slick Opublikowano 20 Marca 2007 Opublikowano 20 Marca 2007 a ja mam sekwencje i przelacza mi sie po przejechaniu ok 2km przy temp. ok 3stopnie na gaz. Problem w tym ze zanim nagrzeje sie do 90stopni to strasznie slabo mi chodzi. Lekko szarpie nie ma mocy i takie tam :/ Ale jak sie zagrzeje do 90 stopni to idzie jak burza :-) Pozatym nie wiem czy dziala mi dobrze ten wskaznik poziomu gazu. Po przejechaniu 90km zostala mi tylko jedna dioda zapalona czyli ze niby wypalilem prawie caly bak. instalacje zalozylem w czwartek wiec moze sie jakos to dotrze :-/ Prosze o porade czy mam cierpliwie czekac czy zaj.... gazownikowi w zeby ? [ Komentarz dodany przez: pre_pl: 20-03-2007, 14:53 ] hej, drugi punkt regulaminu dołożyłem do tematu
geemr Opublikowano 20 Marca 2007 Opublikowano 20 Marca 2007 Przede wszystkim napisz co to za instalacja. Jeżeli przed założeniem na benzynie było ok, to z pewnością musisz odwiedzić swojego gazownika.
adamq Opublikowano 20 Marca 2007 Opublikowano 20 Marca 2007 Jaką masz instalację?? Ja w moim Omegasie (drogi instalka z wyższej półki) też mam podobnie. Ale jechać się da. Po prostu nie wkręca się w obroty, gdy nacisnę cały pedał gazu, ale jak już jest na obrotach 1500, to w górę obroty idą już żwawiutko. Ja mam turbo, więc w moim silniku instalacja ma bardzo duży wycisk :biggrin: Gdy silnik jest cieplutki, to chodzi idealnie, tak jak tobie. Ja już lepiej mojej instalacji nie skalibruję, bo mam ustawienia z Włoch od Omegasa. Tobie radze jechać do gazownika i powiedzieć mu, że chcesz jeszcze raz skalibrować mapę wtrysku LPG. UWAGA!!! KALIBRACJę ROBI SIę NA TRZECIM BIEGU, NA RÓWNEJ DRODZE I SILNIK MUSI BYć POD OBCIĄŻENIEM (nie może być na luzie), BO INACZEJ WYJDĄ CI PIERDOŁY!!! Gdyby gazownik twierdził inaczej, to przekaż ode mnie
mateogda Opublikowano 20 Marca 2007 Opublikowano 20 Marca 2007 Gorzej jak gazownika poniesie i się wam odwdzięczy , a swoją drogą każda porządna instalacja ma funkcję korekty od temperatury. Tak więc po dokładnej regulacji na rozgrzanym silniku (jeżeli ma być dokładnie to koniecznie z vagiem pod ręką) trzeba wystudzić silnik i ustawić korektory od temperatury.
bialy4 Opublikowano 20 Marca 2007 Opublikowano 20 Marca 2007 Moim skromnym zdaniem nie ma co się wczuwać w zachowanie silnika na gazie, gdy silnik jest niedogrzany. Wiadomo zimny silnik to także nieogrzany gaz, a co za tym idzie nie jest on do końca w takiej postaci jak przy temp. 90* i dlatego silnik nie pracuje do końca tak jak powinien. U mnie temp. przełączania jest ustawiona na 30* choć wg. wskazań powinna być ustawiona na 40* i z tego co słyszałem taka powinna być ustawiona w każdej sekfencji. Warto też zwrócić uwagę na to że instalka pokazuje temp. na reduktorze a wskaźnik, czy też vag pokazuje temp. silnika. Te temperatury w stadium rozgrzewania silnika mogą znacznie się róznić, co sprawdziłem na własnym przykładzie.
slick Opublikowano 20 Marca 2007 Autor Opublikowano 20 Marca 2007 Jaką masz instalację?? Nie znam sie na tym za bardzo ale wiem ze jest to instalacja z wtryskiem robionym w Polsce (roxi czy jakos tak) koszt to 2025zl. Gazownik ustawial mi komputer kilkakrotnie w ciagu kilkunastu minut (jezdzilem kilka minut wracalem on podpinal pod kompa i cos tam regulowal i tak kilka razy az zaczal chodzic idealnie) ale juz rano jak zapalilem na zimnym to po przejechaniu na benzynce ok 1-2km przelaczylo sie na gaz i zaczelo dziwnie szarpac i z ledwoscia wchodzic na obroty :/ UWAGA!!! KALIBRACJę ROBI SIę NA TRZECIM BIEGU, NA RÓWNEJ DRODZE I SILNIK MUSI BYć POD OBCIĄŻENIEM (nie może być na luzie), BO INACZEJ WYJDĄ CI PIERDOŁY!!! Moja kalobracja przebiegala tak: podpinal kompa i kazal mi dodawac gazu kilkanascie razy tak do 6tys obrotow pozniej kazal mi wcinac gaz i utrzymywac obroty miedzy 2500 a 2700 przez ok 2 minuty - wszytsko to w garazu na luzie :/ trzeba wystudzić silnik i ustawić korektory od temperatury. nie bylo studzenia i ustawiania na zimnym :/
edekxp Opublikowano 20 Marca 2007 Opublikowano 20 Marca 2007 U mnie temp. przełączania jest ustawiona na 30* choć wg. wskazań powinna być ustawiona na 40* i z tego co słyszałem taka powinna być ustawiona w każdej sekfencji Tak i w zimie przy temperaturze -20, trzeba by jechać z 10km aby się gaz załączył. Ja z 30st obniżyłem na 15 (niżej się nie da) i również chodzi idealnie Spróbuj odpalić samochód zimny na gazie zobaczysz jak chodzi
geemr Opublikowano 21 Marca 2007 Opublikowano 21 Marca 2007 Ja z 30st obniżyłem na 15 (niżej się nie da) i również chodzi idealnie Teraz chodzi idealnie, jednak czas zrobi swoje. Taka temepratura może zaszkodzić wtryskiwaczom. Producent Stag300 radzi trzymać się przedziału 20-30st. Wygląda na to, że Twój gazownik nie jest fachowcem w tej dziedzinie. Aby dobrze ustawić instalacje, potrzebne są testy w różnych warunkach. Przede wszystkim test na zimnym silniku. Ja zostawiłem auto na dwa dni - taki postawili warunek przed rozpoczęciem montażu. Właśnie po to , żeby silnik mógł sobie spokojnie wystygnąć i przeprowadzić test na zimno.
bialy4 Opublikowano 21 Marca 2007 Opublikowano 21 Marca 2007 Tak i w zimie przy temperaturze -20, trzeba by jechać z 10km aby się gaz załączył. Niestety takie są uroki sekwencji. Przy niskiej temp. gazu siadają reduktory i listwy wtryskowe. Ja z 30st obniżyłem na 15 (niżej się nie da) i również chodzi idealnie U mnie nie da się niżej niż 30*, być może z powodu patrz wyżej. Spróbuj odpalić samochód zimny na gazie zobaczysz jak chodzi Przedtem miałem Vectre 1,8 i paliłem ją z gazu przy temp. -10 i o dziwo paliła i jeżdziła bez najmniejszego problemu ale to był zwykły gaz.
slick Opublikowano 21 Marca 2007 Autor Opublikowano 21 Marca 2007 Jutro jade do gazownika na regulacje. Napisze wieczorem czy sie co poprawilo czy nagal do d.... :frown:
maciekg Opublikowano 22 Marca 2007 Opublikowano 22 Marca 2007 A u mnie gaz przelacza sie po osiagnieciu 60 st C, ale silnik zagrzewa sie bardzo szybko, rowniez przejezdzam 1-2 km (nowy termostat Wahler). 60 st. widze na kanale 51 klimatronika (na kanale 49 w moim aucie jest non stop 0). Obecnie przejechalem 800 km na gazie moze w czasie pierwszego przegladu (1000 km) gazownik przestawi na nizsza temperature? Instalacja jest bezawaryjna (Sequent 24)
edekxp Opublikowano 22 Marca 2007 Opublikowano 22 Marca 2007 Wygląda na to, że Twój gazownik nie jest fachowcem w tej dziedzinie. Aby dobrze ustawić instalacje, potrzebne są testy w różnych warunkach. Przede wszystkim test na zimnym silniku. Ja zostawiłem auto na dwa dni - taki postawili warunek przed rozpoczęciem montażu. Właśnie po to , żeby silnik mógł sobie spokojnie wystygnąć i przeprowadzić test na zimno Nie mój gazownik tylko tak jak napisalem, czyli sam zmieniłem temperaturę Jak można zrobic test na zimnym silniku jak chodzi wtedy jeszcze na benzynie, chyba że chodzi Ci na temperaturze poniżej 90st. W takim wypadku to mi też przeprowadzali korekcję mapy wtrysków, ale nie potrzebowali aż dwa dni na to. Teraz chodzi idealnie, jednak czas zrobi swoje. Taka temepratura może zaszkodzić wtryskiwaczom. Mam gwarancję na 3 lata. Producent Stag300 radzi trzymać się przedziału 20-30st ale pewnie nie pisał że przy 15st coś się popsuje
szogun0 Opublikowano 22 Marca 2007 Opublikowano 22 Marca 2007 Teraz chodzi idealnie, jednak czas zrobi swoje. Taka temepratura może zaszkodzić wtryskiwaczom. Mam gwarancję na 3 lata. Nie. Już nie masz, bo sam w ustawieniach grzebałeś, no chyba że jesteś autoryzowanym serwisem LPG.
adamq Opublikowano 22 Marca 2007 Opublikowano 22 Marca 2007 Nie. Już nie masz, bo sam w ustawieniach grzebałeś, no chyba że jesteś autoryzowanym serwisem LPG. U mnie gazownik jak się dowie, że mam oryginalne mapy do Omegasa, to mi gwarancję na 10 lat przedłuży Nie mógł sobie z moim wozikiem nieco poradzić. Jeżeli chodzi o montaż, to zainstalował to rewelacyjnie, ale komputer nie jest jego mocną stroną... Jak mu pokazałem VAGa w moim lapku i zobaczył kanały w silniku, to się nie mógł nadziwić Apropo Edka: Skoro nie zmieniałeś firmware na jakieś kombinowane, to nie stracisz gwarancji!!
slick Opublikowano 23 Marca 2007 Autor Opublikowano 23 Marca 2007 Spedzilem wczoraj u gazownika piekne 4h (musial silnyk wystygnac) okazalo sie ze za nisko byla ustawiona temperatura przełączania na gaz. Ssanie sie wyłączało przy temp. ponad 50stopni a na gaz sie przełączało juz przy 35stopniach i zalewalo gazem cos tam i z tego te dziwne zachowanie samochodu(szarpanie i brak przyspieszenia). Teraz ustawione jest przełączanie na chyba cos kolo 50 stopni - roznica niecalej minuty od poprzedniego przełączania ale po przełączeniu smiga juz dobrze. Mao martwi mnie co bedzie w zimie ale dopóki cieplo to mam to gdzies
edekxp Opublikowano 23 Marca 2007 Opublikowano 23 Marca 2007 Nie. Już nie masz, bo sam w ustawieniach grzebałeś, no chyba że jesteś autoryzowanym serwisem LPG A kto mi to udowodni, zmienię na 30stopni i po kłopocie
mateogda Opublikowano 23 Marca 2007 Opublikowano 23 Marca 2007 A kto mi to udowodni, zmienię na 30stopni i po kłopocie Niektóre komputery gazowe zapamiętują każdą wprowadzoną modyfikację, a czasami nawet jej datę. :eek:
adamq Opublikowano 23 Marca 2007 Opublikowano 23 Marca 2007 Niektóre komputery gazowe zapamiętują każdą wprowadzoną modyfikację, a czasami nawet jej datę. :eek: Robią się logi?? Konfigurację można zapisać na dysku twardym kompa. Coś się mi wydaje, że zabrakło by pamięci, gdyby wszystkie posunięcia zapisywały się w sterowniku. Ciekawy jest ten tekst z datą :biggrin: przecież nie ustawia się daty w LPG Zapisać mogą się tylko kody usterek instalacji...
geemr Opublikowano 24 Marca 2007 Opublikowano 24 Marca 2007 Jak można zrobic test na zimnym silniku jak chodzi wtedy jeszcze na benzynie, chyba że chodzi Ci na temperaturze poniżej 90st.W takim wypadku to mi też przeprowadzali korekcję mapy wtrysków, ale nie potrzebowali aż dwa dni na to. Widac mozna. Tego typu test pomogl koledze slick. [ Dodano: 24-03-2007, 10:08 ] ale pewnie nie pisał że przy 15st coś się popsuje Precyzyjna mechanika potrzebyje warunkow przewidzianych przez producenta do prawidlowej i dlutrwalej pracy. [ Dodano: 24-03-2007, 10:11 ] Sterowniki moga logowac ingerencje. AC producent Stag300 dopiero planuje wprowadzenie takiej opcji w nowym firmwarze.
edekxp Opublikowano 24 Marca 2007 Opublikowano 24 Marca 2007 Precyzyjna mechanika potrzebyje warunkow przewidzianych przez producenta do prawidlowej i dlutrwalej pracy. Jasne Audi tez potrzebuje niemieckiej benzyny bo to samochód niemiecki. Czy każde urządzenie jest akurat tak używane jak pisze producent??? @hack ma racje, a pewnie pozostali nie mogą sami nic przestawić dlatego tak piszą Coś się mi wydaje, że zabrakło by pamięci, gdyby wszystkie posunięcia zapisywały się w sterowniku Może po roku producent zaleci kupno twardego dysku do sterownika To nie komputer stacjonarny w domu, ale i tu i tam da się różne rzeczy ominąć
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się