Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ci może powodować drgania na postoju w 2.0 tfsi tiptronic. Poduszki silnika zostały wymienione a poduszka skrzyni jest w stanie dobrym. Czy może być to powiązane z tym że długo kręci przy odpaleniu może nie jest to jakieś mocne poprostu nie pali od strzała z 1s dłużej. Co może być przyczyną skrzynia czy bardziej szukać problemu w układzie zapłonowym lub wydechowym. Może to normalne w tym silniku że brzydko pracuje jak to u was wygląda? 

Opublikowano

Mam podobny kłopot (co prawda w Audi A6 C6 - ale ten sam motor), silnik podczas pracy na biegu jałowym ma lekkie wibracje, oprócz tego jest kontrolka 'check engine i błąd P2187 . Po dogłębnym sprawdzaniu u mnie prawdopodobną przyczyną jest odma, którą w sobotę zamierzam wymienić.

Opublikowano
2 godziny temu, lutas napisał:

Mam podobny kłopot (co prawda w Audi A6 C6 - ale ten sam motor), silnik podczas pracy na biegu jałowym ma lekkie wibracje, oprócz tego jest kontrolka 'check engine i błąd P2187 . Po dogłębnym sprawdzaniu u mnie prawdopodobną przyczyną jest odma, którą w sobotę zamierzam wymienić.

To daj znać po wymianie 

Opublikowano (edytowane)

Odmę wymieniłem na nową (oryginał), razem z uszczelką pokrywy zaworów i objaw drgań na wolnych obrotach zmniejszył się - tak o 30%, więc główna przyczyna pozostała jeszcze niewyeliminowana. Nie zdążyłem jeszcze wymienić zaworu odpowietrzenia zbiornika paliwa (bosch 0280142431), który również kupiłem.

Ostatnio w weekend wymieniłem świece na nowe NGK. Sytuacja bez zmian.

Po odkręceniu korka wlewu oleju silnik zaczyna nierówno pracować (pomimo nowej odmy). Ale z tego co ustaliłem - tak ma być, bo zaciąga lewe powietrze.

Na następnej sesji garażowej będę sprawdzał szczelność całego dolotu nabijając w niego 1 bar sprężarką. 

Po wykasowaniu w/w błąd zniknął, ale pojawił się jeden nowy - niewydolność katalizatora. Auto faktycznie jest jakby nieco "przymulone". Ale czy zużyty kat mógłby powodować takie drgania ?

Wspomniałeś wcześniej że Ci długo kręci podczas odpalania, wyczytałem że na zużytym katalizatorze też taki objaw występuje.

Edytowane przez lutas
Opublikowano
W dniu 8.12.2019 o 17:07, lutas napisał:

Odmę wymieniłem na nową (oryginał), razem z uszczelką pokrywy zaworów i objaw drgań na wolnych obrotach zmniejszył się - tak o 30%, więc główna przyczyna pozostała jeszcze niewyeliminowana. Nie zdążyłem jeszcze wymienić zaworu odpowietrzenia zbiornika paliwa (bosch 0280142431), który również kupiłem.

Ostatnio w weekend wymieniłem świece na nowe NGK. Sytuacja bez zmian.

Po odkręceniu korka wlewu oleju silnik zaczyna nierówno pracować (pomimo nowej odmy). Ale z tego co ustaliłem - tak ma być, bo zaciąga lewe powietrze.

Na następnej sesji garażowej będę sprawdzał szczelność całego dolotu nabijając w niego 1 bar sprężarką. 

Po wykasowaniu w/w błąd zniknął, ale pojawił się jeden nowy - niewydolność katalizatora. Auto faktycznie jest jakby nieco "przymulone". Ale czy zużyty kat mógłby powodować takie drgania ?

Wspomniałeś wcześniej że Ci długo kręci podczas odpalania, wyczytałem że na zużytym katalizatorze też taki objaw występuje.

Katalizator mam sprawdzony przepływ spalin jest bardzo dobry 

Opublikowano

Zaobserwowałem jeszcze ciekawsze zjawisko, zdjąłem pasek klinowy i odpaliłem silnik żeby sprawdzić czy czasem drgania nie idą gdzieś stamtąd - i o dziwo silnik zaczął bardzo nierówno pracować - aż po chwili zgasł. Pojęcia nie mam dlaczego tak się dzieje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...