Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BRD] Pompowtryski Siemens 03G130073 S - będą pasować?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Siemka,

W moim BRD prawdopdoobnie wtryski odmawiają posłuszeństwa przez co  meczę się z tym już ponad miesiąc.. :wallbash:.

Może ktoś się orientuje w temacie i potwierdziłby czy wtryski o oznaczeniu 03G130073 S podejdą do mojego BRD  (wtryski o oznaczeniu z końcówką S to też simensy tylko od  wersji silnikowych 140 KM w moim przypadku(jeżeli je zakupie) jeździły w Seacie Leonie) 

Podobną są one lepsze pod kątem trwałości niż te ori co były w BRD z końcówką M i T bodaże, przez do dają  lepszą dawkę paliwa i można uzyskać jeszcze ok 10-15 KM na + ? 

Kwestia tego czy na pewno wszystko pasuje i nie będzie z tym żądnych problemów etc?  :whistling: Gościu który regeneruje wszystkie wtryski oraz handluje nimi, mówi że na 100% będzie wszystko ok, bo wszystko jest to samo tylko są minimalnie większe, ale wole się upewnić czy ktoś już coś podobnego robił.  

Dziękuje z góry za pewne odpowiedzi. Temat nie ukrywam ,że bardzo pilny bo powoli tracę cierpliwość :D

 

P.S I jak to będzie w przypadku oringów, gumek etc gdy będę je montował - tutaj nic się nie zmienia i będą takie jak do ori wtrysków? 

Edytowane przez Dandusiek
Opublikowano

Witam , co do tych pompek kiedyś kupiłem do swojego od gościa który sprzedał mi niby nie świadomie z końcówką S  a zamawialem z końcówką T no i miał zaznaczone na końcówce numeru S markem T ,zamontowalem, wszystko pasuje jak trzeba bez problemu , pompka wygląda tak samo jak od 170-tki,  po odpaleniu normalnie pracowal silnik , strasznie kopcil przy przyspieszaniu i czasami przerywal ale o dziwo moc jakaś była,  fakt moje pompki ori na hamowni pokazały tylko 143 ps , może na tamtych było lepiej ale ni3 zamierzałem jeździć z batorym z tylu więc po 20 km zdemontowalem i po zmazanium markera okazało się że są to od 140, oczywiście gościu już nie odbierał tel ,musiałem zgłosić sprawę oszustwa i pozdrawiam Pana Mateusza U. Ze Słupska ktory sprzedaje wtryski nie te co trzeba . 

Opublikowano
3 godziny temu, \baker35 napisał:

Witam , co do tych pompek kiedyś kupiłem do swojego od gościa który sprzedał mi niby nie świadomie z końcówką S  a zamawialem z końcówką T no i miał zaznaczone na końcówce numeru S markem T ,zamontowalem, wszystko pasuje jak trzeba bez problemu , pompka wygląda tak samo jak od 170-tki,  po odpaleniu normalnie pracowal silnik , strasznie kopcil przy przyspieszaniu i czasami przerywal ale o dziwo moc jakaś była,  fakt moje pompki ori na hamowni pokazały tylko 143 ps , może na tamtych było lepiej ale ni3 zamierzałem jeździć z batorym z tylu więc po 20 km zdemontowalem i po zmazanium markera okazało się że są to od 140, oczywiście gościu już nie odbierał tel ,musiałem zgłosić sprawę oszustwa i pozdrawiam Pana Mateusza U. Ze Słupska ktory sprzedaje wtryski nie te co trzeba . 

Dzięki kolego za odpowiedź, potwierdzają się słowa gościa, który sprzedaje mi te pompki, ale po gadce można stwierdzić, że zna się na rzeczy i przerobił już trochę tego.Jeśli wszystko będzie ok będę mógł go śmiało polecić gdyby ktoś był zainteresowany. (dam znać po wszystkim) 

 Dziś jeszcze rozmawiałem z nim i wszystko się potwierdza. Pompki są identyczne tak jak piszesz, niczym się nie różną, a wszelkie gumki, oringi pasują tak jak do ori pompek. Różnica polega tylko że dają większą dawkę paliwa przez co można uzyskać dodatkowe parę KM na +, natomiast ciekawe jak to ze spalaniem będzie? 

Myślę, że na tyle to ta różnica nie będzie wgl odczuwalna, ale czas pokaże.... Może ktoś jeszcze coś wie na ten temat? 

Opublikowano
2 godziny temu, Dandusiek napisał:

Dzięki kolego za odpowiedź, potwierdzają się słowa gościa, który sprzedaje mi te pompki, ale po gadce można stwierdzić, że zna się na rzeczy i przerobił już trochę tego.Jeśli wszystko będzie ok będę mógł go śmiało polecić gdyby ktoś był zainteresowany. (dam znać po wszystkim) 

 Dziś jeszcze rozmawiałem z nim i wszystko się potwierdza. Pompki są identyczne tak jak piszesz, niczym się nie różną, a wszelkie gumki, oringi pasują tak jak do ori pompek. Różnica polega tylko że dają większą dawkę paliwa przez co można uzyskać dodatkowe parę KM na +, natomiast ciekawe jak to ze spalaniem będzie? 

Myślę, że na tyle to ta różnica nie będzie wgl odczuwalna, ale czas pokaże.... Może ktoś jeszcze coś wie na ten temat? 

ja na nich jeździłem chwile więc do spalania się nie wypowiem , tylko dziwne że dają większa dawkę niż pompki o oznaczeniu T lub M , no i teraz też ciekawi mnie jak to zrobi aby nie było wybracji przy przyspieszaniu itd a ten gościu co ci sprzedaje te pompki to skąd jest ?

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Baker35 napisał:

ja na nich jeździłem chwile więc do spalania się nie wypowiem , tylko dziwne że dają większa dawkę niż pompki o oznaczeniu T lub M , no i teraz też ciekawi mnie jak to zrobi aby nie było wybracji przy przyspieszaniu itd a ten gościu co ci sprzedaje te pompki to skąd jest ?

Firma z Warszawy dokladnie to PowerTDI. Opowiadal mi po krotce jak to wygladalo z tymi wtryskami. ASO produkowalo te wtryski z zapasem mocy bo nie bylo pewne wtedy jeszcze czy aby na  pewno te wtryski wystarcza na moc140KM. Po tym jak sie okazalo ze spokojnie wystarczaja to w przypadku wtryskow od brd 170km nie robili tego zapasu co w poprzednich wtryskach tylko po prostu dawali te same i nawet montowali slabszy wtrysk ten ktory podaje dawke paliwa mniejsza przez co bardziej wyzylowane je wypuszczali i automatycznie staly sie bardziej awaryjne. 

Co masz na mysli wibracji, czemu sadzisz ze moga byc? Sa podobno po pelnej regeneracji i dolaczane sa wykresy. Regeneracja na maszynie bosh. 

Edytowane przez Dandusiek
Opublikowano
13 godzin temu, Dandusiek napisał:

Firma z Warszawy dokladnie to PowerTDI. Opowiadal mi po krotce jak to wygladalo z tymi wtryskami. ASO produkowalo te wtryski z zapasem mocy bo nie bylo pewne wtedy jeszcze czy aby na  pewno te wtryski wystarcza na moc140KM. Po tym jak sie okazalo ze spokojnie wystarczaja to w przypadku wtryskow od brd 170km nie robili tego zapasu co w poprzednich wtryskach tylko po prostu dawali te same i nawet montowali slabszy wtrysk ten ktory podaje dawke paliwa mniejsza przez co bardziej wyzylowane je wypuszczali i automatycznie staly sie bardziej awaryjne. 

Co masz na mysli wibracji, czemu sadzisz ze moga byc? Sa podobno po pelnej regeneracji i dolaczane sa wykresy. Regeneracja na maszynie bosh. 

Bo komputer jest ustawiony pod wtryski od 170 a nie 140 i pewnie dlatego były wibracje no i dymienie,  być może koleś mi wtedy wysłał uszkodzone.  Na pewno będziesz musiał pojechać do tunera aby zrobił program na nowo. 

Opublikowano
W dniu 29.10.2019 o 09:07, \baker35 napisał:

Bo komputer jest ustawiony pod wtryski od 170 a nie 140 i pewnie dlatego były wibracje no i dymienie,  być może koleś mi wtedy wysłał uszkodzone.  Na pewno będziesz musiał pojechać do tunera aby zrobił program na nowo. hy to o

Nie było potrzeby grzebać w mapie. To akurat nie ma nic do siebie że był to wtryski od 140 na to wychodzi.

W każdym bądź razie wtryski pasują z końcówką S - jakby ktoś miał podobny przypadek do mojego. 

Natomiast pojawił się znów mały problem co mnie nie pokoi.... Podczas odpuszczania nagłego gazu szarpnie mi autem, co da się odczuć za każdym razem - masakra.  Wcześniej tego nie było i nie wiem co może być tego objawem - ktoś miał taki przypadek? Nie sądze żeby były to jakieś poduszki silnika etc, bo to stało się dopiero teraz po tej całej zabawie z wtryskami. 

Dodatkowo przy mocno rozgrzanym aucie i 90st. czuć czasem minimalne podrygiwanie, ale to takie minimalne.  Jest moment że chwile go potrzęsie przerwa i potem znów trzęsiawka minimalna..

Nie wiem od czego to może być - wtryski po regeneracji, gumki etc wszystko nowe tak jak fabryka. 

Opublikowano

A jakiś papier z tej regeneracji masz? Z tego co się orientuję to regenerują tylko cewki a sam wtrysk co najwyżej jest czyszczony ale czy testowany pod względem rozpylania i czy nie leje?

Opublikowano
12 godzin temu, Dandusiek napisał:

Nie było potrzeby grzebać w mapie. To akurat nie ma nic do siebie że był to wtryski od 140 na to wychodzi.

W każdym bądź razie wtryski pasują z końcówką S - jakby ktoś miał podobny przypadek do mojego. 

Natomiast pojawił się znów mały problem co mnie nie pokoi.... Podczas odpuszczania nagłego gazu szarpnie mi autem, co da się odczuć za każdym razem - masakra.  Wcześniej tego nie było i nie wiem co może być tego objawem - ktoś miał taki przypadek? Nie sądze żeby były to jakieś poduszki silnika etc, bo to stało się dopiero teraz po tej całej zabawie z wtryskami. 

Dodatkowo przy mocno rozgrzanym aucie i 90st. czuć czasem minimalne podrygiwanie, ale to takie minimalne.  Jest moment że chwile go potrzęsie przerwa i potem znów trzęsiawka minimalna..

Nie wiem od czego to może być - wtryski po regeneracji, gumki etc wszystko nowe tak jak fabryka. 

Tak jak pisałem że będzie szarpać , miałem te same objawy po zamontowaniu tych pompek z końcówką S ,  a jak z mocą ?

Opublikowano
W dniu 2.11.2019 o 10:54, Baker35 napisał:

Tak jak pisałem że będzie szarpać , miałem te same objawy po zamontowaniu tych pompek z końcówką S ,  a jak z mocą ?

Moc jest pod tym katem wydaje sie byc na pewno ok, natomiast te szarpanie mnie troche zaciekawilo... Ale jaka moze byc tego przyczyna, to mnie troche zastanawia.. Przeciez teorytycznie wszystko jest to samo. 

A te twoje szarpania tez bylo po odjeciu gazu gzy w jakich okolicznosciach wystepowaly? 

Opublikowano

U mnie szarpanie głównie były przy dodawaniu gazu , ale czasami też i po odpuszczaniu,  musisz pamiętać że tych pompek nie da się zregenerować, można je tylko umyć w myjce ultradzwiekowej i to tyle .

Opublikowano
14 godzin temu, \baker35 napisał:

U mnie szarpanie głównie były przy dodawaniu gazu , ale czasami też i po odpuszczaniu,  musisz pamiętać że tych pompek nie da się zregenerować, można je tylko umyć w myjce ultradzwiekowej i to tyle .

No to mnie trochę kolego zmartwiłeś.... Bo mam własnie  identyczne objawy i nie wiem co teraz... trochę mnie to denerwuje, bo wywaliłem troche kasy po to, żeby to hulało jak powinno a dalej jest małe nie dociągniecie. 

Zadzwonię do gościa, powiem jak sytuacja i najwyżej będę musiał odsyłać te wtryski z powrotem. 

Hmmm.. w sensie że nie regeneruje się ich, to masz na myśli? No jak się orientowałem to jest teraz już parę firm, które zajmują się regeneracją - oczywiście w zależności od tego co z nimi jest nie tak, bo chyba komplenej regeneracji jeszcze nie odnotowano od a do z, tylko jakieś cewki, końcówki, czyścienie, ustawienie dawek etc. 

Opublikowano

Damian nie regeneruje się bo nie ma części do nich. Siemens zrobił to tak że jest jednorazowe. Możesz naprawić cewkę jak dostanie zwarcia, możesz je wyczyścić w myjce ultradźwiękowej ale to tyle. Iglicy nie zrobisz, otwory rozpylające paliwo wraz z kolejnymi cyklami też się zużywają, tracą swoją geometrię i rozpylenie paliwa nie jest optymalne, do tego nie wiesz czy jak kupisz używany to iglica wraz z gniazdem nie są już wyrobione i czy wtryskiwacz nie leje lub nie podcieka co w ekstremalnym przypadku może wypalić nawet dziurę w tłoku.

Generalnie czyszczenie w myjce to taka kosmetyka, a sama naprawa cewki nie powoduje że wtrysk odzyskuje swoje parametry pracy, tym bardziej że nigdy nie wiadomo ile te wtryski mają już nalatane. Jedyne rozwiązanie ze 100% skutecznością to kupno nowego wtryskiwacza ale to jak wiadomo jest dosyć drogą imprezą.

Opublikowano
56 minut temu, MaTeo85 napisał:

Damian nie regeneruje się bo nie ma części do nich. Siemens zrobił to tak że jest jednorazowe. Możesz naprawić cewkę jak dostanie zwarcia, możesz je wyczyścić w myjce ultradźwiękowej ale to tyle. Iglicy nie zrobisz, otwory rozpylające paliwo wraz z kolejnymi cyklami też się zużywają, tracą swoją geometrię i rozpylenie paliwa nie jest optymalne, do tego nie wiesz czy jak kupisz używany to iglica wraz z gniazdem nie są już wyrobione i czy wtryskiwacz nie leje lub nie podcieka co w ekstremalnym przypadku może wypalić nawet dziurę w tłoku.

Generalnie czyszczenie w myjce to taka kosmetyka, a sama naprawa cewki nie powoduje że wtrysk odzyskuje swoje parametry pracy, tym bardziej że nigdy nie wiadomo ile te wtryski mają już nalatane. Jedyne rozwiązanie ze 100% skutecznością to kupno nowego wtryskiwacza ale to jak wiadomo jest dosyć drogą imprezą.

Dokładnie tak jak piszesz, na tym opiera się ich cała "regeneracja" na to wychodzi. Co do iglicy to słyszałem jeszcze bo mówił mi gościu, że ją poprawiają w sensie regenerują- wrzucają na maszynę, aby iglica była tak jak orginał.

Przesyłam info co do regeneracacji simensów.

http://www.powertdi.pl/20-tdi-16v-dsla152p1287-,p,194,0

Od nich mam kupione pompki, ale będę musiał je zwrócić/wymienić na te z końcówką M lub T bo nie daje mi spokój te szarpanie... 

Opublikowano
5 godzin temu, Dandusiek napisał:

Dokładnie tak jak piszesz, na tym opiera się ich cała "regeneracja" na to wychodzi. Co do iglicy to słyszałem jeszcze bo mówił mi gościu, że ją poprawiają w sensie regenerują- wrzucają na maszynę, aby iglica była tak jak orginał.

Przesyłam info co do regeneracacji simensów.

http://www.powertdi.pl/20-tdi-16v-dsla152p1287-,p,194,0

Od nich mam kupione pompki, ale będę musiał je zwrócić/wymienić na te z końcówką M lub T bo nie daje mi spokój te szarpanie... 

Tak jak pisałem wcześniej że nie będzie to trybic,niestety trzeba szukać z końcówką T , lub zmienić na system Bosch plus wiązka i sterownik. 

Opublikowano
6 godzin temu, \baker35 napisał:

Tak jak pisałem wcześniej że nie będzie to trybic,niestety trzeba szukać z końcówką T , lub zmienić na system Bosch plus wiązka i sterownik. 

Baker coś w tym jest co pisałeś wyżej na temat mapy...

Otóż wtryski z końcówką S (od 140KM siemens) mają dawkę docelową 45mg natomiast ori wtryski z końcówką T mają 40mg, dlatego też są lekkie szarpania odczuwalne oraz po rozgrzaniu lekko trzęsie silnikiem ze względu na zbyt dużą dawkę i wtryski troszkę przelewają.

I to co teraz należałoby zrobić? zmienić w mapie dawkę z 45mg na 40mg tak jak było to w ori wtryskach od BRD i będzie hulać wszystko...

Jak to wygląda od strony tunera? Dużo jest w tym zabawy czy wystarczy, że wyciągnie kompa na stół, podłączy się i odnajdzie linijkę  z dawką paliwa przypisaną do pompowtrysków i zmieni jedynie wartość na ok. 40 mg? Ktoś ma większe pojęcie o tym. ? :whistling: Czy większa grzebanina w tym jest? 

Opublikowano
10 godzin temu, Dandusiek napisał:

Baker coś w tym jest co pisałeś wyżej na temat mapy...

Otóż wtryski z końcówką S (od 140KM siemens) mają dawkę docelową 45mg natomiast ori wtryski z końcówką T mają 40mg, dlatego też są lekkie szarpania odczuwalne oraz po rozgrzaniu lekko trzęsie silnikiem ze względu na zbyt dużą dawkę i wtryski troszkę przelewają.

I to co teraz należałoby zrobić? zmienić w mapie dawkę z 45mg na 40mg tak jak było to w ori wtryskach od BRD i będzie hulać wszystko...

Jak to wygląda od strony tunera? Dużo jest w tym zabawy czy wystarczy, że wyciągnie kompa na stół, podłączy się i odnajdzie linijkę  z dawką paliwa przypisaną do pompowtrysków i zmieni jedynie wartość na ok. 40 mg? Ktoś ma większe pojęcie o tym. ? :whistling: Czy większa grzebanina w tym jest? 

Podjedź do tunera i niech ogarnie ci mapę,  powiedz mu jakie pompki masz i co się dzieje,  żadnego kompa nie trzeba wyciągać,  wszytko ogarnie ściągając Soft i obróbka Softu , dla ogarnietego tunera zabawa jakieś 2 h 

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, \baker35 napisał:

Podjedź do tunera i niech ogarnie ci mapę,  powiedz mu jakie pompki masz i co się dzieje,  żadnego kompa nie trzeba wyciągać,  wszytko ogarnie ściągając Soft i obróbka Softu , dla ogarnietego tunera zabawa jakieś 2 h 

Dokładnie o to mi chodziło.

Dzięki wielkie @Baker35@Baker35 miejmy nadzieje, że to tylko mała korekta mapy i nie będzie więcej grzebania, a auto będzie hulać jak powinno :D

Ciekaw jestem jakie to są koszta, bo w zasadzie nie zamierzam na razie robić chipa, no ale jeśli to będą podobne pieniądze, bo mogą za to sobie zawołać trochę to zrobię od razu dwie rzeczy na raz, nie będziemy się rozdrabniać.  :grin:

P.S Czemu jeszcze cie nie widziałem na żadnym spocie z forum na Matarni? :whistling: Zajrzyj do grupy pomorskie i zapraszamy. 

Edytowane przez Dandusiek
Opublikowano
19 godzin temu, Dandusiek napisał:

Dokładnie o to mi chodziło.

Dzięki wielkie @Baker35@Baker35 miejmy nadzieje, że to tylko mała korekta mapy i nie będzie więcej grzebania, a auto będzie hulać jak powinno :D

Ciekaw jestem jakie to są koszta, bo w zasadzie nie zamierzam na razie robić chipa, no ale jeśli to będą podobne pieniądze, bo mogą za to sobie zawołać trochę to zrobię od razu dwie rzeczy na raz, nie będziemy się rozdrabniać.  :grin:

P.S Czemu jeszcze cie nie widziałem na żadnym spocie z forum na Matarni? :whistling: Zajrzyj do grupy pomorskie i zapraszamy. 

Myślę że da radę to ogarnąć a korekta mapy to jest od razu chip nie inaczej . Podjedź to Tune Up w Gdańsku,  myślę że Robert ogarnie to i tak przy okazji polecam Tune Up , nie jedno auto tam modzilem.  Jeżdżę na Spoty itd ale na matarni byłem co prawda raz bo zawsze coś wypadalo, trzeba w końcu się zebrać i odwiedzić jsk cos bedzie .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...