MRoger Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Witka Ostatnio zobaczyłem plamy od oleju silnikowego i po zdjęciu osłony zobaczyłem że cieknie gdzieś z okolicy głowicy pod kolektorem wydechowym, lub z tylu silnika (z miejsca wskazanego czerwoną strzałką) i ścieka po łączeniu skrzyni z silnikiem (żółta kreska) Jestem trochę załamany ... bo cały czas coś wychodzi powiedzcie mi proszę że to nie uszczelka pod głowicą żadnych innych objawów wysrania uszczelki nie ma: nic w oleju (właśnie wymieniłem), nic w płynie chłodniczym żadnego ciśnienia, oczek zapachu. Zbiera się jak należy i nie dymi. Z czego tam może jeszcze lecieć olej oprócz uszczelki pod głowicą. Dodam że ostatnio możliwe było zapchanie odmy więc ciśnienie mogło wywalić zimmering. Dziś wrzucę zdjęcia z mojego silnika .. ale na tym widać że tez jest spocony w tym rejonie.
jaro4444 Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Wymień sobie uszczelkę pod pompą tandemową
MRoger Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Opublikowano 23 Marca 2009 Czyli małe prawdopodobieństwo że głowica sobie bokiem cieknie .. nie wiem jaki jest układ kanałów w głowicy i czy taki wyciek jest w ogóle możliwy Czy ktoś już wymieniał taką pompę w silniku zamontowanym wzdłużnie .... czy da się ją zdjąć/założyć bez wyciągania silnika
MRoger Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Opublikowano 23 Marca 2009 zaraz zaraz ale chyba pompa jest napędzana i z wałka i smarowana przez olej silnikowy ... czy coś pomyliłem proszę o wyjaśnienie, bo w tym wypadku zimmeringu na wałku nie ma i uszczelka między pompą a silnikiem uszczelnia, górę silnika.
jaro4444 Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Napisałem chyba wyrażnie co masz wymienić - uszczelkę pompy tandemowej.
spetsnaz Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 zaraz zaraz ale chyba pompa jest napędzana i z wałka i smarowana przez olej silnikowy ... czy coś pomyliłem proszę o wyjaśnienie, bo w tym wypadku zimmeringu na wałku nie ma i uszczelka między pompą a silnikiem uszczelnia, górę silnika. masz rację, uszczelniacz jest po drugiej stronie głowicy. Wybacz za wprowadzenie w błąd. Usunąłem swojego posta.
MRoger Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Opublikowano 23 Marca 2009 Jasne Irek odpowiadałem spetsnaz. Tylko wiesz jak wsadziłem tam łapę ile się dało pod pompę to owszem było tam mokro ale było tam trochę paliwa. Ale zrobię jak mówisz zdemontuję tą pompę wtedy będzie wszystko widać w uszczelka nie powinna być droga tyle że najwięcej oleju jest pod kolektorem wydechowym .. może tam ściekać z za silnika ale nadal mam obawy co do uszczelki pod głowicą. A może ktoś jeszcze rozwieje moje wątpliwości ... czy to możliwe że z pod głowicy tak cieknie.
jaro4444 Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Sprawdź dodatkowo uszczelnienie dekla zaworów i uszczelke pod kolektorem dolotowym. Nadal będzie mokro - na zimnym silniku zmyj benzyną ekstrakcyjną, przedmuchaj sprezonym powietrzem, posmaruj kredą szkolną i patrz skad się sączy.
Luqas26 Opublikowano 24 Marca 2009 Opublikowano 24 Marca 2009 Z głowicy raczej nie. gdyby uszczelka poszła w okolicach kanałów olejowych znaczyłoby, że silnik przegrzałeś i objawiało by się na pewno w inny sposób (znikający płyn chłodniczy, olej itp) Co do tej pompy tandem to może być przyczyną, co do jej wykręcenia to nie jest lekko (wiem bo sam się zabierałem za to bo mi ropa ciekła). jest problem z dojściem do jednej śruby imbusowej chyba pod pompą. Dość dużo rozbierania ale się da. polecam przy okazji sprawdzić pompę tandemową pod kątem wycieku ropy. Może miałeś jakieś problemy z odpalaniem???
MRoger Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Opublikowano 24 Marca 2009 Z odpalaniem żadnych problemów na -15 bez świec odpalał (wszystkie były spalone). Czyli uszczelka pod głowicą to nie jest ..... bo z osprzętem to sobie poradzę
drarek Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Czyli małe prawdopodobieństwo że głowica sobie bokiem cieknie .. nie wiem jaki jest układ kanałów w głowicy i czy taki wyciek jest w ogóle możliwy Czy ktoś już wymieniał taką pompę w silniku zamontowanym wzdłużnie .... czy da się ją zdjąć/założyć bez wyciągania silnika Witam. Da się wymienić pompę tandemową bez wyjmowania silnika, ja miałem taką wymianę. Pozdrawiam
GeoMan Opublikowano 20 Czerwca 2009 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Witam, u mnie też cieknie tyle że z przodu silnika. Myślałem, że cieknie spod pokrywy zaworów więc wymieniłem uszczelkę na nową i skręciłem na pastę dirko ale nadal plama pod autem i ubytek oleju. Ewidentnie cieknie gdzieś pod kolektorem wydechowym - nic nie widać z góry z z dołu zalana olejem silnikowym sprężarka klimy. Może jednak uszczelka pod głowicą???? Chociaż płyn chłodniczy czysty???
MRoger Opublikowano 22 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2009 Jeszcze nie miałem czasu się tym zająć ale jak się dobiorę do pompy tandem i ją zdejmę wszystko będzie jasne - dam znać
GeoMan Opublikowano 24 Czerwca 2009 Opublikowano 24 Czerwca 2009 MRoger a ty jeździsz cały czas z tym wyciekiem, dolewasz olej? Pytam, ponieważ w weekend muszę zrobić około 1200 km i trochę się boję !
MRoger Opublikowano 24 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 24 Czerwca 2009 wycieki u mnie nie są aż tak duże ... tylko zaopatrz się w odpowiedni olej bo na trasie ciężko dostać taki z odpowiednią specyfikacją. Jak masz duży wyciek to uważaj, bo to blisko kolektora wydechowego .... już jeden taki spalony samochód widziałem
GeoMan Opublikowano 26 Czerwca 2009 Opublikowano 26 Czerwca 2009 Ja teraz dolewam około 200 ml na 500 km. Wyciek jest pod kolektorem wydechowym, więc pożar chyba nie grozi . Boję się żeby czegoś np. nie wydmuchało i nagle wywaliło mi cały olej. Dodam, że auto jeździ normalnie, żadnych zmian.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się