch - Audi A4(RB4 Encrypted) - Read EEprom(Encrypted)

Pojawi się DUMP waszego EEpromu, ktory trzeba zapisać na kompa, File - Save As i pokazujemu gdzie chcemy to mieć (wsad ma oznaczenie .BIN i ma 1024KB)

Póżniej zapisujemy z powrotem ten wsad co mamy w bufferze programu lub wybieramy ten .BIN co wcześniej sobie ściągnąliśmy, Dash - Bosch - Audi A4(RB4 Encrypted) - Write EEprom(Encrypted)

Jeżeli buczy licznik, przebieg dzienny sie wyzeruje - to jest normalne i niema czego się bać. Mając wsad licznika możemy śmiało kombinować i mieć pewność że zawsze można wrócić zegary do normy, ale nie o tym temat.

Wydostanie PINu z pierwszego (starego) licznika (ECU ma taki sam)

c88559cs-960.gif

Wprowadzamy licznik w tryb "programowania" - Set Newmode i Read EEprom (Decrypted)* 

Pojawi nam się ten sam wsad co był wcześniej tylko w wersji "PRO", można odczytać model, typ EEprom i Login - to i jest nasz PIN #1, tak że można chyba zrobić korekcję przebiegu i zapisać wsad z powrotem, ale ja akurat tego nie robiłem tym programem, bo nie jest on dla tego do końca przeznaczony, jak mówiłem na swoje ryzyko, nie polecam tego robić. Ważne że PIN już mamy, wracamy licznik w stan normalny Set Back To Adapted Mode

w przypadku gdy licznik zdech nagle i nie działa wcale, sie nie łączy z KKL, trzeba będzie wyciągać PIN z ECU, jest program TACHO, dobrze z tym radzi, ja nie miałem okazji z nim sie bawić.

Naprzykład PIN naszego pierwszego (starego) licznika = pin ECU   ___  1234

Demontujemy zegary, nie będę opisywał jak to się robi, montujemy nowe i wydostajemy PIN#2 nie zwracając uwagi na to, że licznik cały mruga i piszczy. 

Zakaz odpalania samochodu. Blokada ECU na jakiś czas.

wyciągamy PIN #2 w taki sam sposób jak to robiliśmy z pierwszym pinem.

Powiedzmy że PIN#2  ____  6789

 

Wchodzimy w VCDS, musimy przyuczyć nowy licznik do auta i połączyć z ECU. Wybieramy 17 - Licznik (Instrument Panel) i 11 - LOGIN, tutaj teraz mamy wpisać PIN#2 od nowego licznika, dodając z przodu 0, czyli 06789 i OK. Jak jest wszystko dobrze to VCDS cofnie nas do 17 - licznik, jeśli nie jest dobrze, powiadomi nas, że coś jest nie tak to trzeba bedzie poczekać tyle jak jest w pomiarowych kanałach # 24.

Więc PIN#2 jest przyjęty i idziemy w adaptacje - 10, kanał 50, wpisujemy zamiast 32000 PIN#1, czyli 01234, test, save, powinien się zmienić VIN ugóry. Potwierdzamy wszystko, wychodzimy, wyciągamy kluczyk ze stacyjki, chwila czekania. Wstawiamy klyczyk, przekręcamy, sprawdzamy czy się udało - 17-Licznik,11 -  LOGIN - wpisujemu PIN#1, czyli stary pin, również PIN ECU, jak wszystko OK czeka ostatni najłatwiejszy etap - przypisanie kluczyków do zegarów.

Adaptacja - 10, kanał 21, i wpisujemy ilosć kluczyków w pierwszej ramce, w moim przypadku 2, test, save, exit i wyciągamy pierwszy kluczyk, wstawiamy drugi, przekrecamy i wszystko OK. Cieszymy się nowym lub zapasowym (jak dla kogo) licznikiem.

na koniec w adaptacjach (40-47) możemy skorygować interwał serwisowy, tak jak było starym liczniku.

Jak by co, to po tym wszystkim, stary licznik chodzi od strzała. Czyli mamy "blizniaka"

 

Zapisywać wsad z jednego licznika w drugi nie można w żadnym przypadku, to są jednak kryptowane zegary, odrazu cegła z licznika będzie.

 

W taki sposób ja sobie zmieniłem licznik z angielskiego (z podmienionymi tarczami) na EU, ostrej potrzeby w tym nie miałem, poprostu trafił sie EU licznik i był wolny wieczór.

Jest to rozwiązanie dla lubiących adrenaline, sprawdzony i głownie bezpłatny (oprucz kabla KKL)

W razie czegoś, poprawcie może coś, pierwszy raz zakładam temat na forum.

 

W ramach jeszcze większej "tajemnicy" o przebiegach, tutaj o tym nic nie pisze, bo robiłem korekcje na nowym liczniku u znajomego innym oprogramowaniem, lubie żeby wszystko w aucie grało, czyli autentyzny przebieg, interwał serwisowy i t.d.

20190310_160241.jpg

20190310_160753.jpg

20190313_021246.jpg

Dziekuję za uwagę i czas, może komuś się przyda))

dobra robota:oklasky:.

zanim natrafiłem na ten temat (okrężną drogą bo tytuł tematu nie do końca odzwierciedla zawartość) to posiłkowałem się opisem z linku poniżej. Proponuję zmienić może temat na bardziej oczywisty, np "procedura przyuczania nowego licznika RB4" .

Opierając się na informacjach w linka poniżej (kolega @OlekSładnie to przestawił obrazkowo w swoim DIY), wyciągnąłem PIN starego licznika. Nowy licznik podłączyłem na stole, wyciągnąłem z niego również PIN, zmieniłem przebieg aby odpowiadał mojemu.

PINY stary i nowy są OK. Starym potrafię się logować zarówno do ECU silnika i do licznika. potwierdza to, że jest prawidłowo wyciągnięty.

Nowy PIN przyjmuje nowy licznik także to też wszystko jest w porządku.

Jednak pojawia się problem, który przedstawiłem na poniższym filmie. czy jest jeszcze jakiś knif o którym nie wiem? zastanawia mnie jeszcze fakt, że kontrolka IMMO na zegrach wogóle się nie zapala/nie mruga, to normalne? Mruga natomiast cały czas kontrolka od świec żarowych

 

 

 

 

WWW.AUDIZINE.COM

I played with it a bit today coupled using a Chinese ODB2 cable and was able to read my encrypted eeprom...but from there I was lost and threw in the towel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie za bardzo rozumiem o jaki ostatni etap chodzi.

VIN już jest przypisany do licznika?

Pozostaję tylko przypisanie kluczyków?

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, OlekS napisał:

Nie za bardzo rozumiem o jaki ostatni etap chodzi.

VIN już jest przypisany do licznika?

Pozostaję tylko przypisanie kluczyków?

No właśnie jest problem z przypisaniem VIN. Tak jak pokazałem na filmiku.

Pinem z nowego licznika się loguje, potem adaptacja, kanał 50, wpisuje pin że starych zegarów i zamiast zaadaptować Vin, w drugim okienku pojawia się komunikat NOT OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj nie robić login nowym pinem, od razu rób adaptację

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, OlekS napisał:

Spróbuj nie robić login nowym pinem, od razu rób adaptację

Spróbuję tak.

BTW. W zegarach dieslowskich za immo kontrolkę na zegarach odpowiada m.in. spiralka świec żarowych?

Na 100% nie ma na zegarach kontrolki autka z kluczykiem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektóre liczniki nie mają znaczka immo

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, OlekS napisał:

Spróbuj nie robić login nowym pinem, od razu rób adaptację

Niestety nie pomogło. Robiłem już chyba wszystkie możliwe kombinacje. Nawet gdzieś na audizine wyczytałem żeby zmienić przebieg na 0 km. Ale na nic się to zdało:mellow:

Piny mam na 100% ok, bo jak wpisze inny to VCDS się burzy że niepoprawny pin.

Wygląda to tak jakby nowy licznik nie umiał pobrać z jakiegoś powodu vinu i immo id z sterownika,coś go blokuje

Tak jak na filmiku widać, po kliknięciu TEST w adaptacji na sekundę pojawia się napis WAIT i wywala NOT OK:kwasny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też chyba raz tak miałem, ale jakoś poszło.

Spróbuj wgrać wsad oryginalny tego nowego licznika, z tym przebiegiem co był, nic kompletnie nie zmieniać. Powinno pójść.

Przebieg można później skorygować, masz na to limit 100km

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, OlekS napisał:

Też chyba raz tak miałem, ale jakoś poszło.

Spróbuj wgrać wsad oryginalny tego nowego licznika, z tym przebiegiem co był, nic kompletnie nie zmieniać. Powinno pójść.

Przebieg można później skorygować, masz na to limit 100km

Tego jeszcze nie próbowałem. Dziś kolejne podejście. To mam najpierw wgrać decrypted a następnie encrypted?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zwykłym trybie "encrypted", mam nadzieję że masz oryginalny wsad. W nim nawet nie idzie zobaczyć PIN. Ten wsad wgraj

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak mam ori encrypted, zgrany jeszcze przed zmianami przebiegu itp. Dzisiaj po pracy siadam do tematu i poinforumuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i :no:. Nic to nie zmieniło, nie pomogło.

Zastanawiające jest to, że cały czas miga kontrolka świec żarowych, czy to w newmode czy adapted. Przestaje tylko migać w momencie pobierania wsadu.

Kontrolka świec żarowych informuje o immo w przypadku tego licznika no i jej mruganie coś oznacza. Normalnie w trybie newmode kontrolka immo nie miga co nie?

Próbowałem na dwóch kompach z dwoma różnymi kablami, KKL od Viakena i ryżowy HEX CAN w wersji 12.12

błąd jaki pozostaje w liczniku:

01177 -  Engine Control Unit
        65-10 -  Unauthorized - Intermittent

błąd w ECU silnika:

17978 -  Engine Start Blocked by Immobilizer
        P1570 - 35-00 -   -

Edited by jaras99

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie też nie szło jak robiłem testy z licznikiem UK, poszło gdy pierw zalogowałem się do ecu, następnie powyższa procedura z 1go postu.

20190420_141432.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, pila24 napisał:

U mnie też nie szło jak robiłem testy z licznikiem UK, poszło gdy pierw zalogowałem się do ecu, następnie powyższa procedura z 1go postu.

20190420_141432.jpg

Dzięki za włączenie się do tematu.

Też robiłem tak jak piszesz, że nowy licznik w tryb newmode, później VCDS i grupa 01 engine-> login 11-> wpisywałem login który wyciągnąłem z zegarów.

Następnie 17 instrument-> login 11->pin nowych zegarów->adaptation 10->grupa 50-> pin starych zegarów no i d*pa

A powiedzcie mi proszę jak no wpiszecie np błędny pin to w kanale 024 licznika nakłada wam jakieś blokady? Ja mogę pare razy wpisać błędny PIN i nic, żadnej blokady i polecenia odczekania jakiegoś czasu przed następnym włączeniem zapłonu

Edited by jaras99

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm ...dziwne ze nie wchodzi,mi za któraś próbą się udało. Akurat udana próba była po zalogowaniu w ecu. 

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, pila24 napisał:

Hmmm ...dziwne ze nie wchodzi,mi za któraś próbą się udało. Akurat udana próba była po zalogowaniu w ecu. 

Tak jak pisałem wyżej, też robiłem taki myk że wpierw logowlaem się do ECU starym pinem a potem procedura z licznikiem.

Pamiętasz może czy jak ci nie przechodziło, to miałeś jakieś blokady czasowe w kanale 024 licznika. Ja sobie mogę wpisywać do bólu byle jakie piny a blokady nie dostaję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, jaras99 napisał:

Tak jak pisałem wyżej, też robiłem taki myk że wpierw logowlaem się do ECU starym pinem a potem procedura z licznikiem.

Pamiętasz może czy jak ci nie przechodziło, to miałeś jakieś blokady czasowe w kanale 024 licznika. Ja sobie mogę wpisywać do bólu byle jakie piny a blokady nie dostaję.

Blokad nie miałem jak nie dochodziło do przejęcia vinu przez licznik. Jak juz poszło był komunikat by wyłączyć zapłon na minutę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to nie wiem o co kaman. Widzę że tesotwales licznik benzynowy. Jak ci się kontrolka immo zachowywała?

Bo ja wgle nie mam tej kontroli. U mnie od świec żarowych jest też od immo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pamiętam dokładnie bo tak z pół roku temu sprawdzałem czy da się dopisać ten licznik do auta,po zalogowaniu się pinem świeciła się ciągle a po dopisaniu migała aż dodałem kluczyk do immo.

20190420_140727.jpg

 

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, jaras99 napisał:

No to nie wiem o co kaman. Widzę że tesotwales licznik benzynowy. Jak ci się kontrolka immo zachowywała?

Bo ja wgle nie mam tej kontroli. U mnie od świec żarowych jest też od immo

Sprawdziłem Twój filmik i zauważyłem ze workshop code masz 00000,wiem ze to może powodować problemy z adaptacją. Chyba w zakładce kodowania można zmienić ten numer na np. 12345. Zrób tak i spróbuj ponownie.

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, pila24 napisał:

Sprawdziłem Twój filmik i zauważyłem ze workshop code masz 00000,wiem ze to może powodować problemy z adaptacją. Chyba w zakładce kodowania można zmienić ten numer na np. 12345. Zrób tak i spróbuj ponownie.

Zrobiłem jak sugerowales i dalej nic ☹️.

Pojechałem dziś do kumpla do zakładu mechaniki i udostępnił mi ORI CDIF 3 i Autoboss. Wszystko pięknie ładnie przechodziło do momentu wpisania w kanale 50 starego pinu. Ta sama historia, napis WAIT na sekundę i następnie NOT OK

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, jaras99 napisał:

Zrobiłem jak sugerowales i dalej nic ☹️.

Pojechałem dziś do kumpla do zakładu mechaniki i udostępnił mi ORI CDIF 3 i Autoboss. Wszystko pięknie ładnie przechodziło do momentu wpisania w kanale 50 starego pinu. Ta sama historia, napis WAIT na sekundę i następnie NOT OK

Oporna sztuka :) a masz zdjęcie naklejki licznika ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę. Jak widać z jakiegoś powodu był otwierany. Być może dlatego że nie działał buzzer (czesta przypadłość). Buzzer już naprawiłem w nim i śmiga. Wymieniłem głośnik, wstawiłem z zabawki córki:lol:

Zgodnie z rozpiska na forum mój stary 900M jest zamienny z 930R, T, TX

Resized_20191008_175159_8446.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może problem nie jest w zegarach tylko w ECU silnika:eusathink:

EDIT

f*ck. 

Teraz patrzę jescze raz na rozpiske liczników i to 900MX jest zamienny z 930RX i 930TX.

A ja mam 900M który jest zamienny z 930 R i T. I tu chyba pies pogrzebany:facepalm:

Edited by jaras99

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, jaras99 napisał:

A może problem nie jest w zegarach tylko w ECU silnika:eusathink:

EDIT

f*ck. 

Teraz patrzę jescze raz na rozpiske liczników i to 900MX jest zamienny z 930RX i 930TX.

A ja mam 900M który jest zamienny z 930 R i T. I tu chyba pies pogrzebany:facepalm:

Wersię X to są poprawione przez serwis (np. ponownie wgrane oprogramowanie itp) są zgodne z tymi bez X. Ogólnie coś tutaj nie pasuje bo z czego pamiętam to immo (u Ciebie kontrolka świec) powinna palić się po zalogowaniu pinem a u Ciebie nadal mruga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, pila24 napisał:

Wersię X to są poprawione przez serwis (np. ponownie wgrane oprogramowanie itp) są zgodne z tymi bez X. Ogólnie coś tutaj nie pasuje bo z czego pamiętam to immo (u Ciebie kontrolka świec) powinna palić się po zalogowaniu pinem a u Ciebie nadal mruga.

Czyli temat wyczerpany:wallbash:

A miało to być proste zadanie. Może zegary są jakoś uwalone?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, jaras99 napisał:

Czyli temat wyczerpany:wallbash:

A miało to być proste zadanie. Może zegary są jakoś uwalone?

Uwalone raczej nie,trzeba udać się do kogoś kto zrobi klona immo i po sprawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
46 minut temu, pila24 napisał:

Uwalone raczej nie,trzeba udać się do kogoś kto zrobi klona immo i po sprawie.

Tu chyba VAG CAN DASH by to ogarnął i przypisanie PIN z palca?

Czy ktoś z szanownych forumowiczów jest w stanie przypisać Vin i immo ID mając do dyspozycji wsady liczników starego i nowego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisz do Galetto

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...