Jump to content
IGNORED

Mieszanka paliwowa 2.0 ALT


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam serdecznie. Próbuje uporać się z problemem mieszanki paliwowej w moim aucie. Sytuacja wyglądała tak, że korekty długoterminowe na benzynie to -6% na biegu jałowym i +12% pod obciążeniem. Natomiast na gazie jest -6% i + 19%. Kierownica powietrza działa. Była sprawdzona szczelność dolotu lecz silnik nie do końca był zimny. Dolot szczelny. Natomiast na zimnym silniku, po nocy korekty krótkoterminowe są straszne. Dodatkowo przez pierwsze 100-200 metrów jazdy na zimnym silniku na 1 biegu na obrotach 1500-2000 fis pokazuje spalanie około 50l/100km. Możliwe że jest coś nieszczelne na zimnym silniku i po chwili się doszczelnia? I tutaj logi statyczne i dynamiczne, na benzynie i na gazie. Dodatkowo wrzucam loga z jazdy około 1 km na zimnym silniku. Ważna sprawa, pojawia się błąd bogatej mieszanki na biegu jałowym (17545 P1137)po 300 km od kasowania korekt.

Pb dynamicznie

LOG.MALONETUNING.COM

LPG dynamicznie

LOG.MALONETUNING.COM

Pb statyczne

LOG.MALONETUNING.COM

chart.csv pb statyczne pb dynamicznie LPG dynamicznie LPG statyczne

LPG statyczne

LOG.MALONETUNING.COM

Jazda na zimnym silniku

LOG.MALONETUNING.COM

 

 

Edited by Mateusz123258
Posted

Zapomniałem napisać, choć myślę że to nie ma związku z sprawą ale ucieka mi płyn chłodniczy na króćcu z tyłu silnika.

Posted

Wrzuć to na vaglogi.pl

Tego się nie da otworzyć.

Posted

Niestety strona mi ich nie przyjmuje ponieważ są z obd eleven. 

Posted

To wrzuć tak żeby to było czytelne

Posted (edited)

Poprawione w pierwszym poście.

Edited by Mateusz123258
  • 4 weeks later...
Posted

Dla potomnych, przyczyną złej mieszanki paliwowo powietrznej była odma olejowa. Wymiana jej uzdrowiła mój samochód. 

Posted

w B6 się daje czwórnik z B7 od odmy. Można odmę całkowicie przerobić.

Posted
13 godzin temu, Makale napisał:

w B6 się daje czwórnik z B7 od odmy. Można odmę całkowicie przerobić.

Oczywiście tak zrobiłem. Czwórnik jest od B7. Zobaczymy jak będzie z poborem oleju. Co ciekawe, w starym czwórniku nie było membrany a pobór oleju był na poziomie około 100 ml/tyś.

Posted

U siebie zrobiłem prosty patent. Rura przepływka -> przepustnica na stół. Odciąłem króciec od tego dolnego elementu (jakiś kumutator powietrza chyba) i od czówrnika. Wszystko zaklejone taśmą i uszczelnione porządnie czyli do rury dolotowej nie ma żadnych innych wejść. Z czwórnika odmy dałem kawałek węża gumowego olejoodpornego i na końcu mały filtr stożkowy. Ułożone jest tak, że wąż od czówrnika idzie do góry wymuszając spływ oleju na dołu. Dolot czysty bez grama oleju.

Posted
7 godzin temu, Makale napisał:

U siebie zrobiłem prosty patent. Rura przepływka -> przepustnica na stół. Odciąłem króciec od tego dolnego elementu (jakiś kumutator powietrza chyba) i od czówrnika. Wszystko zaklejone taśmą i uszczelnione porządnie czyli do rury dolotowej nie ma żadnych innych wejść. Z czwórnika odmy dałem kawałek węża gumowego olejoodpornego i na końcu mały filtr stożkowy. Ułożone jest tak, że wąż od czówrnika idzie do góry wymuszając spływ oleju na dołu. Dolot czysty bez grama oleju.

Nie masz połączonej odmy z dolotem?
Ogólnie rzecz biorąc odma w ALTach jest dobra, tylko silnik jakoś nieogarnięty. Przy AGNie z odmą od ALTa nie pcha mi oleju do dolotu. W alt na tej samej odmie z niektórych miejsc na dolocie olej się "lał" :D 

Posted

Nie mam. Dolot szczelny, a wyjście z czwórka, które szło do dolotu jest przedłużone wężem gumowym i na końcu filtr stożkowy, mimo wszystko filtr wymieniam co 30 tys km bo robi się lekko czarny od oparów oleju.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...