creative9086 Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 (edytowane) Witam Po krotce opisze swój problem z ciśnieniem oleju w a4 b7 2.0 T Po zakupie auta długo nie cieszyłem się po 2 dniach stanęła pompa oleju.I problemów ciąg dalszy zaczął nie nawarstwiać.Znajomy zaproponował mi wymianę pompy z mała przeróbką od 1.8 T pompa zmieniona nowy rozrząd łańcuch na wałkach plus napinacz nowy olej filtr.Auto gotowe dojazdy 20 km na desce ukazuje się czerwona kontrolka i napis oil pressure,silnik wyłączam holowanie warsztat. Okazało się ze smok w misce był zabrudzony.Czyszczenie składanie nowy olej+filtr i odbiór auta,jazda próbna 10 km znowu to samo oil pressure. Miska znowu w dól tym razem smok,okazał się czysty.Składanie nowy olej+filtr jazda testowa 5 km i co znowu to samo oil preesure+check engine silnik wyłączam.Czujnik ciśnienia oleju zmieniony efektów brak. Czekam 20 min odpalam dodaje gazu 2 tys obrotów a góra silnika hałasuje. Mam do was pytanie co jest przyczyną tego stanu rzeczy w moim mieście mechanicy rozkładają ręce.I sam już nie wiem co robić ? Edytowane 16 Maja 2019 przez creative9086
AndrzejK. Opublikowano 16 Maja 2019 Opublikowano 16 Maja 2019 (edytowane) Przykro to stwierdzić, ale z opisu wygląda,że kupiłeś zajeżdżone auto,a w najlepszym razie silnik.... Nie robiłeś pełnej diagnostyki silnika przed zakupem? Jakaś historia serwisowa? Ile ma przebiegu licznikowego? Wygląda to że silnik zrobił "furę" kilometrów na oleju long life....obym się mylił. Co zrobić? Wg. mnie nie szukać fachowców "z łapanki" tylko namierzyć fachowca z prawdziwego zdarzenia i zrobić rzetelną diagnostykę silnika. Pomimo stanu faktycznego życzę jak najlepszych wieści . Napisz co stwierdzono, bo na odległość to jak wróżenie z fusów. P.S. Auto kupiłeś od prywatnego właściciela czy od firmy? Ile czasu minęło od zakupu? Edytowane 16 Maja 2019 przez AndrzejK.
creative9086 Opublikowano 16 Maja 2019 Autor Opublikowano 16 Maja 2019 Auto kupiłem za granicą od prywatnego właściciela i nie robiłem diagnostyki silnika podczas zakupu .Historia serwisowa wydaje się rzetelna oryginalna książka faktury i paragony z eksploatacji.Przebieg 240 tyś km dzisiaj auto na hol i odstawiłem na parking. Zastanawiam się co dalej robić ? Auto jest naprawdę zadbane na zewnątrz i w środku. Zawieszenie hamulce wizualnie i pod względem technicznym super poza silnikiem ok.
tom4275 Opublikowano 17 Maja 2019 Opublikowano 17 Maja 2019 sprawdź chłodnicę oleju, kanały dolotowe do niej i zaworki
Hołowczyc20 Opublikowano 17 Maja 2019 Opublikowano 17 Maja 2019 To co pisał kolega wyżej plus podstawę filtra oleju,tam również są zaworki,które lubią się zacinać.
AndrzejK. Opublikowano 17 Maja 2019 Opublikowano 17 Maja 2019 18 godzin temu, creative9086 napisał: poza silnikiem ok. No właśnie..... Oby koledzy, którzy dają Ci rady poskutkowały pozytywnie. A masz w książce serwisowej namiar w jakim interwale (long life czy "zwykły") było serwisowane auto?
creative9086 Opublikowano 18 Maja 2019 Autor Opublikowano 18 Maja 2019 Auto było serwisowne według książki olej był zmieniany na normalny. Zastanawiam się nad płukaniem silnika jakimś preparatem dostępnym w sklepie motoryzacyjnym ,czy to przyniesie pozytywny efekt. Gdzie mogę znaleźć parametry cisnienia olej na biegu jałowy i pod obciążeniem.Jakie dokładnie powinno być, prawidłowe cisnienie oleju ? Od tego zacznę a później podstawa oleju do czyszczenia. Wewnątrz są zaworki,można je wyczyścić czy wymienia się jej na nowe ?
tom4275 Opublikowano 19 Maja 2019 Opublikowano 19 Maja 2019 na biegu jałowym raczej się nie mierzy przy obrotach około 1200 - 1,2-1,6 bara przy 2000 - 2,7-4,5 zaworki raczej tylko do czyszczenia, jak będą paluchem dość lekko chodzić to jest ok, pamiętaj o kanałach dolotowych bo tam lubi się zbierać syf jeśli chodzi o płukankę ... piszesz że olej zmieniony na normalny, a normalny to jaki ? jak castrol to masz syf i wtedy ostrożnie z płukanką, jak jest dużo syfu to zatka Ci kanały smarujące i może być przykro ... jeśli poczyścisz wszystko mechanicznie to zaczął bym od dobrych olei które przepłukają powoli silniczek, dopiero po jakimś czasie nastawił bym się na płukankę
creative9086 Opublikowano 19 Maja 2019 Autor Opublikowano 19 Maja 2019 Olej zmieniany na Valvoline 5W40 co myślicie,aby przed wymianą dodać ten srodek?Liqui Moly Engine Flush Pro-Line 500ml Silnik popracuje 10/15 min i wtedy wymienić olej może na jakiś inny ? Plus czyszczeniae chołdniczki oleju, zaworki i podstawa filtra oleju?
AndrzejK. Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 W dniu 19.05.2019 o 18:24, creative9086 napisał: Olej zmieniany na Valvoline 5W40 Olej w mojej opinii jak najbardziej w porządku (leję oleje tej firmy od ładnych paru lat do różnych aut w różnych konfiguracjach i zero problemów) W dniu 19.05.2019 o 18:24, creative9086 napisał: co myślicie,aby przed wymianą dodać ten srodek?Liqui Moly Engine Flush Pro-Line 500ml Ja osobiście nie jestem zwolennikiem jakichkolwiek płukanek i ich nigdy nie stosuję, więc nie wiem czy pomagają czy nie (pewnie stosujący te specyfiki coś Ci doradzą). Wyznaję zasadę,że stosunkowo dobry i dedykowany olej do danego silnika wymieniany terminowo rozwiązuje problemy z nagarem itp (u mnie to się sprawdza). Natomiast czy w przypadłości Twojego problemu uratujesz sytuację. płukanką....nie wiem, oby pomogło czego Ci życzę.
dami8705 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Chce sprawdzic ciśnienie oleju, czy odkrecając zbiornik wyrównawczy płynu dostane sie bez problemu , czy jeszcze trzeba cos demontować?
creative9086 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2019 Śmiało po odkreceniu zbiorniczka, wyrownawczego dostaniesz się do czujnika ciśnienia oleju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się