wrobel20 Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Mam taki problem z moją A4 B9 2.0 TDI quattro: W czasie jazdy na niskich obrotach (nie zależnych ode mnie, ponieważ skrzynia sama je dobiera) auto wpada w wibracje. Najczęściej występuje to przy prędkości 90-95km/h na siódmym biegu. W zasadzie nie da się jechać bo głowa boli drżenie i rezonans. Sama prędkość nie ma tu znaczenia raczej obroty silnika, to samo występuje na 5 i 6 biegu przy niższych prędkościach. Reklamowałem to w serwisie wielokrotnie, miałem wgrywane aktualizacje s-tronic, nowe nastawy itd...skrzynia biegów nie szarpie i jak na stronica to działa w miarę płynnie. W trasie nie da sie jeździć w trybie D przepisowo, przy 50km/h drży, przy 90km/h drży. Pomaga tylko tryb S bo wtedy jest wszystko ok. Taki sam efekt jest przy zawracaniu lub ruszaniu na skręconych kołach wtedy wszystko drży. Jakby drżenia pochodziły od wału albo napędu quattro. Ostatnio nawet wymienili mi wieszaki tłumików bo twierdzili że układ wydechowy przenosi te drgania na auto. Po wymianie dalej to samo. Aktualny przebieg mam 90tyś. km ale reklamuje to od 50tyś km. Jakiś pomysł?
DonDżonson Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Opublikowano 4 Kwietnia 2019 Z drżeniem podczas jazdy to ogólnie objaw zbyt szybkiej zmiany przełożeń, przerabiałem to już w niejednym Vagu. I serwis (ASO) raczej, chyba że coś się zmieniło, nic nie pomoże. Założenie ich jest pewnie jazda z najniższymi obrotami i z założenia przez to uzyskiwania niższych zużyć paliwa, jedynie jestem ciekaw czy panewki równie entuzjastycznie do tego podchodzą? zresztą ma to niezbyt korzystny wpływ na wiele podzespołów jak i na psychikę podróżujących. Co do drżenia jak mówisz przy ruszaniu, to mówisz że tylko przy skręconych kołach masz ten objaw? Nie miałeś ostatnio coś robione z centralnych dyfrem, wymieniany cały, olej, cokolwiek, albo właśnie nic nie było robione, ewentualnie z elektroniką coś nie robili. Trudno mi się odnieść z czego wynikają te wibracje, ale pierwsze co mi przychodzi jeśli to nie od silnika to, że dyfer zbyt mocno spina i przy skręconych kołach i różnicach pokonywanych dróg przez przednią i tylną oś wpada w wibracje. Sprawdź też na jakimś luźnym podłożu czy ten objaw występuje, a przynajmniej czy nie jest w mniejszym stopniu, jeśli na piachu będzie mniej/wcale ja bym szukał w tym kierunku.
wrobel20 Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Dzięki za odpowiedź. To prawda, że algorytmy skrzyni starają się za wszelką cenę jak najniższe obroty trzymać. I wiadomo, że jak będą obroty na granicy zdławienia silnika to wszystko się trzęsie ale u mnie do tego dochodzi jeszcze jak by coś było luźne, osłona przy wydechu, poduszka oberwana albo nie wiadomo co jeszcze. Wczoraj odebrałem auto z serwisu i stwierdzili, że nie wiedzą co to może być i jak sobie życzę to mogą rozebrać cały napęd i zobaczyć ale będzie to kosztowało kupe kasy. Podziękowałem, nie mam zamiaru rozbierać quattro.
Sebastian Urbaniak Opublikowano 8 Lipca 2019 Opublikowano 8 Lipca 2019 (edytowane) W dniu 9.04.2019 o 08:47, wrobel20 napisał: w moim przypadku chciałbym się podzielić, występują takie same objawy. Zaczeło się wszystko od ok. 70tys, A4 B9, ostatnio usłyszałem, że "są to początki zużycia skrzyni biegów", temat dalej nie zamknięty w serwisie i tego nie odpuszczę bo to nie jest normalna rzecz, że auto się dławi ciągle i nie da się normalnie w trybie miejskim na tej skrzyni jeździć. Myślę, że taki osób jak my jest więcej i powinniśmy to zgłaszać. Ostatnia diagnoza... niby wina softu, który powinien wrzucać na wyższe obroty auto na tym biegu. wróbel20, gdzie serwisujesz auto ? jaki salon ? Edytowane 8 Lipca 2019 przez Sebastian Urbaniak
wrobel20 Opublikowano 8 Lipca 2019 Autor Opublikowano 8 Lipca 2019 32 minuty temu, Sebastian Urbaniak napisał: wróbel20, gdzie serwisujesz auto ? jaki salon ? Cześć Sebastian Urbaniak, ja serwisuje w serwisie Audi Centrum Łódź. Aktualnie gwarancja mi się już skończyła więc następny przegląd już zrobię chyba w T.M. SERWIS w Zgierzu. Niestety nie mam zbyt dobrej opinii o autoryzowanym serwisie. Jest wypasiony, nowy, obsługa ogólnie miła ale strasznie nie kompetentna. Mam wrażenie jakby nie nadążali za stopniem zaawansowania technicznego swoich produktów. Jakiego pytania bym nie zadał to nikt nic nie wie.
kunbo Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 W dniu 4.04.2019 o 12:56, wrobel20 napisał: Mam taki problem z moją A4 B9 2.0 TDI quattro: W czasie jazdy na niskich obrotach (nie zależnych ode mnie, ponieważ skrzynia sama je dobiera) auto wpada w wibracje. Najczęściej występuje to przy prędkości 90-95km/h na siódmym biegu. W zasadzie nie da się jechać bo głowa boli drżenie i rezonans. Sama prędkość nie ma tu znaczenia raczej obroty silnika, to samo występuje na 5 i 6 biegu przy niższych prędkościach. Reklamowałem to w serwisie wielokrotnie, miałem wgrywane aktualizacje s-tronic, nowe nastawy itd...skrzynia biegów nie szarpie i jak na stronica to działa w miarę płynnie. W trasie nie da sie jeździć w trybie D przepisowo, przy 50km/h drży, przy 90km/h drży. Pomaga tylko tryb S bo wtedy jest wszystko ok. Taki sam efekt jest przy zawracaniu lub ruszaniu na skręconych kołach wtedy wszystko drży. Jakby drżenia pochodziły od wału albo napędu quattro. Ostatnio nawet wymienili mi wieszaki tłumików bo twierdzili że układ wydechowy przenosi te drgania na auto. Po wymianie dalej to samo. Aktualny przebieg mam 90tyś. km ale reklamuje to od 50tyś km. Jakiś pomysł? Witam, Czy zdiagnozowałeś może swój problem? Mam tak samo w B8 2.0 TDI Quattro Allroad s-tronic 181tyś km. Ostatnio drgania na 7 biegu nawet jakby się nasiliły. Zacząłem jeździć w manualu ale to troche bez sensu. Z góry dzięki z odpowiedź. Pozdrawiam
SVVR Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Panowie drżenie w Q przy ruszaniu na skręconych kołach to na 90% nie wymieniony olej w Q. Ja to miałem i po wymianie ustąpiło. Natomiast to drżenie przy niskich obrotach jest do ogarnięcia w dobrym warsztacie tuningowym, można zmienić ustawienia i przesunąć momenty zmiany biegów, ja to ogarnąłem tak i mam spokój w b8. Najniższe obroty jakie osiąga silnik podczas jazdy to 1400 rpm. Jazda mega płynna do tego zawsze gotowy odjechać dynamicznie, "moment" przy tych obrotach jest już konkretny i nie redukuje biegów.
nerwos Opublikowano 5 Września 2020 Opublikowano 5 Września 2020 W dniu 15.06.2020 o 19:42, SVVR napisał: Panowie drżenie w Q przy ruszaniu na skręconych kołach to na 90% nie wymieniony olej w Q. Ja to miałem i po wymianie ustąpiło. Natomiast to drżenie przy niskich obrotach jest do ogarnięcia w dobrym warsztacie tuningowym, można zmienić ustawienia i przesunąć momenty zmiany biegów, ja to ogarnąłem tak i mam spokój w b8. Najniższe obroty jakie osiąga silnik podczas jazdy to 1400 rpm. Jazda mega płynna do tego zawsze gotowy odjechać dynamicznie, "moment" przy tych obrotach jest już konkretny i nie redukuje biegów. Witam Podepnę się pod temat. U mnie występują takie wibracje i drgania jak ruszam na skręconych kołach, czy to przodu czy do tyłu przy małych prędkościach i w momencie kiedy dodaje gazu. Kolega wyżej wspomniał że to nie wymieniony olej w Q. Mógłbyś trochę rozwinąć temat? Przy 120tys wymieniłem olej w skrzyni s-tronic ale napędu nie ruszałem. Podpowiesz jaki olej i ile i gdzie dokładnie go wymienić? Lub kogoś kto ogarnia takie rzeczy w WLKP? Dzięki Pozdro!
Kamil. Opublikowano 16 Września 2020 Opublikowano 16 Września 2020 @nerwos porównaj czy to nie to samo o czym dyskutujemy tutaj
vvalery Opublikowano 16 Września 2020 Opublikowano 16 Września 2020 W dniu 5.09.2020 o 14:44, nerwos napisał: Witam Podepnę się pod temat. U mnie występują takie wibracje i drgania jak ruszam na skręconych kołach, czy to przodu czy do tyłu przy małych prędkościach i w momencie kiedy dodaje gazu. Kolega wyżej wspomniał że to nie wymieniony olej w Q. Mógłbyś trochę rozwinąć temat? Przy 120tys wymieniłem olej w skrzyni s-tronic ale napędu nie ruszałem. Podpowiesz jaki olej i ile i gdzie dokładnie go wymienić? Lub kogoś kto ogarnia takie rzeczy w WLKP? Dzięki Pozdro! Miałem dwa quattro B8 allroada i teraz B9. Drgania na skręconych kołach przy ruszaniu w obydwu takie same. Dla mnie jest to naturalna sprawa. ?
nerwos Opublikowano 18 Września 2020 Opublikowano 18 Września 2020 W dniu 16.09.2020 o 20:13, vvalery napisał: Miałem dwa quattro B8 allroada i teraz B9. Drgania na skręconych kołach przy ruszaniu w obydwu takie same. Dla mnie jest to naturalna sprawa. ? Mówisz Niezależnie od wielkości kół? mam 19" i to jest mega wyczuwalne..
nerwos Opublikowano 18 Września 2020 Opublikowano 18 Września 2020 W dniu 16.09.2020 o 11:58, Kamil. napisał: @nerwos porównaj czy to nie to samo o czym dyskutujemy tutaj Masz racje, nie zauważyłem
vvalery Opublikowano 19 Września 2020 Opublikowano 19 Września 2020 14 godzin temu, nerwos napisał: Mówisz Niezależnie od wielkości kół? mam 19" i to jest mega wyczuwalne.. Mam 19 i kierownica na skręconych kołach lekko drży. Tak samo jak na 18 w B8. Dźwięków żadnych nie ma.
nerwos Opublikowano 19 Września 2020 Opublikowano 19 Września 2020 2 godziny temu, vvalery napisał: Mam 19 i kierownica na skręconych kołach lekko drży. Tak samo jak na 18 w B8. Dźwięków żadnych nie ma. U mnie nie drży kierownica tylko wibracje są na całym aucie, a do tego czasem dziwny dźwięk i to jest trochę niepokojące.. nigdy nie miałem quattro..
vvalery Opublikowano 19 Września 2020 Opublikowano 19 Września 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, nerwos napisał: U mnie nie drży kierownica tylko wibracje są na całym aucie, a do tego czasem dziwny dźwięk i to jest trochę niepokojące.. nigdy nie miałem quattro.. Powiem, że nie przywiązywałem do tego wagi, ale Cię pocieszę, że to drganie to buda, a nie kierownica. Sprawdzałem specjalnie z otwartymi oknami oknami czy coś słychać. Ale tak jest cały czas i poprzednie sprzedałem Przy 200k a ten ma 134k. Nie wiem czemu mi się to z kierą skojarzyło, ale naprawdę nie zaprzątam tym sobie głowy. Dodam, że sytuacja taka występuje przy ruszaniu. Edytowane 19 Września 2020 przez vvalery
Gruby83 Opublikowano 5 Marca Opublikowano 5 Marca Witam serdecznie czy udało się zdiagnozować problem ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się