Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana paska klinowego


Mała223

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wymienić pasek klinowy? Czy trzeba rozbierać przód jak to jeden mechanik mówił czy jest jakaś inna szybsza możliwość? Chodzi o Audi a4 b5 1.9 tdi 

Edytowane przez Mała223
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mechanikkosmita napisał:

ciężko będzie wypisać wszystkie samochody świata

Audi a4 b5 1.9 tdi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do paska klinowego nie trzeba ściągać przodu, do paska rozrządu watro go ściągnąć chociaż jak ktoś ma małe ręcę to sobie poradzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mechanikkosmita napisał:

do paska klinowego nie trzeba ściągać przodu, do paska rozrządu watro go ściągnąć chociaż jak ktoś ma małe ręcę to sobie poradzi

Ok ale jak to wszystko po kolei zrobić żeby w miarę szybko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Mała223 napisał:

Ok ale jak to wszystko po kolei zrobić żeby w miarę szybko. 

Luzujesz napinacz,ściągasz pasek.

Zakładasz 2gi i napinasz?

Cała mecyja.

Popatrz na yt na filmikach.

Lub tutaj może być opisane..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, wesz82 napisał:

Luzujesz napinacz,ściągasz pasek.

Zakładasz 2gi i napinasz?

Cała mecyja.

Popatrz na yt na filmikach.

Lub tutaj może być opisane..

Przepraszam że jeszcze zamęczam ale jak się luzuje napinacz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego czy masz klimatyzacje. Jak tak to ściągasz plastikową osłonę silnika od spodu, imbusem 6mm luzujesz dwie śruby napinacza paska klimatyzacji. Napinacz odciągasz, pasek zdejmujesz. Potem przenosisz się na górę - klucz 13 zakładasz na śrubę rolki napinacza, jest tam lewy gwint więc kluczem kręcisz w lewo. Sprężyna napinacza się poddaje, pasek robi się luźny, ściągasz go - najłatwiej zacząć od rolki alternatora. Jak już zejdzie z rolki to napinacz możesz puścić, pasek wyjdzie bez problemu. Nowy zakładasz w ten sam sposób. W razie czego jest na pewno kupa filmików na youtube które to pokazują krok po kroku. Schemat jak idzie pasek mozesz sobie narysować przed zdjęciem starego żeby się nie pogubić, jak nie to w necie są schematy bodajże z contiego. Co do marki samego paska to polecam Contiego, ew. Dayco.

Edytowane przez PiXX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, PiXX napisał:

Wszystko zależy od tego czy masz klimatyzacje. Jak tak to ściągasz plastikową osłonę silnika od spodu, imbusem 6mm luzujesz dwie śruby napinacza paska klimatyzacji. Napinacz odciągasz, pasek zdejmujesz. Potem przenosisz się na górę - klucz 13 zakładasz na śrubę rolki napinacza, jest tam lewy gwint więc kluczem kręcisz w lewo. Sprężyna napinacza się poddaje, pasek robi się luźny, ściągasz go - najłatwiej zacząć od rolki alternatora. Jak już zejdzie z rolki to napinacz możesz puścić, pasek wyjdzie bez problemu. Nowy zakładasz w ten sam sposób. W razie czego jest na pewno kupa filmików na youtube które to pokazują krok po kroku. Schemat jak idzie pasek mozesz sobie narysować przed zdjęciem starego żeby się nie pogubić, jak nie to w necie są schematy bodajże z contiego. Co do marki samego paska to polecam Contiego, ew. Dayco.

Na napinaczu jest 15 klucz i musisz mieć prosty klucz,bo nawet lekko łamany nie da rady.

Nie pisałem bo jest dużo o tym napisane ale koledze nie chce się chyba szukać.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...