Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czujnik spalania stukowego


Mikos1992

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam pytanie.

Jak sprawdzić czujnik spalania stukowego w Audi A4 B5 1.6 ADP?

Jakie są momenty dokrecenia czujnika w tym modelu?

Jakie polozenie wzgledem czego ma miec ten czujnik? Jakieś wytyczne...? Prosił bym o pomoc w tym temacie.

Mam tez problem z zapamietaniem nastaw po adaptacji przepustnicy - prawdopodobnie uwalilo mi sterownik. Usuwany byl immo. Czy poprzez jego usunięcie na coś bezposrednio leci napiecie co moze uszkodzic sterownik? Czy to bujda na resorach?

Auto odpala... szarpie... cos go boli.

Sprawdzilem napięcie na czujnik halla w aparacie zaplonowym - prawidlowo 4.9V ale wywala blad 00515 zwarcie do masy?

Po odpieciu wtyczki od stukowego  - z ciekawosci zrobilem pomiar przejścia do masy z 3 pinow - przez dwa zamykam obwod z masą od strony wtyczki wychodzacej od sterownika (hmm... chyba sterownik ma.zwarcie.... mam racje?)

Czy to jest normalne? Ze schematu to tak na logike masa to czarny przewód a sygnalowe to żółte... Wspolna masa na czujniki , sygnalowe osobno.

To skad przejscie przez mase z wtyczki od elementu nr15 ? - od strony sterownika

Elektromechanik z zawodu tylko... inny fach. Trochę majsterkowicz i chce to auto doprowadzic do dobrego stanu, a stan majatkowy nie najlepszy na dzis dzień. 

Screenshot_20191227-182903_Samsung Internet.jpg

20191227_154741.jpg

Screenshot_20191228-183453_Samsung Internet.jpg

Edytowane przez Mikos1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd zapisny w sterowniku mówi, że zwarcie nie jest do masy tylko do plusa (short to plus) albo jest brak sygnału (open).

Tu masz opisane możliwe przyczy błędu.

WIKI.ROSS-TECH.COM

- źle ustawiony rozrząd

- błędy w okablowaniu czujnika

- uszkodzony czujnik halla

- niesprawy ECU

Skoro nie ma w ECU błędu związanego z czujnikiem spalania stukowego to czemu się nim przejmujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo właśnie  pojawila sie taka ciekawostka , ze auto pp dodaniu gazu zaczyna dzialac jak by ktos mu gral na bebenkach. Wybuchy w komorach tak.jakby nie byly stabilizowane badz sa zle stabilizowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby zwarcie robil sterownik i napiecia, ktore ida na wszystkie 4 elementy - przepustnica, czujniki halla i stukowy - to moga sie pojawic takie cyrki?

Wlasnie dla 100% diagnozy potrzebuje odpowiedzi czy jest możliwe, ze zamyka mi sie przez mase pin 1 i 2 (z 3 pinow wtyczki) od strony sterownika... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzi na 100% nie dam bo sterowników aż tak gruntownie nie diagnozowałem ale mam do czynienia z pojazdami elektrycznymi (takimi po 40 ton i z furą elektroniki).

Jeżeli mierzysz przejście na wtyczce czujnika od strony ECU to problem może nie być ECU tylko w gdzieś w kalbach. Musiałbyś zmierzyć bezpośrednio na 67 pinie ECU do pinu 2 czy jest zwarcie.

Poza tym ten pin (67) zasila 4 różne czujniki. Jeżeli jest odczyt temperatury płynu (czujniki 11, 12), odczyt położenia przepustnicy to 67 pin nie ma zwarcia do masy. Skoro jest spalanie stukowe to sprawdź w blokach pomiarowych (kanał 20) jakie jest napięcie z czujnika - jak spalanie jest OK to powinien pokazywać 0V. Jeżeli słychać bębnienie a napięcie będzie 0V to może być ubity czujnik spalania stukowego.

Ja bym zaczął od wyeliminowania problemu z czujnikiem Halla. Jak usuniesz ten problem i objawy nie ustąpią to zabierał bym się za kolejne tematy.

Edytowane przez maciej_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Dziś miałem trochę wolnego czasu i poszperałem sobie w temacie, który Cię frapuje - fabryka przed Sylwestrem wrzuciła wolniejszy bieg;)

Co do interpretacji schematu, który załączyłeś, to składam samokrytykę bo doszedłem do wniosku, że na pinie 67 ECU jest podawana masa a nie "+". Czyli tak jak sugerowałeś w swoim poście. To pasuje do ogólnego schematu aplikacyjnego czujnika Halla, który ma wyjście z tranzystorem w układzie Open Collector. W skrócie działa to tak, że kiedy czujnik jest wzbudzony to zwiera pin 1 do masy na pinie 3.

image.png

To by też wyjaśniało czemu dwa z trzech pinów czujnika spalania stukowego "dzwonią do masy". Jeden z nich to ekran (oplot) przewodu, który powinien być podłączony do masy a drugi to wspólna masa, która jest doprowadzana z pinu 67 ECU.

A teraz idąc dalej. Być może błąd czujnika jest spowodowany awarią wewnątrz aparatu zapłonowego albo źle ustawionym aparatem zapłonowym. Może problem jest z palcem rozdzielacza? Najlepiej byłoby sprawdzić czy czujnik rzeczywiście daje sygnał np. za pomocą diody led. Metodę sam opisałeś w pierwszym poście. Albo np. https://www.youtube.com/watch?v=W_OBB30qbx0. W kilku miejscach pojawiają się sugestie, że nawet jeżeli czujnik halla jest sprawny ale aparat źle ustawiony to błąd i tak będzie się zgłaszał.

 

Temat z forum, do którego link zamieszczam poniżej może być pomocny. Najciekawsze jest od postu #11.

https://a4-klub.pl/topic/401712-16-adp-skaczące-obroty-brak-pomysłów/

Tu jeszcze więcej cennych informacji:

https://a4-klub.pl/topic/370424-16-adp-poprawne-ustawienie-i-paramtery-zapłonu/

Daj znać czy udało się coś lepszyć.

PozdrawiaMM

Edytowane przez maciej_m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...