Rikone Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Witam panowie, mam problem z błędem 17837 circuit for brake vacuum pump co może być przyczyną ? Wężyki podciśnienia nówka, czy to ma wspólnego coś z zaworem regulującym przepustnice ? Bo jak puszcze nogę z gazu czasami spalanie na fisie nie wskazuję od razu 0,0 tylko wyższe wartości a po 15 min jazdy brakuję jak by podciśnienia kiedy jadę już na gazie i mocniej depnę. Drugi błąd tyle wiem że od rozrządu sprawdzić bloki od 090 - 094 tak ? Mam jeszcze problem z wiecznie migającą kontrolką na fisie w prawym dolnym rogu kontrolka jak od braku benzyny... mruga jak jest ten rysunek auta które drzwi otwarte. Da rade jakoś to skasować ? Poziom benzyny pokazuję wszystko ok wskazówka się unosi itd. Mogę zrobić zdjęcie jak co. Proszę wszystkich o pomoc bo mechanicy w WLKP w Koninie to najlepiej by tylko żarówki w seicento wymieniali
przem8 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 59 minut temu, Rikone napisał: 17837 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17837/P1429 Co do rozrządu to grupy 90 i 93 - log statyczny na początek wystarczy albo same foty i daj zdjęcie z tym fisem
BeyerBrown Opublikowano 29 Kwietnia 2019 Opublikowano 29 Kwietnia 2019 (edytowane) Do wymiany masz prawdopodobnie serwo hamulcowe, ten bęben za pompą hamulcową. Nie kupuj używki, szkoda nerwów, tam w środku jest gumowa membrana i ona zwyczajnie pęka/parcieje ze starości. Zamiennik od TRW to wydatek ok. 500zł. Są dwa rodzaje tych bębnów, zamiennik dobierz dokładnie po numerze części OE! Przerabiałem to niedawno w A6-tce... Swoją drogą każdy błąd ma również jakby subkod... określający czy to jest błąd sporadyczny, trwały, zwarcie do masy, przerwa w obwodzie, mechaniczna usterka etc. Dlatego warto wklejać cały komunikat jaki jest zapisany w pamięci usterek Wcześniej jednak obowiązkowo diagnoza! Na zgaszonym silniku (zapłon na ON): VCDS: Engine->Basic Settings-Group 008->kilka razy pod rząd wciskasz energicznie pedał hamulca (musi włączyć się tryb testu, trwa kilkanaście sekund). Jeśli podciśnienie nie osiągnie wymaganej wartości (poniżej 500mbar) lub po zakończeniu testu ciśnienie w układzie serwa powoli zacznie rosnąć i osiągnie finalnie ciśnienie atmosferyczne, to masz gdzieś nieszczelność lub zaworki nie trzymają. U mnie w A6 wystąpił najgorszy przypadek (serwo do wymiany). Tip: żeby wykonać ponownie test układu podciśnienia należy wyczyścić pamięć usterek sterownika silnika, nawet gdy nie ma błędów. 12 godzin temu, Rikone napisał: Mam jeszcze problem z wiecznie migającą kontrolką na fisie w prawym dolnym rogu kontrolka jak od braku benzyny... mruga jak jest ten rysunek auta które drzwi otwarte. Da rade jakoś to skasować ? Masz nieszczelność w układzie paliwowym/ w zbiorniku paliwa. Może korek wlewu nie utrzymuje szczelności? Takie coś mi się raz pojawiło jak zapomniałem dokręcić korek... Masz auto z USA? W nich można przeprowadzić diagnozę nastawami podstawowymi pod kątem szczelności... mają dodatkowy tzw. leak detection pump - pompa ta schowana jest pod lewym tylnym nadkolem (za włókniną nadkola). PS. Po miniaturce widzę, że auto masz zza Wielkiej Wody... zmień kod silnika w profilu, ASN-ów tam nikt nigdy nie widział! Tylko AVK lub BGN. Mam nadzieję, że świece zamontowałeś platynowe-jednoelektrodowe... ================== EDIT: Chyba kolegę za bardzo nastraszyłem z tym serwem... zagalopowałem się, w ogóle błąd jest wtedy inny Sprawdziłbym na początek czy bezpiecznik i przekaźnik od pompy vacuum jest OK. Możliwe też, że sama pompa uległa awarii, na szczęście używki są relatywnie tanie - w cenie do 100zł jest naprawdę spory wybór. Po zakupie takowej rozebrałbym ją, solidnie przeczyścił i nasmarował. Ta pompka występuje tylko przy skrzyniach automatycznych, więcej o niej można poczytać tutaj: https://procarmanuals.com/vag-ssp-257-electric-vacuum-pump-brake-servo-unit/ A tu się znajduje (czerwona strzałka): Demontaż/montaż krok po kroku: https://www.pelicanparts.com/techarticles/Audi_B6_A4/50-BRAKES-Brake_Booster_Vacuum_Pump_Replacement/50-BRAKES-Brake_Booster_Vacuum_Pump_Replacement.htm Druga opcja (mało prawdopodobna) to uszkodzony czujnik podciśnienia G294, znajduje się on w pobliżu serwa hamulcowego (tego bębna), czasem handlarze używkami sprzedają go wraz z serwem za naprawdę śmieszne pieniądze (~30-50zł). https://www.yourmechanic.com/article/how-to-replace-a-brake-booster-vacuum-sensor-by-ronny-brown Edytowane 29 Kwietnia 2019 przez BeyerBrown
Rikone Opublikowano 2 Maja 2019 Autor Opublikowano 2 Maja 2019 Dzięki wielkie koledzy za pomoc.? Jutro znajdę chwilę czasu to coś tam postaram się temu przyjrzeć. A jeśli chodzi o szczegółowe opisy błędów to tak : 17468 Exhaust Cam Adjustment for B2 : Open Circuit , 004 - No signal/Communication - Intermittent oraz 17837 Circuit for Brake Vacuum Pump : Open Circuit, 004 - No signal/Communication. Wklejam również zdjęcie kontrolki.
BeyerBrown Opublikowano 5 Maja 2019 Opublikowano 5 Maja 2019 Oba to błędy sporadyczne, związane z przerwą w obwodzie. Do sprawdzenia bezpieczniki, przekaźniki i wiązki kablowe. Kontrolka dystrybutora wskazuje na (raczej dość dużą) nieszczelność w układzie odpowietrzania oparów paliwa i układ (EVAP) nie osiąga odpowiedniego podciśnienia, które by wysysało opary paliwa nagromadzone w zbiorniku z węglem aktywnym. Może korek przepuszcza?http://www.autocats.ws/manual/chevrolet/tis0911/pl/documents_2012/Cruze/SM-T/92520224.PL.html
Rikone Opublikowano 29 Maja 2019 Autor Opublikowano 29 Maja 2019 Wybaczcie że tak długo się nie odezwałem ale te ciągłe delegacje to koszmar... ? na szczęście to już przeszłość ? W dniu 29.04.2019 o 09:14, przem8 napisał: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17837/P1429 Co do rozrządu to grupy 90 i 93 - log statyczny na początek wystarczy albo same foty i daj zdjęcie z tym fisem Proszę o to log statyczny 90 i 93 http://vaglogi.pl/log-090_fXTXh.html http://vaglogi.pl/log-093_5cQ21O.html W dniu 29.04.2019 o 18:10, BeyerBrown napisał: Wcześniej jednak obowiązkowo diagnoza! Na zgaszonym silniku (zapłon na ON): VCDS: Engine->Basic Settings-Group 008->kilka razy pod rząd wciskasz energicznie pedał hamulca (musi włączyć się tryb testu, trwa kilkanaście sekund). Jeśli podciśnienie nie osiągnie wymaganej wartości (poniżej 500mbar) lub po zakończeniu testu ciśnienie w układzie serwa powoli zacznie rosnąć i osiągnie finalnie ciśnienie atmosferyczne, to masz gdzieś nieszczelność lub zaworki nie trzymają. U mnie w A6 wystąpił najgorszy przypadek (serwo do wymiany). Tip: żeby wykonać ponownie test układu podciśnienia należy wyczyścić pamięć usterek sterownika silnika, nawet gdy nie ma błędów. Wynik testu 985.0 mbar - Absolute Pres. Co o tym sądzisz ? Czy sprawdzenie bezpiecznika i przekaźnika jest dobre tym sposobem co znalazłem w innym temacie ? cyt. Bezpiecznik nr 9 - zasilanie leci przez przekaźnik do samej vacum pompy. Wg. schematu wygląda na to, że samym przekaźnikiem steruje ECU (sterowanie masą), natomiast zasilanie przekaźnika jest od zapłonu. Jeśli się mylę, niech mnie ktoś poprawi -> Wyciągnij wtyczkę (2-pin) z vacuum pompy a następnie przekręć zapłon i naciśnij hamulec - jeśli nie wywali bezpiecznika, to znak, że przekaźnik OK a padła pompa. Analogicznie jeśli bezpiecznik się spali - walnięty jest przekaźnik.
Rikone Opublikowano 29 Maja 2019 Autor Opublikowano 29 Maja 2019 W dniu 5.05.2019 o 13:51, BeyerBrown napisał: Oba to błędy sporadyczne, związane z przerwą w obwodzie. Do sprawdzenia bezpieczniki, przekaźniki i wiązki kablowe. Kontrolka dystrybutora wskazuje na (raczej dość dużą) nieszczelność w układzie odpowietrzania oparów paliwa i układ (EVAP) nie osiąga odpowiedniego podciśnienia, które by wysysało opary paliwa nagromadzone w zbiorniku z węglem aktywnym. Może korek przepuszcza?http://www.autocats.ws/manual/chevrolet/tis0911/pl/documents_2012/Cruze/SM-T/92520224.PL.html Tylko jest jakiś sposób żeby sprawdzić szczelność korka ? A ten test w wersji usa co do szczelności pompy jak wykonać w vagu ? Dziś sprawdzę jaki mam kod silnika i poprawie na właściwą ? A świeczki zamontowałem z tego co pamiętam to chyba NGK BKR6EKUB
przem8 Opublikowano 30 Maja 2019 Opublikowano 30 Maja 2019 W dniu 29.05.2019 o 12:07, Rikone napisał: Proszę o to log statyczny 90 i 93 Rozrząd rozjechany...
Rikone Opublikowano 3 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2019 W dniu 30.05.2019 o 22:09, przem8 napisał: Rozrząd rozjechany... Aż tak zajechany ?
przem8 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Opublikowano 3 Czerwca 2019 2 godziny temu, Rikone napisał: Aż tak zajechany ? Wartość 10 poza normą, reszta ujdzie.
Rikone Opublikowano 9 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2019 W dniu 3.06.2019 o 22:13, przem8 napisał: Wartość 10 poza normą, reszta ujdzie. Przymierzam się do wymiany rozrządu ale wątpię żeby u mnie w mieście ktoś to wszytko dobrze ustawił... :/ Sądzę że będę musiał zrobić wycieczkę za WW do Sulejówka bo już na forum nie raz ktoś polecał że tam ustawiają jak by wyjeżdżał z fabryki :D a tak ogólnie można jeszcze spokojnie na tym rozrządzie jeździć czy nie bardzo ?
przem8 Opublikowano 9 Czerwca 2019 Opublikowano 9 Czerwca 2019 Można. Znam przypadek tylko, że w 1.8t, które kilka lat jeździło na wartości -14, a dopuszczalne to niby -3 ?
Rikone Opublikowano 10 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2019 W dniu 9.06.2019 o 12:17, przem8 napisał: Można. Znam przypadek tylko, że w 1.8t, które kilka lat jeździło na wartości -14, a dopuszczalne to niby -3 ? hehe cyrk ja tam nie zamierzam czekać tak długo ogólnie teraz mam tylko jedno 10 poza normą a czuje odkąd się pojawił błąd że przy odpalaniu już mieli chwile dłużej ?
BeyerBrown Opublikowano 18 Czerwca 2019 Opublikowano 18 Czerwca 2019 W dniu 29.05.2019 o 12:07, Rikone napisał: Wynik testu 985.0 mbar - Absolute Pres. Co o tym sądzisz ? Jeśli pompa działa (jest umieszczona pomiędzy pompą ABS a lewym reflektorem i wydaje z siebie dźwięk) to taka wartość oznacza nieszczelność. Jeśli pompa nie działa (nie wzrasta podciśnienie w czasie testu) to trzeba szukać przyczyny gdzie indziej. Bezpiecznik-przekaźnik-wiązka-pompa-zimne luty w ECU - któraś z tych rzeczy jest najpewniej uszkodzona.
BeyerBrown Opublikowano 18 Czerwca 2019 Opublikowano 18 Czerwca 2019 (edytowane) W dniu 10.06.2019 o 20:33, Rikone napisał: teraz mam tylko jedno 10 poza normą Miałem w swoim 3.0 na jednym banku aż 13st. odchyłki a silnik mimo to chodził równo, w grupie 015 i 016 nie notowałem żadnych missfire'ów. Płynnie też przyspieszał i ciągnął aż do odcinki (6800rpm) Te różnice i tak sterownik silnika sobie nieustannie kompensuje (po zejściu na wolne obroty i osiągnięciu temperatury płynu chłodzącego co najmniej 60st.C), no chyba, że wariator(y) nie są już w stanie osiągnąć skrajnych pozycji pracy, co skutkuje odpowiednim błędem w pamięci usterek. Edytowane 18 Czerwca 2019 przez BeyerBrown
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się