darayus Opublikowano 1 Grudnia 2019 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Witam, Proszę o pomoc, sugestie, poradę w następującej sprawie: Noszę się z zamiarem instalacji kamery samochodowej, ale niestety moje Audi a4b7 ma zapalniczkę zasilaną stale, więc ten motyw odpada. Wiedząc o tym, zapobiegawczo kupiłem tzw. Hardwire ACC kit, który ma 3 kable (ground - czarny, ACC - źółty, +12v - czerwony) Zdjęcie poglądowe: Służy on do aktywacji funkcji parkingowej, której de facto nie potrzebuję. Chcę, by kamerka po prostu działała. W związku z powyższym chciałbym się dowiedzieć, jak to zamontować w możliwie najprostszy sposób, by kamera odpalana była po zapaleniu auta i po jego zgaszeniu wyłączała się samoczynnie. _______________________________________________________ Dodatkowe informacje: Do skrzynki bezpieczników w 31 pozycji podłączone mam niefabryczne radio w tandemie ze wzmacniaczem, wzbudzane cieńkim przewodem remote (więc podłączenie tam kamerki raczej nie wchodzi w grę, chyba, że podłącze radio inaczej, jestem otwarty na sugestie). Tam jedynie znalazłem +12 po stacyjce. Które i tak działa średnio, bo stacyjka wzbudza radio dopiero gdy zapalę lampki na desce rozdzielczej (środkowa pozycja) :((( Korzystając z okazji - Czy jest na to jakiś skuteczny sposób, by to obejść i zmusić radio by zgasło dopiero po wyjęciu kluczyków ze stacyjki? Dodam, że bezpiecznik jest 15A w skrzynce, wzmacniacz zaś jest zabezpieczony bezp 40A. Czy to ma jakieś znaczenie dla działania sprzętu? Jeśli coś pominąłem, to zaktualizuję post. Proszę o zrozumiałe, przejrzyste odpowiedzi - jestem laikiem. Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.
lewiatan1989 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Teraz nie pamiętam dokładnie, ale chyba na bezpieczniku od pompki spryskiwaczy szyby przedniej masz plus po zapłonie. Wsadź tam trójnik z bezpiecznikiem i po problemie.
darayus Opublikowano 1 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2019 Teraz, lewiatan1989 napisał: Teraz nie pamiętam dokładnie, ale chyba na bezpieczniku od pompki spryskiwaczy szyby przedniej masz plus po zapłonie. Wsadź tam trójnik z bezpiecznikiem i po problemie. Ten bezpiecznik zajęty jest już przez niefabryczne radio.
lewiatan1989 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Opublikowano 1 Grudnia 2019 To jest jeszcze opcja na przekaźnik. Pod kierownicą przy stacyjce jest kabel (chyba żółty - do weryfikacji) w którym pojawia się prąd po przekręceniu zapłonu. Do przekaźnika dajesz 12v stałe i masę i ten sygnał a na wyjściu nasz już solidne 12v po zapłonie. Szukaj wątku o 12v po stacyjce kiedyś gdzieś na to trafiłem. Jeżeli chodzi o bezpieczniki to chyba jeszcze na którymś jest 12v po zapłonie ale nie jestem pewien (pompa paliwa?) 1
pila24 Opublikowano 1 Grudnia 2019 Opublikowano 1 Grudnia 2019 W lampce podsufitki masz następujące napięcia : +12V stałe +12V po odblokowaniu zamka +12V po włączeniu stacyjki Masa oczywiście też się znajdzie. 1
lewiatan1989 Opublikowano 2 Grudnia 2019 Opublikowano 2 Grudnia 2019 10 godzin temu, pila24 napisał: W lampce podsufitki masz następujące napięcia : +12V stałe +12V po odblokowaniu zamka +12V po włączeniu stacyjki Masa oczywiście też się znajdzie. A próbowałeś kiedyś tam podłączać videorejstrator? Ja miałem okazję poprawiać po "elektryku" samochodowym, który w b6 znajomego się tak wpiął. Pomimo tego, że z miernika wychodziło 12v to kamerka włączała i wyłączała się co chwilę - nie pracowała ciągle i stabilnie. Dopiero podłączenie się przez przekaźnik w skrzynce bezpieczników rozwiązało problem pomimo, że "elektryk" zapierał się, że to wideorejestrator jest uszkodzony - oczywiście nie był.
pila24 Opublikowano 2 Grudnia 2019 Opublikowano 2 Grudnia 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, lewiatan1989 napisał: A próbowałeś kiedyś tam podłączać videorejstrator? Ja miałem okazję poprawiać po "elektryku" samochodowym, który w b6 znajomego się tak wpiął. Pomimo tego, że z miernika wychodziło 12v to kamerka włączała i wyłączała się co chwilę - nie pracowała ciągle i stabilnie. Dopiero podłączenie się przez przekaźnik w skrzynce bezpieczników rozwiązało problem pomimo, że "elektryk" zapierał się, że to wideorejestrator jest uszkodzony - oczywiście nie był. Mam podłączony w ten sposób od 2 lat,nigdy nie było problemów Dodam że mój rejestrator jest wymagający jeżeli chodzi o zasilanie,prąd minimum 2A Edytowane 2 Grudnia 2019 przez pila24 1
lewiatan1989 Opublikowano 2 Grudnia 2019 Opublikowano 2 Grudnia 2019 30 minut temu, pila24 napisał: Mam podłączony w ten sposób od 2 lat,nigdy nie było problemów Dodam że mój rejestrator jest wymagający jeżeli chodzi o zasilanie,prąd minimum 2A Widzisz ja przerabiałem w b6 podobne urządzenie, nawi, android, kamera cofania, wideorejestrator z wbudowanym akumulatorem. No i podłączone pod lampki startowało i restart i tak ciągle. Dopiero zmiana źródła zasilania pomogła.
darayus Opublikowano 2 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2019 (edytowane) 57 minut temu, pila24 napisał: Mam podłączony w ten sposób od 2 lat,nigdy nie było problemów Dodam że mój rejestrator jest wymagający jeżeli chodzi o zasilanie,prąd minimum 2A Wygląda schludnie. Zastanawiałem się nad montażem od podsufitki, tylko nie wiem, czy trzeba dołączyć tam jakiś bezpiecznik? Albo przekaźnik? Bo chyba to trochę niebezpieczne po prostu wpiąć się kablem . . . Edytowane 2 Grudnia 2019 przez darayus
pila24 Opublikowano 2 Grudnia 2019 Opublikowano 2 Grudnia 2019 31 minut temu, darayus napisał: Wygląda schludnie. Zastanawiałem się nad montażem od podsufitki, tylko nie wiem, czy trzeba dołączyć tam jakiś bezpiecznik? Albo przekaźnik? Bo chyba to trochę niebezpieczne po prostu wpiąć się kablem . . . Mam tam zamontowany bezpiecznik przed ładowarką,dodatkowo oświetlenie kabiny ma swój bezpiecznik wiec są 2 zabezpieczenia łącznie.
pila24 Opublikowano 2 Grudnia 2019 Opublikowano 2 Grudnia 2019 55 minut temu, lewiatan1989 napisał: Widzisz ja przerabiałem w b6 podobne urządzenie, nawi, android, kamera cofania, wideorejestrator z wbudowanym akumulatorem. No i podłączone pod lampki startowało i restart i tak ciągle. Dopiero zmiana źródła zasilania pomogła. Tam jest masa stała jak i sterowana,tak samo napięcia +12v są różnie sterowane lub stałe. Wystarczy podłączenie się pod zły przewód i będzie się tak działo jak opisujesz.
darayus Opublikowano 2 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2019 45 minut temu, pila24 napisał: Mam tam zamontowany bezpiecznik przed ładowarką,dodatkowo oświetlenie kabiny ma swój bezpiecznik wiec są 2 zabezpieczenia łącznie. Skoro wpinałeś się pod kable oświetlenia to jak tam dałeś bezpiecznik? Wiem, że da się zrobić bypasem od skrzynki bezp, ale ciągnąc kabel od innego elementu wyposażenia(czyt oświetlenia podsufitki) to już pojęcia zielonego nie mam ;|
pila24 Opublikowano 2 Grudnia 2019 Opublikowano 2 Grudnia 2019 (edytowane) 2 godziny temu, darayus napisał: Skoro wpinałeś się pod kable oświetlenia to jak tam dałeś bezpiecznik? Wiem, że da się zrobić bypasem od skrzynki bezp, ale ciągnąc kabel od innego elementu wyposażenia(czyt oświetlenia podsufitki) to już pojęcia zielonego nie mam ;| Możesz wpiąć się w przewód szybko złączką czego nie polecam,albo wyciągnąć z wtyczki lampki przewód razem z pinem,usunąć fabryczny pin i zacisnąć nowy pin z oryginalnym przewodem oraz dorobionym do zasilania,tylko ze potrzebna do tego zaciskarka do pinow (okolo 40 zł ) i nowe piny (po 20-30 groszy sztuka). To najlepsza metoda. Bezpiecznik dajesz w gniazdo podłączone do pociągniętego od pinu zasilania. Edytowane 2 Grudnia 2019 przez pila24
darayus Opublikowano 2 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2019 Okey, zaczynam powoli "łapać" o co chodzi. Do końca tygodnia może to ogarnę. Zdam relację, żeby się odwdzięczyć za przekazane przez Was sugestie. Jeśli ktoś ma jeszcze inne wskazówki, bądź coś do dodania w tym temacie, to chętnie "wysłucham".
darayus Opublikowano 2 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2019 (edytowane) 4 godziny temu, pila24 napisał: Możesz wpiąć się w przewód szybko złączką czego nie polecam,albo wyciągnąć z wtyczki lampki przewód razem z pinem,usunąć fabryczny pin i zacisnąć nowy pin z oryginalnym przewodem oraz dorobionym do zasilania,tylko ze potrzebna do tego zaciskarka do pinow (okolo 40 zł ) i nowe piny (po 20-30 groszy sztuka). To najlepsza metoda. Bezpiecznik dajesz w gniazdo podłączone do pociągniętego od pinu zasilania. Czy bezpiecznik trzeba dać przez masę i +12 osobno? czy tylko przez kabel +12? Druga sprawa - skąd wziąć "masę"? Ze śruby czy z konkretnrego przewodu? Edytowane 2 Grudnia 2019 przez darayus
lewiatan1989 Opublikowano 3 Grudnia 2019 Opublikowano 3 Grudnia 2019 17 godzin temu, darayus napisał: Czy bezpiecznik trzeba dać przez masę i +12 osobno? czy tylko przez kabel +12? Druga sprawa - skąd wziąć "masę"? Ze śruby czy z konkretnrego przewodu? Bezpiecznik daj na +12. Tak jak kolega wyżej nie polecam szybkozłączek - zdecydowanie lepiej lutować kable no a idealnie to wyjać pin i dać nowy z nowymi kablami. Jednak może być konieczność zastosowania pinu podwójnego bo może być problem z ich zaciśnięciem. O ile zaciskarka jest Ci nie potrzebna (da radę zacisnąć obcążkami) o tyle pogimnastykować się byś musiał z wyjęciem pinu - najłatwiej wyjmakami o ile ich nie masz to radę igłą. Co do masy to już wolność wyboru grunt by była mocna - zależy co masz pod ręką.
darayus Opublikowano 3 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2019 Piękne dzięki wszystkim. Informacje zebrane w mniej-więcej sensowną całość. Czas na realizację. W ciągu tygodnia - max kilku powinienem to ogarnąć. Zależy jak z czasem. Po udanej operacji zaktualizuję temat. Rzecz jasna na sugestie wciąż jestem otwarty
darayus Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2020 Update: w podsufitce nie znalazłem 12v po zapłonie, tylko stały był. Wyszło więc tak, że podpiąłem kamerę do bezpiecznika 31. Niby mam ten moduł parkingowy, ale doszedłem do wniosku, że jest mi on zbędny. Szkoda męczyć akumulator.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się