A46b Opublikowano 5 Grudnia 2019 Opublikowano 5 Grudnia 2019 Ci może powodować drgania na postoju w 2.0 tfsi tiptronic. Poduszki silnika zostały wymienione a poduszka skrzyni jest w stanie dobrym. Czy może być to powiązane z tym że długo kręci przy odpaleniu może nie jest to jakieś mocne poprostu nie pali od strzała z 1s dłużej. Co może być przyczyną skrzynia czy bardziej szukać problemu w układzie zapłonowym lub wydechowym. Może to normalne w tym silniku że brzydko pracuje jak to u was wygląda?
lutas Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Mam podobny kłopot (co prawda w Audi A6 C6 - ale ten sam motor), silnik podczas pracy na biegu jałowym ma lekkie wibracje, oprócz tego jest kontrolka 'check engine i błąd P2187 . Po dogłębnym sprawdzaniu u mnie prawdopodobną przyczyną jest odma, którą w sobotę zamierzam wymienić.
A46b Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2019 2 godziny temu, lutas napisał: Mam podobny kłopot (co prawda w Audi A6 C6 - ale ten sam motor), silnik podczas pracy na biegu jałowym ma lekkie wibracje, oprócz tego jest kontrolka 'check engine i błąd P2187 . Po dogłębnym sprawdzaniu u mnie prawdopodobną przyczyną jest odma, którą w sobotę zamierzam wymienić. To daj znać po wymianie
lutas Opublikowano 8 Grudnia 2019 Opublikowano 8 Grudnia 2019 (edytowane) Odmę wymieniłem na nową (oryginał), razem z uszczelką pokrywy zaworów i objaw drgań na wolnych obrotach zmniejszył się - tak o 30%, więc główna przyczyna pozostała jeszcze niewyeliminowana. Nie zdążyłem jeszcze wymienić zaworu odpowietrzenia zbiornika paliwa (bosch 0280142431), który również kupiłem. Ostatnio w weekend wymieniłem świece na nowe NGK. Sytuacja bez zmian. Po odkręceniu korka wlewu oleju silnik zaczyna nierówno pracować (pomimo nowej odmy). Ale z tego co ustaliłem - tak ma być, bo zaciąga lewe powietrze. Na następnej sesji garażowej będę sprawdzał szczelność całego dolotu nabijając w niego 1 bar sprężarką. Po wykasowaniu w/w błąd zniknął, ale pojawił się jeden nowy - niewydolność katalizatora. Auto faktycznie jest jakby nieco "przymulone". Ale czy zużyty kat mógłby powodować takie drgania ? Wspomniałeś wcześniej że Ci długo kręci podczas odpalania, wyczytałem że na zużytym katalizatorze też taki objaw występuje. Edytowane 23 Grudnia 2019 przez lutas
A46b Opublikowano 12 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2020 W dniu 8.12.2019 o 17:07, lutas napisał: Odmę wymieniłem na nową (oryginał), razem z uszczelką pokrywy zaworów i objaw drgań na wolnych obrotach zmniejszył się - tak o 30%, więc główna przyczyna pozostała jeszcze niewyeliminowana. Nie zdążyłem jeszcze wymienić zaworu odpowietrzenia zbiornika paliwa (bosch 0280142431), który również kupiłem. Ostatnio w weekend wymieniłem świece na nowe NGK. Sytuacja bez zmian. Po odkręceniu korka wlewu oleju silnik zaczyna nierówno pracować (pomimo nowej odmy). Ale z tego co ustaliłem - tak ma być, bo zaciąga lewe powietrze. Na następnej sesji garażowej będę sprawdzał szczelność całego dolotu nabijając w niego 1 bar sprężarką. Po wykasowaniu w/w błąd zniknął, ale pojawił się jeden nowy - niewydolność katalizatora. Auto faktycznie jest jakby nieco "przymulone". Ale czy zużyty kat mógłby powodować takie drgania ? Wspomniałeś wcześniej że Ci długo kręci podczas odpalania, wyczytałem że na zużytym katalizatorze też taki objaw występuje. Katalizator mam sprawdzony przepływ spalin jest bardzo dobry
lutas Opublikowano 16 Stycznia 2020 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Zaobserwowałem jeszcze ciekawsze zjawisko, zdjąłem pasek klinowy i odpaliłem silnik żeby sprawdzić czy czasem drgania nie idą gdzieś stamtąd - i o dziwo silnik zaczął bardzo nierówno pracować - aż po chwili zgasł. Pojęcia nie mam dlaczego tak się dzieje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się