Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm


qubanat

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do znawców tematu :

Czy z prawej stronie skrzyni na flanszy która przykręcana jest do półosi powinien być jakiś luz ?? wzdłużny czy poprzeczny ???

Już sobie sam odpowiedziałem

Pojechałem do sklepu gdzie maja takie dwie skrzynie i obie miały tam luzy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś już jestem u któregoś z kolei mechanika, bo borykam się z tym tematem od dwóch lat, i padło podejrzenie skrzyni biegów - ale jak tak patrzę na wasze wypowiedzi, to wydaje mi się że możemy sobie ten wątek odpuścić- niektórzy maja manuale, inni s-troniki a ja mam tip-tronika (zf8hp...) i też napie..ala.

Przedział prędkości podobny, zaczyna w okolicach 120, nasila przy 130....a przy 200 znośnie :)

Co ciekawe, czasami jak zjeżdżam z piętrowego garażu - skręcając w lewo przy zjeździe z każdego piętra to to "cudowne" zjawisko w 95% zanika i tylko przy shamowywaniu z 160-180 km/h troszeczkę czuć mrowienie na aucie i lekkie dudnienie.

Przednie tarcze wymieniane 2x. Felgi i opony w porządku. Mechanik (aktualny) sugeruje piastę....poprzedni wał, a jeszcze poprzedni uparł się na półosie.

Czy ktoś z Was, właścicieli B8, wymieniał te cholerne drążki prowadzące i te za twarde tuleje, co sugerują na Amerykańskich forach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki macie przebiegi ???? ma ktos problem z tym zjawiskiem z przebiegiem ponizej 100000 tys ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem auto jak miało 32000 KM i od tego czasu z tym walczę. Dziś mam 75 000.

kurcze prawie nowe aut

32000 tys i to już miało?? jakaś k...pa z tym jest , myslałem ze duze przebiegi tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy zauważacie jakieś dziwne drgania bicie na całym samochodzie szczegolnie po dłuzszym postojo (noc w garażu) ale tak w okolicy 70km/h bo u mnie właśnie coś takiego się pojawia, trwa chwilę następnie zmniejsza się objaw do zauważalnego ale jak postaram.

Na flanszy wychodzącej z prawej strony skrzyni mam dość duży luz poprzeczny- czy tak ma być?

proszę o pomoc:::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy zauważacie jakieś dziwne drgania bicie na całym samochodzie szczegolnie po dłuzszym postojo (noc w garażu) ale tak w okolicy 70km/h bo u mnie właśnie coś takiego się pojawia, trwa chwilę następnie zmniejsza się objaw do zauważalnego ale jak postaram.

Na flanszy wychodzącej z prawej strony skrzyni mam dość duży luz poprzeczny- czy tak ma być?

proszę o pomoc:::)

sprawdziłem kilka skrzyń używanych i są tam też luzy wzdłużne i poprzeczne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stało się dołączam do klubu wibrujących Audi . Wibruje jedno koło prawe od pasażera . Jak na razie wymieniłem przednie tarcze , wymienię też tył (kończy się ) . Jutro jadę na ter-paki i wyważarkę . Stawiam na (Tolka) banana w zawieszeniu że jest padnięty . Śledztwo twa ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stało się dołączam do klubu wibrujących Audi . Wibruje jedno koło prawe od pasażera . Jak na razie wymieniłem przednie tarcze , wymienię też tył (kończy się ) . Jutro jadę na ter-paki i wyważarkę . Stawiam na (Tolka) banana w zawieszeniu że jest padnięty . Śledztwo twa ..

Robi się troszkę bałagan - to jest wątek B8 :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a czy zauważacie jakieś dziwne drgania bicie na całym samochodzie szczegolnie po dłuzszym postojo (noc w garażu) ale tak w okolicy 70km/h bo u mnie właśnie coś takiego się pojawia, trwa chwilę następnie zmniejsza się objaw do zauważalnego ale jak postaram.

Na flanszy wychodzącej z prawej strony skrzyni mam dość duży luz poprzeczny- czy tak ma być?

proszę o pomoc:::)

kolego też tak miałem

zmień opony lub dobij powietrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to czekamy

Udało mi się zwalczyć problem !!

Zaktualizowałem post #70 i opisałem w nim co i jak :) Mam nadzieję że u Was uda się podobnie pokonać drgania/wibracje/huk/buczenie przy prędkościach 110-140 (w moim wypadku przy 117-129) KMH...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W poszukiwaniu odpowiedzi na drgania naszych 4kółek znalazłem coś takiego

Wielowahaczowe zawieszenie sprzyja dobremu prowadzeniu się auta na zakrętach, ale polskie drogi obchodzą się z nim dość brutalnie – warto regularnie sprawdzać stan przednich wahaczy. Drgania wyczuwalne przy wyższych prędkościach to nie wina źle wyważonych kół czy pokrzywionych tarcz hamulcowych, ale najczęściej objawy luzów w przekładni kierowniczej. Z drobnych niedociągnięć warto wymienić trzeszczące plastiki wewnątrz słupków. Lista usterek jest krótka, bo to przecież bardzo młode auto.

I co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W poszukiwaniu odpowiedzi na drgania naszych 4kółek znalazłem coś takiego

Wielowahaczowe zawieszenie sprzyja dobremu prowadzeniu się auta na zakrętach, ale polskie drogi obchodzą się z nim dość brutalnie – warto regularnie sprawdzać stan przednich wahaczy. Drgania wyczuwalne przy wyższych prędkościach to nie wina źle wyważonych kół czy pokrzywionych tarcz hamulcowych, ale najczęściej objawy luzów w przekładni kierowniczej. Z drobnych niedociągnięć warto wymienić trzeszczące plastiki wewnątrz słupków. Lista usterek jest krótka, bo to przecież bardzo młode auto.

I co wy na to?

Co do trzeszczących plastików w słupkach zgadzam się w 100%,u mnie chrupie szczególnie prawy od pasażera na nierównościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to czekamy

Udało mi się zwalczyć problem !!

Zaktualizowałem post #70 i opisałem w nim co i jak :) Mam nadzieję że u Was uda się podobnie pokonać drgania/wibracje/huk/buczenie przy prędkościach 110-140 (w moim wypadku przy 117-129) KMH...

Świetnie! Będzie trzeba u siebie się temu przyjrzeć. Jaki koszt tych wszystkich pomiarów i wyważań na tej wyważarce? Trudna dostępność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to czekamy

Udało mi się zwalczyć problem !!

Zaktualizowałem post #70 i opisałem w nim co i jak :) Mam nadzieję że u Was uda się podobnie pokonać drgania/wibracje/huk/buczenie przy prędkościach 110-140 (w moim wypadku przy 117-129) KMH...

Cos nie chce mi się wierzyć temu co tu napisałeś bo z tego wynika ,ze z wywarzaniem kół to trzeba chyba do NASA jeździć ,żeby było dobrze.

Wcześniej miałem a4 B7 i wystarczyło wyważyć koła i było ok a tu ile bym nie wyważał to ciągle coś drży przy tym samym zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to czekamy

Udało mi się zwalczyć problem !!

Zaktualizowałem post #70 i opisałem w nim co i jak :) Mam nadzieję że u Was uda się podobnie pokonać drgania/wibracje/huk/buczenie przy prędkościach 110-140 (w moim wypadku przy 117-129) KMH...

Cos nie chce mi się wierzyć temu co tu napisałeś bo z tego wynika ,ze z wywarzaniem kół to trzeba chyba do NASA jeździć ,żeby było dobrze.

Wcześniej miałem a4 B7 i wystarczyło wyważyć koła i było ok a tu ile bym nie wyważał to ciągle coś drży przy tym samym zawieszeniu.

Przyłączam się do kolegi, wynikało by że wszystkie maszyny na wulkanizacjach są do d.py. Muszę powiedzieć że ostatnio dopompowałem powietrza i jest jak by sporo mniej odczuwalne, ale już sam nie wiem bo chwilowo jeżdżę ponad 120 na krótkich odcinkach, muszę gdzieś w traskę jechać dłuższą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie a czy któryś z was odczuwa bicie na kierze, podczas kręcenia w miejscu albo przy dużym skręcie podczas np. parkowania tak jak by co 1,1/2 obrotu kierownicy, u mnie słychać jakby puknięcie i wyczuwalne jest to na kierze. może w moim przypadku to tutaj jest powiązany problem z drganiami podczas wyższych prędkości.

Czy ktoś z Was również wyczuwa takie "puknięcie", "stuknięcie"sam nie wiem jak to okreslić :facepalm: , podczas kręcenie w miejscu???

Masakra z tymi drganiami, można pier... dostać:kox::glupek2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto szuka to na pewno coś znajdzie.

Okazało się ze mam padnięta poduszkę pod silnikiem tą z wtyczką, dopiero teraz to zauważyłem bo leci z niej olej ale jak sobie przypominam to już dużo wcześniej widziałem tam plamę ale była wyschnięta i olałem temat myśląc ze to nic ważnego.

Jutro wymieniają poduchę to zobaczymy czy się poprawiło.

---------- Post dopisany 17-09-2013 at 20:04 ---------- Poprzedni post napisany 11-09-2013 at 19:53 ----------

Artykuł który trzeba przeczytać co do naszych drgań

Kupujemy Audi A4 B8 Ť AUTOKULT.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O proszę. A ja własnie pytam czy ktoś odczuwa stuki podczas kręcenia kierą. Może to właśnie tu jest problem.

Zbyszku dzięki wielkie za podesłanie artykułu :hi: myślę że nie tylko mi on pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O proszę. A ja własnie pytam czy ktoś odczuwa stuki podczas kręcenia kierą. Może to właśnie tu jest problem.

Zbyszku dzięki wielkie za podesłanie artykułu :hi: myślę że nie tylko mi on pomoże.

sprawdzcie łączniki stabilizatora i tuleje w wachaczach dolnych które są mocowane do karoserii, są to tzw. banany. one mogą bardzo powodować drgania podczas jazdy i hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...