milo501 Opublikowano 3 Października 2019 Opublikowano 3 Października 2019 (edytowane) Witam! Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Audi A4 B6 z 2001 roku z silnikiem 1.8t AVJ w gazie. Przejrzałem kilka tematów, które dotyczyły mniej więcej tego samego problemu jaki mam ja, ale każdy przypadek wydaje mi się inny. Jestem też nowicjuszem jeśli chodzi o komputerowe diagnozowanie auta, więc ciężko mi było porównać swoje logi do innych, stąd też zakładam nowy temat. Mam z autem problem, mianowicie: 1. silnik gdy jest zimny, tj. po odpaleniu np. rano, strasznie się trzęsie. Ma podniesione obroty jak to rano, ale co chwile na ułamek sekundy obroty opadają. Po ruszeniu z miejsca nie czuć tego - występuje przy jałowych obrotach. Jak patrzyłem na vcds-ie to co chwile na różnych cylindrach wypada zapłon. Świece wymienione, nic niestety nie pomogło. 2. Wydaje mi się, że auto jest zmulone. Tzn. nie jeździłem żadną inną a4 b6 z tym silnikiem, ale jak dodaję gazu to auto owszem przyspiesza, ale co kilka sekund ma taki zryw, że przez sekundę przyspiesza lepiej, po czym wraca do przyspieszania zmulonego. Zgodnie z poradnikiem Łukasz13 , zrobiłem logi statyczne i dynamiczne zalecane dla 1.8t. I po kolei: 1. Po odpaleniu auta na kompie zastałem błędy: 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded 16688 - Cylinder 4: Misfire Detected P0304 - 001 - Upper Limit Exceeded, błędy skasowane, jedziemy dalej. 2. Wszedłem w kanał 032 i zrobiłem 30sekundowy log, niestety wydaje mi się, że coś poszło nie tak bo wartości w obydwu kolumnach wynosiły 0,00. 3. Logi statyczne: Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_8UP0a7.html Grupy 001, 003: http://vaglogi.pl/log-001_003_e5j0o6.html 4. Logi dynamiczne: Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_JF4ej.html Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_j0PlV8.html Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_KGQXvs.html Wszystkie logi robione oczywiście na PB. Co myślicie o tych logach? Jestem laikiem, ale wydaje mi się, że przepływka ok, turbo też. Jakieś pomysły? Z góry dzięki za odpowiedzi! Pozdrawiam! Edytowane 7 Października 2019 przez milo501
Łukasz13 Opublikowano 3 Października 2019 Opublikowano 3 Października 2019 Wartości w kanale 032 sprawdzaj dopiero po dłuższej jezdzie na danym paliwie bo jak sprawdzasz po kasowaniu błedów to normalne ze będą tam zera. Co do logów dynamicznych to najlepiej jakbyś zaczął od sprawdzenia szczelności całego dolotu najlepiej kompresorem bo prawdopodobnie masz gdzies dziury w układzie. 1
milo501 Opublikowano 3 Października 2019 Autor Opublikowano 3 Października 2019 (edytowane) Dzięki za podpowiedź. Na weekendzie będę miał dostęp do sprężarki to sprawdze dolot. Myślisz, że przez to też mogą wypadać zapłony? Edytowane 7 Października 2019 przez milo501
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się