D4wek Opublikowano 29 Września 2019 Opublikowano 29 Września 2019 Witam, pacjent Audi A4 b5 Avant 1.8t ANB Quattro. Zacznę od początku. Auto posiadam już od roku, przez długi czas użytkowania nie odczuwałem aby auto było zamulone, gdyż nie miałem porównania z innymi egzemplarzami. Miesiąc temu postanowiłem zmierzyć czas do setki i wyszło 14 sek przy katalogowym 8,5 sek. Trochę się zaniepokoiłem więc podpiąłem auto pod VAGA i wyszło: 16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity P0134 - 35-00 17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 35-10 - - - Intermittent Zrobiłem logi sondy lamba i inne, wyszło że sonda ma wartości niezmienne:vaglogi.pl/log-002_033_vOJOrYc.htmlvaglogi.pl/log-003_020_Ckfj2f.htmlvaglogi.pl/log-011_3WuOal.htmlvaglogi.pl/log-115_118_J7329Xk.html Pogrzebałem troszkę przy sondzie i okazało się z wtyczki sondy wypadł jeden przewód, więc zacisnąłem go z powrotem we wtyczce i błędy zniknęły bezpowrotnie, lecz pojawił się nowy: 17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High P1113 - 35-10 - - - Intermittent Pewnie za słabo zacisnąłem przewód, tylko już zmaltretowałem trochę tą wtyczkę ale co najważniejsze sonda ożyła i pomiar do setki wyszedł tym razem 10,5 sek z poprzedniego 14 sek 033 vaglogi.pl/log-033_Pj5J32.html Zadowolony z pomiarów oddałem samochód do założenia instalacji gazowej. Już po kilku dniach od założenia instalacji zauważyłem, że na zimnym silniku auto praktycznie nie chciało jechać, reakcja na gaz była taka jakby auto nagle straciło ze 100KM, gdy po kilku minutach już się nagrzało wracało do normy i na PB i na LPG. Podpiąłem się do VAGA i wyszło: 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High P0118 - 35-00 - - Pomiar do setki 12,5 sek i na PB i LPG, duże spalanie 16l przy spokojnej jeździe 2200rpm, temp płynu chłodniczego na liczniku równe 90 stopni, poziom płynu w normie, oraz w okolicach zaznaczonych na zdjęciu słychać dodatkowo świst powietrza lecz nie jestem pewien czy nie było tego wcześniej. Możliwe że instalator gazu coś zrobił gdyż mówił że będzie się podpinać pod układ chłodzenia, ale na instalacjach LPG się nie znam. Wydaje mi się jakby auto pracowało w trybie awaryjnym lecz żaden check engine nie wyskakuje, logi ciśnienia doładowania i masy powietrza wydają mi się trochę za małe. Niech spojrzy na to doświadczona osoba. Tutaj jeszcze świeżutkie logi na PB po założeniu instalacji LPG:vaglogi.pl/log-002_033_P5S7mi9.htmlvaglogi.pl/log-002_5Vi8xEy.htmlvaglogi.pl/log-003_3Y9Y9.htmlvaglogi.pl/log-011_hzaS6r.htmlvaglogi.pl/log-020_p47Vc1.htmlvaglogi.pl/log-031_A3YP9.htmlvaglogi.pl/log-033_QA1A3O.htmlvaglogi.pl/log-037_4cjqC.htmlvaglogi.pl/log-115_118_59eWkn.html
D4wek Opublikowano 29 Września 2019 Autor Opublikowano 29 Września 2019 możliwe że autko pracuje cały czas na ssaniu spoglądając na log z grupy 011 widnieje niezmienna temperatura -48stopni
przem8 Opublikowano 29 Września 2019 Opublikowano 29 Września 2019 (edytowane) Przepływka mało mierzy. Sprawdź szczzelność dolotu kompresorem i jak coś znajdziesz to powtórz logi 2+33 na pb. Jak szczelne to do wymiany na boscha. Czujnik wymień, bo głupoty pokazuje. Edytowane 29 Września 2019 przez przem8
D4wek Opublikowano 29 Września 2019 Autor Opublikowano 29 Września 2019 No właśnie też coś w tym kierunku myślałem. Postaram się jak najszybciej to sprawdzić.
D4wek Opublikowano 29 Września 2019 Autor Opublikowano 29 Września 2019 (edytowane) a grupa 033 nie za małe wartości napięcia dla sondy lambda? Czy błąd o zbyt dużej rezystancji sondy może być też przyczyną? Zastanawiam się czy pierw zająć się właśnie sondą czy przepływką gdyby szczelność wyszła poprawnie. Edytowane 29 Września 2019 przez D4wek
D4wek Opublikowano 9 Października 2019 Autor Opublikowano 9 Października 2019 Wracając do tematu. Przepływki jeszcze nie sprawdzałem z braku czasu, ale wziąłem się za wymianę czujnika G62 temp. płynu chłodniczego. Po wymianie czujnika na oryginalny volkswagenowski nic się nie zmieniło, tzn: - nie usuwa się błąd 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High, - w grupie 001 temp silnika widnieje stałe -48stopni, a na zegarach oraz w menu klimatronika w kodzie 51 temperatura jest poprawna, - autko nie wchodzi na ssanie tzn. przed usterką zawsze na zimnym wskakiwał na minutkę na 1200obr po usterce przy temp. zew. -1 odrazu wskakuje na 800obr i auto szarpie i nie chce praktycznie jechać jakby mieszanka paliwowa była nieodpowiednia. Dodam jeszcze, że usterkę wykryłem ok. 3dni po montażu instalacji gazowej, a instalator wpinał się w układ chłodzenia do reduktora. Instalator powiedział, żebym wpierw wymienił ten czujnik ale nic to nie dało. Co jeszcze można sprawdzić/zdiagnozować przy takiej usterce?
przem8 Opublikowano 9 Października 2019 Opublikowano 9 Października 2019 (edytowane) Czujnik ori? Jeśli po wymianie czujnika nic się nie zmienia to szukaj winy w okablowaniu ale prędzej czujnik wadliwy. W kanale 49 sprawdzasz na klomatroniku i to jest odczyt z tego co na zegarach. Edytowane 9 Października 2019 przez przem8
D4wek Opublikowano 9 Października 2019 Autor Opublikowano 9 Października 2019 Czujnik ori, na klimatroniku na kanale 49 oraz 51 temperatury wyglądają w normie
D4wek Opublikowano 9 Października 2019 Autor Opublikowano 9 Października 2019 Jak pomierzyć okablowanie, sprawdzić przejście omomierzem od ECU do wtyczki czy jakieś rezystancje między pinami?
D4wek Opublikowano 9 Października 2019 Autor Opublikowano 9 Października 2019 Zrobiłem pomiary starego czujnika: jedna para styków w temp. pokojowej pokazuje 850ohm druga para styków 1750ohm gdy ogrzeje czujnik ściskająć go w dłoni rezystancja widocznie spada.
D4wek Opublikowano 12 Października 2019 Autor Opublikowano 12 Października 2019 (edytowane) A więc tak, okazuje się jednak że po wymianie czujnika na nowy na zegarach pokazuje max 70 stopni po długiej jeździe, w kanale 49 klimatronika to samo a w kanale 51 90stopni. Kanał 49 to jest pomiar z tego czujnika G62 dla zegarów? A kanał 51 to druga para pinów czujnika G62 dla ECU? Oznaczało by to, że silnik jest odpowiednio dogrzany ale nowy czujnik G62 jest walnięty i pokazuje źle na zegarach? Edytowane 12 Października 2019 przez D4wek
przem8 Opublikowano 12 Października 2019 Opublikowano 12 Października 2019 4 godziny temu, D4wek napisał: Kanał 49 to jest pomiar z tego czujnika G62 dla zegarów? Nie. Na zegarach jest pomiar z czujnika g2. Czujnik temp. to zespolone ze sobą dwa, czyli g62 i g2. Odczyt z g62 jest tylko za pomocą vaga. Kanał 51 nie ma nic do odczytów z tego czujnika. Masz uwalony termostat jeśli odczyty z g62 i g2 są bardzo zbliżone.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się