Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Sprawdzenie silnika 2.0 TDI 140KM - dmucha z wlewu oleju


Paweł83

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam sie nad autem z tym silnikiem, autko jest z 2006r ma przebieg 97tys, wszystko jest ok, ale zastanawia mnie jedna sprawa gdyz po otwarciu korka od wlewu oleju do silinika, podczas pracy silnika bardzo dmucha stamtad powietrzem, czy to normalne w tym silniku to nie jestem pewny. Prosze o wypowiedz w tym temacie. Z gory dzieki.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powietrze a spaliny, pojecie bardzo mocno jest pojęciem względnym, wyczyścić separator oleju w pokrywie zaworów i sparawdzić drożność odmy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powietrze a spaliny, pojecie bardzo mocno jest pojęciem względnym, wyczyścić separator oleju w pokrywie zaworów i sparawdzić drożność odmy.

Pozdrawiam

Jak powietrze jest bezbarwne wtedy nie ma tam spalin i dmuchanie jest normalnym objawem. Spaliny są jak dmucha na niebiesko i świadczy to o zużyciu silnika. Często nazywa się tą czynność próbą olejową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powietrze jest bezbarwne wtedy nie ma tam spalin i dmuchanie jest normalnym objawem. Spaliny są jak dmucha na niebiesko i świadczy to o zużyciu silnika. Często nazywa się tą czynność próbą olejową

:mysli: Możesz wyjaśnić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyczytałem, próbą olejową niektórzy mechanicy nazywają sprawdzenie tego co się dzieję po odkręceniu korka wlewu oleju. Jeśli dmucha powietrzem to jest to normalny objaw. Jeśli powietrze ma kolor niebieski to świadczy to o zużyciu silnika (czyt duże) i przedostawaniu się spalin do pokrywy zaworów.

Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi. Ale wiem, że jak kolega chciał kupić paska i pojeździłem z nim obejrzeć kilka sztuk to przekonałem się,że tzw próba olejowa dużo może powiedzieć. Przykład: 2002r. przebieg 180 000km- po odkręceniu korka mało mi go nie wyrwało z ręki tak "powietrze" uciekało z silnika i miało kolor niebieski. Tyle że facet był szczery (albo nie miał wyjścia bo sam to zobaczył) i powiedział,że czasami ma problem z odpaleniem.

Kolejny pasek ten sam rok z podobnym przebiegim palił na szczał i wydobywało się tylko powietrze bez koloru- i tego kupił.

Więc coś w tym chyba jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powietrze jest bezbarwne wtedy nie ma tam spalin i dmuchanie jest normalnym objawem.

Zadam Ci tylko jedno pytanie - jak na nie odpowiesz to zrozumiesz jakie banialuki piszesz - skąd w skrzyni korbowej silnika, zamknietej połączonej ze światem zewnętrznym tylko odmą skrzyni korbowej ma brac się świeże i czyste powietrze? :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proba olejowa to jedna z metod badania kompresji silnika

sluzy do roznicowania czy brak cisnienia sprezania cylindra jest spowodowany zuzytym ukladem tlok, pierscienie cylinder, czy tez przez zawory lub ich gniazda. polega na wlaniu do cylindra ok 10 ml oleju i powtoronym pomiarze okmpresji [br]Dopisany: 15 Marzec 2009, 12:35_________________________________________________-dmuchanie z korka wlewu oleju na biegu jalowym jest jak najbardziej prawidlowe, opary wydostajace sie moga miec rozne odcienie w zaleznosci od stanu cylinrow i tlokow, jezeli sa watpliwosci nalezy wykonac pomiar kompresji

-w silnikach 1,9 oraz 2.0 tdi nie ma odmy jako takiej.

-w pokrywie zaworow znajduje sie mini separator oleju, oraz zawor cisnieniowy, ktory otwiera sie dopiero po zwiekszeniu oborotow silnika i przekroczeniu przez to pewnej wartosci cisnienia w przestrzeni komory korbowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-w silnikach 1,9 oraz 2.0 tdi nie ma odmy jako takiej.

-w pokrywie zaworow znajduje sie mini separator oleju, oraz zawor cisnieniowy, ktory otwiera sie dopiero po zwiekszeniu oborotow silnika i przekroczeniu przez to pewnej wartosci cisnienia w przestrzeni komory korbowej

Musashi zdanie odmienne mam jak zwykle :wink4:

Jest odma, a to czy z zaworem czy bez to nie wplywa na fakt, że istnieje.

2.0 TDI mają całkowicie odmiennie ukształtowany przepływ gazów z przedmuchów bo ze skrzyni korbowej do głowicy a dalej do separatora idą one przez kolektor dolotowy. Po to ma on tyle kanałów, a nie tylko 8 do zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak powietrze jest bezbarwne wtedy nie ma tam spalin i dmuchanie jest normalnym objawem.

Zadam Ci tylko jedno pytanie - jak na nie odpowiesz to zrozumiesz jakie banialuki piszesz - skąd w skrzyni korbowej silnika, zamknietej połączonej ze światem zewnętrznym tylko odmą skrzyni korbowej ma brac się świeże i czyste powietrze? :cool1:

A pokaż mi gdzie napisałem świeże i czyste powietrze! :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-w silnikach 1,9 oraz 2.0 tdi nie ma odmy jako takiej.

-w pokrywie zaworow znajduje sie mini separator oleju, oraz zawor cisnieniowy, ktory otwiera sie dopiero po zwiekszeniu oborotow silnika i przekroczeniu przez to pewnej wartosci cisnienia w przestrzeni komory korbowej

Musashi zdanie odmienne mam jak zwykle :wink4:

Jest odma, a to czy z zaworem czy bez to nie wplywa na fakt, że istnieje.

2.0 TDI mają całkowicie odmiennie ukształtowany przepływ gazów z przedmuchów bo ze skrzyni korbowej do głowicy a dalej do separatora idą one przez kolektor dolotowy. Po to ma on tyle kanałów, a nie tylko 8 do zaworów.

a ja pozwole sie nie zgodzic, z twoim odmiennym zdaniem :cool1:

to sa kanaly laczace komore korbowa z przestrzenia nad glowica, z tego co wiem przeniesienie ich zostalo podyktowane zwiekszeniem sztywnosci bloku, - wieksza w stosunku do 1,9 tdi srednica cylindrow

kwestia odpowietrzenia oraz separacji oleju pozostala bz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sa kanaly laczace komore korbowa z przestrzenia nad glowica,

Musashi a gdzie znajduje się separator oleju np. w BLB jak nie nad głowicą co, a dokładnie w pokrywie zaworów? A skąd idą przedmuchy jak nie ze skrzyni korbowej? :decayed:

Gdybyś dalej miał wątpliwości polecam lekurę: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=912&highlight=170

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki zapamiętali zasadę z poloneza/fiata panie dmucha z odmy silnik do remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dmuchanie powietrza z komory korbowej to normalne zjawisko wywołane przez ruch obrotowy wału i posuwisto zwrotny tłoków.Gorzej jak daje spalinami co wskazuje na przedmuch. Jednak w silniku z tym przebiegiem (97 tys) to chyba za wcześnie :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...