Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Jaki olej? Różnice


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Posiadam Audi A4 B7 1.9 TDI 116 KM BRB. Niedługo wymieniam olej i nie wiem jaki najlepiej wlać. Wiem, że jest dużo tematów na forach ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy mogę wlać olej 5W30 507.00 w zależności czy mam lub nie mam filtra DPF. Czy po prostu reguła jest taka że mam DPF to 5W30 a nie mam to koniecznie trzeba lać 5W40? Czy coś się stanie jeśli wleję 5W30 nawet gdy tego DPF nie mam? Ktoś mi to wytłumaczy? Dodam, że nie wiem jaki był lany wcześniej. A DPF prawdopodobnie nie mam bo w kodzie wyposażenia jest 7GN - czyli samochód dostosowany do DPF ale fabrycznie nie ma. Choć czy jakiś niemiec tam go poźniej nie wsadził to nie wiem. W instrukcji 5W30 507.00 zalecany jest nawet do modeli bez DPF. 

Edytowane przez erbanceks1
Opublikowano

Sprawdz dobrze po  VIN ie jest zakodowane czy jest czy nie ma DPF-a lub zrób foto silnika (musi być widoczna ściana grodziowa)  to moja szklana  kula Ci powie czy na pewno nie ma tego g-wna.

Opublikowano
Nr nadwozia WAUZZZ8E46A134902
model Audi A4 Av. 1.9 TDI
A4
Data produkcji 09.11.2005
Rok modelowy 2006
typ handlowy 8ED094
Kod silnika BRB
Kod przekładni GYA
numer napedu osiowego 5S
Wyposazenie NK
kolor dachu A2
Kod koloru dywaników  
kolor zewnetrzny / numer koloru A2 / Y9B

 

Wersja specjalna E0A bez wykonania na akcję
Zamykane śruby mocujące koło 1PA standardowe śruby kół
Rozróżnienie klasy samochodu
agregaty / części platformy
0CS Rozróżnienie klas samochodu -8E0-
końcówka rury wydechowej 0P0 Tylna rura wydechowa (standardowa)
Norma emisji spalin 7GN Norma emisji spalin, EU4, instal.do filtra DPF
Zaczep do holowania 1D0 bez zaczepu do holowania przyczepy
poduszka bezpieczeństwa (airbag) 4UE poduszka bezp.po str.kierowcy i p.pasażera
Naklejka centralnego układu elektrycznego 0W1 Naklejka centralnego układu elektrycznego,
niemieckojęzyczna
Pakiet schowków QE0 Bez pakietu schowków / box
Aplikacje GS0 Bez aplikacji
Ustawianie lusterek zewnętrznych 6XC lusterka zewn. elektrycznie regulowane
Lewe lusterko zewnętrzne 5SL Lewe lusterko zewnętrzne, asferyczne
Prawe lusterko zewnętrzne 6TS Prawe lusterko zewnętrzne, asferyczne
duże pole widzenia
Rodzaj napędu 1X0 naped przedni
Opcje wyposażenia A8S wyposażenie standardowe
Wersja tylnych hamulców 1KD Tylne hamulce tarczowe
akumulatory J1D Akumulator 380 A (72 Ah)
Wersja przednich hamulców 1LB Przednie hamulce tarczowe
Podzespoły o szczególnej powierzchni 6FA Podzespoły bez szczególnej powłoki
Zestaw podzespołów zgodnie ze specyf.
dla danego kraju przepisami budowlanymi
B0A zest.elementów bez przepisów montaż.dot.danego kraju
Instrukcje obsługi 0VC Książka samochodu w języku niemieckim
CD-Rom/DVD/karta SD 7QA bez CD/DVD do nawigacji
Zmieniacz płyt CD / odtwarzacz płyt CD 7A0 bez odtwarzacza CD/instalacji do odtwarzacza płyt CD
Uzupełnienia ABE C26 Dopuszczenie do ruchu, uzupełnienie
Wytłumienie / amortyzatory, podwozie 1BA Sprężyny / amortyzatory standardowe
Reling dachowy / wspornik obciążenia dachu 3S0 bez relingów dachowych
2-DIN / wyświetlacz Dual-View 2T0 Bez 2-DIN
Zestaw dachu / dach składany 3FE szklany dach ustawiany elektrycznie z żaluzją
p/słon.
System transp.długich przedmiotów/pokrowiec na narty 3X0 bez wyposażenia do przewożenia dł.przedmiotów
Wkład do tankowania benzyny bezołowiowej/
rodzaj paliwa
2G0 bez wkładki do tankowania
Zabezpieczenie przed kradzieżą 7AL Układ alarmowy, układ ochrony wnętrza, syrena z wł.
zasilaniem i zabezpieczenie przed odholowaniem
Wkładki 5MU aplikacje dekoracyjne,alu
Listwy progowe 7M1 Listwy progowe wewnętrzne z metalową wkładką
czujniki parkowania 7X1 czujniki parkowania
Rozróżnienie przebiegu produkcji 0FA Standardowy przebieg produkcji
podnosnik szyby 4R5 podnośnik przedniej szyby z przełączaniem
w systemie Komfort, elektryczny,
z tyłu mechaniczny
Blokada wentylacyjna pokrywy przedniej / tylnej 5NF sprężyna gazowa pokrywy tylnej
Włączanie świateł mijania 8K4 włącznik świateł dziennych -NAR-
Układ zasysania świeżego powietrza wewnątrz
(z filtrem cząstek stałych)
2V1 filtr pylkow i kurzu
Zabezpieczenie przed zamarzaniem 1C1 Odporność na zamarzanie do -25 stopni Celsjusza
tolerancja do -30 stopni Celsjusza
Przedni spoiler 5L0 bez spojlera przedniego
Specyfikacje samochodu F0A Nie samochód specjalny, wersja standardowa
Alternatory 8GU Alternator 140 A
Rodzaje skrzyń biegów / mechanizmów przełączania 0G1 Dźwignia zmiany biegów
Wałki kołnierzowe skrzyni biegów, tylna oś 1YA Bez wałków kołnierzowych skrzyni biegów tylnej osi
Wałki kołnierzowe skrzyni biegów 1WG Wałki konierzowe skrzyni biegów o średnicy 88 mm
Klasa wagowa tylnej osi 0YK Kategoria wagowa 10
tylko sterowanie montażem, brak
prognozy zapotrzebowania
Klasa wagowa przedniej osi 0JJ Klasa wagowa przedniej osi
Kategoria wagowa 9
Silnik podstawowy TD0 4-cyl. silnik wysokoprężny 1,9 l 03G.5
Gumy mocujące bagaż / siatki / kieszenie 6M0 bez gum mocujących bagaż / siatki / kieszeni
układ utrzymywania prędkości 8T0 bez układu utrzymywania prędkości
pilot do otw. garażu VC0 bez pilota bramy garażu
Specyfikacja skrzyni biegów G0C ręczna skrzynia 5-biegowa
Ostrzeganie / ograniczanie prędkości 6Y9 bez układu ograniczania prędkości
Tylna osłona 6V1 Tylna osłona (ECE)
spojler tylny 5J0 Bez tylnego spoilera
Wyściółka podsufitki 6NJ Podsufitka standardowa
Tylne siedzenia 3NZ Tylna kanapa niedzielona, oparcie dzielone składane
Ogrzewanie-układ klimatyzacji 9AK Climatronic z kontrolą recyrkulacji sterowaną
czujnikiem jakości powietrza" Nie zawiera freonu.
Reflektor główny 8ED Dwufunkcyjny reflektor główny z
lampą wyładowczą, ruch prawostronny
Montaż indywidualny FC0 Bez montażu indywidualnego
Zestawy wskaźników U1A Zestaw wskaźników ze wskazaniem w KM/H, zegarem
obrotomierzem i licznikiem przebiegu okresowego
Tablica przyrządów 4N0 Tablica przyrządów
standardowa
Bezpieczne lusterko wewnętrzne 4L2 lusterko wewnętrzne ściemniane
Kształty nadwozia K8D Variant/Avant
Wykładzina podłogowa 6SS Wykładzina podłogowa
Schowek na kasety / płyty CD 4W0 bez wnęki na kasety/CD
lodówka 1W0 Bez chłodziarki/chłodzenia podręcznego schowka
Ilość napełnienia zbiornika paliwa 1Z0 Pierwsze seryjne napełnienie paliwem
Układy paliwowe 0F3 Układ paliwowy - olej napędowy
Czynności dotyczące nadwozia 5C0 Bez szczególnych czynności dotyczących nadwozia
wspornik tablicy rej.z przodu 6W5 wspornik tablicy rej.z przodu
Powłoka konserwacyjna lakieru / zaczep transportowy 5K1 lakier konserwowany woskiem
Pakiet oświetlenia QQ0 Bez dodatkowego oświetlenia (oświetlenie wewnątrz)
Przyporządkowanie układu kierowniczego L0L wersja z kierownicą z lewej strony
Układ kierowniczy 1N1 Układ wspomagania kierowania
Podparcie odcinka lędźwiowego w oparciach 7P1 elektryczna regulacja lędźwi w oparciach przednich
foteli
kierownice 2ZQ Skórzana kierownica wielofunkcyjna
dla poduszki bezpieczeństwa
Montaż głośników 9VD głośnik aktywny
Regulacja zasięgu reflektorów 8Q3 automatyczna regulacja świateł
Środkowy podłokietnik 6E3 Środkowy podłokietnik przód
Wersje FM0 Wersja wyposażenia podstawowego
Wyświetlacz wielofunkcyjny / komputer samochodowy 9Q3 Wyświetlacz wielofunkcyjny bez komputera
samochodowego, bez Check Control
konsola środkowa 3D1 konsola środkowa
Chłodzenie silnika 8Z5 Nie kraj o gorącym klimacie
Specyfikacja silnika M3L 4-cylindrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem
1,9 l/85 KW TDI, pompowtryskiwacz
Silnik podstawowy: T4N/TD0
System nawigacji 7Q0 bez systemu nawigacyjnego
Czynności dot. faceliftingu GP1 Samochody ze szczególnym
podnoszeniem wartości produktu
Moduł platformowy, podłoga z tyłu 4P2 Tylny moduł podłogi, wersja 3
Audi Sport/ Quattro GmbH FQ0 Koła serii
Koła C2F Obręcze ze stopów lekkich 7J x 16
Alu-3, ET 42
Radioodbiorniki 8UD Radio "Concert"
kontrola ciśnienia w ogumieniu 7K0 Bez układu kontroli ciśnienia w oponach
opony H6U Opony 205/55 R16 91W
Dostawcy opon V0A Opony bez określonej marki
Koło zapasowe / zestaw do naprawy opon 1G8 Zestaw do naprawy opon
  PDR without roof rails
  PSV seat heating for front seats
  PX4 xenon plus
  WTP electronics package
Boczna poduszka bezpieczeństwa 4X3 boczna pod.bezp. z przodu i pod.bezp.głowy
Gałka dźwigni zmiany biegów / uchwyt 7F9 gałka zmiany biegów - tworzywo / skóra
Odbiór osobisty / sterowanie specjalne A00 Nie odbiór osobisty
Specjalne naklejki / tabliczki 2KR Naklejki/tabliczki, angielsko-niemieckie
Mechanizm zamykania pokrywy tylnej/
pokrywy z tyłu
4E0 odblokowanie tylnej pokrywy z zewnątrz
Zderzaki 2K1 zderzak wzmocniony
Układ kontroli pasów bezpieczeństwa 9P3 pasy bezpieczeństwa z kontrolą zapiecia
tapicerka siedzisk N2M Obicia siedzeń z materiału
Ustawienie siedzenia 3L3 ręczna regulacja wysokości przedniego fotela
ogrzewanie siedzeń 4A3 ogrzewanie przednich siedzeń regulowane oddzielnie
Certyfikaty bezpieczeństwa 0LW Ze specjalnymi tabliczkami/naklejkami
certyfikaty bezpieczeństwa dla Niemiec
System obsługi głosowej/sterowanie głosem QH0 bez sterowania głosowego
Szyby bok i tył 4KC szyby boczne i tylna ze szkla z ochroną termiczną
Roleta przeciwsłoneczna na tylną/boczną szybę 3Y0 bez rolety przesiwsłonecznej
wtyczka 7B2 12 Volt-gniazdo wtykowe w bagażniku
Rozwój, produkcja seryjna/przedseryjna FA0 Rozwój - produkcja seryjna
układ mycia reflektorów 8X1 układ mycia reflektorów
Blokowanie drzwi i pokryw 4K4 centralny zamek sterowany pilotem
Kraj kontroli typu/kraje ze specjalnymi
wymaganiami
B01 Kraj kontroli typu Niemcy
Częstotliwość zdalnego sterowania radiowego 5D1 Częstotliwość nośna 433,92 do 434,42 Mhz
Zabezpieczenie transportowe NT0 Zabezpieczenie transportowe (wersja 1)
Odbiór TV / cyfrowy odbiór radia QV0 bez odbioru TV/cyfrowy odbiór radiowy
Części wbudowane silnika (napęd) 1VG Części wbudowane dla 4-cyl.silnika
Zabezpieczenie zespołu napędowego 1SA bez dodatkowej dolnej osłony podwozia
Tabliczka typu 1EX Specjalna tabliczka typu dla WE
Symbol typu 2Z0 Oznaczenie modelu, brak
Apteczka/trójkąt ostrzegawczy 1T3 Apteczka z trójkątem ostrzegawczym
Przednie siedzenia Q1A Przednie siedzenia standardowe
Telefon / Telematik 9ZF instal. do telefonu komórk. z zest.głośnomówiącym
szyba czołowa 4GF szyba przednia (szkło atermiczne-laminowane)
Dodatkowe opony (zimowe) 2WA Bez dodatkowych opon
dywaniki podłogowe 0TD Dywaniki z przodu i tyłu
listwy ozdobne 4ZE listwy ozdobne czarne
Dodatkowe mocowanie fotelika dla dziecka 3B4 siedzenie z systemem ISOFIX
ogrzewanie dodatkowe 9M0 bez ogrzewania postojowego.
Opublikowano

Sprawdz czy masz tak samo jak na foto. Jeżeli jest tam coś innego to masz na 99% DPF-a 

SILNIK-AUDI-A4-B7-1-9TDI-115KM-BKE-SLUPEK.jpg

Opublikowano

Teoretycznie ma Euro4, praktycznie trzeba właśnie zobaczyć tam, albo w VCDS czy są aktywne grupy od 067 w silniku.

Tak się składa, że coraz więcej olei 5W40 tez już spełnia dane normy dla DPF'ów...

Opublikowano

Lałem castrola 5w30 było ok

Lałem castrola 5w40 było ok

Motul sepcyfic 5w40 nie było ok i nie wleje już tego czegoś. 

Leje teraz oryginał z ASO 5w30 507 LL i nie chce innego oleju. Oczywiście wymiana co 10 tysi. 

Także polecam olej z ASO 5w30 czy to LL czy zwykły. Obydwa podejda i do e4 z dpf czy bez. 

Opublikowano

Co ci w Motul-u nie odpowiadało? Masa osób go leje w tym i ja ale nie narzekam.

Opublikowano
6 minut temu, Krzychuxp7 napisał:

Co ci w Motul-u nie odpowiadało? Masa osób go leje w tym i ja ale nie narzekam.

Też jestem ciekaw. Lałem w b5 AJM leje teraz od 5 lat w b6 AVF i silnik chodzi jak powinien.

Opublikowano
18 minut temu, kamil-vag napisał:

Zrobiłem kiedyś zestawienie w tabelce, zobaczcie sobie:

https://a4-klub.pl/topic/9150-all-tdi-jaki-olej-do-tdi/?do=findComment&comment=5479208

 

Widziałem Kamilu już dawno twoje zestawienie ale nie widzę by Motul jakoś rażąco odbiegał od reszty zawartych w teście,  tym bardziej od castrol-a z którym wygrywa więc nie dalej nie wiadomo o co chodzi Lu-Gi-emu że z niego zrezygnował.

Opublikowano

Wiecie co burzy też robić nie chce ale powiem tylko jakie jest moje odczucie. Zrobiłem 1.9 pd już jakieś 250tys km. Może lekko więcej. Więc też trochę tych olejów przejeździłem.Najpierw b5 ajm później dużo nastukalem superbem awx i teraz mam b6 od ponad 2 lat. I b5 i skoda jeździłem na castrolu i ja złego słowa nie powiem. Do b6 też zapodalem najpierw castrola a po pierwszych 10tys już motula bo tak wszyscy chwala. Co wymianę ściągam pokrywę i oglądam stan wałka i szklanek. Szczerze po zmianie na motula ja rzadnej różnicy ani na + ani na - nie widziałem. Po 10 tys na motulu z silnika zlałem coś o konsystencji ropy lub produktu ropo pochodnego. Zainteresowało mnie to trochę ale dobra znowu motul. I po kolejnych 10 tys wałek i szklanki do wymiany. Możliwe że to zbieg okoliczności po prostu ale zrazilem się i zmieniłem na inny. Zlałem olej z ASO 5w30 i po 10 tys olej na prawdę to olej widać duża różnice w porównaniu do motula, i pierwszy raz w życiu zauważyłem różnice w pracy silnika po wymianie oleju na nowy,przede wszystkim jest dużo ciszej i to na prawdę jest spora różnica, i na rozgrzanym silniku/oleju nie czuć spadku mocy. No nie wiem takie jest tylko moje zdanie. Możliwe też że trafiłem jakąś podróbke czy coś,ale olej akurat zamawiałem od kogoś tutaj na forum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...