Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR - PRZEDLIFT] Zmiana licznika bez FIS na FULL FIS - rozwiązane


ppatryk

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,
Pacjent B5 1996 z roku 1.8 ADR PB, Manual.
Otóż mam dziwny problem. Jestem właśnie w trakcie (a powinienem być po) zabiegu zmiany licznika na FIS.
Miałem dotychczas zwykły, brzydki licznik UK-NSI, który zamieniłem na przedliftowy VDO z pełnym FISem. Generalnie mógłbym się nim już cieszyć, gdyż wszystko zostało podłączone z wyjątkiem jednej (właściwie dwóch) rzeczy, która nie pozwala mi spać po nocach. A mianowicie temperatury.
 
Niestety moje umiejętności kopalniane słabo najwidoczniej stoją, ponieważ nie znalazłem jasnej informacji gdzie się wpiąć do climatronica (ponieważ tak mówią wszystkie źródła), aby zapewnić na moim FISie poprawny odczyt temperatury.
 
Chciałbym zaznaczyć, iż obecnie jestem wpięty do kostki C - PIN 8, aczkolwiek temperatura tam pokazywana nie jest temperaturą jaka rzeczywiście panuje na dworze. Temperatura ta rozbiega się z tym co pokazuje climatronic w menu serwisowym oraz VCDS. Ciekawym faktem jest również, że ten pin musi być wypięty z kostki w climartronicu, ponieważ wtedy odczyt na zegarach znika.
 
Miejsce, w które jestem wpięty na schemacie.
IMG_5472.JPG
 
Odczyt wskazywany przez FIS
IMG_5543.JPG
 
Odczyt w VCDS
IMG_5545.JPG
 
Wskazania temperatury przez climatronic.
 
Drugą rzeczą, która spędza mi sen z powiek jest informacja o braku płynu do spryskiwaczy. Zaznaczam iż przewód ten jest zmasowany jak pozostałe dwa odpowiedzialne za ostrzeganie kierowcy o przepalonych żarówkach. Wszystkie trzy są razem zlutowane i podpięte. Może muszę dołożyć jakiś pin lub zmasować go w niebieskiej lub żółtej kostce?
 
Zamieszczam poniżej kilka fotek i filmików z informacjami i zrzutami ekranów, które przedstawiają mój problem.
 
Z góry dziękuję za wszelką okazaną mi pomoc.
Ja w zamian popełnię ładny poradnik na forum z instalacji tegoż ustrojstwa, aby inni potomkowie audic chcący zrobić to samo co ja mieli łatwiej. Mam już piękną dokumentację fotograficzną.
Edytowane przez ppatryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sygnał temperatury do licznika ciągniesz z kostki klimatronika "B" pin nr 1

Natomiast sygnał z czujnika temperatury zew. Idzie w klimatroniku na kostkę "A" pin 8.

 

 

Co do nie znikajacego komunikatu o braku płynu mimo podpięcia masy to winny może być licznik. Miałem dwa przypadki, że sygnał spalonej żarówki nie znikal. Winne były zegary.

Spróbuj w kodowaniu licznika pierwsze dwie cyfry ustawić na 00

Edytowane przez Fazii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Fazii napisał:

Sygnał temperatury do licznika ciągniesz z kostki klimatronika "B" pin nr 1

Co do tej temepratury - idę sprawdzić, aczkolwiek wydaje mi się, że tam też sprawdzałem i pokazywało mi jakieś kosmiczne wartości. Kostka musi być zapięta do klimatronika jak się domyślam, tak?

14 minut temu, Fazii napisał:

Co do nie znikajacego komunikatu o braku płynu mimo podpięcia masy to winny może być licznik. Miałem dwa przypadki, że sygnał spalonej żarówki nie znikal. Winne były zegary.

Spróbuj w kodowaniu licznika pierwsze dwie cyfry ustawić na 00

Kodowanie licznika jest 00. Próbowałem nawet zmieniać na to z aktywnym czujnikiem itd. nic nie pomagało.

EDIT: Obecnie mam 00142.

Edytowane przez ppatryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest na schemacie z Elsy więc musi być ok.

Tak kostka musi być zapieta.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Fazii napisał:

Tak jest na schemacie z Elsy więc musi być ok.

Tak kostka musi być zapieta.

 

 

Źle stykałem do tej pory... Ta sprawa w takim razie jest załatwiona. :)

IMG_5547.JPG

Pozostała jedynie kwestia sprysków. :(

 

Dodatkowo zapytam. Słyszałem, że aby zmienić (cofnąć) przebieg w tym liczniku trzeba lutować kostkę. Kabelkiem tego podobno nie zrobię, prawda?

 

edit: Problem sprysków rozwiązany. Nie podanie masy na ten pin powoduje brak wyświetlania błędu. Podanie powoduje jego wyświetlenie. Inaczej niż w przypadku żarówek. 

Edytowane przez ppatryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, ppatryk napisał:

Problem sprysków rozwiązany. Nie podanie masy na ten pin powoduje brak wyświetlania błędu. Podanie powoduje jego wyświetlenie. Inaczej niż w przypadku żarówek. 

Czyli na odwrót jak w lifcie i polifcie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...