Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania w czasie jazdy na niskich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam taki problem z moją A4 B9 2.0 TDI quattro:

W czasie jazdy na niskich obrotach (nie zależnych ode mnie, ponieważ skrzynia sama je dobiera) auto wpada w wibracje. Najczęściej występuje to przy prędkości 90-95km/h na siódmym biegu. W zasadzie nie da się jechać bo głowa boli drżenie i rezonans. Sama prędkość nie ma tu znaczenia raczej obroty silnika, to samo występuje na 5 i 6 biegu przy niższych prędkościach.

Reklamowałem to w serwisie wielokrotnie, miałem wgrywane aktualizacje s-tronic, nowe nastawy itd...skrzynia biegów nie szarpie i jak na stronica to działa w miarę płynnie. W trasie nie da sie jeździć w trybie D przepisowo, przy 50km/h drży, przy 90km/h drży. Pomaga tylko tryb S bo wtedy jest wszystko ok. 

Taki sam efekt jest przy zawracaniu lub ruszaniu na skręconych kołach wtedy wszystko drży. Jakby drżenia pochodziły od wału albo napędu quattro. Ostatnio nawet wymienili mi wieszaki tłumików bo twierdzili że układ wydechowy przenosi te drgania na auto. Po wymianie dalej to samo.

Aktualny przebieg mam 90tyś. km ale reklamuje to od 50tyś km.

Jakiś pomysł? 

Opublikowano

Z drżeniem podczas jazdy to ogólnie objaw zbyt szybkiej zmiany przełożeń, przerabiałem to już w niejednym Vagu. I serwis (ASO) raczej, chyba że coś się zmieniło, nic nie pomoże. Założenie ich jest pewnie jazda z najniższymi obrotami i z założenia przez to uzyskiwania niższych zużyć paliwa, jedynie jestem ciekaw czy panewki równie entuzjastycznie do tego podchodzą? zresztą ma to niezbyt korzystny wpływ na wiele podzespołów jak i na psychikę podróżujących.

Co do drżenia jak mówisz przy ruszaniu, to mówisz że tylko przy skręconych kołach masz ten objaw? Nie miałeś ostatnio coś robione z centralnych dyfrem, wymieniany cały, olej, cokolwiek, albo właśnie nic nie było robione, ewentualnie z elektroniką coś nie robili. Trudno mi się odnieść z czego wynikają te wibracje, ale pierwsze co mi przychodzi jeśli to nie od silnika to, że dyfer zbyt mocno spina i przy skręconych kołach i różnicach pokonywanych dróg przez przednią i tylną oś wpada w wibracje. Sprawdź też na jakimś luźnym podłożu czy ten objaw występuje, a przynajmniej czy nie jest w mniejszym stopniu, jeśli na piachu będzie mniej/wcale ja bym szukał w tym kierunku.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. To prawda, że algorytmy skrzyni starają się za wszelką cenę jak najniższe obroty trzymać. I wiadomo, że jak będą obroty na granicy zdławienia silnika to wszystko się trzęsie ale u mnie do tego dochodzi jeszcze jak by coś było luźne, osłona przy wydechu, poduszka oberwana albo nie wiadomo co jeszcze.

Wczoraj odebrałem auto z serwisu i stwierdzili, że nie wiedzą co to może być i jak sobie życzę to mogą rozebrać cały napęd i zobaczyć ale będzie to kosztowało kupe kasy. Podziękowałem, nie mam zamiaru rozbierać quattro.

:(

 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.04.2019 o 08:47, wrobel20 napisał:

w moim przypadku chciałbym się podzielić, występują takie same objawy. Zaczeło się wszystko od ok. 70tys, A4 B9, ostatnio usłyszałem, że "są to początki zużycia skrzyni biegów", temat dalej nie zamknięty w serwisie i tego nie odpuszczę bo to nie jest normalna rzecz, że auto się dławi ciągle i nie da się normalnie w trybie miejskim na tej skrzyni jeździć. Myślę, że taki osób jak my jest więcej i powinniśmy to zgłaszać.  Ostatnia diagnoza... niby wina softu, który powinien wrzucać na wyższe obroty auto na tym biegu. 

wróbel20, gdzie serwisujesz auto ? jaki salon ?

 

 

Edytowane przez Sebastian Urbaniak
Opublikowano
32 minuty temu, Sebastian Urbaniak napisał:

wróbel20, gdzie serwisujesz auto ? jaki salon ?

Cześć Sebastian Urbaniak, ja serwisuje w serwisie Audi Centrum Łódź. Aktualnie gwarancja mi się już skończyła więc następny przegląd już zrobię chyba w T.M. SERWIS w Zgierzu. Niestety nie mam zbyt dobrej opinii o autoryzowanym serwisie. Jest wypasiony, nowy, obsługa ogólnie miła ale strasznie nie kompetentna. Mam wrażenie jakby nie nadążali za stopniem zaawansowania technicznego swoich produktów. Jakiego pytania bym nie zadał to nikt nic nie wie. 

Opublikowano
W dniu 4.04.2019 o 12:56, wrobel20 napisał:

Mam taki problem z moją A4 B9 2.0 TDI quattro:

W czasie jazdy na niskich obrotach (nie zależnych ode mnie, ponieważ skrzynia sama je dobiera) auto wpada w wibracje. Najczęściej występuje to przy prędkości 90-95km/h na siódmym biegu. W zasadzie nie da się jechać bo głowa boli drżenie i rezonans. Sama prędkość nie ma tu znaczenia raczej obroty silnika, to samo występuje na 5 i 6 biegu przy niższych prędkościach.

Reklamowałem to w serwisie wielokrotnie, miałem wgrywane aktualizacje s-tronic, nowe nastawy itd...skrzynia biegów nie szarpie i jak na stronica to działa w miarę płynnie. W trasie nie da sie jeździć w trybie D przepisowo, przy 50km/h drży, przy 90km/h drży. Pomaga tylko tryb S bo wtedy jest wszystko ok. 

Taki sam efekt jest przy zawracaniu lub ruszaniu na skręconych kołach wtedy wszystko drży. Jakby drżenia pochodziły od wału albo napędu quattro. Ostatnio nawet wymienili mi wieszaki tłumików bo twierdzili że układ wydechowy przenosi te drgania na auto. Po wymianie dalej to samo.

Aktualny przebieg mam 90tyś. km ale reklamuje to od 50tyś km.

Jakiś pomysł? 

Witam, 

Czy zdiagnozowałeś  może swój problem? Mam tak samo w B8 2.0 TDI Quattro Allroad s-tronic 181tyś km. Ostatnio drgania na 7 biegu nawet jakby się nasiliły.  Zacząłem jeździć w manualu ale to troche bez sensu. Z góry dzięki z odpowiedź.

Pozdrawiam

Opublikowano

Panowie drżenie w Q przy ruszaniu na skręconych kołach to na 90% nie wymieniony olej w Q. Ja to miałem i po wymianie ustąpiło. Natomiast to drżenie przy niskich obrotach jest do ogarnięcia w dobrym warsztacie tuningowym, można zmienić ustawienia i przesunąć momenty zmiany biegów, ja to ogarnąłem tak i mam spokój w b8. Najniższe obroty jakie osiąga silnik podczas jazdy to 1400 rpm. Jazda mega płynna do tego zawsze gotowy odjechać dynamicznie, "moment" przy tych obrotach jest już konkretny i nie redukuje biegów.

Opublikowano
W dniu 15.06.2020 o 19:42, SVVR napisał:

Panowie drżenie w Q przy ruszaniu na skręconych kołach to na 90% nie wymieniony olej w Q. Ja to miałem i po wymianie ustąpiło. Natomiast to drżenie przy niskich obrotach jest do ogarnięcia w dobrym warsztacie tuningowym, można zmienić ustawienia i przesunąć momenty zmiany biegów, ja to ogarnąłem tak i mam spokój w b8. Najniższe obroty jakie osiąga silnik podczas jazdy to 1400 rpm. Jazda mega płynna do tego zawsze gotowy odjechać dynamicznie, "moment" przy tych obrotach jest już konkretny i nie redukuje biegów.

Witam

Podepnę się pod temat. U mnie występują takie wibracje i drgania jak ruszam na skręconych kołach, czy to przodu czy do tyłu przy małych prędkościach i w momencie kiedy dodaje gazu. Kolega wyżej wspomniał że to nie wymieniony olej w Q.  Mógłbyś trochę rozwinąć temat? Przy 120tys wymieniłem olej w skrzyni s-tronic ale napędu nie ruszałem. Podpowiesz jaki olej i ile i gdzie dokładnie go wymienić? Lub kogoś kto ogarnia takie rzeczy w WLKP?

Dzięki Pozdro!

Opublikowano

@nerwos porównaj czy to nie to samo o czym dyskutujemy tutaj 

 

Opublikowano
W dniu 5.09.2020 o 14:44, nerwos napisał:

Witam

Podepnę się pod temat. U mnie występują takie wibracje i drgania jak ruszam na skręconych kołach, czy to przodu czy do tyłu przy małych prędkościach i w momencie kiedy dodaje gazu. Kolega wyżej wspomniał że to nie wymieniony olej w Q.  Mógłbyś trochę rozwinąć temat? Przy 120tys wymieniłem olej w skrzyni s-tronic ale napędu nie ruszałem. Podpowiesz jaki olej i ile i gdzie dokładnie go wymienić? Lub kogoś kto ogarnia takie rzeczy w WLKP?

Dzięki Pozdro!

Miałem dwa quattro B8 allroada i teraz B9. Drgania na skręconych kołach przy ruszaniu  w obydwu takie same. Dla mnie jest to naturalna sprawa. ?

Opublikowano
W dniu 16.09.2020 o 20:13, vvalery napisał:

Miałem dwa quattro B8 allroada i teraz B9. Drgania na skręconych kołach przy ruszaniu  w obydwu takie same. Dla mnie jest to naturalna sprawa. ?

Mówisz:eusathink: Niezależnie od  wielkości kół? mam 19" i to jest mega wyczuwalne..

 

Opublikowano
W dniu 16.09.2020 o 11:58, Kamil. napisał:

@nerwos porównaj czy to nie to samo o czym dyskutujemy tutaj 

 

Masz racje, nie zauważyłem :doh:

Opublikowano
14 godzin temu, nerwos napisał:

Mówisz:eusathink: Niezależnie od  wielkości kół? mam 19" i to jest mega wyczuwalne..

 

Mam 19 i kierownica na skręconych kołach lekko drży. Tak samo jak na 18 w B8. Dźwięków żadnych nie ma.

Opublikowano
2 godziny temu, vvalery napisał:

Mam 19 i kierownica na skręconych kołach lekko drży. Tak samo jak na 18 w B8. Dźwięków żadnych nie ma.

U mnie nie drży kierownica tylko wibracje są na całym aucie, a do tego czasem dziwny dźwięk :facepalm: i to jest trochę niepokojące..

nigdy nie miałem quattro..

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, nerwos napisał:

U mnie nie drży kierownica tylko wibracje są na całym aucie, a do tego czasem dziwny dźwięk :facepalm: i to jest trochę niepokojące..

nigdy nie miałem quattro..

Powiem, że nie przywiązywałem do tego wagi, ale Cię pocieszę, że to drganie to buda, a nie kierownica. Sprawdzałem specjalnie z otwartymi oknami oknami czy coś słychać. Ale tak jest cały czas i poprzednie sprzedałem  Przy 200k a ten ma 134k.  Nie wiem czemu mi się to z kierą skojarzyło, ale naprawdę nie zaprzątam tym sobie głowy.  Dodam, że sytuacja taka występuje przy ruszaniu.

Edytowane przez vvalery
Opublikowano

Witam serdecznie czy udało się zdiagnozować problem ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...