Jump to content
2 2
Undisclosed

Ułamane szpilki mocujące turbinę do kolektora wydechowego w AFN

Recommended Posts

W trasie urwały mi się dwie dolne szpilki z trzech mocujących turbinę do kolektora. Trzecia z kolei odkręcała się w czasie jazdy pod wpływem drgań i temperatury. Wszystko dlatego, że nie miałem wspornika podtrzymującego turbinę od dołu. Wracałem ponad 1000km z prędkością 70-80km/h, żeby turbina się nie rozgrzała i nie wypadła uszczelka między nią, a kolektorem. Teraz zanim ten cały bałagan rozkręcę chciałbym się dowiedzieć czy te dwie szpilki wychodzące z kolektora są wykręcane i mogę je wymienić na nowe, czy też jest to jedna całość z kolektorem i muszę wymienić go na inny? 

Edited by Undisclosed

b2af96b7427b5888med.png

      Fiat 126p                        VW Golf I                    VW Golf II                Ford Escort VII              Ford Fusion                 Audi A4 B5FL

  0,6 23KM '91          1.1 50KM '82       1.3 NZ 54KM '89     1.3 EFI 60KM '96      1.4 TDCI 68KM '03    1.9 TDI 110KM '99

    1991-1993              1996-1998            1998-2000              2000-2009           2009 - obecnie      2013 - obecnie

Mój temat - [B5 AFN] A4 Avant 1999 Mingblau Pearl by Undisclosed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są wykręcane, dobrze wyczyść zalej jakimś środkiem penetrującym i zostaw na całą noc. Podejrzewam że i tak bardzo ciężko będzie je ruszyć i bez palnika się nie obejdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedzi, tak zrobię :) Takie cuda u mnie się stały:

22c1b3d63b998906med.jpg

8b97b62c3e10f1a3med.jpg


b2af96b7427b5888med.png

      Fiat 126p                        VW Golf I                    VW Golf II                Ford Escort VII              Ford Fusion                 Audi A4 B5FL

  0,6 23KM '91          1.1 50KM '82       1.3 NZ 54KM '89     1.3 EFI 60KM '96      1.4 TDCI 68KM '03    1.9 TDI 110KM '99

    1991-1993              1996-1998            1998-2000              2000-2009           2009 - obecnie      2013 - obecnie

Mój temat - [B5 AFN] A4 Avant 1999 Mingblau Pearl by Undisclosed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po jaki ciuj tam uszczelka między turbo a kolektorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
18 minut temu, machina napisał:

Po jaki ciuj tam uszczelka między turbo a kolektorem.

Podobny tekst uslyszalem o wsporniku, ktorego brak to wszystko sprawil ;) wiem, ze niektorzy montuja uszczelke, inni nie. Ale skoro jest w etce przewidziana to jakis niemiecki inzynier ja uwzglednil przy liczeniu sił

Edited by Undisclosed

b2af96b7427b5888med.png

      Fiat 126p                        VW Golf I                    VW Golf II                Ford Escort VII              Ford Fusion                 Audi A4 B5FL

  0,6 23KM '91          1.1 50KM '82       1.3 NZ 54KM '89     1.3 EFI 60KM '96      1.4 TDCI 68KM '03    1.9 TDI 110KM '99

    1991-1993              1996-1998            1998-2000              2000-2009           2009 - obecnie      2013 - obecnie

Mój temat - [B5 AFN] A4 Avant 1999 Mingblau Pearl by Undisclosed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładne kwiatki 😂

Ja uszczelkę też proponuję dać, co innego jak jest powierzchnia splanowana i przy turbo też liźnięte albo chociaż zgrubnie wyrównane papierem ściernym na szybie lub granitowej płycie. Lata robią swoje począwszy od wżerów a skończywszy na wyprężeniu materiałów.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Czy pod nakrętkę kołnierzowa z samozabezpieczeniem dajecie podkładki? Wydaje się to bez sensu, bo samozabezpieczenie oprze się  o podkładkę, która może się obracać względem powierzchni do której jest przykręcana. U mnie były tam podkładki i myślę, że to mogło przyczynić się do odkręcania nakrętek. Jak myslicie?

Edited by Undisclosed

b2af96b7427b5888med.png

      Fiat 126p                        VW Golf I                    VW Golf II                Ford Escort VII              Ford Fusion                 Audi A4 B5FL

  0,6 23KM '91          1.1 50KM '82       1.3 NZ 54KM '89     1.3 EFI 60KM '96      1.4 TDCI 68KM '03    1.9 TDI 110KM '99

    1991-1993              1996-1998            1998-2000              2000-2009           2009 - obecnie      2013 - obecnie

Mój temat - [B5 AFN] A4 Avant 1999 Mingblau Pearl by Undisclosed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...