GRazny Opublikowano 21 Marca 2009 Opublikowano 21 Marca 2009 Witam Tematów było już trochę ale wbrew pozorom większość to albo B7 albo TT albo rezanie tempomatu z wymianami modułów itp... Mój problem dotyczy wymiany poduchy zwykłej na poduchę multifunkcyjną (zmieniam całe poduchy a nie osłony) przy posiadanym fabrycznym tempomacie... jak się okazało cała robota 15 minut czyli mniej niż jeżdżenie za Torx T8 (który oczywiście jest mi nie potrzebny) Ponieważ mam tempomat - sprawdziłem moduł - mam 8E0 953 549 N więc tzw: MIDLINE i nie muszę go zmieniać... wymieniliśmy poduchę, wsadziliśmy taśmę w kierownicę, podłączyliśmy i nie działa... zamiast błędu o złym zakodowaniu - jest błąd o braku komunikacji w kodowaniu przyjmuje 04042 ale 00111 już nie z błędem "Bus not OK" (oczywiście nic nie działa... podświetlenie również) całość kupiłem od klubowicza i mimo zapewnień zaczeliśmy się wczoraj z ADADUR'em zastanawiać czy są aby wszystkie kabelki jak widać - po lewej są 3 miejsca na jakieś kostki - których nie mam... (jedyne co mnie zastanawia w chwili pisania tego posta to czy tą niebieską kostkę można wsadzić odwrotnie? bo nie sprawdziłem) no i po podłączeniu wygląda to tak: reasumując - poduchę z autem łączą 2 kabelki... ADADUR zasugerował żeby osoba zorientowana w temacie zerknęła na rys. 419-20 w ETKA i powiedziała o która wiązka powinna być... bo trochę tam tego podobno jest dziękuję za sugestie...
pre_pl Opublikowano 21 Marca 2009 Opublikowano 21 Marca 2009 w kodowaniu przyjmuje 04042 ale 00111 już nie z błędem "Bus not OK" jeśli dobrze zrozumiałem co robiliście.. to tu robicię błąd, 00111 to nie kodowanie tylko pin W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy. kabelki masz wszystkie: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_wymiana_modulu_kierownicy_pod_tempomat_kierownice_multifunkcyjna-t23501.0.html;msg276784#msg276784
GRazny Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Opublikowano 21 Marca 2009 w kodowaniu przyjmuje 04042 ale 00111 już nie z błędem "Bus not OK" jeśli dobrze zrozumiałem co robiliście.. to tu robicię błąd, 00111 to nie kodowanie tylko pin W grupie 16-Steering Wheel wchodzimy w adaptację, wybieramy kanał 81, wpisujemy 00111 i zachowujemy. kabelki masz wszystkie: http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_wymiana_modulu_kierownicy_pod_tempomat_kierownice_multifunkcyjna-t23501.0.html;msg276784#msg276784 z tym 00111 to może mój opis nie taki bo wszystkim Adam się zajmował... bardziej mnie martwi "no - comunication" zamiast "incorectly coded" i oczywiście nie ma żadnych błędów po odpaleniu stacyjki...[br]Dopisany: 21 Marzec 2009, 08:21_________________________________________________temat chyba rozwiązany... chyba bo nie mam VAGa... a że wstyd się przyznać to mam nadzieje że wybaczycie
adadur Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Przemek jest tak. Grzesiu (GRazny) kupił poduchę z mutlifunkcją ale trafił na tą wersję od sterowania (tylko) radiem, pomęczyliśmy temat i udało się ją uruchomić. działa ok. ale Grzesiek chciał, zalażało mu by odpalić "komunikację" z telefonem (czyli ta druga wersja kierownicy multifunkcyjnej z guzikami od telefonu na dole). Zmianiliśmy kodowanie. W jego aucie jest sterowanie glosowe (ma ori instalację telefoniczną) i zapodajemy kodowanie 04042 i wówczas dwa dolne przyciaki po obu stronach przestają reagować, dla kodowania (pod radio tylko) wszystko działa normalnie (tak jak to jest dla tej wersji kiery multifunkcyjnej). Podejrzewamy że trzeba wymienić kabelek pod poduchą, w tym plastiku wpinanym w kierowcę są wolne gniazda i może czegoś brakuje. Taka ciekawostka chyba. W ETKA pokazuje że jest jeden rodzaj tzw. "taśmy" - 8E0 953 541 E ale w przypadku Grzesia okazało się że są różne te taśmy, tzn. wizualnie widać różnice w ilości pinów w kostce. no i na tej "taśmie" z auta multifunkcja nie działała.
HiRide Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 puste miejsca ktore masz u siebie to ile pamietam sa wtyczki do przyciskow zmiany biegow w automacie-ale glowy nie dam Bede musial rozebrac poduszke i dostac sie do plytki do ktorej jest podpieta wiazka z niebieskimi przewodami-przyciski raz dzialaja raz nie tak samo podswietlenie.Jak ruszam ta wtyczka przy poduszce to klawisze migaja wiec sprawa jest chyba jasna w moim przypadku...zimny lut
GRazny Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Opublikowano 25 Marca 2009 tak informacyjnie dodam że żeby działała obsługa telefonu trzeba zakodować 77-telephone ucząc blutooth że ma kierownicę Multi... ale jeszcze nie sprawdziłem bo u mnie chyba trzeba CAN'a a puste miejsca to oprócz zmiany biegów może być również podgrzewanie kierownicy
HiRide Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 do telefonie nie trzeba CANA w naszych b6
GRazny Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Opublikowano 25 Marca 2009 do telefonie nie trzeba CANA w naszych b6 no to może lepszy KKL... a wchodzisz u siebie KKLem?
HiRide Opublikowano 25 Marca 2009 Opublikowano 25 Marca 2009 do telefonie nie trzeba CANA w naszych b6 no to może lepszy KKL... a wchodzisz u siebie KKLem? wchodze ale nie za pierwszym czy drugim razem w najlepszym wypadku za trzecim a srdnio za 5 razem mam tez minute moze dwie na dokonanie zmian bo potem vag traci komunikacje i znowu sie musze laczyc kilka razy ... fejs mam od viakena
GRazny Opublikowano 25 Marca 2009 Autor Opublikowano 25 Marca 2009 to najpierw kupię KKL Viakena a jakby co to poszukam kogoś z CANem...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się