Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Przy odpaleniu trzęsie silnikiem, kopci na niebiesko


Krystian101

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przyłączę się do tematu.  Potrzebuję pomocy z problemem odpalania auta po nocy. Problem polega na tym że po odpaleniu kopci potężnie na niebiesko-biało trzęsie silnikiem tak jak by łapało raz powietrze A raz paliwo. Trzesienie ustępuje do jednej minuty ale zostaje kopcenie o wiele wiele mniejsze. W późniejszej jeździe jeśli zgasze auto i zapale to odpala normalnie ale nadal troszkę kopci na wcześniej wspomniany kolor. Po odstawieniu auta na całą noc problempowraca. Wszystko zaczęło się tak myślę od wymiany filtra paliwa (filtron) bo wcześniej nie było aż takich problemów piszę aż takich ponieważ kopcił jak większość ropniaków i czasem się zajekną. W celu diagnostyki wymieniłem zawór zwrotny na filtrze, założyłem zawór zwrotny pomiędzy tandemem afiltrem i dalej to samo..... dzisiaj przełożę go jeszczepomiędzy bakiem a filtrem i zobaczę co dalej siębędzie działo. Jeśli chodzi o vcds-a to w grupie 23 na bipach wartości są ujemne na 3 pompkach około 60,40,50 a na jednej pompce 14 na plusie . W grupie 13 i 18 bardzo dobrze tym bardziej że jakieś 6 miesięcy temu wszystkie pompki zostały wymieniane w aso. Jeżdżąc na starym filtrze grupy 13, 18, 23 były tak to ujme zadowalające. Czyściłem całą pompę paliwa w baku razem z kablami do filtra przedmuc**jąc kompresorem ale dalej to samo. Więc według  mnie podejrzenia padają na wadliwy filtr przez który pompa tandemowa nie może zrobić odpowiedniego ciśnienia albo całkiem na odwrót czyli z tandemem jest coś nie tak tyle że jak był założony zawor zwrotny pomiędzy filtrem A pompą tandemową to dalej odpalał tak jak by był zapowietrzony. Tandem ani nie cieknie a vacum robi żądaną wartość podcisnienia, pedał hamulca nie twardnieje itp. 

Poduszki wszystkie wymienione ,

Cały dolot zrobiony z nową turbiną i chłodniczką ,

Wymienione wtryski jak wyżej wspomniałem, 

Nie wiem co dalej z tym problemem jeszcze zrobić? myślę wymienic filtr paliwa na jakiś oryginalny albo z boscha I obserwować albo całkiem wymienić filtr paliwa na tylko z wejściem i wyjściem omijając zawór zwrotny i powrót dać bezpośrednio do baku? 

Edytowane przez Krystian101
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo bardzo wysokiej aktywności jaką  "szczyci" się te forum.... A także nieustanną pomocą na mój temat :slina: Problem rozwiązany? okazał się wadliwy czujnik g62 rano przy zimnym silniku czujnik myślał że silnik jest zagrzany i podawalo mniej paliwa ( dlatego trzeslo) i więcej powietrza ( kopcenie na niebiesko-biało) dlatego warto sprawdzić czy coś nie padło za 22 zł tak jak w moim przypadku ( akurat taki zbieg okoliczności z wymianą filtra że wszystko wskazywało na zawór zwrotny w tandemie albo na uszczelniacze na pompkach ) niż wymieniać cały silnik jak niektórzy mechanicy za piątkę  u których zostawia się kupę pieniędzy. Pozdrawiam 

Edytowane przez Krystian101
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbyś dobrze poszukał to bys znalazł info co sprawdzić...

Kiedyś zrobiłem podsumowanie odnosnie odpalania w TD w pierwszym poście, akurat jest tam uwzględniony czujnik temp i zapewne w wielu tematach się pojawia odpowiedź, że winny może być czujnik: https://a4-klub.pl/topic/359349-tdi-pd-trudne-uruchamianie-silnika-ciężkie-odpalanie/#comments

15 godzin temu, Krystian101 napisał:

kazał się wadliwy czujnik g62 rano przy zimnym silniku czujnik myślał że silnik jest zagrzany i podawalo mniej paliwa ( dlatego trzeslo) i więcej powietrza ( kopcenie na niebiesko-biało)

Druga sprawa to piszesz totalne głupoty... od kiedy mało paliwa i nadmiar powietrza powoduje kopcenie ? ? ? Taka sytuacja to jest uboga mieszanka...

Twój czujnik mógł zaniżać wskazania, wtedy tak - może być rano kopcenie, bo podaje więcej paliwa na zimno...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Krystian101 napisał:

Pomimo bardzo wysokiej aktywności jaką  "szczyci" się te forum.... A także nieustanną pomocą na mój temat :slina: Problem rozwiązany? okazał się wadliwy czujnik g62 rano przy zimnym silniku czujnik myślał że silnik jest zagrzany i podawalo mniej paliwa ( dlatego trzeslo) i więcej powietrza ( kopcenie na niebiesko-biało) dlatego warto sprawdzić czy coś nie padło za 22 zł tak jak w moim przypadku ( akurat taki zbieg okoliczności z wymianą filtra że wszystko wskazywało na zawór zwrotny w tandemie albo na uszczelniacze na pompkach ) niż wymieniać cały silnik jak niektórzy mechanicy za piątkę  u których zostawia się kupę pieniędzy. Pozdrawiam 

Tak jak Kamil napisał ,czasem warto poszukać może trafi się na coś co już było omawiane, dobrze że udało się usunąć usterkę , czy g62 zgłaszał jakieś błedy  na vagu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kamil-vag napisał:

jakbyś dobrze poszukał to bys znalazł info co sprawdzić...

Kiedyś zrobiłem podsumowanie odnosnie odpalania w TD w pierwszym poście, akurat jest tam uwzględniony czujnik temp i zapewne w wielu tematach się pojawia odpowiedź, że winny może być czujnik: https://a4-klub.pl/topic/359349-tdi-pd-trudne-uruchamianie-silnika-ciężkie-odpalanie/#comments

Druga sprawa to piszesz totalne głupoty... od kiedy mało paliwa i nadmiar powietrza powoduje kopcenie ? ? ? Taka sytuacja to jest uboga mieszanka...

Twój czujnik mógł zaniżać wskazania, wtedy tak - może być rano kopcenie, bo podaje więcej paliwa na zimno...

 

Może być tak... nie jestem mechanikiem ? tylko szkoda, że aktywność na mój problem jest dopiero po zdiagnozowaniu a szczególnie po kłującym komentarzu. No ale i tak dzięki za jakiekolwiek zainteresowanie. Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, karol1981 napisał:

Tak jak Kamil napisał ,czasem warto poszukać może trafi się na coś co już było omawiane, dobrze że udało się usunąć usterkę , czy g62 zgłaszał jakieś błedy  na vagu ??

Żadnych błędów niestety? znajomy mi dopiero powiedział, że to moze być g62. Jestem kilku dniowym klubowiczem owego forum więc mogłem przeoczyć ten temat. Pozdrawiam 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamil-vag Po wymianie g62 odpala dobrze ale bloki pomiarowe pokazują dane wartości które nie są zadowalające, co teraz??? Wtryski wymienione pół roku temu na regenerowane z pełną dokumentacja z regeneracji i testów wtrysków,  wymienione uszczelniacze, stan gniazd wtrysków był bardzo dobry, wiązka wtrysków wymieniona, filtr paliwa wymieniony, g62 wymieniony, pompa w baku wyczyszczona wraz z przewodami paliwowymi. 

IMG_20200318_174254.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Matiz4 napisał:

bloki pomiarowe pokazują dane wartości które nie są zadowalające

A oprócz tego są jakieś inne objawy ? Bo korekcje na poziomie 0,8 na plus to nie jest jeszcze tragedia.

Wpływ na korekcje może mieć kilka rzeczy, to co zostało już u Cb zrobione to za dużo, by teraz do czegokolwiek dojść, być może po drodze ktoś dał d*py i tyle... i obstawiam albo błąd przy montażu albo do d*py regenerację... 

Jedno co mógłbyś jeszcze sprawdzić to ciśnienie tłoczenia paliwa. Jakiego auta dotyczy problem ? bo w opisie masz B8...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamil-vag Problem dotyczy A4 B6 1.9 TDI po chipie na jakieś 170 km, objawy to gdy odpali się auto to coś jakiś czas zatrzęsie budą takie drgania , odczucie takie jakby się przez ułamek dławił i potem próbował znów równo pracować i tak co jakiś czas, jeśli chodzi o moc czy przyspieszanie to nie ma żadnych problemów, dodatkowo co to co jakiś czas na ciepłym ciężko pali, dwa razy dłużej niż zwykle odpalanie.

PS. EGR też wymieniony bo już sypał błędem. Czyszczony dolot, wymieniony interculer i turbo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zostaje dalej przy tym co pisałem, zły montaż lub wadliwa regeneracja...

Zrób rano na zimnym log grupy 013+023, najpierw daj start loga dopiero potem odpl i tak przez jakieś 5 min zbierz parametry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże BIPy na minusie... jakby był problem z dostarczeniem paliwa...

Najbardziej podejrzany jest wtrysk na 4 cylindrze, długo utrzymuje się korekcja powyżej 1mg, ale bardziej są martwiące BIPy powyżej - 70

Przydałoby się zajrzeć pod pokrywę, sprawdzić czy ten wtrysk ma te same oznaczenia co pozostałe. 

Jeśli tak to znowu wracamy do poczatku - zły montaż albo regeneracja do d*py (co zresztą zdarza się bardzo często).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Powracając do problemu sprawy mają sie następująco. 

Ciśnienie na tlokach książkowe 

Po zamierzeniu ciśnienia na tandemie wartości okazały się nie zadowalające:

Na jałowym - 2,5 bara

2000 obr - 5,5 bara

3000 obr - 6,5 bara

4000 obr - 7,5 bara 

I jak myślicie bo według mnie odpowiedzialny za te bipy na minusie jest właśnie tandem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...