and76sz Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Witam wszystkich Mam mały problem, a mianowicie zastanawiam się nad wymianą wałków rozrządu w moim 2.5 TDi AKE 180KM Quattro. Dlaczego tak myślę? Właściwie wszystko jest ok, nie pali oleju nic, nie puszcza kopciucha, ani nic na siwo, tylko słychać lekkie klepanie chyba popychaczy albo dźwigienek na wałku. Dzisiaj byłem u kumpla, podpiął mnie do kompa, tylko że on miał jakiś program CDIF. Co mnie zdziwiło że że był jakiś parametr podany korekcja wtrysku dotyczyło to 6 pozycji, czyli chyba chodzi o tłoki. Wszędzie było 0 , a na 4 i 6 pokazywało 319 ug/ i tu nie wiem na co na litr na godzinę nie pamiętam. I teraz właściwe pytanie co to może oznaczać? Szkoda mi pozbywać się tego samochodu bo na prawdę jest na lekkim wypasie. Mam do robienia teraz pasek i inne z tym związane. Gdybym poświęcił z 4 maks 5 tys zł to czy jestem w stanie zrobić wszystko, łącznie z wałkami. Co zrobilibyście na moim miejscu. Samochód ma przejechane 220k ale na prawdę jest zadbany jak i w środku i na zewnątrz. Pozdro all . AUDI KING OF THE RING :>
Flyer Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 Zrob kompletny rozrzad, kup uszczelki pod dekle i je podnies... Wtedy bedziesz wiedzial, czy warto bawic sie w walki. Jak sa dobre, to nie ma sensu ich ruszac. Jesli kiepskie, to regeneracja u Swiatka [ceny w ASO sa chore].
artur28 Opublikowano 21 Marca 2009 Opublikowano 21 Marca 2009 Ja płaciłem za wszystko 5300 wałki hydraulika rozrząd i pare dupereli
and76sz Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Opublikowano 21 Marca 2009 A opłaciło ci się wymieniać? Jakie miałeś objawy że wymieniałeś? Coś mało odpowiedzi , tak sobie myślę że może to nie wałek ale może wtryskiwacze?
Flyer Opublikowano 21 Marca 2009 Opublikowano 21 Marca 2009 Jesli bardzo chcesz uleczyc auto, to najpierw je zdiagnozuj. Podjedz na jakiegos spota 3M i moze chlopaki Ci pomoga. Diagnoza VAGiem da pewien poglad na auto.
artur28 Opublikowano 21 Marca 2009 Opublikowano 21 Marca 2009 Wytarte wałki i 3 dzwigienki które leżaly na boku, dlatego to poszło do wymiany
and76sz Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Opublikowano 21 Marca 2009 Ok rozumiem, ale np jak chodził silnik czy jakoś dziwnie terkotał, był głośny, nie wiem. Dzisiaj byłem u kumpla jest mechanikiem posłuchał i powiedział że jestem głupi że chcę coś robić z tym silnikiem bo według niego wszystko chodzi jak należy. Te silniki tak pracują, a jak będziesz jeździł na wymianę oleju co 10k kilometrów to nic ci nie będzie. On na co dzień robi te silniki, i dodał że fakt minusem jest że tak się dzieje, ale to tylko przez to że większość naszych samochodów pochodzi z importu (90% Niemcy), a Niemcy robią przeglądy na Long lifie i to jest główny powód że tak się dzieje. Nie czyszczona albo nie wymieniana odma, filtry, olej i tak jest. Grunt to szczypta optymizmu:)
artur28 Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Oprócz klekotu słuchać takie charakterystyczne cykanie silnika. Jeśli chcesz wiedzieć na 100% jakie masz walki to należy zciągnąć dekle i wtedy masz wszystko na talerzu.
TOM77 Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Oprócz klekotu słuchać takie charakterystyczne cykanie silnika. Jeśli chcesz wiedzieć na 100% jakie masz walki to należy zciągnąć dekle i wtedy masz wszystko na talerzu. Dokładnie, wystarczy zdjąć jedną pokrywę i już będzie można stwierdzić jak przynajmniej się miewają dwa wałeczki :> Jeśli ok, to nowa uszczelka i cieszyć się jazdą dalej
Grzegorz76 Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Panowie, rzućcie okiem na moje wałki, bo nie mam całkowitej pewności co do ich stanu, dobre są jeszcze czy nadają się do wymiany? http://www.a4-klub.pl/smf/b5_akn_prosze_o_ocene_walkow_rozrzadu_zdjecia-t70480.0.html
artur28 Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Piotruś Ci już napisał co o nich sądzi a on się trochę zna na tym.
Grzegorz76 Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Wiem wiem, bardzo cenię sobie opinie Piotrka, z tym, że nadal nie wiem czy stan wałków kwalifikuje się już do regeneracji a sam nie potrafię tego stwierdzić
kudalty66 Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 zużyte wałki wygladaja tak: mi aż 5 krzywek wypadło, jedna była w misce olejowej : http://img247.imageshack.us/my.php?image=22122007247kn5.jpg http://img247.imageshack.us/my.php?image=22122007248ek8.jpg ja kupiłem wszystko ori z serwisu teraz jestem zadowolony, pozdro
Flyer Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Oprócz klekotu słuchać takie charakterystyczne cykanie silnika. Jeśli chcesz wiedzieć na 100% jakie masz walki to należy zciągnąć dekle i wtedy masz wszystko na talerzu. Najlepiej nagraj prace silnika przyzwoitym sprzetem i wtedy bedzie mozna ocenic. Cykac to moze wszystko...
Grzegorz76 Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 zużyte wałki wygladaja tak: mi aż 5 krzywek wypadło, jedna była w misce olejowej : http://img247.imageshack.us/my.php?image=22122007247kn5.jpg http://img247.imageshack.us/my.php?image=22122007248ek8.jpg ja kupiłem wszystko ori z serwisu teraz jestem zadowolony, pozdro Co to znaczy, że jesteś zadowolony, że śpisz spokojnie czy też coś się w pracy auta zmieniło na lepsze, więcej mocy?, kultura pracy?
kudalty66 Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Co to znaczy, że jesteś zadowolony, że śpisz spokojnie czy też coś się w pracy auta zmieniło na lepsze, więcej mocy?, kultura pracy? znaczy ze po tych wszystkich remontach autko jezdzi dobrze i bezawaryjnie, po wymianie waleczkow i turbinki pojechalem do Rogala na program, wyszlo ze seria bardzo zdrowa bo 155 kucy a po programie w ogole inne auto, od tego czasu przejechalem 50kkm, i wylacznie leje paliwo i zmieniam olej, dlatego twierdze ze jestem zadowolony pozdrawiam
Grzegorz76 Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Co to znaczy, że jesteś zadowolony, że śpisz spokojnie czy też coś się w pracy auta zmieniło na lepsze, więcej mocy?, kultura pracy? znaczy ze po tych wszystkich remontach autko jezdzi dobrze i bezawaryjnie, po wymianie waleczkow i turbinki pojechalem do Rogala na program, wyszlo ze seria bardzo zdrowa bo 155 kucy a po programie w ogole inne auto, od tego czasu przejechalem 50kkm, i wylacznie leje paliwo i zmieniam olej, dlatego twierdze ze jestem zadowolony pozdrawiam Chodzi mi o to czy po samej zmianie wałków(hydrauliki) coś się zmieniło wyraźnie?
kudalty66 Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Chodzi mi o to czy po samej zmianie wałków(hydrauliki) coś się zmieniło wyraźnie? smiley nie, nic takiego nie zauwazyłem, a nawet na poczatku tak jakby glowice glosniej pracowaly, teraz jakby sie wszystko ułożyło i jest ciszej pozdro
Grzegorz76 Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Chodzi mi o to czy po samej zmianie wałków(hydrauliki) coś się zmieniło wyraźnie? smiley nie, nic takiego nie zauwazyłem, a nawet na poczatku tak jakby glowice glosniej pracowaly, teraz jakby sie wszystko ułożyło i jest ciszej pozdro I mocy też nie przybyło?
Flyer Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 Zeby walki/hydraulika wplywaly znaczaco na moc, to musza byc naprawde totalnie zrabane...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się