Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check engine i brak mocy (tryb awaryjny)


Adam_Ś

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Proszę o pomoc od pary dni mam problem ze swoją Audiolą.
A4 B7 1.8 t LPG

W paru słowach co się dzieje.
Rano (lub dłuższym postoju) po odpalaniu auto zaczyna drgać. Obroty 1250 rpm gdy zaczyna drgać spadają do 1200 rpm

Po chwili lub prze gazowaniu drgania ustępują. Później jest ok.

Po przejechaniu kilku kilometrów (z tym różnie. Raz zrobiłem trasę 200 km i było ok. Po mieście wystarczy parę km) zapala mi check angin i auto łapie mega muła (podejrzewam tryb awaryjny).

Podłączyłem VAG-a i dostałem takie błędy

17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
        P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow
        P0441 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
        P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
        P0301 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich
        P1127 - 002 - Lower Limit Exceeded
17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
        P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Z czego 16684, 16685 pojawiły się raz.
Natomiast 17700, 17535 jest często (tutaj będę wymieniał termostat tylko nie wiem czy sam termostat czy cała obudowę też)
17698  sporadycznie. (do wymiany czujnik zrobię to dla świętego spokoju)

Po wykasowaniu błędów auto wraca do żywych.
Ciekawe jest to że po przejechaniu 200 km miałem błędy 17700, 17535 oraz 17698  ale check się nie zapalił.

W pierwszej kolejności wymieniłem świece ale nic nie pomogło.

Wczoraj zrobiłem logi i prosiłbym o ich analizę. Z tego co zauważyłem sona dziwnie zachowuje się na LPG oraz cewka na 3 cylindrze ma odchyłkę od pozostałych.

Logi statyczne PB
001 + 003
002 + 033
032 + 093
090 + 093


Logi statyczne LPG
001 + 002
003 + 004
032

Logi dynamiczne PB
002 + 033
003 + 020
115 + 118

Logi dynamiczne LPG
002 + 011
002 + 033

Bardzo proszę o pomoc!!!!

LOG_STAT-01-001-003-PB.xlsx LOG_STAT-01-002-033-PB.xlsx LOG_STAT-01-032-093-PB.xlsx LOG_STAT-01-090-093-PB.xlsx LOG_STAT-01-001-002-LPG.xlsx LOG_STAT-01-032-xxx-LPG.xlsx LOG_STAT-003-004-LPG.xlsx LOG_DYN-01-002-033-PB.xlsx LOG_DYN-01-003-020-PB.xlsx LOG_DYN-01-115-118-PB.xlsx LOG_DYN-01-002-011-LPG.xlsx LOG_DYN-01-002-033-LPG.xlsx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyreguluj lpg na korekty podczas jazdy i problemy z mieszanką i brakiem mocy znikną.

Wymień jeszcze termostat i czujnik przy chłodnicy. Co do wypadania zapłonu na 1 cylindrze to zamień cewke miejscami.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki sterownik lpg i reszta komponentów? problem ewidentnie przez lpg.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Dzisiaj postaram się pojechać do swojego gazownika.
Obecnie właśnie robię test i od wczoraj jeżdżę na PB żeby zobaczyć czy będzie to samo.

Trochę zmyliły mnie poranne drgania silnika bo przecież odpalany jest na PB.

Parownik KME TUR
Sterownik Auto--Gaz Centrum BlueBOX rev-4
Wtryski HANA H2000

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz hany to problem z wypadaniem zapłonu może być przez te wtryskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek8 odnośnie cewki to już zamieniłem i błąd z cewką się nie pokazuje. W logarch też nie widzę problemu (prędzej na 3 cylindrze bo jeśli dobrze rozumiem logi to tam jest odchyłka) ale średnio się orientuję. Co do LPG to pierwszy raz mam takie problem od paru lat. Nigdy wcześniej nie miałem takich problemów jak obecnie.

Edytowane przez Adam_Ś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u gazownika i faktycznie mapa od gazu była totalnie rozjechana. Jest to bardzo dziwne ponieważ, była korygowana zimą. No nic teraz będę sprawdzał czy problem nie wróci. Wielkie dzięki za pomoc.

Odnośnie wymiany termostatu. Mam wymienić sam termostat czy termostat wraz z obudową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej firmy polecasz? Z tego co widzę to Behr chyba w oryginale wychodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A silnik trzyma 90-95 stopni (tylko odczyt z g62, a nie z licznika) czy przez uszkodzony termostat jest niższa temp? Jak nie osiąga temp. pracy to najprawdopodobniej znowu Ci się mapa rozjedzie po wymianie.

Pokaż loga jak to masz wystrojone teraz :D

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wczoraj robiłem logi i sprawdziłem odczyty z Silnika to miałem

Blok 001 94 stopnie

Blok 004 93 stopnie

Z licznika 99

Po korekcie mapy lpg logów nie robiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany tak jak pisałem problemem była rozjechana mapa lpg.

Wielkie dzięki za pomoc:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...