Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 Avant AFN 1996 - Daily car


adek1983

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po latach bezawaryjnej eksploatacji (od stycznia 2011) i roku przeglądania chłamu i bagna jakie się wylewa na ludzi na grupach fejsbukowych postanowiłem, że wrócę na łamy forum i tutaj będę szukał pomocy i dzielił się doświadczeniami z wam.

Kilka słów o samym samochodzie.

Audi A4 B5 Avant rocznik 1996 (pierwszy wypust). Kolor LY7M. Wersja ni to bieda ni to full wypas. Dla mnie i mojej rodzinki wyposażenie wystarczające czyli:

  • 1.9 TDI AFN 110KM
  • 2 x AirBag
  • Szyberdach
  • Klimatronik
  • Wspomaganie
  • ABS
  • Relingi dachowe
  • Lampy przód trójdzielne BOSCH
  • Wersja instalacji przystosowana pod montaż telefonu
  • Siatka oddzielająca bagaż
  • Regulowana wysokość fotela kierowcy i pasażera.
  • 2 x elektryczne szyby
  • elektryczne lusterka
  • podłokietnik
  • nadwozie totalny przedlift, czyli mały kierunkowskaz i logo audi w błotniku. Brak dolnych listw gumowych

I to tyle z wyposażenia.

Auto zakupiłem w styczniu 2011 w jednym z komisów w Gubinie z przebiegiem chyba 270 tyś km. Czy kręcony nie wiem, nie interesowało mnie to przy zakupie. Auto miało swoje wady, ale najważniejsze, że nie miało korozji i nie było rozbite. Miało jakieś drobne przygody z przodu i tyłu ale nic poważnego. Przedni zderzak nie trzymał się na ślizgach, tylny zderzak pochodził od auta w kolorze czerwonym, był pomalowany, ale na narożniku prawego nadkola było przetarte do poprzedniej warstwy lakierniczej. Silnik posiadał moc, nie dymił, drobne wycieki spod pokrywy zaworów.

Na dzień dobry wymiany wymagał akumulator i świece żarowe bo były duże problemy z odpaleniem przy temperaturach poniżej zera.

Po jakimś czasie postanowiłem naprawić podświetlenie licznika. Wtedy okazało się, że licznik jest z 1997 roku, a auto z 1996, czyli był podmieniany. Dobrze, że na VDO. Jaka była przyczyna podmiany nie wiem. Może awaria oryginalnego licznika, a może konieczność taniego obniżenia przebiegu. W aucie brakowało radia więc dokupiłem Audi Deltę CC i już zrobiło się miło i pięknie na centralnej konsoli.

Przyszła wiosna i dokupiłem do auta komplet kół z oponami na lato gdyż auto zakupiłem na stalowych kołach 15" z zimowymi oponami. Wpadły takie felgi:

spacer.png

Fabryczne 16", które idealnie pasują do tego auta.

Przy 280 tyś km wymiana oleju na Mobil 1 10W40 Diesel + filtr oleju.

Z biegiem kilometrów coraz bardziej przeszkadzało mi, że obrywam przedni zderzak o krawężnik na parkingach. Szybka diagnoza i... poprzedni właściciel tanią metodą obniżył auto obcinając po jednym zwoju. Kontakt z mechanikiem i wymiana sprężyn przód i tył. I tak dojeździłem do kolejnej jesieni 2012. Wtedy okazało się, że ubywa mi płynu chłodniczego. Obejrzałem silnik dokładnie i wyszło że do wymiany są:

  • Króciec wodny przy głowicy 028121132 - musiałem zamówić zamiennik firmy Topran bo innych nowych nie było.
  • Wąż wodny 048121063 - tutaj używka w dobrym stanie

Przy 290 tyś km, kolejna wymiana oleju, tak jak poprzednio Mobil 1 10W40 Diesel i filtr oleju.

Zaraz po tym przez własną głupotę zbiłem przednią szybę. Głupota polegała na tym, że zdemontowałem przednie wycieraczki i zostawiłem podniesione ramiona wycieraczek. Następnie z roztargnienia podniosłem pokrywę silnika :facepalm:. Efekt oczywisty.

Wymiana szyby. Plus taki, że teraz widoczność w nocy rewelacja.

Auto dzielnie pokonywało kolejne tysiące kilometrów legitymując się spalaniem na poziomie 6l / 100km. 

W lutym 2013 dostałem tylną klapą po plecach. Jak przestało boleć zakupiłem dwa nowe siłowniki tylnej klapy Magneti Marelli 8D9827552F. Spisują się rewelacyjnie, zwłaszcza, że pod koniec otwierania klapy posiadają mechanizm wyhamowania klapy.

Przy 300 tyś km, wymiana oleju Mobil 1 10W40 i filtr oleju firmy Knecht.

Lato 2013 roku zleciało na poszukiwaniu przyczyny pływania tylnego zawieszenia w zakrętach. Diagnoza to tuleje tylnej belki. Wymiana i wreszcie jest stabilizacja. Pod maską zaś wymieniłem dwa łączniki gumowe dolotu 1H0145834J, które były tak sparciałe, że puszczały olej na zewnątrz. Wymiana na silikonowe zbrojone rozwiązała temat. Inna kwestia to olej w dolocie, ale do uporania się z tym tematem dojrzałem później.

Wycieki płynu chłodniczego wróciły ze zdwojoną siłą, więc na noc pod auto postawiłem karton. Rano wyszło, że to chłodnica. Zamówiłem nową Valeo. Nie obyło się bez kombinowania, bo w sprzedaży były tylko chłodnice  z mocowaniami na zatrzask, a ja miałem starego typu na opaskę zaciskową u góry. Trzeba było obrobić górny króciec w chłodnicy i tak udało się zamontować nową chłodnicę. Tuż po tym padły klaksony, zamówiłem używane. Konieczne było również uzupełnienia czynnika klimatyzacji i odgrzybianie.

Jesień 2013 przy przebiegu 310 tyś. km wymiana oleju zestawem jak wyżej. Przy okazji wymiany filtrów zauważyłem, że górna osłona silnika jest luźno zamocowana. Wymiany wymagały gumowe tulejki z gwintem.

I tak autko jeździło do lutego 2014 spalając ok. 6l/100km i przy przebiegu 320 tyś. km znowu wymiana oleju standardowym zestawem.

Na wiosnę wymieniłem wkłady lusterek. W starych nie działało podgrzewanie, korodowały na krawędziach i były zwykłe białe. Nowe wkłady były z niebieskiego szkła, asferyczne i mimo opcji podgrzewania nie grzały. Okazało się, że mam wersję tylko elektrycznie sterowanych lusterek. Bez wiązki podgrzewania. Zaraz po tym posłuszeństwa odmówił lewy łącznik stabilizatora.

W maju 2014 przy 325 tyś. km pierwsza wymiana rozrządu. I tak potem co 60 tyś. km.

Czerwiec 2014 to kumulacja wydatków. Najpierw nowe tarcze, klocki, płyn i elastyczne przewody hamulcowe oraz osłony przegubów. Potem stłuczka i wymiana lewego błotnika, lampy i kierunkowskazu, zbiorniczka spryskiwaczy.

We wrześniu 2014 nowe tarcze, klocki na tył i przy 330 tyś, km wymiana oleju.

Tuż przed zimą serwis klimatyzacji + nowa osłona lewego przegubu (bo poprzednia pękła) i górne wahacze z lewej strony.

Styczeń 2015 to początki inwestowania w dodatki w aucie. Na początek wymiana zużytej gumowej kierownicy na nowo obszytą skórą.

spacer.png

Kwiecień 2015 to przebieg 340 tyś. km i wymiana oleju i filtrów. Spalanie się trochę rozchwiało i wahało się między 5,5-6l/100km, a wokół auta był wyraźnie wyczuwalny zapach oleju napędowego.

W lipcu wpadł skórzany mieszek lewarka zmiany biegów

spacer.png

Latem 2015 wymiana prawego łącznika stabilizatora, tylnych łożysk. Zauważyłem też spore ubytki oleju. Winowajcą okazał się czujnik ciśnienia oleju, który popuszczał na złączu. Wymiany też wymagały gumowe odbojniki tylnej klapy. Moje miały mocno skorodowane śruby.

Przed zimą chciałem pozbyć się chińskich kołpaków i zakupiłem oryginalne używki Audi. Do tego wymiana przednich łożysk. Tuż przed końcem 2015 roku wymiany wymagał czujnik temperatury płynu chłodniczego i termostat.

Tutaj oddzielam historię auta grubą kreską. Bo do tej pory wszystkie prace zlecałem w warsztacie samochodowym. Od 2016 roku straciłem zaufanie do mechanika i zacząłem coraz częściej sam wykonywać pewne prace. Ma to swoje wady i zalety. Zaletą niezaprzeczalnie jest satysfakcja z dobrze wykonanej pracy. Wadą odkrywanie niedbalstwa mechanika. Czego się nie dotknąłem musiałem po nim poprawiać. Wraz z pracami wykonywanymi we własnym zakresie a właściwie przed ich wykonaniem starałem się do edukować tutaj na forum również. I pierwszą zmianą było użycie innych komponentów przy wymianie oleju. Najprostsza chyba sprawa.

Grudzień 2015 przy przebiegu 350 tyś. km wymiana oleju i filtrów. Tym razem jednak olej to Motul 5W40 8100 x-clean oraz filtry oleju i powietrza BOSCH. Do tego doszedł filtr kabinowy węglowy BOSCH i nagrzewnica FEBI bo słabo grzało już od jakiegoś czasu. Wymiana nagrzewnicy to wyczyn, ale we własnym zakresie popołudniami w 3 dni. Niestety termostat zaaplikowany przez mechanika wytrzymał niecałe 10 tyś. km. Tym razem zamówiłem nowy z ASO. I problemy z temperaturą skończyły się na lata.

Przez całą dotychczasową eksploatację dość regularnie wymieniałem żarówki świateł mijania i postojowe z przodu. Tak średnio co trzy miesiące. Aż w końcu winowajca dał o sobie znać. W marcu 2016 kompleksowa regeneracja alternatora i zapomniałem o wymianach żarówek.

Zacząłem się również kręcić wokół tematu związanego z dołożeniem wyświetlacza temperatury zewnętrznej. Kilka tematów tutaj na forum i miałem w rękach wyświetlacz temperatury wraz z wtyczką i schematem podłączenia.

W lipcu 2016 przy 360 tyś km. wymiana oleju i filtra oleju (teraz już tylko Motul 5W40 x-clean + filtry BOSCH) oraz montaż wyświetlacza temperatury zewnętrznej. 

Listopad 2016 to kolejna wymiana osłony przeguby tym razem lewa.

I tak nawijałem kilometry do maja 2017 roku by dał o sobie znać prawy tylny amortyzator. Tutaj nie uznaję żadnych kompromisów. Wymiana osłon, odbojów i amortyzatorów SACHS przeprowadzona we własnym zakresie.

We wnętrzu wkurzały mnie luźno latające klamki drzwi. Zakup na Allegro tylnych klamek i przekładka sprężynek na przód. Teraz klamki z przodu ładnie sprężynują.

Lato 2017 to przy 370 tyś. wymiana oleju tak jak poprzednio Motul + BOSCH ale do tego zastosowałem płukankę LiquiMoly. Zacząłem również poszukiwania oryginalnych dywaników gumowych na tył i przód. Przy okazji zabrałem się za zapach oleju napędowego wokół auta. Maska do góry i cała pompa wtryskowa w paliwie. Umyłem pompę i jej najbliższą okolicę dokładnie. Gdy na drugi dzień wszystko wyschło odpaliłem silnik i szukam wycieków. Po kilku sekundach już wiedziałem, że wymiany wymagają uszczelki nastawnika pompy wtryskowej.

Wymieniłem uszczelki na takie:

  • 1461015303 BOSCH
  • 1460206305 BOSCH

I zużycie paliwa spadło do ok 5,5l / 100km i się ustabilizowało. Nie było skoków co tankowanie 5,5-6,2l/100km.

Poszukiwania dywaników zakończyły się sukcesem i od września 2017 miałem już w aucie oryginalne czarne dywaniki w idealnym stanie.

W listopadzie 2017 zakupiłem podszybie od polifta i od razu zauważyłem mniejszą ilość śmieci w okolicy akumulatora. Przed montażem podszybia umyłem wszystko ładnie i przetkałem odpływy.

Styczeń 2018 to wymiana akumulatora EXIDE po 7 latach eksploatacji. Tym razem postawiłęm na VARTĘ Silver 77Ah.

Następnie przy przebiegu 380 tyś. km wymiana oleju i filtrów (standardowo już MOTUL + BOSCH). Nie obyło się też bez wymiany rozrządu. Tym razem jednak sam zadbałem o zakup części. Postawiłem na rozrząd i pompę wody INA, paski PK DAYCO. Wymianę rozrządu zleciłem nieszczęsnemu mechanikowi (niestety nie czułem się na siłach by zrobić to samemu). Ale tym razem byłem przy wymianie i dopilnowałem dokręcania kluczem dynamometrycznym. Zaraz po tym na stacji diagnostycznej wyszło, że wymiany wymaga lewy dolny tylny wahacz, tzw. banan. Tutaj zaufałem firmie FEBI.

Na wiosnę zakup używanych opon Uniroyal RainSport. By zaraz po tym zregenerować rozrusznik. Teraz pięknie kręci z nowym akumulatorem. Na koniec wymieniłem filtr paliwa BOSCH. W sumie nie wiem czemu tak długo z tym zwlekałem.

W maju 2018 dopełniłem skórzanej galanterii we wnętrzu i nabyłem skórzaną dźwignię hamulca ręcznego.

spacer.png

Latem 2018 rozpadł się wirnik pompki centralnego zamka. W moim aucie mam najprostszą wersję pompki jeszcze z Audi 80.

Wrzesień 2018 przy 390 tyś. km wymiana oleju (Motul) i filtrów oleju, powietrza (BOSCH).

Grudzień 2018 kolejna stłuczka, tym razem z prawej strony.

spacer.png

Do wymiany prawa lampa, prawy kierunek, prawy błotnik, zderzak i pokrywa silnika. Udało mi się to na tyle równo poskładać, że auto wizualnie odmłodniało.

Wiosną 2019 moja cierpliwość do coraz bardziej charczących głośników w tylnych drzwiach się skończyła. Zakupiłem używki w lepszym stanie i teraz pięknie grają.

Hamulec ręczny mimo, że wewnątrz ładnie wyglądał to jego skuteczność i równość działania pozostawiały wiele do życzenia. Zdecydowałem się na kompleksową regenerację zacisków i malowanie proszkowe w firmie DEV-CAR.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Finalnie spalanie ustabilizowało się na zadowalającym poziomie 5,5l / 100 km w cyklu mieszanym (30% miasto reszta trasa). Prędkości bez szału 90-100 km/h.

Ale ubytki oleju dalej były widoczne musiałem dolewać co 3-4 tyś km ok 0,5 l. Zabrałem się za zniwelowanie widocznych gołym okiem wycieków. Wymieniłem następujące elementy

  • uszczelka pokrywy zaworów FEBI 028103483G
  • Uszczelka zaworu odmy TOPRAN 028103500
  • Zawór odmy Qualite Parties 028129101D
  • Uszczelka korka oleju (06A103483D) FEBI 100690

Po wykonaniu tych prac monitorowałem stan oleju no i silnik umyłem bo był trochę ubrudzony tym olejem.

Wiosną udało mi się uzbierać trochę zaskórniaków i zakupiłem aluminiowe felgi 15" w całkiem niezłym stanie wymagające doczyszczenia.

spacer.png

Przy okazji prac przy uszczelnieniu wycieków z silnika postanowiłem zająć się wygłuszeniem pokrywy silnika. Pokrywę umyłem i okleiłem pianką niepalną.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Czerwone malowanie to robota poprzedniego właściciela pokrywy. Ale moim zdaniem nie wygląda to źle.

Zająłem się również tematem licznika z dodatkowymi zegarami. Udało mi się nabyć VDO z wersji 2.5 TDI od anglika. Zmiana kodowania i przepisanie przebiegu i licznik na miejscu. Nabyłem również czujnik temperatury oleju.

Niestety przepisanie przebiegu nie udało się do końca. Znaczy wartość jest poprawna, ale mruga kropka od dziennego przebiegu. Może ktoś z was wie jak sobie z tym tematem poradzić.

W maju 2019 zainteresowałem się światłami do jazdy dziennej. Przypadkowe poszukiwania na OLX i oto są, oryginalne Hella dedykowane do tego modelu. W zestawie, kratki zderzaka, światła i wiązka.

spacer.png

Mają sporo zalet, są dedykowane, posiadają homologację, napędzane żarówkami W6W, które świecą bardzo mocno, gdyż w lampach są soczewki i łatwo je wymienić. W dzień z daleka są bardzo dobrze widoczne. Silnik dokręcił do 400 tyś. km. Pora na wymianę oleju i filtrów. Od wymiany zaworu odmy przejechałem 5 tyś. km. Sprawdziłem przy okazji jak wygląda wąż za zaworem odmy. Nie było sucho ale zdecydowanie mniej oleju niż przed wymianą zaworu. Przewód był tłusty od oleju ale nie mokry. Czyli kolejny "wyciek" oleju opanowany. Dolewki już nie musiałem robić od ostatniej wymiany. Standardowo do wymiany użyłem oleju Motula i filtrów BOSCH.

Po silnej ulewie w czerwcu radio przestało odbierać fale radiowe. Zajrzałem do anteny (jeszcze oryginalna) nie było co zbierać. Wymiana na nową aktywną i teraz radio pięknie gra.

Latem również wymieniłem plastiki tylnej klapy, bo moje były połamane i telepały się na nierównościach. Dodatkowo wymieniłem kratki nawiewu na podświetlane z wersji poliftowej.

spacer.png

spacer.png

Na sam koniec lata zostawiłem sobie zapieczoną zmienną geometrię turbiny. Tutaj poleciałem kompleksowo. Demontaż turbo, kolektora ssącego, całego dolotu i czyszczenie, wraz z EGR i rurką spalin. Turbinę czyściłem Ludwikiem do szyb kominkowych. Kolektor ssący wypalałem. Kanały dolotowe w głowicy mechanicznie i wspomagałem się Ludwikiem do szyb kominkowych i Mac Prickbort.

Kilka fotek z turbiną.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

EGR i rurka recyrkulacji spalin.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Po wyczyszczeniu EGR-a zabrałem się za czyszczenie kolektora ssącego. Tutaj zgodnie z tym co znalazłem na YouTube wypalanie kolektora ssącego i czyszczenie przy użyciu preparatów:

  • Ludwik do szyb kominkowych
  • Mac Prickbort
  • TENZI ALUX

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Po kolektorze ssącym zabrałem się za kanały w głowicy. Tam było bardzo dużo nagaru. Tutaj dbałem o to by kanał głowicy był zamknięty zaworem obracając wałem silnika. Metody to skrobanie, ludwik i prickbort. Wspomagałem się wodą i odkurzaczem piorącym celem odessania wszystkiego z kanału. Tak to wyglądało po demontażu kolektora:

spacer.png

Zwróć uwagę na nacieki z oleju tuż pod kolektorem ssącym. Olej tam znajdujący się to wina nie działającego poprawnie zaworu odmy. A wyciek to wina poprzednika, który już kiedyś tutaj był i czyścił, albo regenerował turbinę. Montaż kolektora przeprowadził bez wymiany uszczelki.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Po wyczyszczeniu kanałów:

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Nie jest idealnie ale jest zdecydowanie lepiej.

spacer.png

No i po montażu kolektora na nowej uszczelce. Następnie przyszła kolej na elementy dolotu. Okazało się, że górny wąż chłodnicy powietrza jest sparciały (1994 rok prod czyli jeszcze oryginał). Wyszło również, że przy kolizji w 2014 roku połamały się mocowania chłodnicy. Kupiłem drugą używaną z całymi mocowaniami. Umyłem w środku z oleju (cała noc moczenia w benzynie). Z zewnątrz umyłem TENZI ALUX.

spacer.png

spacer.png

Po złożeniu wszystkiego do kupy na nowych uszczelkach i nakrętkach miedziowanych silnik odpalił, nie od razu ale odpalił. I przy okazji odpalania wyszło, że padła kostka stacyjki. Objaw standardowy, ciężko wyjąć kluczyk i po odpaleniu stacyjka odbijała sama na pozycję 0. Kurs na szrot i wymiana na używkę. Przy okazji grzebania w komorze silnika wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia na nowe silikonowe.

spacer.png

Zaraz po tym pojechałem zatankować auto pod korek bo świeciła się rezerwa. Po powrocie dało się zauważyć, że silnik nie wpada już w tryb awaryjny. Ma moc i nie kopci. Będąc na szrocie po kostkę stacyjki dokupiłem również plastiki kolumny kierowniczej, bo moje były mocno potrzaskane i telepały się w trakcie jazdy po nierównościach. Jeździłem tak do kolejnego tankowania. Pod koniec zauważyłem, że zużycie paliwa jest wyraźnie mniejsze. Tankowanie pod korek dało wynik 5,33l / 100 km. Czyli lepiej niż było.

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówka lata to już regularne kursy na szrot po dodatkowe części do auta. I tak w pierwszej kolejności wymiana dekorów prawych przednich drzwi i konsoli środkowej. Dekor drzwi po prostu był pęknięty, a skoro tanio kupiłem w idealnym stanie to czemu nie.

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Następnie dekor konsoli centralnej. Mój był już raz klejony przez co w górnej części odstawał i miał połamane wąsy. Ten zakupiony na szrocie był w idealnym stanie i do tego na metalowym stelażu.

spacer.png

Wyraźnie widać plastikowy stelaż i połamane wąsy.

spacer.png

 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Nowy dekor wygląda na solidniej wykonany i pięknie się prezentuje na swoim miejscu.

 

Przy wolnej niedzieli we wrześniu postanowiłem zająć się atrapą maski. Matowa, wypłowiała i chrom mocno zaniedbany. Najpierw dokładne umycie i odtłuszczenie plastikowej atrapy.

spacer.png

Potem podkład do plastików i czarny mat:

spacer.png

Gdy atrapa sobie wysychała zająłem się czyszczeniem i polerowaniem chromów. I efekt finalny:

spacer.png

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.10.2019 o 17:59, Bałtek Czuchaj napisał:

Zauwazyles różnice po wygluszeniu osłony? 

Spektakularnej różnicy się nie spodziewałem. Kierowałem się raczej tym, że skoro oryginalnie była to co za problem założyć. Może nie tyle akustycznie co termicznie ma izolować, bo różnicy w dźwięku nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu miałem pierwszy poranek z temperaturą -4 st. C. Dziś zmiana kół na zimowe.

spacer.png

Przy okazji wymiany kół wymieniłem nadkole LP. Moje było potrzaskane w okolicy mocowań do zderzaka. Zakupione jakiś czas temu na szrocie było ok, teraz mam ładnie zamocowane do zderzaka i nic się nie telepie. Na dniach montaż dolnych osłon.

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sobota i trochę czasu to i wykonałem kilka prac przy aucie.

Najpierw wymiana lewego przegubu zewnętrznego:

Q61uWKUJ-pmHQp5uu-o6VzExxY_nMKxAw-1PQrVm

Następnie wstawienie maty bagażnika. Solidna, dobrze pasująca i pachnąca wanilią.

OzegFqrpM52G3qEi6sbPGGI85dwNU_q9_i_86IoC

Na koniec sprawdziłem wszystkie opaski zaciskowe trzymające węże dolotu bo podczas przyspieszania jak silnik złapie 2 tyś obr/min to w kabinie słychać syczenie jakby uciekało powietrze. I silnik wtedy ma mniej mocy. Zadymienie też się pojawia. Wykonałem próbę na drodze. Syczenie jest już mniejsze. Węże wszystkie są szczelne, intercooler też a syczenie słychać. Możliwe że to przez nie domykający się EGR grzybkiem ubywa ciśnienie. Bo w kabinie słychać jak by pod deską rozdzielczą syczało.

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne testy wykazały, że mam problem z wprowadzeniem sterownika silnika w Nastawy Podstawowe. Próbowałem na dwóch różnych kablach i nic. Dodatkowo okazało się, że wąż łączący wylot turbiny z rurą pod chłodnicami nie jest szczelny. Zamówiłem już nowy przewód i zobaczymy co będzie po montażu. Co do zapieczonej zmiennej geometrii w turbinie to wyczytałem ostatnio, że samo czyszczenie pomaga, ale trzeba jeszcze delikatnie zebrać łopatki zmiennej geometrii gdyż tulejki znajdujące się pod nią też się zużywają i przez to jest mniejsza odległość między łopatkami a muszlą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnich dniach montowałem dolne osłony silnika i skrzyni biegów (zamienniki oczywiście) i trzeba było zająć się dołami nadkoli. Lewe popękane w prawym dziura wytarta od jeżdżenia przez poprzedniego właściciela na za dużych kołach. Miałem w przydasiach stare nadkole, to wyciąłem z niego łatki i przynitowałem w miejsce uszkodzeń. Tak to teraz wygląda:

EFOgo6_z_t6ldQKT8JiHUgDZC1afmrcR5OdU1ZzP

 

2OrPGyvHLsm_cAnkdjE6d9ecVvgpkqkwowAkXnCZ

Wiem, że może wiocha, ale spełnia to swoje zadanie i przy założonych kołach jest mało widoczne. Najbardziej zależało mi na tym by brud spod kół nie dostawał się przez pęknięcia i dziury w nadkolach do komory silnika. Na liczniku wybiło 410 tyś. km więc czas na wymianę oleju.

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przy sobocie płukanka silnika, wymiana oleju i filtra oleju. Następnie CERATEC (nie celem naprawy silnika, a zabezpieczenia go). A przy najbliższym tankowaniu płukanka do układu wtryskowego.

 

5WzP0e3TEOrKbyNr8eRmPu3wi-HKDjl8AR_tNuSD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wolnej sobocie wymiana tylnych lamp na po liftowe.

Tutaj przed...

sYNg4q36NbzQlnW3XqHCqF9J2F6LiZULOk0-4Tu8

... i po

KWvNBRgZH2PvfDdYrrqxbR9PYCO-BKaFjBC3MAE7

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzę kolega z ZG :hi:

Trzeba kiedyś spota trzasnąć :a4fan:

Co do auta, Dobra sztuka. Widać że masz pojęcie i dbasz o A4-ke.

Oby tak dalej, a się napewno odwdzięczy bezawaryjnoscia  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie nie było, więc pora na aktualizację wątku.

W marcu poprawiłem instalację świateł do jazdy dziennej. Dołożyłem złącza przy samych lampach i w okolicy zbiorniczka wspomagania. Dzięki takiemu rozwiązaniu spokojnie mogę zdemontować same lampy, albo cały pas przedni np. do wymiany rozrządu. Zdecydowałem się na złącza Super-Seal.

LpUcnzFM13ikvSdUK8mj8xvtAZBysPxyEsrMyBBr

IH9NeqchNZu4lGFiYFKKmW8nYcNvvdq9zPGqBtzr

 

W maju zamieniłem poczciwą DELTDĘ CC na CHORUSA. Docelowo wyląduje tam CONCERT (PHILIPS) bez wady regulacji głośności.

XRNKQtvRnt5v00nmepsCCKNAnWTNZwBut5R6KlQL

vRp86BDPk6I7OsZpItjyxytVvYXO8QJ-y-E6-b8f

7-Ojj1B58YXLoMiVOth4sg79syyvsf4XcKDdNHtA

Pod koniec maja odebrałem naprawiony fotel kierowcy od tapicera. Finalnie mam fotele takie jak chciałem. Manualna regulacja, regulacja lędźwi i podgrzewane. Ale zanim do tego doszło każdy fotel należało rozebrać, wyprać i naprawić maty od podgrzewania. O ile po stronie pasażera naprawy wymagała tylko gąbka o tyle po stronie kierowcy drucik grzejny w macie był porozrywany. Ale co to dla mnie, lutownica w ruch i naprawione.

FBxZsQd-WPPaZDyLBGlD91569ha11lDeIBgYwVFk

9Jlxqsh6MOuA1j8hC4aEYIFe-Tmbr8OocK3qdGwM

cZMeP63McjnnLFcMN8x7NOrfS9sI9jffD7TQAAzp

jo8A9PIyecQByiyTzw8PW-dLsidu6lhmadztu69G

Dopiero jak to skończyłem mogłem wstawić fotel kierowcy do auta. Tak to teraz u mnie wygląda:

IFOa3bDqN8pEbygchCrz6lJxYTD5Hi2O5UnUN8FU

Sru9tUVQZ6_laGR3ZpzVbJfDUDNKDtk-bBdW-BIq

m14Ms-CO3so6enVmTqaTzvaSeWXQq2aNl6fShaNJ

VHn_UYPWxD_f_Qdg1kFIJ-3N6oH3zVmSoneF1WC8

Tapicer się nie popisał i na ostatnim zdjęciu widać gąbkę. Na szczęście miałem jeszcze kawałek czarnego materiału i oto efekt.

5oTAnfh-UOran29bVz8q1iqUv2mIvToKHFv3NfDm

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czerwcu zająłem się odbojami zderzaka. W wyniku dwóch stłuczek, w których auto uczestniczyło uszkodzeniu uległy plastikowe tulejki w odbojach.

QDCnPI5oN586qJopqxjBgPTCArz5ljBkG_SwZA5U

Przez to uszkodzenie przedni zderzak zwisał i były duże szpary pod lampami i pokrywą silnika. Zakupiłem używki w ładnym stanie i wymieniłem.

yNwrL8m55DBR5tFE9LG4of6LsWaRbE583ZxyJKHr

t-QUiTTfBoO3B5q8VEq0067ujxiwoq5rh_sqhBo8

K5VNYfK1uy0kdDr8klGToJybw9PGyLW_pRIuegsM

To rude to smar miedziany, ma za zadanie zabezpieczyć łby śrub przed korozją.

Mając jeszcze trochę wolnego czasu wstawiłem przednią oś na najazdy i wymieniłem tuleje drążka stabilizatora na poliuretanowe. Zakup w Olkusz Poliuretany.

6LaZVYUExB9CD-YHwlaIf4AyUhQ-5ItWF1rGd4wP

jluJ9-eIBE5X8Yt9KCz5RyXKub_BDia6sFIAHQN-

xs3oC90eoLuwtyFeXtw1vaxmE_1lcSF-CEQEnxSH

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lipcu zabrałem się za wymianę łożysk na tylnej osi. Miały już luz i miałem wrażenie, że już huczą. Wybrałem zestaw firmy FAG. Przy okazji umyłem dokładnie zaciski i jarzma.

-pRhzk0cZxblMIIlaAjTH1w7Fx-p9AnzPD44Wv7d

Pod koniec lipca wybiło dwa lata od ostatniej wymiany płynu hamulcowego. Zabrałem się tym razem do pracy z takim oto zestawem:

uSOKM6H9pqS_GYxLxqP_7PukN2a5C9rl4vYaN4g8

Czyli odkręcamy korek zbiorniczka płynu hamulcowego:

tl8WdWqQX4Adeh_pB0eIfgVDUyOscuSOXOc1Yvyo

Następnie demontujemy sitko

tbd57iTonC7k_jLbdoCCHqTCJNlX5ZdBjyDNefRW

Używając zmywacza do hamulców myjemy sitko by mieć gotowe do montażu

tKUQYIJhZCcXUdu47JDNNDQBv0dDiMIe8eFPnQAk

Odsysamy stary płyn ze zbiornika:

ZJgR87HNd1JbGXNBx3BhO6PB65pUJ7B3PdpChQP4

Montujemy nakrętkę przyrządu ciśnieniowego na zbiorniczek płynu hamulcowego:

tfYq2JARLm2nCJGLJhtQ663SGxUWmdv2fEEXHZIU

I d*pa... Zbiorniczek pęknięty od strony szyby zaczyna puszczać płyn pod ciśnieniem bokiem. A nawet wskazówka manometru nie drgnęła. Cóż płyn  wymieniłem na dwie osoby, ale nie można tego tak zostawić. Zamówiłem nowy zbiorniczek od firmy FEBI, zestaw regeneracyjny do pompy hamulcowej FRENKIT i dodatkowo 1L płynu hamulcowego.

Kolejne dni minęły a ja zamówiłem co trzeba do naprawy. Czyli 1L płynu hamulcowego, nowy zbiorniczek od FEBI oraz zestaw naprawczy pompy hamulcowej. Kupiony głównie dla nowych uszczelek zbiorniczka ale przy okazji postanowiłem, że zregeneruję pompę hamulcową. Czyl jeszcze raz spojrzenie na winowajcę całego zamieszania:

2a-PU1HTvrrhIOGONPznPlAtVGxf_aW_6xjiiYRe

8rKyaJiQM1oCscNN4gP0cT2Ozb65kWk3F1R0Fzs6

Jak widać słońce zrobiło swoje. Teraz rzut okiem na nowe części:

G4ye08RNIBSu_buG4eAMjKEU9cWU3n4e6HHQ9XMT

No to demontujemy zbiorniczek i pompę hamulcową:

ugD-dEwz95ML9wGdzvJeBd0bMPJHlte3fyFgbxvx

Wymiana uszczelek w pompie hamulcowej. I tutaj uwaga w zestawie znajduje się uszczelka do połączenia pompy z serwo. Niestety ma ona przekrój kwadratowy i za małą grubość co utrudnia montaż i generalnie nie uszczelnia połączenia. Oryginał jest grubszy i okrągły w przekroju. Tutaj porównanie:

JOBzsoERdhMj2E6fC1DmwtttqS7dTpA5qgQrIL1t

Po złożeniu wszystkiego do kupy hamulca był pedał dalej miękki. W pierwszej kolejności pomyślałem, że puszcza pompa hamulcowa. 

LL92-9gD90jb910BJjI9lNEdc93JtU5JLubgnn8B

Więc dwa przewody wychodzące prosto z pompy połączyłem nowym przewodem elastycznym. Tutaj zastosowałem przewód elastyczny od skody Felicji. Był najtańszy. Szybkie odpowietrzenie i co? I pedał twardy jak kamień. Nawet po odpaleniu silnika. Czyli pompa jest ok a w układzie dalej musi być powietrze. Więc podłączyłem wszystko jak ma być. Zamontowałem do zbiorniczka urządzenie do odpowietrzania układu hamulcowego i tak. Przednie zaciski depnąłem po 20 razy. Tylne najpierw zdemontowałem z jarzma i odpowietrzyłem w ręku, a następnie również depnąłem ale po 30 razy. Teraz hamulce działają jak należy.

CFG6x-SpCenTzOYz_OET3RqwrPvXTFtBaXm3nspX

 

Teraz mogę się zabrać za prawy przedni górny wahacz - luz na sworzniu.

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny temat do ogarnięcia w ostatnich dniach to luzy w zawieszeniu. Na stacji diagnostycznej padło na prawą stronę - końcówkę drążka kierowniczego i górny przedni wahacz. Poniżej kilka fotek z wymiany:

Na początek zabrałem się za wymianę wahacza. Zdecydowałem się na firmę FEBI. Jak do tej pory jestem zadowolony z jakości elementów tego producenta. Niby prosto, odkręcamy końcówkę drążka, dolne mocowanie amortyzatora:

qqymDhSX9gyEJZsulxrXNIVB3kJVcy8EpnGUGwME

Ajrnxe-4-8_jLLLYa_OqaDqAVYPBAUajJPRzzMjT

5_Xmje7DWNGkEcD3PGEB75ZUG4iIsSgjwsK4iUy8

No i tutaj zaczynają się schody bo trzeba odkręcić górne mocowanie na trzy śruby. Dwie poszły elegancko, a trzecia nie. Okazało się, że oberwała się nakrętka z tego mocowania. Jedyne wyjście to ucięcie łba śrubie i przyspawanie tej nakrętki do górnego mocowania amortyzatora.

IdXHvKiF7Xam9JtZgwUXhEOHHY3fQtg39MD58nfV

laff9rju9Tx6UF4RL5QIwztFu_rHZBn9bZGSjxCr

dMLADT2KveVLGAvCLndI0PujOEVudbuwm1j2gT2O

qKtUaVrb5abnsREjynhmg1vdRsQvbF91Lh5jBJ_f

Dalej to już poszło z górki:

7oAKjEEpWUZyDkD3zz9lg-5djM04bwsJf1ZqS1J3

yQeZR0QVQIGRq6YI18HIg91yS17drXJ5cSu71IZ3

No i na koniec końcówka drążka kierowniczego. Tutaj zdecydowałem się na firmę FAG:

0Hs1LR9dUJi6JZmX1xpjhMKeIqqpP0j8J97eHf_X

PweccLQiiszW7eCnbRl58fs-xtiDJS-VChfiGE_H

Na koniec szybki kurs na ustawienie zbieżności. Autko prowadzi się prosto i nie dochodzą z zawieszenia żadne hałasy.

 

Edytowane przez adek1983
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.09.2020 o 10:48, Mukade93 napisał:

dzialasz grubo z tematem, powodzenia

 

To tylko bierzączka, są lepsi w temacie ode mnie.

W dniu 22.09.2020 o 23:13, Kowi87 napisał:

Zdjecia sie nie wyświetlają

Żadne czy w konkretnym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...