Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zawieszający się termostat


artur81

Rekomendowane odpowiedzi

Problem raczej rzadki, mianowicie zaczynam jazde na calkowicie zimnym silniku temperatura idzie do gory po 3-4km jest 90st i temp. spada do 70st znow powoli rosnie do 90st a dalej jest jak ksiazka pisze 90. Raz zdarzylo sie ze na trasie spadla do 70 po 1km 90st. jest tak tylko przy pierwszym rozgrzaniu w dniu. Wyglada jakby termostat otwieral sie i zacinal. Czy ktos to juz widzial bo to ciekawy przypadek. A odnosnie ewentualnej wymiany ksiazka pisze o sciaganiu kolektora ssacego bo pod nim jest termostat ale oblukalem co i jak, i mysle ze wyciagajac alternator powinno udac sie. I tu chcial bym porady, czy ktos wymienial lub slyszal jak kolektor czy alternator? dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

walczyłem z tym niedawno.

wymieniałem termostaty a okazało się za padł czujnik, na trasie gubil temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to wykonalne bez wyjęcia kolektora ale jak bym miał to robić drugi raz to chyba bym się już nie męczył i go zdemontował bo nie było łatwo. Po wyjęciu alternatora i odkręceniu dolnego mocowania kolektora robisz to "na siłę" wciskając termostat, a z braku miejsca zajmuje to tyle samo co jak byś wyjął kolektor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat pojdzie pewnie do wymiany na wszelki wypadek bo znalazlem saczenie z krucca z tylu silnika a plyn i tak trzeba spuscic wiec wymiana hurtem. A kolektor ssacy trzeba odkrecac od glowicy w calosci czy mozna rozpiac na gumowych zlaczkach ktore locza plastikowe rury kolektora z kolektorem wlasciwym w ktorym siedza wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz rozpiąć na złączkach jak Ci łatwiej, a termostat tani nie jest w tym przypadku (ale to pewnie już wiesz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostatu jeszcze nie kupilem ale myslalem ze okolo 100zl jesli orientujesz sie ile to napisz prosze. Dzis jechalem po miescie i zmow wachania byly z 90 na 70 na 80 i na 60 stanolem zobaczyc namacalnie i chlodnica byla zimna poczekalem az rozgrzal sie wiatrak wlaczyl sie wiec ruszylem i dalej bylo prawidlowo. Czy to mozliwe zeby czujnik swirowal raz na tydzien lub rzadziej? Czy da sie wychwycic problem VAGiem jesli w danym momecie wszystko jest ok? z gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niesprawny czujnik może sobie działać jak mu się podoba. Jaką temp pokazuje climatronic podczas tych wahań już sprawdzałeś i wszystko jest OK, prawda? O dokładną cenę termostatu możesz dowiedzieć się w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, ale musisz zacząć od dojścia do tego jak sprawdzić temp. na climatronicu , z tym, że ja Ci tego nie wytłumaczę bo prościej niż jest to opisane na forum chyba już się nie da. Porównaj wskazania climy i zegarów i wtedy powinno być jasne co jest grane i co wymieniać.. W międzyczasie poczytaj też wątki na ten temat bo było o tym dużo. powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do PAN KIEROWNIK poczytalem troche i okazalo sie ze nic nie bedzie z testow na klimatroniku bo w B6 nie ma tego.

Do PRZEMO78 dzieki za cene, a moze sam wymieniales?

dokładnie, to jest w B5... ja mam też jazdę z temperaturą... wyjeżdżam rano, temp rośnie i nagle spada do zera jak stoję w korku.... ruszam energicznie-wzrasta do np 70 i jak się zatrzymam spada... dopiero przestaje falować jak autko złapie 90 st. nie wiem czy to termostat czy czujnik...? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli stoisz i wiatrak od chlodnicy nie kreci sie to praktycznie nie ma chlodzenia wiec temperatura silnika musi rosnac a jezeli zegar pokazuje ze spada to pewnie czujnik. silnik nie jest w stanie schlodzic sie w ciagu kilku sekund. kumpel nie mial termostatu w TAWRI i na postoju mial norme na zegarze dopiero w chlodne dni w czasie jazdy 70st

Pytalem o termostat i w ASO 50f czyli 250zl troche taniej niz w polsce, czlowiek pokazal na rysunku ze to bedzie z obudowa i czujnikiem a nie tylko sam wklad ale jutro mam obejzec i kupic pewnie.

Dla zainteresowanych nr 06B121111K i ma wybita temperature 100st.

dscn1011w.th.jpg

dscn1013o.th.jpg

dscn1016s.th.jpg

Montarz w przyszlosci w dziale WARSZTAT. dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...