Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbina słabo się zbiera 1.8 BEX


WunZUU

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem, że w moim nowym samochodzie jest straszna turbodziura. Przyśpieszenie czuć dopiero powyżej 2500 obrotów. Dołączam zrzut logów z turbiny, może coś się uda zrobić. Samochód to a4 b6 1.8T bex quattro

1.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Ci się kręci do 4tys tylko? Logi do odcinki, później trzyma doładowanie?

Auto po programie, a pełny zadany boost po chipsie przy 2,8 to jest ok, zwłaszcza, że w dolocie ciepło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest to ważne żeby zrobić do odciny, albo chociaż do 6tyś to mogę jutro to zrobić raz jeszcze. Potrzebuję tylko instrukcji jak ten test poprawnie wykonać. Ten robiłem z 3 biegu przy prędkości 30km/h i but w podłogę. Druga sprawa że on jest po chipie? Skąd ten wniosek i czy może nie jest to po prostu  problem zaworu N75?

Edytowane przez WunZUU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ma zadane większe doładowanie żądane przez ecu i nie szukaj winnego, bo takie są fakty. Zrób logi 2+33, 3+20 i 115+118 3 bieg od 1,5 do 6tys chociaż. Przed logami kasuj błędy nawet jak ich nie ma. Jak jest lpg to jeszcze 2+33 dodatkowo na gazie. Wrzuć to na vaglogi.pl i wklej linki. Może profilaktycznie sprawdzić dv póki co, bo one lubią padać z czasem.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to jutro będę robił logi. Ale wychodzi na to, że obecnie wszystko jest w normie. Bałem się tylko, że układ może być nieszczelny ale kiedy złapie wartość zadaną od tych 3000-4000 trzyma ciśnienie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jest w normie to będzie widać po reszcie logów. Doładowanie to nie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze zapytam gdzie jest ten zawór DV i jak go sprawdzić? To jest ten który puszcza powietrze tylko w jedną stronę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz jak sprawdzić. Najszybciej znajdziesz od spodu, lewy przód stojąc przed autem.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra logi robiłem na rozgrzanym silniku, z wyłączoną klimą i radiem, przed każdym logiem kasowanie błędów

3+20

 

115+118

 

2+33 benzyna

 

2+33 gaz

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przplywomierz mało mierzy i jeśli po sprawdzeniu szczelnosci dolotu nic nie wyjdzie to do wymiany. 

Gaz porażka ale póki na benzynie nie będzie dobrze to nie ma sensu nic z nim robić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wiem już, że jest po chipie, jest nieszczelność albo przepływka niedomaga, gaz jest do regulacji i turbo działa poprawnie?

Edytowane przez WunZUU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogło by trochę szybciej wstawać ale ogarnij na razie to co jest na teraz, powtórz logi po wszystkim i dalej się już będzie myśleć. Przeplywka tylko z boscha. Mozesz tą spróbować przemyc IPA, tylko nie mechanicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze wspomnę o świcach, prawdopodobnie są stare i jest lekkie wypadanie zapłonu szczególnie na zimnym silniku. Planuję zmianę świec, może to coś poprawi. A wracając do przepływki to co jest nie tak? Wartość maksymalna jest za mała czy na niskich obrotach jest zła wartość?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wielkie dzięki, ciągle się zabierałem żeby zobaczyć te świece jakie kupić, a tu mam odpowiedź :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dawno mnie w tym temacie nie było, ale w końcu trzeba coś zrobić :). Szybki skrót tematu: Myślałem, że turbo słabo się zbiera, ale okazało się iż jest po programie, a sama turbina jest całkiem ok, wyszło że gaz jest fatalnie ustawiony; ma za małe wskazania na przepływce oraz ubogą mieszankę. Wymieniłem więc świece na NGK pfr6q i chce powtórzyć logi, zrobić znowu  2+33, 3+20 i 115+118? Kolejną sprawą jest to co wymienić dalej, przepływkę czy komplet cewek, bo wydaje mi się że jest lekkie wypadanie zapłonów i nie przyśpiesza tak "gładko", tylko lubi szarpnąć zwłaszcza na gazie. 

 

Jeszcze wracając do przepływki to obroty trzyma ładnie, ale podczas przyśpieszania słychać gwizd albo świst z turbiny (tylko podczas przyśpieszania) Może to z elastycznego łącznika, bo mam tam jakieś przedmuchy. Ale może ten gwizd to jakaś nieszczelność w dolocie tylko nie wiem jak to zdiagnozować :/  

Edytowane przez WunZUU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli od tamtej pory nic nie ogarnąłeś? Masz napisane wyżej co robić i sprawdzać więc do roboty :D Nie ma sensu powtarzać logów jeśli tylko wymieniłeś świece.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...