Jano8504 Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 Witam panowie, potrzebuję waszej porady bo walczę ze słabym wspomaganiem i dziś zajrzałem i przy maglu są przewody ciśnieniowe trochę skorodowane i pytanie czy coś z tym robić czy nie przejmować się tym. Może coś tam się blokować , czy raczej nie bardzo. Pacjent A4 B5 afn
KINIAM Opublikowano 18 Lutego 2020 Opublikowano 18 Lutego 2020 (edytowane) Tak na oko to tam nic nie robiono przez 20 lat. Utlenienie i rdza dość spora co w środku to znak ???. Kiedy wymieniałeś płyn i jak on wygląda ?. Możesz to wszystko spryskać jakimś preparatem antirust. Bądź przygotowany, że w niespodziewanej chwili stracisz wspomaganie. Edytowane 18 Lutego 2020 przez KINIAM
Jano8504 Opublikowano 19 Lutego 2020 Autor Opublikowano 19 Lutego 2020 6 godzin temu, KINIAM napisał: Tak na oko to tam nic nie robiono przez 20 lat. Utlenienie i rdza dość spora co w środku to znak ???. Kiedy wymieniałeś płyn i jak on wygląda ?. Możesz to wszystko spryskać jakimś preparatem antirust. Bądź przygotowany, że w niespodziewanej chwili stracisz wspomaganie. Płyn zmieniany niedawno i płukany układ, ale wspomaganie dalej pracuje niezbyt lekko jak w innych A4, a jeżdżę lato i zimą na 15. Płyn zmienił kolor na błotnisty,
Jano8504 Opublikowano 19 Lutego 2020 Autor Opublikowano 19 Lutego 2020 Płyn zmianiany niedawno, bo ogólnie wspomaganie nie chodzi jak w innych A4, pomimo tego że lato i zima jeżdżę na 15 . Zaglądając wczoraj zmienił kolor na błotnisty, mam zakupiony Ori płyn i przy okazji może bym to wydłubał i w razie potrzeby wymienił bo nie lubię niespodzianek, żeby po drodze stracić całkiem wspomaganie.
Jano8504 Opublikowano 19 Lutego 2020 Autor Opublikowano 19 Lutego 2020 19 minut temu, Jano8504 napisał:
KINIAM Opublikowano 19 Lutego 2020 Opublikowano 19 Lutego 2020 Zmienienie się płynu na "błotnisty" to raczej zły objaw, szkoda zalewać płynu ORI. Płukanie układu to czasem 2-3 litry płynu jak płyn wymieniano rzadko, widuje takie co nie wymieniano płynu 10/15 lat a nawet 20. Jak odkręcisz te przewody to mocno wątpliwe aby się to dało to zmontować bez przecieków. Radzę przejrzeć dobrze maglownicę a potem kupić nowe przewody lub używki w dobrym stanie, potem płukanie jakimś najtańszym płynem a dopiero potem docelowy. Jaki tam masz płyn ? Minerał ? Maglownica ile ma lat? bo może szkoda czasu na płukanie.
Jano8504 Opublikowano 19 Lutego 2020 Autor Opublikowano 19 Lutego 2020 26 minut temu, KINIAM napisał: Zmienienie się płynu na "błotnisty" to raczej zły objaw, szkoda zalewać płynu ORI. Płukanie układu to czasem 2-3 litry płynu jak płyn wymieniano rzadko, widuje takie co nie wymieniano płynu 10/15 lat a nawet 20. Jak odkręcisz te przewody to mocno wątpliwe aby się to dało to zmontować bez przecieków. Radzę przejrzeć dobrze maglownicę a potem kupić nowe przewody lub używki w dobrym stanie, potem płukanie jakimś najtańszym płynem a dopiero potem docelowy. Jaki tam masz płyn ? Minerał ? Maglownica ile ma lat? bo może szkoda czasu na płukanie. Płyn tam jest syntetyk Febiego Magiel jest suchy i wszystko dookoła bez przecieków. Auto mam 2 lata i przy maglu nic nie robiłem i obstawiam że w Reichu też nikt tam nic nie robił Maglownica jest oryginał nie ruszana z 99 r. patrząc po śrubach
KINIAM Opublikowano 19 Lutego 2020 Opublikowano 19 Lutego 2020 34 minuty temu, Jano8504 napisał: Płyn tam jest syntetyk Febiego Maglownica jest oryginał nie ruszana z 99 r. patrząc po śrubach Febi to słabe płyny ja ich nie używam. Płyn syntetyczny nie jest odpowiedni do tego układu wspomagania, uszczelnienia pójdą one są pod minerał.
Jano8504 Opublikowano 21 Lutego 2020 Autor Opublikowano 21 Lutego 2020 W dniu 19.02.2020 o 12:08, KINIAM napisał: Febi to słabe płyny ja ich nie używam. Płyn syntetyczny nie jest odpowiedni do tego układu wspomagania, uszczelnienia pójdą one są pod minerał. Zapałem dziś płyn kolego Total LHM Plus, 2 litry miałem i płukanie i reszta czysty zalany na gotowi i żadnej poprawy w wspomaganiu. Jak było tak jest, dla porównania dziś w A4 B5 u szwagra wspomaganie bajka. Gdzie jeszcze szukać???? Pompa czy może magiel.
KINIAM Opublikowano 22 Lutego 2020 Opublikowano 22 Lutego 2020 (edytowane) Zanim zaczniesz wymieniać kolejno elementy wspomagania podłącz pod VAG i sprawdź ciśnienie w układzie. Można też manometrem. Może być coś nie tak z zaworem regulacyjnym przy pompie. Bo obieg płynu to zapewne sprawdziłeś podczas wymiany, płukania lub rozruchu. Edytowane 22 Lutego 2020 przez KINIAM
Jano8504 Opublikowano 24 Lutego 2020 Autor Opublikowano 24 Lutego 2020 W dniu 22.02.2020 o 10:45, KINIAM napisał: Zanim zaczniesz wymieniać kolejno elementy wspomagania podłącz pod VAG i sprawdź ciśnienie w układzie. Można też manometrem. Może być coś nie tak z zaworem regulacyjnym przy pompie. Bo obieg płynu to zapewne sprawdziłeś podczas wymiany, płukania lub rozruchu. No obieg płynu to jest, zbiornik był wyjęty i wypłukany i sitko też. W B5 nie ma czujnika co mierzy ciśnienie, bynajmniej nie widziałem?, podmienilem zawór z innej pompy i bez zmian. Doradz mi jak manometrem zmierzyć ciśnienie i skąd go wziąsc - kupić i najważniejsze jak w układ się wpiąć. Boje się że kurde magiel jest do doopy ?
Jano8504 Opublikowano 1 Marca 2020 Autor Opublikowano 1 Marca 2020 Także problem wczoraj został rozwiązany, wykluczylem pompę i został tylko magiel. Zrobilem sam a dodam że żadnym mechanikiem nie jestem, trochę narzędzi i dobre chęci i kanał. Magiel używka ze zlomowni, śmiga po odpowietrzenie aż miło.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się