Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Moduł odprowadzania do domu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Zakupiłem z internetu moduł doświetlania drogi do domu i mam pytanie.

Wczoraj podłączyłem go i gdzieś na forum znalazłem, że istnieje opcja aby wziąć sygnał plusowy z modułu komfortu. I rzeczywiście był w kabel żółto-czerwony a nawet 3. Jest w nim prąd stały ok.4,5v a po otwarciu drzwi z pilota jest przez jakiś czas 12+ ale już po zablkowaniu drzwi nie podchodzi pod 12 tylko stałe 4,5V.

I teraz moje pytanie, skąd wziąć taki sygnał? 

Myślę, że to 12+ powinno być raczej tylko chwilę aby moduł nie wydłużał pracy działania.

Opublikowano

Ja u siebie też miałem problem ze zlokalizowaniem tego impulsu. Sprawdź czy to 4,5v nie ginie po przejściu w stan uśpienia czyli dopiero po jakimś czasie od zamknięcia samochodu. 

Ja w rezultacie odpuściłem szukanie tego impulsu. Dałem pod sygnał z kierunku. Mój moduł ma czujnik zmierzchu więc włącza się clh tylko po ciemku. Dodatkowo puściłem masę modułu przez ori włącznik clh. Dzięki czemu po ciemku i po zostawieniu samochodu na awaryjnych mogę wyłączyć clh by się nie włączało się z awaryjnymi. 

Opublikowano

No właśnie jak sprawdzałem, to po odblokowaniu drzwi moduł trzyma 12+ ok. 30 sek mniej więcej. Po tym słychać jak puszcza i jest stałe to 4,5. 

Myślę, że musi wychodzić ten chwilowy sygnał bo jednak drzwi nie ryglują się przez 30 sek tylko sekundę. 

W moim module niestety nie ma czujnika zmierzchu. I chciałbym ominąć podłączenie pod kierunkowskaz

Opublikowano

Najlepiej z drzwi z silniczka zamka, i przez przekaźnik... Tak by podawał stałe 12v po sygnale zamkniecia/otwarcia. 

Musi być przez przekaźnik, bo w drzwiach tam jest odwrotne sterowanie, czyli zmienny + i -

Dla cewki przekaźnika to bez różnicy, a styk roboczy ze stałym 12v ze śruby za pedałami najbliżej przy mce... 

Opublikowano

No tak, tylko, że do tych drzwi raczej idzie z modułu? 

Myślę, że ktoś montował taki moduł i właśnie wpiął się bez problemu w ten moduł.

Teraz naszła mi taka opcja aktywacji świateł poprzez przycisk otwierania samego bagażnika. U mnie wygląda to tak, jeśli chce otworzyć to musze przytrzymać ok 3-4sekund i np. przytrzymanie 1 sek by uruchomiło te światła 

Opublikowano

Otwarciem drzwi steruje moduł w drzwiach, ja mam podpięte pod przewód w progu, ale mam z tyłu korby, jeśli masz elektryczne szyby to nie ma tego sygnału... Wtedy zostaje się wpiąć w moduł drzwi... 

Opublikowano

Mam z tyłu korbe. Możesz trochę jaśniej jak to rozwiązanie zastosować?

Opublikowano

Nie ma czegoś takiego jak 4,5 wolta!
w 99% przypadków, w samochodach, sterowanie odbywa się masą .
To stąd macie takie *dziwne* wyniki pomiarów.
każde inne napięcie  niż +12V/0V na krańcówkach, żarówkach, wynika z BRAKU MASY.
Co innego wszelkiego rodzaju czujniki. One rządzą się swoimi prawami.

Musicie operować kolorami, bo to one przede wszystkim informują jaki potencjał może być w danym przewodzie, plus schemat elektryczny.

Zrozumienie tej zasady ułatwi wam jakąkolwiek pracę przy aucie.
I tak...

czerwony stały + 12V (z aku)
czarny.....+12V po stacyjce
Brązowy stała masa.
Brązowy z kolorowym paskiem...przewód na którym pojawia się masa po zwarciu w jakimś czujniku, krańcówce, przełączniku etc.

Cała reszta kolorów służy ułatwieniu nam czytelności planów elektrycznych, oczywiście są stałe kolory do konkretnych zastosowań... ale to temat na inne problemy
To są oznaczenia grupy VAG. Inny producent będzie miał swoje kolory, niekoniecznie pasujące do naszych VAG.
 

Opublikowano

W moim module mam 3 przewody. Czerwony stały plus, czarny plus po stacyjce i żółty czyli tej który wybudza moduł. No i dwa niebieskie które mogę zasilić żarówki. 

W module rzeczywiście pokazuje 4,5 a jak nacisnę przycisk odblokowania drzwi to jest +12 i rzeczywiście ten moduł działa. Tylko chodzi bardziej o to, że ten moduł ma swój czas świecenia i powinien dostać chwilowy sygnał 12+. A teraz przykładowo z tego modułu jak mam z przwoedy żółto-czerwony jest on dłużej niż sekundę i wydaje mi się, że cały czas go wybudza i światła gasna po ok. Półtora minuty no i tylko przy odblokowaniu drzwi 

Opublikowano

Z tego co już na forum przez kilka lat zebrałem, to jak masz korby z tyłu, to możesz wykorzystać przewód czerwono-żółty, idący od MK do drzwi tylnych, wtedy CLH dziala poprawnie, ja mam tak podłaczone i nie ma zastrzeżeń, ale jak masz pełna elektrykę to ratuje Cie wpiecie w kierunki, lub dostanie się bezpośrednio do modułu drzwi i brania sygnału ze sterowania zamkiem drzwi, poprzez przekaźnik... Jak chcesz zrobię Ci schemat jak to wpiąć... 

Opublikowano

No tak, tylko w moim module komfortu jest rzeczywiście czarna kostka 16 pin i jest pierwszą od brzegu i tam są 3 żółto czerwone. Masz może zdjęcie lub schemat pod który się wpiąć? 

Opublikowano

Dobra ja odpuszczam bo widzę, że niektórym to się nie przegada ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...