Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spoty Żuławskie w Elblągu - spot 20 wrzesień godz. 19 CH Ogrody


alvaro

Rekomendowane odpowiedzi

Łukasz na koniec przyszłego tyg. będę w DE jak coś to szukaj w okolicach Hamburga to podskoczę ci ją oblukać.[br]Dopisany: 26 Lipiec 2011, 09:56_________________________________________________ :afro: luzik ze sprężynkami jest OK - jakieś nierówne podłoże musiało być. :evil:

[br]Dopisany: 26 Lipiec 2011, 21:03_________________________________________________Kamil zakup wkońcu takie cuda:

http://www.ecstuning.com/Audi-B7_S4--V8/Wheels/Spacers/ES1990/

lepiej szukać od razu z pierścieniem centrującym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Patrykbor

    2927

  • dziadek

    1629

  • adadur

    1552

  • GRazny

    1247

Top użytkownicy w tym temacie

a dzięki Adaś za pamięć.

posiedze dzisiaj i czegoś poszukam.

z tym że nie bardzo teraz z urlopem więc nie bardzo będę miał kiedy tam pojechać i kupić ale coś pomyślę.

a tak w ogóle to jakie dokumenty trzeba dostać jak się kupuje auto z niemiec???

na co zwrócić uwagę żeby się nie wkopać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sam kupujesz ? Czy od handlarza ?

Od handlarza to najlepiej niech pójdzie z Tobą auto zarejestrować bo zdarza się czasami, że jak kupujesz od handlarza z umową "na niemca" to jak trafisz na celnika który ma zły dzień to można mieć duuuuże problemy przy rejestracji, wystarczy że podważy wiarygodność umowy z "Niemcem" a ty zostaniesz z autem którego nie można zarejestrować i będziesz musiał ostro pisemkami się wymieniać, już pomijam fakt co może się stać jak auto okaże się kradzione a ty będziesz miał na nie tylko lewą umowę kupna sprzedaży z niemcem któremu ją ukradli ;).

Jak bierzesz z Niemiec to najlepiej mieć spisaną umowę z właścicielem, mały i duży brief i to chyba wszystko... W Polsce dochodzi jeszcze tłumaczenie umowy, pierwszy przegląd, w celnym trzeba też jakieś druczki wypełnić, ale jest tam taka miła Pani która za drobną opłatą wszystko za Ciebie załatwi, jak załatwisz celny to do urzędu skarbowego, akcyza czy jak to się teraz nazywa, potem jak już wszystko masz to do wydziału komunikacji. Najlepiej jak ci pomoże ktoś kto się orientuje co i jak, dzięki temu można bardzo zyskać na czasie. Mi pomagał handlarz, dzięki temu całą papierologię, tłumaczenia, opłaty załatwiłem w kilka godzin, jedynie musiałem czekać na skarbówkę i wydział komunikacji, ale to już była formalność.

Z tego co się orientuję to w Niemczech nie trzeba spisywać umowy i może się trafić tak, że dostaniesz same dokumenty od auta bez umowy, a u nas umowę trzeba mieć ... Wtedy mogą pojawić się problemy jak wyżej, czyli celnik który ma zły dzień i zacznie się czepiać ;). Sam byłem świadkiem jak swoją a4 rejestrowałem jak jednemu facetowi zabrali dokumenty do auta i kazali pisać wyjaśnienia bo biedny nie ustalił chyba z handlarzem szczegółów i zaczął się plątać jak go zapytali jak auto przyjechało do polski.

Dlatego u nas musisz się przygotować na takie pytania, ja powiedziałem, że auto przyjechało na lawecie, pytali się skąd miałem lawetę, powiedziałem że załatwiłem kierowcę z lawetą z znajomej firmy która sprowadza auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed kupnem:

kupujesz żółte tablice z ubezpieczeniem na siebie - dostaniesz m.in. różową karteczkę gdzie po kupnie wpiszesz m.in markę i VIN samochodu (wszystko jest na necie)

jeśli u handlarza żółte tablice może ci załatwi ale wierz mi to żaden problem - tylko pamiętaj urzędy niemieckie w piątki zamykają ok. południa a otwierają w poniedziałek

tablice sa ważne do 24 godz. 5 dnia.

możesz je kupić przez neta w PL i przyślą do domu lub po drodze jadąć na granicę.

Przy kupnie:

- zabierasz umowę (zaniż kwotę ale z rozsądkiem po UC i tak będzie ją weryfikował)

- brief

- zabierasz auto i dzida do PL

dodatkowo można zapytać o:

- badanie techniczne i badanie spalin (do jazdy na żółtych tablicach nie jest to konieczne) - to jest o tyle ważne że jak masz świeże badania to je wykorzystasz i w PL ci je przepisza w dowód. jak blisko 12 miesięcy lub więcej mija to nie nic to nie daje w PL bedzeisz musiał odwiedzić diagnostyke jeszcze przed wizytą w WK.

- ks. serwisową

i takie tam jak to przy kupowaniu auta

Ale sam kupujesz ? Czy od handlarza ?

Od handlarza to najlepiej niech pójdzie z Tobą auto zarejestrować bo zdarza się czasami, że jak kupujesz od handlarza z umową "na niemca" to jak trafisz na celnika który ma zły dzień to można mieć duuuuże problemy przy rejestracji, wystarczy że podważy wiarygodność umowy z "Niemcem" a ty zostaniesz z autem którego nie można zarejestrować i będziesz musiał ostro pisemkami się wymieniać, już pomijam fakt co może się stać jak auto okaże się kradzione a ty będziesz miał na nie tylko lewą umowę kupna sprzedaży z niemcem któremu ją ukradli ;).

On sam jeszcze nie wie od kogo kupi ;):decayed:

"od handlarza z umową na niemca" ... Wiktor co ty piszesz ... kupujesz auto to na siebie! (kiedyś tak było że jak nie zaniżali umowy kupowało się na kogoś z DE a potem od niego za ...1 Euro ;) ), trochę mieszania jest jak później chce sie mieć dwóch właścicieli w dowodzie

Podważanie umowy ... mi podważyli cenę na umowie i co ... i nic. skorygowali wg swojego cennika wyliczyli opłaty wyszło parę zł więcej do zapłaty i tyle. Nie można podważać spisanej umowy - oczywiście jak masz wszystko legalnie itd nie ma co się spinać.

Jak bierzesz z Niemiec to najlepiej mieć spisaną umowę z właścicielem, mały i duży brief i to chyba wszystko... W Polsce dochodzi jeszcze tłumaczenie umowy, pierwszy przegląd, w celnym trzeba też jakieś druczki wypełnić, ale jest tam taka miła Pani która za drobną opłatą wszystko za Ciebie załatwi, jak załatwisz celny to do urzędu skarbowego, akcyza czy jak to się teraz nazywa, potem jak już wszystko masz to do wydziału komunikacji. Najlepiej jak ci pomoże ktoś kto się orientuje co i jak, dzięki temu można bardzo zyskać na czasie. Mi pomagał handlarz, dzięki temu całą papierologię, tłumaczenia, opłaty załatwiłem w kilka godzin, jedynie musiałem czekać na skarbówkę i wydział komunikacji, ale to już była formalność.

Nie jest tak źle mi zabrakło 10 minut by wszystko w jeden dzień ogarnąć - największy ból to skarbówka bo wydobycie zaświadczenie mżę trochę potrwać, ja łatwiłem po znajmościach i gdybym u ubezpieczyciela sie nie zasiedział i tłumaczki (moja wychowawczynie z TM-u) to bym wszystko załatwił w jeden dzień. Zanim pójdziesz do WK musisz mieć załatwiony UC, US, ubezpieczenie na auto itd ... bo w WK wydadzą ci na miejscu dowód tymczasowy i tablice.

Naprawdę nie jest to takie trudne ... 100x trudniej znaleźć dobre auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiktor co ty piszesz ... kupujesz auto to na siebie!

jemu chyba chodzi jak od handlarza w Polsce to często jest tak że się go pomija i niby od niemca bezpośrednio się wtedy umowę pisze :mysli:

skarbówka to bez znajomości 3-4dni minimum :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie chodzi mi tak jak mówi dziadek, czyli handlarza pomijasz na umowie widniejesz ty + lewy podpis niemca. I teraz pan celnik ma zły humor i się pyta gdzie i w jaki sposób nabyłeś auto, ty mówisz że np Hamburg, on się pyta a skąd znalazłes ogłoszenie, jak wyglądały formalności, jak auto przyjechało do polski a ty zaczynasz się mieszać i zaczynają się problemy. Dlatego ja jak kupowałem spisałem umowę z handlarzem którą zniszczyliśmy jak udało się auto zarejestrować na mnie, i tak najlepiej zrobić, żebyś nie został potem z problemami i autem którego nie można zarejestrować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki chłopaki za pomoc.

te wszystkie papiery to chyba małe piwo. bardziej się obawiam wizyty w WK w DE.

a na papierach czego pilnować??

bo kiedyś gościu który prowadzi komis mówił mi że jakiś typek sobie sam pojechał po auto do DE i nie sprawdził dokładnie papierów

( jakiś numerek się nie zgadzał- rzekomo nr od motoru ) i został z autem którego nie mógł zarejestrować.

nie wiem czy to prawda ale wolałbym tego uniknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki chłopaki za pomoc.

te wszystkie papiery to chyba małe piwo. bardziej się obawiam wizyty w WK w DE.

a na papierach czego pilnować??

bo kiedyś gościu który prowadzi komis mówił mi że jakiś typek sobie sam pojechał po auto do DE i nie sprawdził dokładnie papierów

( jakiś numerek się nie zgadzał- rzekomo nr od motoru ) i został z autem którego nie mógł zarejestrować.

nie wiem czy to prawda ale wolałbym tego uniknąć.

Ale ty w zasadzie nie odwiedzasz wcale Niemieckiego WK ... jedynie "okienko", kiosk itp gdzie wydają tablice rejestracyjne - to są prywaciarze.

Wykupujesz tablice - kupujesz auto - bierzesz brief, umowę (ewent. bad tech i spalin) i dzida do PL

w PL z rańca walisz do UC - w budce na przeciwko za chyba 50zł wypełnią ci papiery i każą iść zapłacić jakąś opłatę za coś tam ... wszystko w tamtych budynkach, potem do celnika składasz papiery, przejrzy czy kpl. i każe zgłośić sie za jakiś czas 1-2 godzinki. Możesz wówczas skoczyć do tłymacza lub zrobić badanie tech. wracasz odbierasz decyzję celną ... opłacasz przewóz auta, potem walisz do US najlepiej z kawą jak jaś znajoma mamuski czy kogokolwiek tam pracuje, jedziesz ubezpieczyć potem wpłacasz opłatę ekologiczną i czekasz na papier z US jak masz walisz do WK z kpl. dok. i odpierasz miękki dowód.

Pytałem kiedyś ciotkę jak to jest z tym sprzedawaniem aut w niemczech odnośnie spisywania umowy.

Teoretycznie jest tak że ten kto ma duży brief jest właścicielem auta. Więc sprzedaż może polegać na przekazaniu a raczej sprzedaniu go wraz z samochodem. Niemniej nie praktykuje się tego i niemcy spisują umowy, chyba że może auto idzie po rodzinie to wówczas nie ...

Łukasz kupowanie w niemczech nie zwalnia od wszelkiej czujności jak to przy każdym kupowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś o godz. 21:40 skradziono mi auto!!!

Audi A4 B6 1.9TDI Sedan - rocznik 2003, lakier srebrnobłękinty, numer rejestracyjny CCH 80RL, należące do kolegi rafalbar14.

Jeśli ktokolwiek trafi na to auto - bardzo proszę o pomoc i kontakt...

!!!!!Ktokolwiek widział ktokolwiek wie !!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie do tej dziupli pod pasłękiem pojechało :naughty::evil:

a poważnie to zj***na sprawa :wallbash:

co to za kolor srebrno-błękitny ... dość nietypowy chyba? chyba ze to taki co Bartek miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chło0paki jakie przewody hamulcowe polecacie bo mam do wymiany dwa z przodu bo już guma popękana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ori to: 8D0611707D u Gajosa za 102zł

ja bym wziął ATE: 83.7813-0295.3 - koszt ok. 35zł :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no no sa fajne na allegro około 500 pln komplet, ale z drugiej strony czy moja fura jest sportowa :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie do tej dziupli pod pasłękiem pojechało :naughty::evil:

a poważnie to zj***na sprawa :wallbash:

co to za kolor srebrno-błękitny ... dość nietypowy chyba? chyba ze to taki co Bartek miał.

a czytaliście?

BART-S miał to autko pod domem do diagnozowania... rąbnęli koledze spod domu BART-S'a... miazga... współczuje obydwu (bo znając Bartka to pewnie się przejął)... tym bardziej że bez AC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto będzie dzisiaj na zlocie? Mam turbinkę do obejrzenia AWX :P i obudowę filtra oraz przepływkę mocniejszą do wymiany :) może pomożecie :D

bede :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

graty założone ... popytaj z tym mocowaniem zaworka i zdaj relację jak tam ci porobili i ile KM :evil::mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...