TomaszM Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 witam nim wrzuciłem ten temat wcześniej przejrzałem dział aby się nie powtarzać i stwierdziłem że ktos już miał podobny objaw ale nie padły żadne podpowiedzi, dlatego robię drugie podejście. W naszych opisach usterek quattro w wiekszosci przypadków użytkownicy słyszą rąbania w ukladzie napędu itp. u mnie na pewno problem jest związany z napędem ale mam nastepujące objawy: jadac autem i gdy ujmuje gaz i dodaje to mocno czuc uderzenia (szarpniecia)tak jakby ktos dopiero uczyl sie jeżdzić, a gdy jadac szybko puszcze i zaraz dodam gaz to szarpie calym autem (cos podobnego gdy sa uszkodzone poduszki pod silnikiem) tylko ze mocniej. co do strzalów i huków to raczej nie występują ja już jakoś się nauczyłem tym płynnie jeżdzić ale moja zona i ktos inny jak wsiada a mu się przyjrze jak jedzie to widze że ma problemy gdy próbuje zmieniać bieg i puszcza sprzęglo za każdym razem szarpnie i tepy dźwięk "bum". Na razie jeszcze się temu nie przyglądalem ale wiem że to pewnie początek wielkich problemów bo naczytalem się już innych postów o quattro to ludzie po 1/2 auta wymienili. prosze o pomoc
Dev Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 na poczatek sprawdz DV, czesto bywa ze z jego powodu tak sie dzieje
CoLo Opublikowano 21 Marca 2009 Opublikowano 21 Marca 2009 Jeżeli chodzi o puknięcia z tyłu podczas zmiany biegów to sprawdź BODAJŻE półosie. W którymś temacie kolega Norbi znalazł przyczynę jak mnie pamięć nie myli... Oczywiście jeśli mówimy o tym samym
DUCH192 Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 kolego niedawno miałem podobne objawy w swoim 2,8 Q rozsypała się podpora wału kardana wystarczy wejść pod samochód odkręcić osłonę 4 śrubki na klucz 10 i obejrzeć podporę jeśli guma jest porwana lub wał ma spore luzy góra duł to na 100% podpora jeśli to podpora to masz problem bo niema do kupienia samej podpory nawet w serwisie i nie próbuj wstawiać używanej podpory bo to niema sensu ja zrobiłem to tak kupiłem podporę od Mercedesa C klasa łożysko jest trochę węszę ale to nic nie przeszkadza ze starej podpory wywaliłem łożysko wyskrobałem gumę i wprasowałem podporę od meska w obudowę od audi oczywiście z podpory od meska będziesz musiał wywalić mocowanie jest ono zgrzane na 6 zgrzewów pamiętaj żeby dobrze rozwiercić zgrzewy koszt naprawy w ASO 4000. PLN mój sposób 200. PLN [br]Dopisany: 22 Marzec 2009, 21:52_________________________________________________ napisz jak rozewrzałeś problem
205rt Opublikowano 29 Czerwca 2009 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Kolego TomaszM rozwiązałeś moze tan problem? Mam identycznie to samo, wręcz dokładnie to samo. Jakieś lekarstwo? [br]Dopisany: 29 Czerwiec 2009, 10:57_________________________________________________http://moto.allegro.pl/item669901446_podpora_walu_audi_quattro_80_90_coupe_b3_b4_s2_a4.html takie coś jest do wymiany?
DUCH192 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Opublikowano 30 Czerwca 2009 podpory z allegro nie pasują dyzo cięcia a jeszcze więcej spawania
205rt Opublikowano 30 Czerwca 2009 Opublikowano 30 Czerwca 2009 http://allegro.pl/item664094793_podpora_walu_audi_80_90_b3_b4_s2_coupe_quattro.html Ten to się przyznaje ze trzeba przerobić mocowanie Ale objawy się zgadzają. http://allegro.pl/item651629313_podpora_walu_mercedes_c_klasa_202_clk_slk.html Taką podporę od C klasy przerabiałeś? Tylko czy 2,8q nie ma innej średnicy? Wydaje się ze od meśka jest wieksza.
?awa Opublikowano 30 Czerwca 2009 Opublikowano 30 Czerwca 2009 TomaszM U mie występuje dokładnie taki sam objaw... Przy dodawaniu lub ujmowaniu gazu czuć że jest "przerwa" w napedzie... Najpierw jest "łup" i dopiero jedzie. Robiłem parę testów i przy ruszaniu delikatnym auto ruszy 2-3 cm i jest dopiero puknięcie. A więc wlazłem pod auto i podejrzenie padło na tylny dyfer. Jest tak: podniose tylne koło na lewarku i ruszam lewo-prawo to jest tam luz ok. 5-7cm po obwodzie opony. To samo tyczy się wału, kręcoc nim lewo-prawo ma on jakieś 1-2 cm luzu na obwodzie przegubu wału. Dopiero jak pokonam ten luz to wał albo koło zacznie się kręcić. Odpowiadało by to idealnie do tego co się dzieje w czasie jazdy: dodajesz gazu i chwila na pokonanie luzu w dyferencjale, wtedy "łup" i dopiero ciągnie.... Sprawdziłem olej w dyfrze jest full i do tego cały złociutki i nie śmierdzi, czyli ok.... Jeżeli ktoś z kolegów byłby tak "łaskawy" i sprawdził luz na kole tylnim i opisał to, mielibyśmy porównanie czy tak ma być czy nie.... Pozdrawiam Ps. Podpora wału u mnie wygląda dobrze, nie rozerwana.
205rt Opublikowano 30 Czerwca 2009 Opublikowano 30 Czerwca 2009 a masz to zakarzdym razem? u mnie jak ruszam jak delikatne rusze to nie ma tego, a u Ciebie ZA KAZDYM razem jest łup?
DUCH192 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Opublikowano 30 Czerwca 2009 http://allegro.pl/item664094793_podpora_walu_audi_80_90_b3_b4_s2_coupe_quattro.html Ten to się przyznaje ze trzeba przerobić mocowanie Ale objawy się zgadzają. http://allegro.pl/item651629313_podpora_walu_mercedes_c_klasa_202_clk_slk.html Taką podporę od C klasy przerabiałeś? Tylko czy 2,8q nie ma innej średnicy? Wydaje się ze od meśka jest wieksza. wyglądają tak samo ale najlepiej weź swoją podporę i skocz do sklepu pomierz czy łożyska wewnątrz są takie same ja śmigam już 3 miechy i jest wszystko w porządku tylko pamiętaj żeby wał dobrze zbić tak jak był bo jak źle zbijesz to będzie miał okrutne bicie morze mi się wydaje ale podpora ze zdjęcia jest bez łożyska sama guma i obudowa ja za podporę zapłaciłem prawie 200 PLN [br]Dopisany: 30 Czerwiec 2009, 23:48_________________________________________________tu jest z łożyskiem http://allegro.pl/item674673244_podpora_walu_mercedes_c_klasa_w202_w_202_nowa.html
?awa Opublikowano 30 Czerwca 2009 Opublikowano 30 Czerwca 2009 a masz to zakarzdym razem? u mnie jak ruszam jak delikatne rusze to nie ma tego, a u Ciebie ZA KAZDYM razem jest łup? Jak rano wsiadam to jest to cichsze ale jest. A jak się nagrzeje to jest zawsze... Te całe "łup" nie jest tak głośne przy normalnej jeździe, bardziej jest odczuwalne szarpanie "przód-tył". Ja się nauczyłem z tym jeździć i "łagodze" tą całą systuację, ale jak komuś się dam przejechać to jest tragedia... Najbardziej "łupie" kiedy gwałtownie puszczam sprzęgło, ale to może też być już wtedy podpora. Najbardziej mnie denerwuje te szarpanie "przód-tył". Jutro sprawdzę jeszcze raz te luzy. Podniosę całą "dupe" do góry i sprawdze jak się zachowują tylne koło pomiędzy sobą jak będe nimi kręcił... Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się