Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana oleju w skrzyni biegów S-Tronic w A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, Dev napisał:

Ostatnio robiłem S5 B9 z s-tronikiem,  przebieg 64800km, filtry po wyjęciu nie były czyste.

Po wymianie wszystkich filtrów i oliwy właściciel stwierdził że skrzynia zaczęła lepiej zmieniać biegi.

Czy używasz gotowego zestawu Meyle ?

Opublikowano

Dyskusja zaczyna chyba zaczyna zataczać koło :)

S5 to auto, które służy do upalania. Tam starty z luncha to pewnie są liczone w dzisiątki w jeden weekend jak trafi na wyjątkowego kata.

W przypadku normalnego użytkownika, który jeździ w weekendowe wypady autem i moc wykorzystuje do sporadycznego wyprzedzania zużycie elementów jest nieporównywalne. 

Inna sprawa to bardzo zazdroszczę wam dostępu do mechanika, który wymieni taki olej i filtry dając gwarancję, że skrzynia faktycznie przeżyje później  dłużej, niż gdyby ten olej został wymieniony w trybie ASO. Filmy na Youtube czy komentarze na forach pokazują, że dla większości ludzi tak wymiana to nadal jest rocket science. 

 

Nawet w tym temacie ludzie piszą, że mechanik im mówi, że wchodzi nieprawidłowa ilość oleju, polecają wymianę dynamiczną lub cytuje "przyjedź pan to się zobaczy".

A już mistrzami siania demagogii to są takie osoby jak ten gość 

 

 

 clickbajtowy tytuł, że niby skrzynia to istna bomba, a wystarczy posłuchać o czym gość mówi:

cytuje "Duża liczba osób zasypuje mnie telefonami, że przy przebiegu 100-120tys km miałem wymieniany olej i auto zaczyna szarpać, szarpania na żabkę.."

Jak widać autor filmu nie wie, że na początku sam przyznał, że problemy wynikają z niewłaściwego serwisu. 

Oczywiście co robi pan z YT? Narzeka na ASO :D Chociaż auta te ASO nie oglądały nawet na obrazku. W większości przypadków to zamęczone diesle, z kosmicznymi przebiegami i niepewną przeszłością po wątpliwej jakości softach.

Także temat do przemyślenia dla tych, którzy chcą oddać auto byle gdzie na serwis albo chcą robić to samemu, bo przecież co tam może być skomplikowanego :)

Na YT sa i lepsi giganci co wymieniająbez żadnego pomiaru temperatury bo po co :)

 

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
21 minut temu, vvalery napisał:

Czy używasz gotowego zestawu Meyle ?

Wszystko było z ASO, biorę przykład z Nelsona

Opublikowano
4 minuty temu, wampir napisał:

Dyskusja zaczyna chyba zaczyna zataczać koło :)

S5 to auto, które służy do upalania. Tam starty z luncha to pewnie są liczone w dzisiątki w jeden weekend jak trafi na wyjątkowego kata.

W przypadku normalnego użytkownika, który jeździ w weekendowe wypady autem i moc wykorzystuje do sporadycznego wyprzedzania zużycie elementów jest nieporównywalne. 

Inna sprawa to bardzo zazdroszczę wam dostępu do mechanika, który wymieni taki olej i filtry dając gwarancję, że skrzynia faktycznie przeżyje później  dłużej, niż gdyby ten olej został wymieniony w trybie ASO. Filmy na Youtube czy komentarze na forach pokazują, że dla większości ludzi tak wymiana to nadal jest rocket science. 

 

Nawet w tym temacie ludzie piszą, że mechanik im mówi, że wchodzi nieprawidłowa ilość oleju, polecają wymianę dynamiczną lub cytuje "przyjedź pan to się zobaczy".

A już mistrzami siania demagogii to są takie osoby jak ten gość 

 

 

 clickbajtowy tytuł, że niby skrzynia to istna bomba, a wystarczy posłuchać o czym gość mówi:

cytuje "Duża liczba osób zasypuje mnie telefonami, że przy przebiegu 100-120tys km miałem wymieniany olej i auto zaczyna szarpać, szarpania na żabkę.."

Jak widać autor filmu nie wie, że na początku sam przyznał, że problemy wynikają z niewłaściwego serwisu. 

Oczywiście co robi pan z YT? Narzeka na ASO :D Chociaż auta te ASO nie oglądały nawet na obrazku. W większości przypadków to zamęczone diesle, z kosmicznymi przebiegami i niepewną przeszłością po wątpliwej jakości softach.

Także temat do przemyślenia dla tych, którzy chcą oddać auto byle gdzie na serwis albo chcą robić to samemu, bo przecież co tam może być skomplikowanego :)

Na YT sa i lepsi giganci co wymieniająbez żadnego pomiaru temperatury bo po co :)

 

 

W tym sek że od nowości jeździ tym autem ponad 60 letni osobnik którego ciężko posądzić o używanie trybu LC

Opublikowano
1 minutę temu, Dev napisał:

W tym sek że od nowości jeździ tym autem ponad 60 letni osobnik którego ciężko posądzić o używanie trybu LC

:)

Do takiego argumentu to brakuje mi tylko dopisku, że tym s5 jeździ tylko do kościoła minimum 30km w jedną stronę wioskami aby silnik się dobrze dogrzał, ale nie przegrzał, a po dojechaniu na miejsce odpowiednio studzi wszystko po dojechaniu itp.

Nie mam na to kontrargumentu :)

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
1 minutę temu, wampir napisał:

:)

Do takiego argumentu to brakuje mi tylko dopisku, że tym s5 jeździ tylko do kościoła minimum 30km w jedną stronę wioskami aby silnik się dobrze dogrzał, ale nie przegrzał, a po dojechaniu na miejsce odpowiednio studzi wszystko po dojechaniu itp.

Nie mam na to kontrargumentu :)

 

Zmieniajcie olej i filtry w skrzyni najlepiej co 30tys km bo jak pokazuje przykład 60 latka z S5 co 60tys to za mało.

 

Opublikowano
Teraz, wampir napisał:

:)

Do takiego argumentu to brakuje mi tylko dopisku, że tym s5 jeździ tylko do kościoła minimum 30km w jedną stronę wioskami aby silnik się dobrze dogrzał, ale nie przegrzał, a po dojechaniu na miejsce odpowiednio studzi wszystko po dojechaniu itp.

Nie mam na to kontrargumentu :)

Robi średnio 10000 km rocznie, bo co taki czas przyjezdza na olej w silniku.

Co Ciekawe, przednie klocki wytrzymały 52000 a tylne 38000

Opublikowano
2 minuty temu, wampir napisał:

Zmieniajcie olej i filtry w skrzyni najlepiej co 30tys km bo jak pokazuje przykład 60 latka z S5 co 60tys to za mało.

Ja o tym nie decyduje, tylko klient.

Opublikowano
3 minuty temu, Dev napisał:

Robi średnio 10000 km rocznie, bo co taki czas przyjezdza na olej w silniku.

Co Ciekawe, przednie klocki wytrzymały 52000 a tylne 38000

38tys i wymiana tylnych klocków? W moim B9 tylne klocki nawet w połowie nie są zużyte, a auto ma 94tys km. Ktoś tam jednak lubi sobie poupalać :)

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

eSa ma inaczej rozłożone siły hamowania w przeciwieństwie do zwykłych modeli.

U mnie ori tylne.klocki wytrzymały 27000 a przednie tez ori 34000

Opublikowano

A ja mam przód też jeszcze oryginał, sprawdziłem przed chwilą dla pewności w wyciągu, że nie było nic ruszane przy hamulcach , a mam ciągłość historii.

Myślę, że wnioski o stopniu zużycia podzespołów w zależności od stylu jazdy każdy może wyciągnąć sam i możemy zakończyć  offtopic.

 

Opublikowano

Facio jeździ sporo po mieście więc nie dziwota że klocki się zużyły,  waga też robi swoje. Miałem przypadki gdzie auta na klockach Ferodo nie robiły więcej jak 25000km

Opublikowano
15 godzin temu, Dev napisał:

W tym sek że od nowości jeździ tym autem ponad 60 letni osobnik którego ciężko posądzić o używanie trybu LC

Dev może on ma synów lub córka chłopaka. Tak jak pisze Wampir, ludzie nie mają pojęcia czasami co mówią. Ja w okolicy dzwoniłem do kilku fachowców, którzy proponowali wymianę dynamiczną, więc dziękuję bardzo. Wiem jak auto było i jest używane więc wolę oddać jak Nelson do ASO i wypić kawkę.:decayed: Nie używam LC i nie katuję auta więc się nie obawiam. Może gdybym znalazł jakiegoś fachowca, co umiałby to zrobić to i owszem, ale niestety …..

Opublikowano (edytowane)

Po co DWO do S-tronica ? Totalnie bez sensu, olej w tej skrzyni służy do chłodzenia i smarowania sprzegiel i mechatroniki. Olej Nie.jest tam nośnikiem układu przeniesienia napedu tak jak w TIPie, nie ma tam zadnej magistrali.

Przy zwyklej wymianie pozbywasz się ponad 95% starego oleju z układu, a jak chce Ci się rozpinać przewody od chłodnicy oliwy to prawie 100%.

DWO dla stronica i multi to bujanie ślepych, tak samo możesz sobie wymieniać jak w zwykłej skrzyni.

Edytowane przez Dev
Opublikowano (edytowane)

Dev mam pytanie czy wogóle w S tronic jest możliwa wymiana dynamiczna? W jednym z warsztatów powiedziano mi, że gdyby nawet chcieli, to nie można, bo nie ma drugiej końcówki na ujście oleju. Poprostu jest jeden otwór ? Czy to prawda ? Chodziło o moją skrzynię.

Edytowane przez vvalery
Opublikowano
3 minuty temu, vvalery napisał:

Dev mam pytanie czy wogóle w S tronic jest możliwa wymiana dynamiczna? W jednym z warsztatów powiedziano mi, że gdyby nawet chcieli, to nie można, bo nie ma drugiej końcówki na ujście oleju. Poprostu jest jeden otwór ? Czy to prawda ? Chodziło o moją skrzynię.

jest ale to bez sensu, jak Ci wczesniej pisałem

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

dla mnie to DWO nawet w przypadku Tipa jest takie jakies nie do konca....

bo tak na prawde to kiedy zmienic w niej filtr ? przed czy po ?

poza tym musisz zdjac miske zeby sie dostac do filtra, umyć ja, umyć magnesy

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano

witam ,przymierzam się do wymiany statycznej filtrów w skrzyni s-tronic wraz z olejem ,proszę o rozszyfrowanie co to za skrzynia wiem ze silnik ma kod DEUA

VIN 

WAUZZZF41HA022006

Opublikowano

Cześć wszystkim!

Hej Dev , prośbę moją kieruję do ciebie jako znawcy tematu , jeśli to możliwe proszę o rozszyfrowanie jaką oliwę i filtry potrzebuję do serwisu skrzyni biegów w a4 b9 .

Czy z vinu również wynika jaka to skrzynia (s-tronic,multi,…?

Z góry dziękuję za odp i poświęcony czas.

VIN  WAUZZZF40JA022343

Opublikowano
11 godzin temu, Sławor1 napisał:

Cześć wszystkim!

Hej Dev , prośbę moją kieruję do ciebie jako znawcy tematu , jeśli to możliwe proszę o rozszyfrowanie jaką oliwę i filtry potrzebuję do serwisu skrzyni biegów w a4 b9 .

Czy z vinu również wynika jaka to skrzynia (s-tronic,multi,…?

Z góry dziękuję za odp i poświęcony czas.

VIN  WAUZZZF40JA022343

s-tronic

olej sprzegła - G 055 529 A2

olej koła zebate - G 052 549 A2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...