Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 t BFB LPG dławienie po przełączniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej,
Mam problem ze swoim autkiem po przełączeniu na LPG.
Problem polega na tym, że przez jakieś 2-3 min po mocniejszym wciśnięciu pedału gazy auto zachowuje się jakby nie dostawało paliwa (3-4 bieg czasami na 2-m). Kilka razy naciskam pedał i nic. Redukuję auto zaczyna przyspieszać.

Jak auto się wygrzeje problemu nie ma wszystko śmiga jak trzeba. Dzisiaj temp. na zegarach pokazywała prawie 90 stopni przełączyłem na gaz i też był ten objaw tylko krócej.

Wcześniej miałem rozjechana mapę od gazu pojechałem (co skutkowało błędem o za bogatej mieszance i przechodzenie auta w tryb awaryjny) do gazownika zrobił korektę i od tego czasu mam te objawy. Proszę was o pomoc.
W weekend będę wymieniał termostat i czujnik temp. płynu chłodzącego. Te elementy nie powinny mieć wpływu na takie zachowanie samochodu tym bardziej, że na kompie mam te błędy już jakiś czas.

Założone graty:
Parownik KME TUR
Sterownik Auto--Gaz Centrum BlueBOX rev-4
Wtryski HANA H2000
Przełączenie gazu ustawione na 40 stropni


 

Mój wcześniejszy problem z checkiem i trybem awaryjnym (https://a4-klub.pl/topic/446469-check-engine-i-brak-mocy-tryb-awaryjny/?tab=comments#comment-5441303)

Edytowane przez Adam_Ś
Opublikowano

Zmień gazownika i niech wyreguluje jak należy. Chyba, że wtryski kończą żywot. 

Opublikowano

Wtryski mają 30 tys km więc chyba jeszcze powinny śmigać. 

Myślisz że termostat albo ten czujnik mogą mieć jakiś wpływ na obecne zachowanie samochodu? Wydaje mi się że nie. 

Opublikowano

Winna jest regulacja gazu.

Obstawiam, że trzeba go dość mocno zubażać przy wysokich obciążeniach.
U mnie było to samo dość długo, dopiero jak się przyłożyłem do regulacji i dokładnie dałem korekty po obrotach to objawy minęły.

Opublikowano

Emejcz a korekty jak robiłeś to ujmowałeś czy dodawałeś gazu? U mnie to jest dziwna sprawa ponieważ, od momentu założenia gazu przez jakies 15 tys.km nie miałem takich objawów. Dopiero później zaczęło się poszarpywanie na nie w pełni rozgrzanym silniku. Myślałem że to może "zimny VAG" ale to bym mi od samego początku występowało chyba, że się mylę.

Opublikowano (edytowane)

Nie rozumiem pytania za bardzo, ale jeżeli o mnie chodzi to w Qboxie jest o tyle fajnie, że po ustawieniu mnożnika jak się pojeździ trochę w różnych zakresach obrotów/obciążeń to w odchyłce się zbierają wartości gdzie jest za bogato/ubogo tak jak na poniższym screenie z naszego forum (tu wygląda to skrajnie, bo było strojone chyba całkowicie na korekty z VAG'a) :

Znalezione obrazy dla zapytania qbox odchy�ka

Później robi się korekty po obrotach tak aby wartości w odchyłce były bliskie zeru.


Nie jest to dziwne, że dopiero po 15 tys. wyszło. Regulacja się co jakiś czas rozjeżdża plus nowy zestaw się układa.
Trzeba to dobrze wyregulować. Jakbyś miał Staga/KME to bym ci zerknął, a tak to nie pomogę.

Filtry zmieniałeś? Może zapchane.

Jak chcesz żeby ci dobrze zrobili to jedź do Kołomaxu na Wrocławskiej. Odpuść sobie Nagaz.

W przypadku jak masz za bogato i włączyłeś opcje "Zimny VAG" to raczej sytuacje pogarszasz.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano (edytowane)

Wielkie dzięki za pomoc. Pewnie do nich pojadę bo ten mój majster celował w "zimnego VAG-a".
Filtry wymieniałem jakieś 600km temu więc są świeże.

Edytowane przez Adam_Ś

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...