Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Maglownica - samodzielna regeneracja


Grzegorz76

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio na allegro znalazłem taki zestaw do regeneracji maglownicy - http://www.allegro.pl/item582701707_przekladnia_maglownica_vw_passat_b5_audi_a4_zf.html - regenerował ktoś Was samodzielnie? Co o tym sądzicie, w sumie to nie może być jakaś czarna magia a 300zł piechotą nie chodzi. Pozdrawiam :hi: Poza tym, w razie niepowodzenia mogę im to odesłać i odliczą mi koszt tego zestawu od kosztu maglownicy po regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :) ja regenerowałem maglownice w firmie Jan-mot koło Torunia u mnie w okolicy wszyscy mechanicy tam zawożą, taki mały garaż ma ten Pan, jak byłem u niego to przyjechał klient aż spod Wawy, na umówioną wymiany magla przy scenicu :)ja płaciłem coś koło 450zł, tez myślałem przed regeneracją zeby sam sobie uszczelniacze wymienić :) mi jak regenerował maglownice to powymieniał tylko uszczelniacze, oringi, wszystko co masz w zestawie, nic innego nie toczył, ani nie szlifował, a rozbieranie maglownicy, to nie jest takie trudne, musisz powoli to robić i dokładnie :) wydaje mi się ze to żadna filozofia :)

a tu tak apropo :

http://www.przekladnie-janmot.admoto.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co uszczelniacc tylko ? pozatym jak sprawdzisz? regeneruj w firmie polecam firme z łodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacze, zimeringi, oringi te gumki :) to musisz wymienic na nowe jak bedzie składane, nic innego tam w środku nie ma, 2 wałki gdzie przykręcasz końcówki kierownicze i 1 krótki co nim kręcisz, a firme poleciłem mu taka bo widze ze z kuj pom jest :)

a sprawdzi hmm jak podłączy :D no z tym jest problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelniacze, zimeringi, oringi te gumki :) to musisz wymienic na nowe jak bedzie składane, nic innego tam w środku nie ma, 2 wałki gdzie przykręcasz końcówki kierownicze i 1 krótki co nim kręcisz, a firme poleciłem mu taka bo widze ze z kuj pom jest :)

a sprawdzi hmm jak podłączy :D no z tym jest problem :)

I dobrze Ci chodzi po tej regeneracji i jakie miałeś objawy niesprawnej maglownicy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :) ja regenerowałem maglownice w firmie Jan-mot koło Torunia u mnie w okolicy wszyscy mechanicy tam zawożą, taki mały garaż ma ten Pan

objawy niesprawnej to,że tych harmonijkach gumowych co masz na koncach maglownicy byl olej, przepuszczała maglownica :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy objawem zdechłej maglownicy może być to, że podczas mocnego zakręcania (np. na parkingu) koła strasznie cierpią, jakieś drgania, tak jakby jedno koło skręcało inaczej niż drugie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to czujesz podczas samego obrotu kierownica czy podczas powolnej jazdy?

Podczas powolnego mocnego zakręcania szarpie kołami, na postoju ok, z tym, że ciężko trochę się kręci kierownicą i wyje z okolic maglownicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aa chyba wiem, Tzn nie wiem czy dokladnie o to chodzi ale kiedys tez tak mialem i na prawie maksymalnie skreconych kolach jak powoli parkowalem to czasem jakby kolo samo chcialo jechac w inna strone i mialem wrazenie ze tylko jedno ;) tyle ze na rownym asfalcie to sie nie powtorzylo, no i bylo to w poprzednim aucie w Audi nie zaobserwowalem takiego efektu w ogole :mysli: wtedy mechanik powiedzial ze w zawieszeniu nic sie nie dzieje, nie zglebialem tematu bo go sprzedalem, ale powiedzial mi tez ze to ponoc tak jest, jak kolo jest mocno skrecone :mysli: sprobuj czy na rownym asfalcie i czystym od piasku tez tak Ci sie bedzie dzialo jak tak to nie ma bata cos musi nie grac, i wtedy moze to byc maglownica, ale wycie nie powinno chyba byc od maglownicy tylko od pompy. ale pewien tego nie jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa właśnie nie wyje, pompa jest nowa..., stara już była kaput i nie wyło bo nie dawała ciśnienia przez co wspomaganie było cieniutkie. A teraz jak nowa pompka daje duże ciśnienie, to jeżeli w maglu jest coś przypchane to zaczęło wyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem regeneracje magla ok 2 tygodnie temu w zakładzie w Lodzi.

Razem ze mną robili jeszcze BMW z 2006 roku, A4 B6, golfa 4 i 2 jakieś starsze wozy, jeden z nich przejechał 460km do zakładu :)

Na początku wydawał się zakład jakiś taki "podejrzany", ale po 4 godzinach jak odebrałem auto zmieniłem zdanie, zapłaciłem i przyjechałem do domu sprawnym sprzętem.

Mnie kosztowało to ponad 1200zł razem z demontażem i montażem, wyminą praktycznie całej maglownicy i płynów oraz drogą. Może i sporo, ale 1 rok gwarancji i póki co (puk puk) wszystko działa.

Też chciałem sam regenerować, ale dobrze że się za to nie zabrałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn załżyłem ten temat jako podwalinę pod przyszłe jakiekolwiek działania. sam wiesz jakie tam jest dojście do tej maglownicy, masakra :) A co do tego skręcania to właśnie najgorzej na prostym skręcać i przy dużej przyczepności. Wtedy prawe koło szarpie się jak cholera, wypycha je na zewnątrz, jakaś wielka siła się tam robi. Myślę sobie, że to też pewnie od magla....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracje najlepiej zostawić fachowcą a samemu można zawsze coś zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy plywanie samochodu moze byc przyczyna uszkodzonego magla? Dodam ze przy predkosciach 80-110km/h telepie mi troszke kierownica ale przy predkosci 140km/h juz telepanie ustaje . Zle wywarzenie kol oraz zle felgi nie wchodza w gre bo sa zalozone funkiel nowki i dobrze wywarzone ,co do zawieszenia nie zauwarzylem zadnych luzow .Ajednak telepie kierownica i troszke plywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy plywanie samochodu moze byc przyczyna uszkodzonego magla? Dodam ze przy predkosciach 80-110km/h telepie mi troszke kierownica ale przy predkosci 140km/h juz telepanie ustaje . Zle wywarzenie kol oraz zle felgi nie wchodza w gre bo sa zalozone funkiel nowki i dobrze wywarzone ,co do zawieszenia nie zauwarzylem zadnych luzow .Ajednak telepie kierownica i troszke plywa

Jedź na "szarpaki", sam nie wyczujesz czy masz luzy czy nie. Jeżeli masz szerokie opony teraz to też pływają na nierównościach, szczególnie na koleinach. Co do wpływu magla na pływanie odpowiem Ci jak sam zregeneruję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...