Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ABC] Uszczelka pod głowicą ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ! jestem tu nowy i nie wiem czy dobrze umiesciłem wątek.... Bardzo prosił bym was o pomoc bo widze ze są ludzie którzy mają pojecie :) Przypuszczenia są iż jest to Uszczelka pod głowicą...Mianowicie zaczeło sie tak iż jadąc zapaliła mi sie kontrolka oleju, oczywiscie natychmiast sie zatrzymałem... sprawdziłem olej i na bagnecie było ok (olej był normalnego koloru) silnik chodzi dobrze i nie brakuje mu mocy. Płynu ubywa troche bo przez 4 miesiace dolałem ok 250 ml. Auto strasznie kopci ale tylko jak jest zimne i na ssaniu ale trwa to ok 2 min. (biały dym) Na korku pojawiła się biała maź (masło) w zbiorniczku od płynu nie widac oleju. Pytanie co to moze byc i czy to uszczelka pod głowicą? Znajomy powiedział ze jak takie objawy to na 80 % uszczelka i ze do silnika dostaje mi sie płyn chłodniczy. Bardzo prosze o pomoc i pzdr.

Opublikowano

moze to byc uszczelka pod głowicą. maz pod koriem to oznaka ze albo masz szczeloną uszczelke albo jest silnik nie dogrzany. W twoim przypadku jest to wiekszy problem bo masz 2 uszczelki, no i radze zrobic obydwie.

Opublikowano

Własnie jesli chodzi o nie dogrzanie silnika... to nigdy prawie nie mam 90 stopni z reguły to około 70 nawet jesli przejade długa trase... w czwartek jade najprawdopodbniej do mechanika to sie okaże.

Opublikowano

no to jzeli chodzi o maz to moze to byc własnie to. natomiast kopcenie to moze byc wina uszczelniaczy zaworowych. na jaki kolor kopci????

Opublikowano

no to w takim razie płyn sie przepala. raczej bedzie to uszczelka któras. ale zrób jeszcze z tą temperaturą, pewnie wymienic trzeba termostat.

Opublikowano

Kopcenie na biało na zimnym silniku nie musi oznaczać walniętej uszczelki - jak ktoś mądry powiedział kiedyś na forum że takie "zjawisko" może być spowodowane wilgocią i tym że śladowe ilości wody zbierają się w tłumiku a przy porannym odpalaniu najnormalniej w świecie wyparowuje W 101% się z tym zgadzam - mi też rano jak odpalę puści białego dymka ale tylko przez chwilkę a płynu w zbiorniczku nie ubywa Co do mazi pod korkiem to tak jak kolega ozi_wells napisał że może to być wina w dużej mierze termostatu A że przez 4 miesiące ubyło Ci 250ml płynu to też nie musi znaczyć że to uszczelka pod głowicą - może masz gdzieś małą nieszczelność w układzie i pomalutku się sączy i nie widać tego bo odrazu wyparowuje Nie łam się i nie myśl o najgorszym - :audi: ma humorki ale to rekompensuje :tongue4:

Ależ się rozpisałem... :heat::decayed:

Opublikowano

Obyś Rafal_ miał racje:) no jak bedzie uszczelka to trudno... tylko ciekawe jak silnik sie zachowa przez ten płyn w oleju.... juz mam jakies czarne scenariusze o nowym silniku.. ale to mam nadzieje tylko moje urojenie..

Opublikowano

O tej porze roku zawsze jest dużo pary z tłumika po odpaleniu zimnego silnika. W zakładach zajmujących sie silnikami mają sposoby żeby sprawdzić czy to walnięta uszczelka. A ta kontrolka tylko raz sie zapaliła?

Opublikowano

Kontrolka zapaliła sie raz po czym sie zatrzymałem spawdziłem stan oleju i było ok.. ale na wszelki wypadek stwierdziłem ze trzeba odstawc auto do garazu i na tym odcinku 200 m zapaliła sie jeszcze ze 3 razy. Zapalała (piiiiiiiiiip) i gasła

Opublikowano

Ale skąd wiesz że masz płyn w oleju? Jeśli stwierdziłeś to tylko tym że pod korkiem jest "kremowy kisiel" to może to być wielkie pudło... Zrób porządek z temperaturą silnika żeby trzymał 90oC pojeździj trochę a powinno to zniknąć - chociaż na krótkich dystansach mimo sprawnego termostatu też może się pojawiać A co do kontroli to może wina czujnika? :mysli:

Opublikowano

jesli chodzi o mnie to raczej jestem laikiem... stwierdził to znajomy (mechanik) ale jak sam powiedział nie jest pewien.w czwartek najpawdopodobiej jade do mechanika który zajmuje sie głownie uszczelkami. Mam nadzieje ze to termostat... Autem jeżdze głownie krótkie dystanse po miescie. A jesli chodzi o termostat.. to jest to prawda ze trzeba sciagac rozrząd zeby sie do niego dostac?

Opublikowano

Ja jeżdzę całe 4,5km w jedną stronę do pracy (od jakichś 7miesięcy) :tongue4: mam "lekkie masełko" pod korkiem wlewu oleju, dymi na biało z rana ale to chyba normalne z rana, po 2-3kilometrach mam już równo 90' temp na zegarze, płynu chłodzącego nie bierze, bynajmniej nic nie musiałem dolewać od grudnia kiedy wymieniałem, niestety muszę dolewać ok 250-300ml oleju na 1000km (Castrol GTX Magnatec 10w40 niemiecki) ale to chyba tez normalne przy takiej exploatacji, raz w tygodniu przegonie porządnie furę ok 40-50km żeby zamulona za bardzo nie była :> poza tym olejem nic się nie dzieje (mam na liczniku 238tyś przebiegu) jestem szczególnie wyczulony na termostat jakby był nie sprawny to bym se nie pozwolił na taką jazdę codziennie!

Proponuje wymienić termostat TYLKO ORI!!! silnik nie dogrzany może być przyczyną kontrolki z olejem, może olej wymień na gęstszy jeśli masz np. full syntetyk :mysli: ale mogę się mylić

Opublikowano

Miałem podobne problemy i wymieniałem wszystko sam, razem z uszczelkami głowicy i wg mnie:

-jest zepsuty termostat (80zł za ORI, pamiętać o uszczelce płatnej osobno 10zł !!!), niestety w A4 bez demontażu zderzaka i wyciągnięciu przodu się nie obejdzie, rozrządu (paska zębatego) nie musisz zdejmować.

-chyba nieszczelny jest układ chłodzenia, stawiałbym na pompę wody (kończy się), od dołu silnika powinny być zacieki, takie oślizgłe. Jeżeli nie, poszukaj zacieków na łączach przewodów gumowych z metalowymi.

-uszczelki głownicy nie muszą być do wymiany, u mnie po wymianie dalej widać biały dymek. Wymieniłem, bo na tych uszczelkach widziałem olej.

Opublikowano

ja cala zime przejezdzilem do pracy 5.5 km i z powrotem... w weekend i czasem po pracy dluzsza trasa (sklep, rodzinka) nigdy nie mialem zadnej mazi pod korkiem...

maz ta moze sie pojawiac od niedogrzanego motoru ale nie musi...

w Twoim przypadku zaczalbym najpierw od doprowadzenia ukladu chlodzenia do sprawnosci tak jak pisze kolega Rafal.

gdyby Ci palil plyn chlodniczy przedmuchana uszczelka pod glowica to dolewalbys 250ml co 2 tyg a nie raz na 4 miesiace :wink4:

Gość jaro5000
Opublikowano

witam was .podłączę się do tematu.mam pytanie wycieka mi olej tak mniej więcej jak jest uszczelka pod głowicą z tyłu silnika do przodu i po skrzyni tylko że nie mam objawów walniętej uszczelki .czy to też może byś uszczelka pod głowicą.

Opublikowano

Już auto sprawne:) :good: dokładnie jeszcze nie wiem co dokładnie było bo nie rozmawiałem z mechanikiem bo wyjechał... (znajomy mechanik) auto odebrałem i wszystko gra. Po rozmowie przez telefon dowiedziałem się ze był zapchany smog,odma, zmieniony filtr oleju olej, Wyczyszczona maź z spod pokrywy klawitury. Ogolnie w silniku było strasznie brudno. W oleju był tak jak by taki "żużel" :P

Opublikowano

jaro sprawdz plyn wspomagania tak leje wlasnie pompa wspomagania leje na v do tyłu silnika i splywa po skrzyni

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...