Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak wspomagania kierownicy na wolnych obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Temat dotyczy Audi A4 B5, 1.8, 125km, benzyna, 1995r. Problemem jest brak wspomagania kierownicy na wolnych obrotach. Przy ponad 1700 obrotach wspomaganie wraca.

Dwa tygodnie temu przy rutynowej kontroli płynów zauważyłem znaczny brak płynu do wspomagania, sytuacja się powtórzyła po kilku dniach po dolaniu płynu do max. Po wizycie u mechanika okazało się, że maglownica jest nieszczelna i jest ona do wymiany lub regeneracji. Oprócz samego wycieku płynu, wspomaganie działało na prawdę dobrze i nie słychać było żadnych stuków. Zdecydowałem się na regeneracje. Po odbiorze samochodu wspomaganie działało na takim samym poziomie, może trochę nieznacznie gorzej niż przedtem a płyn od tamtej pory nie wyciekał i jeździłem samochodem bez żadnych problemów. Aż do dzisiaj.

Po odpaleniu samochodu i próbie skrętu zauważyłem, że nie mogę bez użycia dużej siły ruszyć kierownicą, sytuacja się poprawia dopiero po prze gazowaniu samochodu do ponad 1700 obrotów. Wtedy wspomaganie powraca i można jechać. Natomiast podczas próby skręcania w zakrętach 90 stopni przy jeździe na wolnych obrotach bez prze gazowania skręt jest prawie niemożliwy do wykonania.

Do czasu wymiany maglownicy w zbiorniczku i jak i w układzie znajdował się zielony, mineralny płyn febi, odpowiadający oryginalnemu płynowi, natomiast dzisiaj przy oględzinach płynu zauważyłem, że jest on czerwony.

Jak uważacie co może być problemem i czy regeneracja maglownicy oraz zmiana płynu na czerwony, syntetyczny płyn mogła spowodować tą usterkę?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Opublikowano

Rzadko spotykane w b5 ale mnie to wygląda ewidentnie na padniętą pompę wspomagania.

Opublikowano (edytowane)

Ok, dzięki za odpowiedź. Przejadę się do mechanika i poproszę o sprawdzenie, ewentualnie na początku zdecyduje się na wymianę płynu, bo może przy wymianie magla zalali jakiś chłam.

Edit: Dodatkowo zauważyłem dzisiaj jak odpaliłem samochód po raz pierwszy, że dopóki nie odjadę kawałek i stoję w początkowym miejscu to wspomaganie działa okej, niezależnie od tego czy samochód chodzi na wolnych obrotach czy na wysokich, nawet po wyłączeniu się ssania, kiedy obroty spadają poniżej 1000 to wspomaganie działa. Ale jak już przejadę się kawałek i stanę w miejscu to nie ma szans żebym przekręcił kierownicą.

Edytowane przez Kornelo
Opublikowano

Są dwie opcje. 

Pierwsza to padnięta pompa, która ma tak wirnik wyrobiony, że jak tylko płyn się rozgrzeje i rozrzedzi, to nie jest w stanie nic przepompować.  Druga to zapowietrzenie. Sprawdzałeś w zbiorniczku, czy jak przejedziesz kilka km, to na bagnecie są pęcherzyki powietrza? 

Opublikowano

Nie sprawdzałem. Jutro sprawdzę w drodze do mechanika. 

Gdyby przypuszczenia o padniętej pompie się sprawdziły to lepiej kupić używkę, nowego chińczyka na przykład SKV czy regenerować starą?

Nowy płyn lać czerwony tak jak jest teraz czy zielony ori? Nie chcę żeby zalanie zielonego płynu rozszczelniło teraz maglownice.

Opublikowano

Płyn zostaw, po regeneracji taki leją, jak zmienisz to po gwarancji. Niech to mechanik ogarnie i tyle. Ja jeżdżę na czerwonym 4 lata i bez ubytków. Regeneracja magla to niestety trochę loteria. Mam przykład koleżanki, która nie dawno pojechała z cieknącym maglem, po regeneracji bez zmian, jak auto wzięła do siebie firma, która regenerowała na reklamację to i tak dalej cieknie, a do tego doszło wycie pompy.

Opublikowano

Najlepi j regenerować starą co masz, ale ja mam od SKV i działa poprawnie. Do najcichszych nie należy, bo na parkingach ją słychać ale pracuje na tyle abym miał to wspomaganie. Ori sobie zostawiłem żeby zregenerować i mieć na zapas, Tobie też to radzę.

Opublikowano

Ok. Dzięki za podpowiedzi. Podzwoniłem po mechanikach i większość wspominała o uszkodzeniu pompy lub magla więc umówiłem się do warsztatu gdzie robili magla na rozpoznanie. Zobaczmy co znajdą. Jak będę coś wiedział to zaktualizuję wątek. 

A i jeszcze jedno, sprawdzałem płyn, który znajduje się w zbiorniczku i nie zauważyłem tam żadnych opiłków i nie zauważył ich też znajomy mechanik. Czy jeżeli ewentualnie są opiłki w układzie to znajdę je w zbiorniczku czy mogą gdzieś indziej się ukryć, tak że nie widać ich w zbiorniczku?

Opublikowano

Ogólnie to w zbiorniku masz sitko i one powinno wyłapać te drobinki, ale wiadomo, że sitko to nie filtr. Ci co robili magiel to jakaś średnia firma. Bo jak można magiel wymienić, zalać nowy płyn i przy odpowietrzaniu nie zorientować się, że pompa pada..

Opublikowano

Problemem była pompa wspomagania. Po jej wymianie na zregenerowaną wspomaganie wróciło. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...