gooteck1 Posted March 21, 2009 Posted March 21, 2009 gdy na biegu jalowym wkrecam silnik na wyzsze obroty, to od momentu w ktorym sciagne noge z gazu odzywa sie turbina, szumi a mozna by nawet powiedziec ze dzwoni, auto pelna moc ma, turbina jest sucha, wydaje mi sie ze to lozysko jest na wykonczeniu, jak uwazacie? czym grozi dalsza eksploatacja na tej turbinie? na czym miala by polegac jej regeneracja i mniej-wiecej jaki jest jej koszt?
arek87 Posted March 21, 2009 Posted March 21, 2009 Myśle że skoro zaczęły się jakieś odgłosy to niestety możesz mieć racje. Co do cen to jest różnie... K03 jest dużo na rynku w różnym stanie. Napewno coś znajdziesz. Ale przed wydaniem jakich kolwiek pieniedzy pojedz gdzieś gdzie się znają i niech zbadają sprawę dokładnie.
CoLo Posted March 21, 2009 Posted March 21, 2009 Jesteś pewny, że to turbina ? Może łańcuszek ci szumi ?
gooteck1 Posted March 21, 2009 Author Posted March 21, 2009 wyrazniue slychac ze to odglosy z turbiny
slawek k Posted March 21, 2009 Posted March 21, 2009 Moze to byc zawor w turbinie tak zwany talezyk ktory mogl sie poluzowac i brzeczy. u mnie dzwiek jest podobny. niedlugo mam zamiar rozebrac turbo i zobaczyc co jest grane.
gooteck1 Posted March 22, 2009 Author Posted March 22, 2009 mozliwe ze to wlasnie to, tak jak to okresliles cos 'brzeczy'
Guest BIKER Posted March 22, 2009 Posted March 22, 2009 U mnie też dzwoniło w okolicach turbulum. Myślałem, że turbawa się kończy a okazało się że było wyprute wnętrze katalizatora i sama pucha powodawała taki rezonas.
nex Posted March 22, 2009 Posted March 22, 2009 Moze to byc zawor w turbinie tak zwany talezyk ktory mogl sie poluzowac i brzeczy. u mnie dzwiek jest podobny. niedlugo mam zamiar rozebrac turbo i zobaczyc co jest grane. gdyby to była ta klapka to kolega nie miał by mocy, gdyz uchył klapki jest regulowany za pomocą cięgna wastegate. Jeśli był by na nim luz, owszem brzęczała by klapka, ale odczuwalny był by brak doładowania, a kolega świadczy że moc jest wporzadku.
loco87 Posted March 22, 2009 Posted March 22, 2009 Turbina do regeneracji. Przy okazji sprawdz jak tam cisnienie oleju do turbiny.
wesz82 Posted March 22, 2009 Posted March 22, 2009 Jeżeli już jest to w takim etapie że wydaje świst (po dodaniu lub zdjęciu nogi z pedału gazu)to nie ma bata musi puszczać olej Teraz zależy jakiego koloru są spaliny ??? Tak jak piszesz łożysko już nie wydala i suszarka do regeneracji lub też wymiana Koszt to w sumie zależy od warsztatu i od tego w jakim stanie jest turbo tak od 800 do 1000zł niestety. Tak jak pisze kolega loco87 sprawdź ciśnienie oleju jakie dochodzi do turbiny,możliwe że przewód jest zapchany i nie ma sensu zakładać nowej turbiny bo szubko skończy swój żywot
stach.. Posted March 22, 2009 Posted March 22, 2009 Moze to byc zawor w turbinie tak zwany talezyk ktory mogl sie poluzowac i brzeczy. u mnie dzwiek jest podobny. niedlugo mam zamiar rozebrac turbo i zobaczyc co jest grane. nie koniecznie,u mojego kolegi tez to brzęczy ale mocy nie straciła,chyba ze tyle ze nie jest to odczuwalne. a i nie radze jej sklepywać jak to robią niektórzy bo i tak za jakiś czas będzie brzęczeć gdyby to była ta klapka to kolega nie miał by mocy, gdyz uchył klapki jest regulowany za pomocą cięgna wastegate. Jeśli był by na nim luz, owszem brzęczała by klapka, ale odczuwalny był by brak doładowania, a kolega świadczy że moc jest wporzadku.
pawkog Posted March 26, 2009 Posted March 26, 2009 u mnie tez dzwoni, ciekawe jak ma to wpływ na moc... musze sie za to wziąc jak tylko sie troche ocepli, kupie całą turbine i podmienie strone gorącą...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now