Tomasz8890 Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 Witajcie forumowicze, Jestem na razie szczęśliwym posiadaczem b6 1.9 tdi silnik avf 2003. Mam go od marca i poza zrobieniem w nim kwestii stricte mechanicznych (zawieszenie, hamulce) wymieniłem jedynie olej. Auto zbiera się całkiem w porządku, jednakże porównania nie mam, więc nie jestem pewien czy jest to optymalnie. W planach mam wizytę u tunera celem wgrania mapy co doda mu trochę kopa (przy okazji jeżeli ktoś ma namiary na dobrego fachowca w mazowieckim to poproszę). Do tego czasu chciałbym zrobić w nim to co mogę. Jakie objawy? Auto generalnie nagrzewa się podczas jazdy do maks. 76-78 stopni. Nie wiem czy to poprawnie. Wczoraj z kumplem robiliśmy logi dynamiczne, przed spotkaniem przejechałem jakieś 12km po Warszawie w godzinach wzmożonego ruchu i po podłączeniu kompa miał 76 st. Jedynie na postoju lub w mocnych korkach daje rade go rozgrzać tak aby wskazówka na zegarze dobiła do 90st. Przed wyjazdem na trasę go rozgrzaliśmy, ale po wyruszeniu temp. znów spadła mu do ok. 76 stopni. Dodatkowo auto pali w mieście ok. 9,5L, a w trasie (większość na 6 biegu przy prędkości ok 120km/h) ok. 7.5L. Nie są to złe wartości, jestem świadomy że auto musi swoje wypić, ale z drugiej strony czytałem że przy takiej jeździe jak podałem avf potrafi zejść ze spalaniem spokojnie poniżej 6L w trasie. Z resztą kiedyś kumpel miał auto z tym silnikiem (dobrych 8 lat temu), i pamiętam że chwilowe spalanie na fisie pokazywało mu niejednokrotnie poniżej 5L. U mnie ta wartość w trasie nie schodzi poniżej 6L. Auto ma obecnie ponad 15 lat, jego historii do końca nie znam, ale jestem świadomy że pewne części mogą być z czasem mocniej wyeksploatowane co pogarsza ich nominalną sprawność działania. Przechodząc do sedna - wklejam linki do logów z prośbą o Wasze opinie i analizę. Dynamiczne: 011 - https://log.malonetuning.com/chart/256156#H8KLCAAJw7fDpFwCA03Ci8ORCsKDMAwAw78lw48Nw6jDsG9KH8OqDDXDkDXCksOGw6HDtsO1w5oKY8KPd8OHeQ9PecONXAjCk8OKwr5VcENwTWZRw77DksKFDhIVw5JoBHcpb1JDEzwwHsOcwo7Du8KJw4vCgsKfwp8Cw6XCtFpfKsOZX8Owwo%2FDoGDDrCHDriZ1w4tsw43Cj1MIJ8K3PMOmJ8KPAAAA 010 - https://log.malonetuning.com/chart/256155#H8KLCADCucO3w6RcAgNNw4tBCsKAIBDChcOhwrvDjHrChMKkbiMuwqwGG8KwFB3CoTp9acKbwpbDr8O%2FeMOGw4ASw7fCmQ9SPsOHwpoKw6BgwrHDhRAzw5%2FDtE4ETwdlJwRNw5zCusKqS8K5wpNLwrfDjH7Ckw7ChcOkB2bDgMORIsOow69TJcKWFFjCmsOow4nDmgdGw6B6w6V3AAAA 008 - https://log.malonetuning.com/chart/256154#H8KLCADDm8O3w6RcAgNNw4vDkQrCgzAMwoXDoXfDiXUCdsOsbUovwroZwrrCgDbCksOGw6HDtsO0wrMKw4PDi3M%2Bw74Yw6HCqcOzQypTMV3ClwY4JMOsw6fCpCZfw54nQsOhw4rClsKdw6HClMO6ZnNywqXCjcOyJsK9OMKbPMKOw7TDuV9gUl5%2BJMKNw70CccOAwoDCt8KEEA7DjMKra1smw7Fuw6HCnsOSD8KTwojClEzCkwAAAA%3D%3D 004 - https://log.malonetuning.com/chart/256164#H8KLCAA4w7vDpFwCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQLCq8OsbUovOg1dw4A1wpJGw5E9w71WwoXCscOLcz7Dvhhhw5TDl0MqUzFdwpcGeEvDmMOPWU3DnsO8wp0IwoUrW3bChkvDqsOGw6bDpEo7w6VdenE1ecKaw6jDuF1gUsKefibCjcO9D2LDgCEhwoTCk8Oyw6rDmsKWWcK8S8K4wqfDtAHCrMKUSDPCkQAAAA%3D%3D 003 - https://log.malonetuning.com/chart/256163#H8KLCAAJw7vDpFwCA03Ci8ORCsKDMAwAw78lw48Nw6jDsG9KH8OqDDXDkDXCksOGw6HDtsO1w5oKY8KPd8OHeQ9PecONXAjCk8OKwr5VcENwTWZRw77DksKFDhIVw5JoBHcpb1JDEzwwHsOcwo7Du8KJw4vCgsKfwp8Cw6XCtFpfKsOZX8Owwo%2FDoGDDrCHDriZ1w4tsw43Cj1MIJ8K3PMOmJ8KPAAAA 001 - https://log.malonetuning.com/chart/256162#H8KLCABZw7vDpFwCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQIWw7Y2wqUXw50MXcOANcKSw4bDoXx6VwXDscOywpzCjz9GeMOpw6cpwpXCqcKYLnMDHBLDtnNSwpPCjcO%2FE8KhcGXDi8OOcErDvcKyOcK5w5JKecKVXsKcTR5Hw7pdF8KYwpTCtx9JY8K%2FQRwwJMKEcFBeXMObPMKJdwnCj8KUdktgw5vDo8KRAAAA 011-010 - https://log.malonetuning.com/chart/256150#H8KLCADCo8O5w6RcAgNNw4vDkQrDgjAMwoXDoXfDiXUCTsOFwpcpwr3CqFvCqMKBw5nCjDTCk8K5wqfCn8OdYHh5w47Dhx8Cw7TDun5KYcOKwqbDs1QBLxHDmznCqsOJw4rCv8KJwpDCucKwJWc4wqR8w5jCnFxpwqHCtEgrwo4mDQN9w48LTMOyw4vDt8KkwrLDv0HCuMOiA28RwqHDmzHDjcKudRrDhcKbdcO3GDfDjUvCscONwpMAAAA%3D 001-004 - https://log.malonetuning.com/chart/256148#H8KLCABSw7rDpFwCA03CjMOBDsOCIBBEw79lw49LUsK0w7ozwoQDw4rChm5SwqFZwrbCpsO1w6stNDEeZ8OewptxDsKew6XDtcOgTCZJWcKXCjh4bMOlXMKEP3REwoREwpkkKMOBScOywptEwo0WwrPCmcKwcVvCnMKbwokjwpkYNFTDklZeUWXCpUZCwoxmw7%2FDiSDCnCbDrWfCh8O5B8OcwoAWb3jDhwvCjh7DgXYlwqxaw6oyc8K%2FwrTCo8O3X8KQwqUEwoLCswAAAA%3D%3D 003-011 - https://log.malonetuning.com/chart/256147#H8KLCADDk8O6w6RcAgNNwozDgQ7DgiAQRMO%2FZcOPwrtJUcOjw48QDigbwrpJwoUGFlPDu8O1FsKaGMKPM8Ovw41YC8OPw7x6SGLCiiXCt8K1Ak4Oe8K5w6QiOx8RIXLDosOiwpXDoSTDqcONRUkzbcOkN8OpwotzM0tgCl59ZcOtw6UVwrU0w67DhMKHQMKfwp8MRcOiwqzDo8OsMMO%2FwoDCncOQw6AFw68Ow4EMw6zCm8OmwrouMsOuw4zDjcK5L8OSUSrDucKvAAAA 003-008-011 - https://log.malonetuning.com/chart/256149#H8KLCABaw7rDpFwCA23CjU0Ow4IgEMKFw6%2FDgnomKVrDtTDChAXDisKETlLCocKBwqnCqcKeXsKgScOjw4LDpXvDn8O7MUY9w5LDs8OOwpEww6TCtC5Fw4FgwqHCmXPDisO8wqEqQQXCisKUwp3CkMOaSXxRFsKUwoQbwrrCjVtjw69Mw6wJwr0TV0jCmnkGw4krw70jwrfCgzjDr8OxfcOMwqjDjGHCkn5TwpM%2Fw4AMwqBhwoQLXMOhBMK6wr4pw51TbsKVVMKWwpnDu8KqHsKtw70CwrUcfD7DkAAAAA%3D%3D Statyczne: 023 - https://log.malonetuning.com/chart/256165#H8KLCADCtMO8w6RcAgPCi8KOVkrDjsOPTcOKw4xLw5VNL8OKLy0oVsOSMcKIw5UBCcOmw6QXZVbCpQLCuTpKw6nCqXnCqUXCiSXCqUogwpnDhMOSwpLDvMOiwoLCnMOMEsKQwpTCoUlsLAAZw6tGX0MAAAA%3D 013 - https://log.malonetuning.com/chart/256158#H8KLCADCrMO7w6RcAgPCi8KOVkrDjsOPTcOKw4xLw5VNL8OKLy0oVsOSMcKIw5UBCcOmw6QXZVbCpQLCuTpKw6nCqXnCqUXCiSXCqUogwpnDhMOSwpLDvMOiwoLCnMOMEsKQwpTCoUlsLAAZw6tGX0MAAAA%3D 001 - https://log.malonetuning.com/chart/256146#H8KLCAA3w7zDpFwCA03Di8ORCsKDMAzChcOhd8OJdQIWw7Y2wqUXw50MXcOANcKSw4bDoXx6VwXDscOywpzCjz9GeMOpw6cpwpXCqcKYLnMDHBLDtnNSwpPCjcO%2FE8KhcGXDi8OOcErDvcKyOcK5w5JKecKVXsKcTR5Hw7pdF8KYwpTCtx9JY8K%2FQRwwJMKEcFBeXMObPMKJdwnCj8KUdktgw5vDo8KRAAAA 018 - były wszędzie same zera w całym zakresie czasu, nie wklejam
Tomasz8890 Opublikowano 22 Maja 2019 Autor Opublikowano 22 Maja 2019 A reszta, czyli np pompowtryski na podstawie tych logów są ok? Zrobić termostat i mogę jechać do tunera? Walnięty termostat może być odpowiedzialny za podwyższone spalanie?
przem8 Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 Jak masz niedogrzany silnik to i spalanie wyższe, normalne.
Tomasz8890 Opublikowano 22 Maja 2019 Autor Opublikowano 22 Maja 2019 A temat logów? Czy logi zrobione przy tej temp nie mają żadnej wartości merytorycznej i mam dopiero wrzucić jak zrobię termostat? Ktoś z nich może wyczytać czy np. mapa jest ori, albo czy pompowtryski nie leją?
przem8 Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 Zmień nazwę tematu na coś z logami 1.9tdi to ktoś zorientowany w tdi pewnie zajrzy.
dami8705 Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 (edytowane) Ja 2 tygodnie temu wymienialem termostat ale w 2.0T. POdobne zachowanie jak u Ciebie , wiec 99% termostat.Jak masz zimny silnik to uruchom na postoju i czekaj . Dolny waż od chłodnicy ma być zimny dopóki nie otworzy temrostat. U mnie mial 70C i robil sie letni. Wymieniłem termostat i spokój. A i od niczego sprawdz czujnik temperatury cieczy, ale ja obstawiam termostat Edytowane 22 Maja 2019 przez dami8705
Tracer39 Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 Do wymiany uszczelnienia pompowtrysków (na drugiej pompce przepuszcza) oraz filtr paliwa.
Tomasz8890 Opublikowano 23 Maja 2019 Autor Opublikowano 23 Maja 2019 Uszczelnienia pompowtrysków czyli oringi? Jaki to mniej więcej koszt? btw - Jak zmienić nazwę tematu?
dekiel 13 Opublikowano 23 Maja 2019 Opublikowano 23 Maja 2019 Termostat wymień i pojeżdzij. Z tematem logów zwróć się do KAMILA VAG, on ogarnia ten temat.
Tomasz8890 Opublikowano 9 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2019 Wymieniony termostat wraz z zielonym czujnikiem. Problem z temperaturą rozwiązany. Byłem w auto-wrona w Woli Mrokowskiej. Przy okazji gość wsiadł ze mną na krótką diagnostykę potwierdzając że wartości są ok i nie ma co niepotrzebnie grzebać. Do tego wgrał mi sprawdzona mapę na podobno 170KM więc na razie jestem zadowolony. Pojeżdżę i zobaczę co że spalaniem. Mocy na pewno trochę dostał
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się