Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9TDI AJM szarpie, slabo odpala podluzszym postoju


Michał Piotr Cap

Rekomendowane odpowiedzi

dobry, 

nabyłem A4 B5 z 2000r. z motorem AJM, i brakuje mi powoli do niego słów.

dziad jeden szarpie od trzeciego biegu powyżej 2k obrotow, na piątym biegu już jest tragedia. 

wymienione:

- rozrzad z napinaczami, ustawiony ideolo

- pompowtryski po regeneracji

- nowa wiazka pompek

- czujniki na silniku, wszystkie od wody

- przeplywomierz nowka

- 90% wezy paliwowych wymienione na nowe, wraz z opaskami

- nowy filtr paliwa

- uszczelniana pompa vacuum

- nowa pompa w zbiorniku

- poprzedni właściciel powstawiał nawet zawory zwrotne w układ paliwowy, powywalelem to w cholere

- nowy oring na śrubie do filtra paliwa 

- turbo wyczyszczone. 

- gniazda w glowicy ogarnięte 

- podcisnienia turbo wymienione

 

ogólnie auto ma jakby mula przy ruszaniu z miejsca, do czasu, jak złapie turbo, potem idzie jak przeciąg, tylko, że szarpie. pozatym, jak wcisnę pedal hamulca, to powoli nurkuje, po czym się podnosi jeszcze wolniej. 

błędów na vagu oczywiście brak. 

ma ktoś jakiekolwiek pomysły? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

Masz jak zrobić jakiekolwiek logi ? ? ? 

które grupy, w jaki sposób, bo w logach jestem można powiedzieć laikiem ? AFNa i AVG udawało się zawsze ogarnac po błędach, a tu takie akuku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

013+023 rano na zimnym statycznie logować po odpaleniu przez jakieś 5min

Mozesz też dla ogólnego rozeznania zrobić 003+011

I sprawdź co masz w grupie 004 w ostatniej kratce po odpaleniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po odpaleniu na zimnym i na jalowym to wszystko logowac?

chodzi w sumie o to 003+011 ?

Edytowane przez Michał Piotr Cap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

013+023 najlepiej podłączyć, wcisnąć log i dopiero odpalać na zimnym i po logować z 5 min

011+003 dynamiczny, motor w pełni rozgrzany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć to na vaglogi.pl i podaj link, bo na tel csv nie sprawdze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS...

 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw ten dynamiczny, poproś kogoś o pomoc ewentualnie. 

Zrób dwa pomiary, dłuższa prosta i

3 bieg, od 1000 do 3500 obr

4 bieg od 1000 do 3500 obr

Bo to co wrzuciłeś coś jest nie tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS...
VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS...

4 bieg

3 bieg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 cylinder, tutaj wygląda na uszkodzenie oringów, korekcja po odpaleniu wzrasta do 2.24 mg. 

To może być przyczyna złego odpalania. 

Co do logów dynamicznych... to nie będize łatwa diagnoza, ale na 1 rzut oka wygląda mi to na problem z turbo lub podciśnieniem. 

Turbina wstaje jakieś 12s, gdzie powinna dmuchać już po 3s.

Mógłbyś zrobić prosty test - podpiąć na krótko gruszkę turbiny z pompy vacum (omijając ukłąd EGR i N75) i zrobić log 003+011

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro bede działał z uszczelnieniem układu paliwowego, później zrobie kolejne logi i zobaczymy co jest grane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż kawałek przezroczystego wężyka na powrocie z tandem pompy i zobacz czy na uruchomionym silniku w paliwie są bąble powietrza a w zasadzie spalin. Jeżeli tak to nie trzyma dolna podkładka pod którymś wtryskiem. Teraz pytanie, jak ustalić pod którym, którymi nie trzyma. Może po nocy wyjąć świece żarowe i na odłączonej wiązce pompowtryskiwaczy zakręcić rozrusznikiem obserwując z którego cylindra wydostanie się mgiełka paliwa które ścieka w nocy na tłok.

Edytowane przez machina
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS...

 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS...

 

 

jutro będę zakładał tego weza. 

pompa vacuum pompuje do 0,95bara na wolnych, po odpaleniu jest 0,5bara, stopniowo dopompowuje do tych 0,95bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja teoria jest taka, że nie trzyma paliwa na 4 pompce, po dłuższym postoju uchodzi i potem są problemy z odpalaniem.

Pisalem Ci:

"Mógłbyś zrobić prosty test - podpiąć na krótko gruszkę turbiny z pompy vacum (omijając ukłąd EGR i N75) i zrobić log 003+011"

Robiłeś ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kamil-vag napisał:

Moja teoria jest taka, że nie trzyma paliwa na 4 pompce, po dłuższym postoju uchodzi i potem są problemy z odpalaniem.

Pisalem Ci:

"Mógłbyś zrobić prosty test - podpiąć na krótko gruszkę turbiny z pompy vacum (omijając ukłąd EGR i N75) i zrobić log 003+011"

Robiłeś ?

 

jutro ogarne temat i podeślę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwiązanie tematu szarpania dla potomnych, okazało się, że pomimo czyszczenia przycielo znowu zmienna geometrię turba. po ponownym, bardziej profesjonalnym ogarnięciu tematu, auto szarpało, ale lżej, więc sprawa musiała leżeć w paliwie - na pierwszy ogień poszła pompa tandemowa (vacuum), po wymianie z luka z zaklepywanym króćcem na bosha z wkręcanym króćcem - nie te auto, jedzie pięknie, nie szarpie, hamulce wrocily do normalności. sprawa odpalania zostaje zagadka, czy znikła, czy została, że względu na to, że zrobiło się ciepło. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...