artur81 Opublikowano 27 Marca 2009 Opublikowano 27 Marca 2009 Problem raczej rzadki, mianowicie zaczynam jazde na calkowicie zimnym silniku temperatura idzie do gory po 3-4km jest 90st i temp. spada do 70st znow powoli rosnie do 90st a dalej jest jak ksiazka pisze 90. Raz zdarzylo sie ze na trasie spadla do 70 po 1km 90st. jest tak tylko przy pierwszym rozgrzaniu w dniu. Wyglada jakby termostat otwieral sie i zacinal. Czy ktos to juz widzial bo to ciekawy przypadek. A odnosnie ewentualnej wymiany ksiazka pisze o sciaganiu kolektora ssacego bo pod nim jest termostat ale oblukalem co i jak, i mysle ze wyciagajac alternator powinno udac sie. I tu chcial bym porady, czy ktos wymienial lub slyszal jak kolektor czy alternator? dzieki za pomoc
J E L I T O Opublikowano 28 Marca 2009 Opublikowano 28 Marca 2009 walczyłem z tym niedawno. wymieniałem termostaty a okazało się za padł czujnik, na trasie gubil temperaturę.
mateogda Opublikowano 28 Marca 2009 Opublikowano 28 Marca 2009 Jest to wykonalne bez wyjęcia kolektora ale jak bym miał to robić drugi raz to chyba bym się już nie męczył i go zdemontował bo nie było łatwo. Po wyjęciu alternatora i odkręceniu dolnego mocowania kolektora robisz to "na siłę" wciskając termostat, a z braku miejsca zajmuje to tyle samo co jak byś wyjął kolektor.
artur81 Opublikowano 28 Marca 2009 Autor Opublikowano 28 Marca 2009 Termostat pojdzie pewnie do wymiany na wszelki wypadek bo znalazlem saczenie z krucca z tylu silnika a plyn i tak trzeba spuscic wiec wymiana hurtem. A kolektor ssacy trzeba odkrecac od glowicy w calosci czy mozna rozpiac na gumowych zlaczkach ktore locza plastikowe rury kolektora z kolektorem wlasciwym w ktorym siedza wtryski?
mateogda Opublikowano 29 Marca 2009 Opublikowano 29 Marca 2009 Możesz rozpiąć na złączkach jak Ci łatwiej, a termostat tani nie jest w tym przypadku (ale to pewnie już wiesz).
artur81 Opublikowano 29 Marca 2009 Autor Opublikowano 29 Marca 2009 Termostatu jeszcze nie kupilem ale myslalem ze okolo 100zl jesli orientujesz sie ile to napisz prosze. Dzis jechalem po miescie i zmow wachania byly z 90 na 70 na 80 i na 60 stanolem zobaczyc namacalnie i chlodnica byla zimna poczekalem az rozgrzal sie wiatrak wlaczyl sie wiec ruszylem i dalej bylo prawidlowo. Czy to mozliwe zeby czujnik swirowal raz na tydzien lub rzadziej? Czy da sie wychwycic problem VAGiem jesli w danym momecie wszystko jest ok? z gory dzieki za pomoc
pan kierownik Opublikowano 29 Marca 2009 Opublikowano 29 Marca 2009 Niesprawny czujnik może sobie działać jak mu się podoba. Jaką temp pokazuje climatronic podczas tych wahań już sprawdzałeś i wszystko jest OK, prawda? O dokładną cenę termostatu możesz dowiedzieć się w ASO.
artur81 Opublikowano 29 Marca 2009 Autor Opublikowano 29 Marca 2009 nie sprawdzilem na climatroniku, po wielu prubach wciaz nie umie tego wlaczyc - irytujace
pan kierownik Opublikowano 29 Marca 2009 Opublikowano 29 Marca 2009 No niestety, ale musisz zacząć od dojścia do tego jak sprawdzić temp. na climatronicu , z tym, że ja Ci tego nie wytłumaczę bo prościej niż jest to opisane na forum chyba już się nie da. Porównaj wskazania climy i zegarów i wtedy powinno być jasne co jest grane i co wymieniać.. W międzyczasie poczytaj też wątki na ten temat bo było o tym dużo. powodzenia
przemo78 Opublikowano 29 Marca 2009 Opublikowano 29 Marca 2009 cena termostatu w ASO to 351zl brutto i raczej nie znajdziecie taniej. Ja w tym tygodniu szukałem i pytałem się w różnych sklepach to ceny wahały się od 400-500 aż zadzwoniłem do ASO i szok 351zł.
artur81 Opublikowano 29 Marca 2009 Autor Opublikowano 29 Marca 2009 Do PAN KIEROWNIK poczytalem troche i okazalo sie ze nic nie bedzie z testow na klimatroniku bo w B6 nie ma tego. Do PRZEMO78 dzieki za cene, a moze sam wymieniales?
kepasa Opublikowano 30 Marca 2009 Opublikowano 30 Marca 2009 Do PAN KIEROWNIK poczytalem troche i okazalo sie ze nic nie bedzie z testow na klimatroniku bo w B6 nie ma tego. Do PRZEMO78 dzieki za cene, a moze sam wymieniales? dokładnie, to jest w B5... ja mam też jazdę z temperaturą... wyjeżdżam rano, temp rośnie i nagle spada do zera jak stoję w korku.... ruszam energicznie-wzrasta do np 70 i jak się zatrzymam spada... dopiero przestaje falować jak autko złapie 90 st. nie wiem czy to termostat czy czujnik...?
artur81 Opublikowano 30 Marca 2009 Autor Opublikowano 30 Marca 2009 jesli stoisz i wiatrak od chlodnicy nie kreci sie to praktycznie nie ma chlodzenia wiec temperatura silnika musi rosnac a jezeli zegar pokazuje ze spada to pewnie czujnik. silnik nie jest w stanie schlodzic sie w ciagu kilku sekund. kumpel nie mial termostatu w TAWRI i na postoju mial norme na zegarze dopiero w chlodne dni w czasie jazdy 70st Pytalem o termostat i w ASO 50f czyli 250zl troche taniej niz w polsce, czlowiek pokazal na rysunku ze to bedzie z obudowa i czujnikiem a nie tylko sam wklad ale jutro mam obejzec i kupic pewnie. Dla zainteresowanych nr 06B121111K i ma wybita temperature 100st. Montarz w przyszlosci w dziale WARSZTAT. dzieki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się