corradoowner Opublikowano 23 Lipca 2019 Opublikowano 23 Lipca 2019 Panowie, mam problem, z którym nie mogę sobie poradzić i brakuje mi już pomysłów. Centralny zamek nie otwiera ani nie rygluje tylnych drzwi. Tak już kupiłem auto i myślałem, że to standardowy problem z zamkiem, o którym czytałem wcześniej tu na forum. Kupiłem drugi zamek oraz sterownik do kompletu. Po wymianie nic się nie zmieniło. Zdjąłem tapicerkę prawych tylnych drzwi, podłączyłem kupiony zamek i zadziałał. Podłączyłem zakupiony sterownik i też zadziałał. Zrobiłem to samo z zamkiem oraz sterownikiem drzwi lewych, z którym mam problem i też zadziałały w prawych drzwiach. Zacząłem sprawdzać wiązki, najpierw miedzy zamkiem a sterownikiem (6-cio przewodową) i są przejścia na każdym przewodzie, następnie miedzy sterownikiem a kostką drzwi i tam też są przejścia. Od słupka do drzwi wchodzi wiązka 5-cio przewodowa, zasilanie drzwi, zasilanie głośnika oraz CAN. Podejrzewam, że problem jest z CAN'em i nie dochodzi sygnał do sterownika drzwi aby je zamykał lub otwierał. Ta diagnoza byłaby logiczna ale po otwarciu drzwi zapala się lampka w podsufitce oraz informacja na FIS'ie o otwartych tylnych lewych drzwiach, więc sygnał idzie po CAN'ie do MCE. Dlaczego w takim razie MCE nie daje sygnału o ryglowaniu drzwi w momencie zamykania drzwi centralnym zamkiem? Druga dziwna sprawa to taka, że mogę mechaniczne zaryglować drzwi zapadką obok blokady rodzicielskiej i auto się zamknie oraz potwierdzi kierunkowskazami. Bez mechanicznego ryglowania podczas zamykania auta z pilota, auto rygluje 3 drzwi oraz klapę i klapkę wlewu paliwa bez tylnych lewych drzwi i bez potwierdzenia kierunkowskazami. Tylne lewe drzwi są nadal otwarte. Wynika z tego, że mechaniczne ryglowanie zamka musi wysyłać sygnał do MCE po CAN'ie bo wtedy centralny zamek zamyka auto i potwierdzi kierunkowskazami. Mogę się połączyć przez VCDS z tylnymi drzwiami, mogę wykonać testy i działa wszystko oprócz ryglowania drzwi. Widnieją dwa błędy: 00446 - function limitation due to under-voltage 00532 - supply voltage b+ Zasilanie w drzwiach oczywiście jest bo działa szyba. Moje pytania są takie: -czy może być problem z przewodem CAN i nie wszystkie informacje są przekazywane? np uszkodzona izolacja czy zaśniedziałe piny -czy przekrój przewodu oraz jego rezystancja mają wpływ na przekaz informacji? -czy mogę ominąć instalację i podać CAN nowym przewodem w celu sprawdzenia między MCE a tylnymi drzwiami? -czy mogę podłączyć CAN lewych drzwi do drzwi prawych w celu sprawdzenia czy zadziała sterownik oraz zamek? Czy w takim przypadku po otwarciu drzwi lewych bądź prawych na FIS'ie będę miał informację o otwarciu obu drzwi naraz? Dzięki za pomoc w temacie.
corradoowner Opublikowano 23 Lipca 2019 Autor Opublikowano 23 Lipca 2019 Kolega bin85 sprawdził schematy i jest mały update. Do tylnych drzwi idzie magistrala LIN z drzwi przednich i dopiero od przednich idzie Can do BCM. Do sprawdzenia jest wiązka między przednimi a tylnymi drzwiami i ewentualnie sam sterownik drzwi kierowcy. Jutro dam znać co dalej.
corradoowner Opublikowano 6 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2019 W dniu 5.08.2019 o 21:46, kkt napisał: Witam. Poradziłeś sobie z drzwiami? Dalej walczę. Masz ten sam problem?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się