Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi dymi na biało niebieski po odpaleniu


Janek28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i przepraszam jak pisze nie tu gdzie powinienem,ale jest tu nowy .

Więc Audi a4 B8 2008r 2.0tdi 143kM CAGA .

Auto po odpaleniu strasznie dymi na biało niebieski tak mi się wydaje .Nieraz przestaje dymić po 500m a nieraz jak osiągnie jakąś temperaturę około 70stopni .Chlodniczka EGR pominięta i EGR zaślepiony.wtryski były wyciągnięte i sprawdzone .oleju i płynu chłodzącego nie ubywa i nie są wymieszane ze sobą.auto ma moc i przyśpiesza jak wcześniej .na pewno to nie jest różnica temperatur bo jest ciepło ,odpala bez pracy byłemu ciepłe zimne .auto posiadam od 3lat i wszystko przez 2,5roku było super dymka nie puszczal.prosze o jakąś pomoc lub podpowoedzenie co to może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg auta? Codziennie to zaobserwowałeś?

Chłodniczka pominięta czyli rozumiem, że sprawdzałeś na odłączonej?

DPF w jakim stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 210tys .auto zaczęło dymić od pół roku.nieraz słabiej nieraz mocniej .chlodniczka EGR pominięta i to samo dymi,wymienią termostat bo nie łapie 90stopni a co DPF to widzę jakiś pospawany może wypruty ale po zakupie już taki był i od zakupu przez dwa lata nic nie dymił.nigdy nie świeciła kontrolka od DPD na kompie zero błędów czy palących się kontrolek.olej co 10tys max wymieniany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF jakiś miesiąc temu chcieli z kompa wypalić ale nie da się nie może osiągnąć jakaś temperature

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wycięty środek to może i czujniki temperatur są wyprogramowane.

Apropo tych dymów to spróbuj sprawdzić "czym to pachnie".

Do pomiaru poziomu oleju masz bagnet czy przez mmi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dymi na niebiesko polecam zrobić płukankę tec 2000 z wymianą oleju, wyczyści ci cały syf, miałem podobny problem i to pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bagnet z miarką.dym myślę że pachnie hmmm olejem no nie wiem ciężko powiedzieć .ale po nagrzaniu do 70stopni jakoś lub po 2km przestaje dymić a oleju nie ubywa.a płukanka silnika.musle że jak wycięty w środku DPF to program zmienili ale po zakupie dwa lata nic się nie dzialo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik pali olej zmieszany z paliwem a, że oleju nie ubywa ? jest uzupełniany paliwem i będzie coraz bardziej dymił.

Czy pomoże płukanie silnika i pierścienie coś odpuszczą to znak ?.

Przebieg 210 tys. km ???.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co później by nie dymil podczas jazdy jak palił by olej z ropą?tak 210tys a pierścienie można jakoś spr bez rozbierania ?może sprawdzenie ciśnienia na cylindrach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odebrałem na d mechanika .coś tam robił już sam nie wiem co .jak przyjechałem to był zagrzany i zagrzany gasiłem i odpalałem to chmurki nawet nie puści .za 3h jak ostygnie bardziej odpalę i zobaczę jak to wygląda .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymienił termostat bo nie trzymał 90stopni a do 70fochodzil .tylko co ma piernik do wiatraka chyba to że mam mniej 360zl w portfelu a to miałem to zrobić ale czy dymienie znikło dziwnym trafem hehehe za 3h się dowiemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można tu filmiki dodawać?jak będzie dymil dorzucę jak to wygląda 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej Valvoline 5w30 SYNpower z tego co pamiętam .wymianę miałem z 500km więc za jakieś 9tys nowa wymiana .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to co piszesz to do oleju czy do ropy uszlachetniaczy czy co to 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Janek28 napisał:

Dziś wymienił termostat bo nie trzymał 90stopni a do 70fochodzil .tylko co ma piernik do wiatraka chyba to że mam mniej 360zl w portfelu a to miałem to zrobić ale czy dymienie znikło dziwnym trafem hehehe za 3h się dowiemy

Układ chłodzenia ma jak najbardziej wiele wspólnego z temperaturą oleju.

Producent silnika oblicza ile woda a ile olej odbierze ciepła podczas spalania i pracy silnika tak aby olej nadal zachował swoje właściwości smarne zwłaszcza tam gdzie wysokie tarcie i ciśnienie.

Olej przy przegrzaniu bardzo szybko traci film olejowy a ponieważ masz olej 5W30 to jego lepkość kinematyczna w nominalnej temperaturze roboczej silnika nie jest za dużą a w wyższych spada drastycznie do zatarcia silnika włącznie.

Jak blok silnika jest słabo lub źle chłodzony przez układ wodny to olej podsmaża się na potęgę czyli co by nie powiedzieć mechanik dobrze zrobił, że wymienił wadliwy termostat..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Janek28 napisał:

...tak 210tys a pierścienie można jakoś spr bez rozbierania ?może sprawdzenie ciśnienia na cylindrach?

Mocno wątpię w podany przebieg.

Można sprawdzić ciśnienie ia potem zrobić próbę olejową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wątpisz w przebieg.dzis rano odpaliłem i nic nie puszcza dymka ale jak delikatnie dostanie gazu to lekko dymil znów ale jak się nagrzał i już ciepły to nic nie puszcza pary nawet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odwiedziłem warsztat tuningowy z porządnym kompem .pojechałem na sprawdzenie stanu DPF i się okazuje że w środku pusto brak wkładu DPF ale winowajcą jest wtrysk 3ci bo strasznie duże odchyły ma .wymienię wtrysk i powiem co i jak .a firma która sprawdza wtryski i mi to robiła wcześniej chyba leci po łebkach że tego nie zauważyła jak spr wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...