Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 Kilka pytań o tiptronic


gordo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czytałem gdzieś, że jeżeli olej nie był nigdy wymieniany w skrzyni tiptronic to lepiej go już nie wymieniać przy przebiegu ponad 200 tyś.

Stąd mam parę pytań:

1. Moje auto ma ponad 200 tyś. ale nie wiem czy olej był kiedykolwiek wymieniany. Jeżeli zrobię wymianę statyczną to czy mogę w jakiś sposób pogorszyć stan skrzyni, a nawet polepszyć?

2. Czy 1szy bieg włącza się dosłownie tylko na chwilę i jest to normalne w trybie D jeżeli ruszamy spokojnie?
3. Czy tryb D nadaje się tylko do spokojnej jazdy bo zauważyłem, że przy cięższej nodze trochę dziwnie się zachowuje tzn. przy dosyć niskich prędkościach powiedzmy 40 km/h wrzuca już 4 bieg i ogólnie brak wtedy dynamiki auta, trzeba zrobić dosyć mocnego kicka gazu żeby zredukował np. do 2. Przy 60km/h potrafi jechać na 5 biegu.

4. Z 1 na 2 i z 2 na 3 czuć że biegi się zmieniają, natomiast już przy wyższych jest to mniej odczuwalne. Czy to normalny objaw?

5. Czy to normalne, że jak auto stoi kilka dni nie jeżdżone to po odpaleniu silnika i wrzuceniu trybu D zatelepie delikatnie autem, a dokładniej odczuwalne jest że ten bieg się załączył? Nie jest to jakieś mocne uderzenie ale po prostu czuć.

6. Jak sprawdzić samemu jeżeli jest taka możliwość model skrzyni biegów? Chodzi mi o oznaczenie bo wiem że mam 6 biegowy tiptronic ale nie wiem dokładnie jaki model.

Z góry dziękuję.

Edytowane przez gordo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model masz najprawdopodobniej  6 HP19  a olej zmień i po 30 tyś jeszcze raz lub teraz dynamicznie cały..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do reszty pytań ktoś się może odnieść? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2020‎-‎03‎-‎08 o 21:34, gordo napisał:

Witam.

Czytałem gdzieś, że jeżeli olej nie był nigdy wymieniany w skrzyni tiptronic to lepiej go już nie wymieniać przy przebiegu ponad 200 tyś.

Stąd mam parę pytań:

1. Moje auto ma ponad 200 tyś. ale nie wiem czy olej był kiedykolwiek wymieniany. Jeżeli zrobię wymianę statyczną to czy mogę w jakiś sposób pogorszyć stan skrzyni, a nawet polepszyć?

2. Czy 1szy bieg włącza się dosłownie tylko na chwilę i jest to normalne w trybie D jeżeli ruszamy spokojnie?
3. Czy tryb D nadaje się tylko do spokojnej jazdy bo zauważyłem, że przy cięższej nodze trochę dziwnie się zachowuje tzn. przy dosyć niskich prędkościach powiedzmy 40 km/h wrzuca już 4 bieg i ogólnie brak wtedy dynamiki auta, trzeba zrobić dosyć mocnego kicka gazu żeby zredukował np. do 2. Przy 60km/h potrafi jechać na 5 biegu.

4. Z 1 na 2 i z 2 na 3 czuć że biegi się zmieniają, natomiast już przy wyższych jest to mniej odczuwalne. Czy to normalny objaw?

5. Czy to normalne, że jak auto stoi kilka dni nie jeżdżone to po odpaleniu silnika i wrzuceniu trybu D zatelepie delikatnie autem, a dokładniej odczuwalne jest że ten bieg się załączył? Nie jest to jakieś mocne uderzenie ale po prostu czuć.

6. Jak sprawdzić samemu jeżeli jest taka możliwość model skrzyni biegów? Chodzi mi o oznaczenie bo wiem że mam 6 biegowy tiptronic ale nie wiem dokładnie jaki model.

Z góry dziękuję.

Ad. 1 Statycznie bym wymienił. Następną wymianę zrobiłbym po 30tkm jak kolega Robero321 napisał. Poźniej wymiana po 60tkm. Nie tak dawno przy przebiegu 210tkm zmieniłem pierwszy raz statycznie olej w Tiptronicu 6HP19A i śmiga aż miło.

Wymiana oczywiście na ORI olej z ASO bądź olej od ZF-a. Po wymianie adaptacja skrzyni.

Ad. 2 Nie zauważyłem żeby u mnie pierwszy bieg załączał się tylko na chwilę, chyba że wciskasz gaz w podłogę to może tak być :).

Ad. 3 Tryb D jest do normalnej jazdy, przy trybie S skrzynia jest bardziej żwawa, nie ma takiego lagu przy ruszaniu oraz przy przyspieszaniu. Tak czy inaczej z reguły zawsze jeżdżę na D, jak chcę coś wyprzedzić to pedał w podłogę i zrzuca tyle biegów ile potrzeba. No chyba że znajdzie się czasem ktoś na światłach kto chce się pościgać to oczywiście startuję z trybu S :). 

Ad. 4. Jeśli skrzynia nie szarpie, nie martwiłbym się tym. Na pewno używany Tiptronic jeśli oczywiście wszystko z nim w porządku na rozgranym oleju powinien zmieniać biegi płynnie.

Ad. 5. Nie powinno być żadnych uderzeń przy zmianie trybów pracy na postoju, skrzynia powinna łagodnie zmieniać tryby pracy i nie szarpać.

Ad. 6 Z kodów wyposażenia odczytasz jaki masz rodzaj skrzyni. W tym tamacie koledzy pomogą:

https://a4-klub.pl/topic/444535-dekoder-vin-audi-wyposa%C5%BCenie-naszych-aut/

P.S. Na forum A6 jest dość obszerny temat odnośnie skrzyń Tiptronic:

https://www.a6klub.pl/all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-filtra-i-oleju-atf-vt10267.htm

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za rzeczową odpowiedź. 

U mnie wygląda to tak że nawet przy spokojnym ruszaniu na trybie D jedynka tak jak by była tylko do ruszenia autem i za dosłownie chwilę wskakuje już 2 bieg. Nie wiem czy to normalne czy coś ze skrzynią jedbak jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, gordo napisał:

Bardzo dziękuję za rzeczową odpowiedź. 

U mnie wygląda to tak że nawet przy spokojnym ruszaniu na trybie D jedynka tak jak by była tylko do ruszenia autem i za dosłownie chwilę wskakuje już 2 bieg. Nie wiem czy to normalne czy coś ze skrzynią jedbak jest nie tak.

Jeśli ze skrzynią nic się nie dzieje to nie przejmowałbym się tym tylko bym jeździł dalej.

Jak zmienisz olej i zrobisz adaptację to skrzynia będzie się uczyć pod Ciebie także może coś się zmieni, nie wiem.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, pelonek1 napisał:

Ad. 2 Nie zauważyłem żeby u mnie pierwszy bieg załączał się tylko na chwilę, chyba że wciskasz gaz w podłogę to może tak być :).

Odwrotnie niż piszesz. Podczas dynamicznego ruszania przetrzyma dłużej pierwszy bieg. Przy zwyczajnym ruszaniu bardzo szybko zapina dwójkę. To samo w drugą stronę - kiedy toczymy się na dwójce z minimalną prędkością np. dojeżdżając do świateł to trzyma cały czas drugi bieg, a pierwszy zapnie dopiero po całkowitym zatrzymaniu i zmieni go równie szybko.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak u mnie. Czyli wszystko ok.

Jeszcze pytanie o olej. Mam skrzynię 6 biegową, kod to HHM. Jaki olej będzie odpowiedni?

Czy febi będzie ok?

OLEJ-AUTOMATYCZNEJ-SKRZYNI-VW-AUDI-BMW-G
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 182,58 zł - OLEJ AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI VW AUDI...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2020‎-‎03‎-‎19 o 18:34, afroo. napisał:
W dniu ‎2020‎-‎03‎-‎18 o 20:44, pelonek1 napisał:

Ad. 2 Nie zauważyłem żeby u mnie pierwszy bieg załączał się tylko na chwilę, chyba że wciskasz gaz w podłogę to może tak być :).

Odwrotnie niż piszesz. Podczas dynamicznego ruszania przetrzyma dłużej pierwszy bieg. Przy zwyczajnym ruszaniu bardzo szybko zapina dwójkę. To samo w drugą stronę - kiedy toczymy się na dwójce z minimalną prędkością np. dojeżdżając do świateł to trzyma cały czas drugi bieg, a pierwszy zapnie dopiero po całkowitym zatrzymaniu i zmieni go równie szybko.

Zgadzam się, jest tak jak piszesz. Musiałem być zmęczony pisząc takie rzeczy :) .1 bieg zapina się tylko na chwilę. Przy dojeżdżaniu do świateł np. też tylko na chwilkę już prawie jak auto jest zatrzymane.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...