Andzyn Opublikowano 21 Lutego 2020 Opublikowano 21 Lutego 2020 Cześć, chcę zmienić mojego Seata Toledo2 1.6SR w gazie na coś nowszego, oglądałem ładną A4 B7 Avant 2.0ALT 131km 2007r (nie ukrywam że wstępnie się zdecydowałem), nie potrzebuję demona szybkości i osiągów ale jeśli 1.8T w podobnym roczniku będzie znacznie lepszym wyborem to zacznę poszukiwania od nowa . chcę go zagazować bo dość sporo jeżdżę ok 25tys. rocznie i tu rodzi się pytanie czego mogę się spodziewać po tym samochodzie, jakie awarie - ilość branego oleju i czego można się jeszcze spodziewać po tym silniku / samochodzie (chodzi o jakieś aktualne informacje bo widziałem kilka wątków z dużą ilością starych danych)
pila24 Opublikowano 21 Lutego 2020 Opublikowano 21 Lutego 2020 (edytowane) W b7 2.0 alt mają zmienione pierścienie i nie ma tyle przypadków olejożłopania jak w alt b6. Co do 1.8T to cena wyższa i eksploatacja trochę drożej wyjdzie ze względu na dodatkowy osprzęt w postaci turbo. Sprawdź czy auto nie miało konkretnego dzwona,b7 to zmodyfikowane b6 wiec ogólnie te same wady i zalety auta. Edytowane 21 Lutego 2020 przez pila24
Fwl7 Opublikowano 21 Lutego 2020 Opublikowano 21 Lutego 2020 wszystkie 2.0 alt będą piły olej.. wynika to ze złej konstrukcji silnika. Żeby ALT nie brało oleju trzeba zrobić remont za 5-6tys i to nie jest pewne czy Ci wszystko wyjdzie a moc silnika jest porównywalna z 1.6 102km(mniejsze przełożenie i wychodzi na to samo). Jak masz kasę na naprawy i chcesz mieć dużo mocy to kup 1.8t ale licz się z tym ze w b7 1.8t nie będzie bez awaryjne i tez olej weźmie.
pila24 Opublikowano 21 Lutego 2020 Opublikowano 21 Lutego 2020 10 minut temu, Fwl7 napisał: wszystkie 2.0 alt będą piły olej.. wynika to ze złej konstrukcji silnika Z odmy i pierścieni go głównie wynika,w b7 juz nie ma pierścieni eko o zmniejszonych oporach. Tam pobór oleju nie występuje już tak jak w b6.
Fwl7 Opublikowano 21 Lutego 2020 Opublikowano 21 Lutego 2020 12 minut temu, pila24 napisał: Z odmy i pierścieni go głównie wynika,w b7 juz nie ma pierścieni eko o zmniejszonych oporach. Tam pobór oleju nie występuje już tak jak w b6. kolego polecam zadzwonić do firmy która remontuje silniki vw
dudi2000 Opublikowano 21 Lutego 2020 Opublikowano 21 Lutego 2020 ja jeżdżę alt i dolewam 1L na 10 000 tyś czyli norma w tych czasach.
pila24 Opublikowano 21 Lutego 2020 Opublikowano 21 Lutego 2020 30 minut temu, Fwl7 napisał: kolego polecam zadzwonić do firmy która remontuje silniki vw A ja polecam poczytać dział cały o tym silniku,jakieś 99% problemów z nadmiernym poborem oleju (od 0,5L/1000km) mają użytkownicy b6. A opinie takich warsztatów mam w nosie. Znam przypadki remontów silników w których olej był pobierany tylko przez odme.
Andzyn Opublikowano 21 Lutego 2020 Autor Opublikowano 21 Lutego 2020 A pytanie z innej beczki, Dzwoniłem podpytać o cenę gazu do tej wersji silnika Pan mi ładnie pięknie podpowiedzial i na koniec dodał że bardziej poleca silnik 1.8t bo 2.0 131km bierze olej i sa problemy z odma jakieś pęknięcia itp ( Laiki ze mnie straszny) co o tym sądzić?
pila24 Opublikowano 21 Lutego 2020 Opublikowano 21 Lutego 2020 33 minuty temu, Andzyn napisał: A pytanie z innej beczki, Dzwoniłem podpytać o cenę gazu do tej wersji silnika Pan mi ładnie pięknie podpowiedzial i na koniec dodał że bardziej poleca silnik 1.8t bo 2.0 131km bierze olej i sa problemy z odma jakieś pęknięcia itp ( Laiki ze mnie straszny) co o tym sądzić? Osobiście też bym wybrał 1.8t,ale to nie znaczy ze nie ma w nim wad. Tez ma problemy z odmą,z zaworkami sterujacymi itd. Również napisałem powyżej iż w alt w b7 trzeba pilnować odmy... w zasadzie jak w każdym silniku w a4 b6/7. Pocztaj tematy podwieszone opiniach o alt i 1.8t,jak również o kosztach utrzymania. Na forum jest dużo tego
Fwl7 Opublikowano 21 Lutego 2020 Opublikowano 21 Lutego 2020 Znajomy przerabiał b7 2.0 alt i po remoncie i zrobionych 2tys było z powrotem to samo. Żeby przestał pić olej nie wystarczy wymienić pierścienie a odma tutaj to najmniejszy problem.
AndrzejK. Opublikowano 21 Lutego 2020 Opublikowano 21 Lutego 2020 Do autora wątku, tak informacyjnie: mam B7 z końca produkcji z silnikiem 2.0 ALT od 2,5 roku - problemów nie mam żadnych, zużycie oleju praktycznie nie istnieje, z resztą osprzętu również bezproblemowo. Jednak wszystko zależy od tego czy auto było eksploatowane "z głową" tak ogólnie rzecz ujmując. Ja kupiłem swoje jadąc osobiście do Niemca i to od strony Belgii (brak "szkoleń" od polskich handlarzy), który np. nie stosował serwisu LL i ogólnie auto było i jak się okazuje jest jak nowe.....no i cena nie była okazyjna jak to w Polsce w większości się zdarza...... Inna sprawa,że jak już powyżej Łukasz wspomniał problem z olejem głównie dotyczy motoru z B6 co jest oddzwierciedleniem w tematach na forum. Reasumując wszystko zależy na co trafisz, bo pewne jest jedno: albo kupisz cenę, albo dobre auto, bo nikt Ci za pół darmo "rodzynka" nie sprzeda. A 1.8T....no cóż, swoje wady również posiada i w pewnych sytuacjach potrafi doprowadzić niejednego właściciela do szału. Nic nie jest czarno białe i tak do tego podchodz, bo obiegowe opinie z netu nie do końca są miarodajne, liczy się konkretny przypadek w konkretnej sytuacji. Ja po tym czasie co posiadam auto stwierdzam,że był to w 100% trafiony wybór i ponownie zrobiłbym tak samo. Bez względu na jaką konfigurację się nie zdecydujesz bądz ostrożny i kupuj z "chłodną" głową, bo to podstawa. Powodzenia.
AndrzejK. Opublikowano 21 Lutego 2020 Opublikowano 21 Lutego 2020 (edytowane) 8 godzin temu, Fwl7 napisał: wszystkie 2.0 alt będą piły olej.. wynika to ze złej konstrukcji silnika. Żeby ALT nie brało oleju trzeba zrobić remont za 5-6tys i to nie jest pewne czy Ci wszystko wyjdzie a moc silnika jest porównywalna z 1.6 102km(mniejsze przełożenie i wychodzi na to samo) Z reguły staram się nie odnosić do różnych kwestii myślowych piszących tutaj na forum, ale Twój post dowodzi,że wyobraznia ludzka nie zna granic zarówno w całym cytacie jak i w każdym wątku z osobna..... Tak,tak bo przecież silnik 1.6 to idealnie skrojony motor do tej budy pozbawiony jakichkolwiek wad z braniem oleju włącznie. Edytowane 21 Lutego 2020 przez AndrzejK.
pila24 Opublikowano 21 Lutego 2020 Opublikowano 21 Lutego 2020 (edytowane) Każdy swoje chwali,ale 1.6 to auta o masie +-1500kg to tak średnio bym powiedział. W B7 alt to chyba pod względem ekonomii i możliwości wyprzedzenia czegoś to taki bardzo zbalansowany wybór. W b6 nie pykło z w/w powodów. Edytowane 21 Lutego 2020 przez pila24
AndrzejK. Opublikowano 21 Lutego 2020 Opublikowano 21 Lutego 2020 Dokładnie, w 100% zgadzam się z Twoją opinią. Wiadomo, że ideałów brak i każdy silnik zarówno grupy VAG jak i innych producentów ma takie czy inne bolączki, ale jakiś zdrowy rozsądek między teorią a praktyką należałoby zachować.... 8 minut temu, pila24 napisał: W B7 alt to chyba pod względem ekonomii i możliwości wyprzedzenia czegoś taki bardzo zbalansowany wybór. No właśnie potwierdzam to w całej rozciągłości po "chwili" posiadania tego auta tym bardziej,że ja nie szukałem auta w rodzaju " na co się trafi" tylko świadomie od początku wiedziałem ze to ma być ten motor w tej konfiguracji nadwoziowej, ale warunek był jeden - poszukiwania bezpośrednio od świadomego Niemca z pełną historią serwisową i....daleko od granicy z Polską ( powód wyżej wspomniany).
Rosomak91 Opublikowano 25 Lutego 2020 Opublikowano 25 Lutego 2020 W dniu 21.02.2020 o 13:00, Fwl7 napisał: wszystkie 2.0 alt będą piły olej.. wynika to ze złej konstrukcji silnika. Żeby ALT nie brało oleju trzeba zrobić remont za 5-6tys i to nie jest pewne czy Ci wszystko wyjdzie a moc silnika jest porównywalna z 1.6 102km(mniejsze przełożenie i wychodzi na to samo). Jak masz kasę na naprawy i chcesz mieć dużo mocy to kup 1.8t ale licz się z tym ze w b7 1.8t nie będzie bez awaryjne i tez olej weźmie. Chyba z niczym nie jestem w stanie się zgodzić w tej wypowiedzi. W zasadzie to takie sobie brednie. ALT jest dobry, sprawdź czy nie bierze oleju. Kupisz auto w dobrym stanie, nieważne z jakim silnikiem, i będzie Ci służyć. Najważniejsze to dobrze sprawdzić. Co w szczególności sprawdzić w tym konkretnie silniku: - gruszka sterujaca długością kolektora ssącego (często występuje z nią problem), - olejożerność (sprawdź to dokładnie), - odmę, czy nie jest peknięta, klejona izolatką bo lubi pękać, ale nie jest to szczególnie duży problem, - czy obroty przy zmianie biegów spadają normalnie - w sensie nie utrzymują się na górze zbyt długo. - dynamika jazdy - auto na pusto powinno się fajnie rozpędzać - od dołu do samej góry, równo, bez żadnych skoków. Poza tym siedzi tam dwumasa, więc też możesz na to zwrócić uwagę. Sprzęgło raczej bierze od ponad połowy albo wyżej w tych autach, więc nie skreślaj na starcie. No chyba, że już problem z biegami jest. Sprawdź sobie światła jeśli to możliwe. Jeśli tam siedzi ksenon doprowadzenie do stanu dobrego oświetlenia może kosztować kilka ładnych stówek. Na liczniku często psuje się wyświetlacz - w wysokich temperaturach od góry się jakby "rozlewa", w zimne dni działa normalnie. No i tak na szybko to chyba wsio. Popatrz sobie na tematy tu na forum, dużo się dowiesz po samych tytułach
Andzyn Opublikowano 26 Lutego 2020 Autor Opublikowano 26 Lutego 2020 W dniu 21.02.2020 o 21:01, AndrzejK. napisał: Do autora wątku, tak informacyjnie: mam B7 z końca produkcji z silnikiem 2.0 ALT od 2,5 roku - problemów nie mam żadnych, zużycie oleju praktycznie nie istnieje, z resztą osprzętu również bezproblemowo. Jednak wszystko zależy od tego czy auto było eksploatowane "z głową" tak ogólnie rzecz ujmując. Ja kupiłem swoje jadąc osobiście do Niemca i to od strony Belgii (brak "szkoleń" od polskich handlarzy), który np. nie stosował serwisu LL i ogólnie auto było i jak się okazuje jest jak nowe.....no i cena nie była okazyjna jak to w Polsce w większości się zdarza...... Inna sprawa,że jak już powyżej Łukasz wspomniał problem z olejem głównie dotyczy motoru z B6 co jest oddzwierciedleniem w tematach na forum. Reasumując wszystko zależy na co trafisz, bo pewne jest jedno: albo kupisz cenę, albo dobre auto, bo nikt Ci za pół darmo "rodzynka" nie sprzeda. A 1.8T....no cóż, swoje wady również posiada i w pewnych sytuacjach potrafi doprowadzić niejednego właściciela do szału. Nic nie jest czarno białe i tak do tego podchodz, bo obiegowe opinie z netu nie do końca są miarodajne, liczy się konkretny przypadek w konkretnej sytuacji. Ja po tym czasie co posiadam auto stwierdzam,że był to w 100% trafiony wybór i ponownie zrobiłbym tak samo. Bez względu na jaką konfigurację się nie zdecydujesz bądz ostrożny i kupuj z "chłodną" głową, bo to podstawa. Powodzenia. Dzięki, bardzo merytoryczna odpowiedź, autko zakupione mam nadzieję że dobrze się mu przyjrzałem a wyjdzie i tak w praniu jak to mówią. Faktycznie miałem zdziwienie co do sprzęgła ?
AndrzejK. Opublikowano 26 Lutego 2020 Opublikowano 26 Lutego 2020 To tylko pozytywnej eksploatacji życzę. Bądz wyczulony na terminową wymianę oleju ( 5W40) i stosowanie jakościowego filtra.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się