Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana zawieszenia 1ba dla 1.9 TDI Quattro. Parametry, numery, kategorie - dobór


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

Siedzę nad tym już trochę, studiuję temat, a przymierzam się do wymiany amortyzatorów i sprężyn (i może gumek, pewnie warto też wymienić?). Widzę, że częściej obniżacie zawieszenie, niż podnosicie, i że łatwo dostać w sklepie cały gotowy zestaw obniżonego zawieszenia. Moim celem jest prędzej podniesienie auta (lub pozostanie przy standardzie) w stosunku do aktualnego stanu. Nie zależy mi aż tak na jego prezentowaniu się z obniżonym zawieszeniem jak na jego niezawodności i dobrej kondycji na trudnych drogach. Aktualnie latam po samochodzie na zakrętach, ścieram osłonę na progach zwalniających jeśli znacznie nie zwolnię. W skrócie - zalewam się potem przed większością hopek i nierówności, które mam przejechać. Drogi, które przemierzam to od autostrad przez polne po bardzo zniszczone z latającymi kawałkami asfaltu. Auto na pierwszy rzut oka nie stoi jakoś nisko, ale mogłoby wyżej (byłoby fajnie). Jedną przednią sprężynę mam pękniętą, amory nie wiem w jakim są stanie (tyle co udało się ocenić zaglądając przez podnośnik - nie za dobrym), więc chcę wymienić wszystko. Mam ten samochód od kilku tyg i nie sądzę, że ktoś to w ostatnich latach wymieniał.

Mam wlepki z samochodu, kategorie wagowe, typ zawieszenia i znam ich różnice. Mam listę z forum polecanych firm.
Wertuję oferty w intercars i już wydawało mi się się, że to koniec tej wyprawy, że już wszystko wiem i mam, aż nie odsłoniły się przede mną amory, różne amory, tej samej firmy o różnych numerach oem, różnych firm o kilku numerach, sprężyny różnych długości i szerokości i wszystko pasuje do modelu mojego Audi. Typ mocowania górny trzon, dolne widełki albo oba, albo oko (to chyba do tylnych, tak?). Jednorurki, dwururki. Wchodzę na iparts i jest podobnie, trochę więcej nowych pojęć. Brak mi jakichś podstaw żeby to ogarnąć i kiedy staję przed dokonaniem wyboru - załamuję ręce. A gumki to już w ogóle jakiś kosmos. Różne kolory, wielkości, kształty.

To, co udało mi się ustalić, to ma nie być najtaniej, tylko nie najdrożej :D I może dłuższe sprężyny z tych dostępnych, np 361 mm. Nie wiem czy to ma sens i jaką to robi różnicę wysokości w praktyce. Tu również proszę o poradę. 

Poniżej dane mojej Audi. Może ktoś z Was ogarnia ten temat lekko i może mnie nakierować, oświecić, albo najlepiej pomóc skompletować odpowiedni zestaw wskazując na produkt (linkiem, numerem, patykiem). Mile widziane wszelkie wskazówki, uwagi, i proszę wybaczyć jeśli kopiuję podobny temat, jeśli tak to coś mi umknęło, zupełnie niechcący :)

Pozdrawiam! 

 

Audi A4 Quattro 1.9 TDI 2001 (115KM, 85kW) Avant (8D5 B5)

I z fotek 1BA OYS OJH i kategorie wagowe. 

IMG_20190615_162838.jpg

IMG_20190627_151641.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...