Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AWT] Quattro 1.8T Sedan Daily OEM+ [#quattrowóz]


longer_xd

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie witam wszystkich forumowiczów przeglądających temat poświęcony mojej A4 B5 ?

Jako, że na forum bywam w miarę regularnie (choć z różną częstotliwością) i Audi posiadam już chwilę postanowiłem założyć wątek dla quattrowozu i dzielić się moimi poczynaniami na naszym forum. 

Audi które posiadam już od 2017 roku jest moim pierwszym i jedynym samochodem, służy mi do jazdy na co dzień. W związku z tym chciałbym uczulić przeglądających, że nie jest to typowy weekendowy fun car, więc rzeczy typu mocny projekt, gleba, ogromne felgi czy grube rzeźby to nie tutaj. Dla mnie liczy się przede wszystkim sprawność i bezawaryjność samochodu, w drugiej kolejności komfort (praktyczne modyfikacje) a na samym końcu wygląd.

Prezentacja samochodu:
A4 B5 w sedanie, rocznikowo 2000 – końcówka produkcji (już na immo3).
Silnik znany i lubiany 1.8T (AWT) i to co mnie najbardziej cieszy czyli stały napęd quattro ?

Krótko o wyposażeniu na stan obecny:
- pełna elektryka (4 szyby, lusterka zewnętrzne)
- automatycznie podgrzewane lusterka zewnętrzne, dysze spryskiwaczy i tylna szyba
- lusterko wsteczne fotochrom z kompasem
- oświetlenie: przód ori ksenon, tył ori poliftowa 
- podświetlenie tablicy rejestracyjnej LED (na fabrycznych lampkach i markowych żarówkach)
- fotele przód grzane, tylna kanapa dzielona ze schowkiem na narty
- kierownica skórzana sportowa (oryginalna B5), ręczny w skórze, podłokietnik
- pełny pakiet podświetlenia podsufitki (lampki pod słonecznikami)
- pełny fis
- tempomat
- klimatronic
- fabryczny parkotronic
- oryginalna roleta tylnej szyby
- audio: pełen custom Audio System Germany plus niefabryczne radio Sony (bluetooth z mikrofonem), boczki wersja Bose 
- lekko obniżone zawieszenie sportowe Eibach Pro Kit na amortyzatorach Billsteina B8 (przód) i ori 1BE (tył)
- przednia rozpórka od A6 C5
- felgi aluminiowe Audi, obecnie lato 17”, zima 16” (jeszcze).

Plany krótkoterminowe (2020) [edit: aktualizacja]:
- dokończyć w końcu temat audio [temat skończony i opisany]
- welurowe dywaniki na lato (na zimę mam ori gumowe i sobie chwalę) [są i cieszą]
- kompleksowy serwis klimatyzacji [wykonany]
- fotele sportowe ‘sportsitze’ na przód (ale nie Recaro – te już miałem, trwają poszukiwania) [ciężki temat, wciąż poszukuję]
- walka z rdzą (wymiana mocowań amortyzatorów tył, solidna konserwacja podwozia) [jeszcze cięższy temat]
- sprężyny Eibacha zamiast standardowych 1BE [są i jest dobrze :)]
- dla bezpieczeństwa być może jakiś wideorejestrator wpadnie [może kiedyś wpadnie].

Plany długoterminowe (2021 i dalej) [edit: aktualizacja]:
- Lepsze świecenie z przodu (bixenon // biled) [póki co zostaje przy ksenonie i montuje samopoziom]
- Poprawa hamowania (najpierw przód, potem ewentualnie tył – póki co ograniczają mnie 16”) [ewidentnie by się przydała, wciąż w planach na 2021]
- Rozważam zmianę konsoli na 2 DIN i wrzucenia czegoś z androidem [rozważam, ale przy moim audio taniego chińczyka nie chcę]
- Wydech: wymiana przynajmniej końcówek (ale to bardziej dla estetyki) [jak trochu ogarnę blacharkę to pewnie wpadnie]
- Jakieś nowsze ramiona wycieraczek [wpadły już fabrycznie nowe ramiona Aero z Passata B5 FL]
- Prace lakiernicze (coś na pewno trzeba będzie pomalować/wymienić bo są miejsca gdzie ruda szmata zaczyna się panoszyć). [w miarę możliwości i chęci będę próbował działać w temacie].

Zrealizowane modyfikacje i usprawnienia: 
- Połfis Jaeger na niezawodny fullfis VDO
- Rozpórka kielichów z przodu (standardowo od A6 C5)
- Montaż ori rolety tylnej szyby
- Przejście ze świateł soczewkowych na ksenon, tył powrót na ori lampy (przy zakupie były Depo)
- Podświetlenie tablicy na LED na ori lampkach B5, barwa naturalna
- Lusterko wsteczne fotochrom z kompasem (kompas jeszcze nie uruchomiony)
- Lekko obniżone zawieszenie sportowe Eibach Pro Kit + amortyzatory Billstein (przód)
- Ramiona wycieraczek Aero z Passata B5 FL
- Sporo pracy przy car audio: niefabryczne radio, instalacja: głośniki, przewody oraz wzmacniacz. No w zadzie wszystko, przy tym wygłuszone są przednie drzwi
- Do car audio doszło też radio z BT i mikrofon więc mam solidny zestaw głośnomówiący
- Dużo prac serwisowych. Głownie oleje i filtry, ale także naprawiany był sterownik ABS, wymieniane łożyska z tyłu, kompletny remont zawieszenia z przodu (wpadł Lemorder i Billstein). Ostatnio (koniec 2020) zrobiony kompletny rozrząd przy 1.8T łącznie z paskiem, osprzętem paska, łańcuchem i napinaczami.

Zdjęcia samochodu (maj 2020):

Spoiler

DSC_2335.JPG

DSC_2337.JPG

DSC_2338.JPG

DSC_2349.JPG

DSC_2350.JPG

DSC_2355.JPG

DSC_2358.JPG

DSC_2365.JPG

Będę starał się wątek aktualizować na bieżąco (w miarę możliwości) i dbać o przejrzystość tematu.

Zachęcam do komentowania i dzielenia się sugestiami oraz udzielania porad na bazie własnych doświadczeń ?

Edytowane przez longer_xd
Aktualizacja na zamknięcie 2020
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim temat się otworzy i wpadną komentarze, chciałem jeszcze dorzucić coś od siebie na temat samej historii zakupu.

Jeśli by krótko wspomnieć zakupu, to było tak, że wiedziałem co chciałem i długo tego szukałem. Krótko zastanawiałem się czy nie uderzyć w nowszą generację ale po przemyśleniu tematu padła decyzja na zakup A4 w wersji B5. Interesował mnie sedan w wersji quattro, koniecznie 1.8T w jak najbogatszym doposażeniu i jedynie polift najlepiej z końcówki produkcji.

Po długim okresie poszukiwań (od początku 2017 roku) w końcu we wrześniu drogą kupna nabyłem swój pierwszy samochód ?
Poprzedni właściciel również długo szukał takiego egzemplarza. Po pewnym czasie uznał, że nie jest w stanie znaleźć satysfakcjonujący egzemplarz u nas w kraju i w ten oto sposób Audi zostało sprowadzone ze Szwajcarii. Auto przeszło kompletny serwis, następnie po bezawaryjnej służbie przez około półtora roku z powodów rodzinnych Audi zmieniło właściciela i służy nadal na co dzień. 

Przebieg na moment zakupu: 270 tyś km (potwierdzony).

Fabryczne wyposażenie:
- poduszki powietrzne przednie i boczne
- elektrycznie sterowane lusterka boczne podgrzewane
- podgrzewane dysze spryskiwaczy
- soczewkowe reflektory przednie + samo poziomowanie i spryskiwacze
- 4 elektryczne szyby z opcją domykania pilotem centralnego zamka
- sportowa skórzana kierownica trójramienna
- skórzana dźwignia hamulca ręcznego
- podłokietnik
- standardowe fotele podgrzewane
- tylna kanapa dzielona
- schowek na narty w oparciu tylnej kanapy
- półfis
- klimatronik
- tempomat
- parkotronic tył
- zawieszenie sportowe komfortowe (1BE)
- komplet oryginalnych pięcioramiennych alufelg (5 sztuk)

Zdjęcia świeżo po zakupie (wrzesień 2017):

Spoiler

DSC06951.JPG

DSC06964.JPG

DSC06986.JPG

W tym poście chciałbym podkreślić, że da się jeszcze kupić ładnie utrzymane A4 B5, ale niestety trzeba uzbroić się w cierpliwość i mocno szukać.

Edytowane przez longer_xd
formatowanie
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna.

Rozumiem że miałeś Recaro. Czemu się go pozbyłeś/pozbywasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, krzysiek_f napisał:

Rozumiem że miałeś Recaro. Czemu się go pozbyłeś/pozbywasz?

A to dosyć ciekawy temat, ale w wielkim skrócie ze względu na wzrost. Niewiele jest dwumetrowców jeżdżących B5, a ja jestem jednym z nich.

Tak się składa, że prawdopodobnie przez elektryczne sterowanie w Recaro (choć może też przez grubsze i wygodniejsze gąbki) fotele przednie są wyżej osadzone niż standardowe. Mam na myśli to, że jak zjadę fotelem na sam dół, to czuję kilka cm różnicy w wysokości. Przeciętny człowiek nawet tego nie odczuje, ale dla mnie różnica jest na tyle kolosalna, że dyskwalifikuje te fotele. Może to paradoks, ale nie czuję się komfortowo w Recaro i co prawda ze łzami w oczach, ale muszę się rozstać. Być może dałoby się przerobić stelaż pod fotelem, ale te siedzenia same w sobie stają się już rarytasem i nie chcę ich niszczyć. Myślę, że jak znajdę zwykłe kubełki z manualną regulacją wysokości i regulacją lędźwi to będzie dla mnie najlepsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już gdzieś czytałem, że siedzi się w nich wyżej czyli potwierdzasz. Słyszałem też, aby siedziało się wygodnie trzeba mieć wąską du.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, krzysiek_f napisał:

Słyszałem też, aby siedziało się wygodnie trzeba mieć wąską du.. 

To też akurat prawda :D

Może jeszcze mało testowałem, ale w mojej subiektywnej opinii standardowe fotele w B5 są całkiem wygodne. Nawet przy moim wzroście nigdy nie miałem problemów w dłuższych trasach. Natomiast zadbane Recaro wyglądają kozacko i na żywo robią jeszcze lepsze wrażenie niż na zdjęciach. Kolejny plus to trzymanie boczne. Na minus (przynajmniej dla wersji elektrycznej) jest waga - te fotele są naprawdę ciężkie, dużo cięższe do standardowych placków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu nadeszła chwila żeby pochwalić się co nieco praktycznie ukończonym już car audio. Prace trwały chwilę, ale nareszcie można się cieszyć ponadprzeciętnym brzmieniem ;) 

Radioodbiornik
Zdecydowałem się na radio Sony MEX-N5200BT. To co spodobało mi się w tym modelu to podświetlenie multikolor, czyli możliwość dowolnego dostosowania barwy podświetlenia zarówno klawiszy, jak i wyświetlacza. Ustawiając podświetlenie na czerwone, radyjko naprawdę ładnie komponuje się deską rozdzielczą. Ogólnie uważam, że jak na radio niefabryczne jest całkiem spójne z konsolą. W pierwszym poście wrzucałem już zdjęcia wnętrza.

DSC_2633.JPG

Oczywiście nie dla samego podświetlenia kupiłem to radio. Przede wszystkim czego oczekiwałem, to 6 wyjść RCA pod zabudowę car audio (dedykowane wejścia na przód, tył oraz sub), USB, bluetooth i mikrofon do rozmów. Muszę przyznać, że radyjko spisuje się rewelacyjnie i jakość rozmów przy wykorzystaniu dołączonego mikrofonu jest na zdecydowanie zadowalającym poziomie.

Scena muzyczna przód
Na przód wleciał sprawdzony zestaw dwudrożny Audio System M130 EVO dedykowany do A4 B5. Głośnik jest solidny, nieco większy niż każdy fabryczny. Zabudowa z przodu została profesjonalnie wykonana przez serwis Car Audio w Krakowie. Głośniki zostały solidnie przymocowane do drzwi (nie tłuką się w tapicerce - jak to niestety jest fabrycznie w B5), a drzwi w pełni wygłuszone przy użyciu odpowiednich mat oraz pianek. Nie było tak łatwo, ponieważ konieczna była drobna modyfikacja tapicerki od wewnątrz (żeby głośnik się mógł zmieścić i żeby membrana mogła pracować bez problemów). To na czym mi zależało - czyli oryginalny wygląd z zewnątrz został zachowany.

IMG_3571.JPG

IMG_3572.JPG


Dopełnienie sceny - tył (półka)
Wiem, że wśród społeczności car audio wrzucanie głośników w półkę tylną jest mocno dyskusyjne. Nie chcę tutaj polemizować na ten temat, natomiast przestawię krótko mój punkt widzenia i sposób jego realizacji. Ponieważ od początku miałem głośniki w tylnej półce i przyzwyczajony jestem, że zawsze coś tam grało, to nie wyobrażałem sobie, żeby w ogóle zrezygnować z tyłu. Jakoś nie widzę tego w ten sposób, że w tyle słychać jednie bass z bagażnika i przy tym zero tonów średnich oraz wysokich. Nie chciałem montować w półce wooferów, postawiłem na dwudrożne głośniki współosiowe Audio System CO 165 EVO. Rozwiązanie bardzo podobne do fabrycznego w mojej wersji (tweeter umieszczony jest pod kątem - zwrócony w stronę kabiny), tylko że jednak teraz jest to zestaw z wyższej półki. Aby nieco usprawnić osadzenie głośników, miejsca montażu wyłożyłem specjalną matą Audio System.

DSC_2425.JPG

DSC_2428.JPG

Głośniki grają na filtrze górnoprzepustowym - ich zadaniem jest wzbogacanie tonów średnich i wysokich, tony niskie uzupełnia subwoofer w bagażniku.

Wzmacniacz i instalacja
Całość gra pod potężnym, pięciokanałowym wzmacniaczem Audio System CO600.5. Przewody zasilające Audio System Z-PCS 20mm^2, przewody RCA Audio System Z-EVO - wielowarstwowy ekran przeciwzakłóceniowy.

DSC_1962.JPG

Wzmacniacz mimo sporych rozmiarów udało się w miarę dyskretnie zamontować od spodu pod półką :)

DSC_2438.JPG

DSC_2471.JPG

W wolnej chwili popracuję jeszcze trochę nad ukryciem przewodów, lecz najpierw muszę zdecydować gdzie zamontuję sterownik basu (to właśnie ten przewód który się rzuca w oczy na powyższym zdjęciu).

Subwoofer
Oczywiście, jako, że głownie słucham muzyki elektrowniczej (EDM), nie mogło zabraknąć subwoofera, który dopełni pasmo niskimi tonami. To co widać na zdjęciach wyżej, to skrzynka dedykowana do B5 w wersji avant - niestety nie są ogólnodostępne dla sedana. Głośnik Audio System M10 gra dynamicznie i nawet te 10" bardzo fajnie daje sobie rady. Niestety skrzynka nie pasuje się dobrze z sedanem, więc przerzuciłem się na dobrej jakości zabudowie home made (lepsze niż ta basera) wykonana specjalnie pod sedana. Tymczasowo testuję ją na głośniku JBL 12", lecz jak tylko uporam się z pasowaniem w boczek to wpadnie Audio System M12 do kompletu ;)

Wrażenia
Tak jak czytacie ten post z góry do dołu, tak właśnie etapami przez około półtorej roku pracowałem nad rozwojem car audio po to, aby uzyskać efekt taki jaki jest teraz. Niestety nie jestem w stanie opisać tutaj słowami wrażeń z odsłuchu car audio w takim wykonaniu. Nagrywanie filmików też mija się z celem. Myślę, że jak zobaczymy się kiedyś na zlocie, to z przyjemnością zademonstruję jak to gra i ocenicie sami ;)

Edytowane przez longer_xd
formatowanie
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogoda niestety nie dopisuje, ale postanowiłem wziąć się za jeden temat - xenon :) 

To zabawne, ale jak kupiłem auto, to byłem przekonany, że lampy Valeo które miałem są ksenonowe. Spryskiwacze w zderzaku + brak manualnej regulacji (a więc pewno samopoziom) + lampy świeciły naprawdę dobrze. No i ten charakterystyczny niebieski pasek u góry, gdzie ucinana jest wiązka światła przez soczewkę - tak naprawdę nie tylko ja byłem zmylony. Nawet zdarzało się na zlotach, że ktoś mówił "o widzę że masz ksenon". I było fajnie, do póki żarówki mijania H7 zaczęły miewać problemy z zapaleniem ze względu na przepalone już wtyczki. Czasem trzeba było wstrząsnąć przed użyciem :D

Później już tak naprawdę nie byłem w stanie ocenić, czy kiedyś w aucie siedział ksenon i lampy były przerobione albo raczej wymienione (bo są ori zaślepienia w miejscach przetwornic), ale zdecydowałem, że jak już ruszać ten temat, to skoro mam somopoziomowanie + spryskiwacze, to nie ma się co ograniczać tylko ładować ksenon.

Najprościej było kupić kompletne lampy, z przetwornicami, żarnikami etc. Temat nie łatwy, bo albo lampy są już mocno matowe, albo z pourywanymi łapami... ale w końcu udało się :)

DSCPDC_0000_BURST20200618185102096.JPG

Montaż sam w sobie nie był skomplikowany, ale jednak wyszła dziwna sprawa. U siebie w oryginalnej wiązce mam jedynie 4 piny, podczas gdy w lampach ksenonowych jest 7...

wtyczka.jpg

Pierwsze 4 piny które mam u siebie to światła długie, krótkie, pozycyjne i masa. Przez chwile łudziłem się, że może jednak dodatkowe piny będą od full FISa, CAN albo coś w ten deseń, lecz są to piny od silniczków samopoziomowania (sygnałowy, masa i plus). Trochę mnie to zbiło z tropu, ponieważ nie mam u siebie manualnej regulacji wysokości przy kierownicy, więc byłem niemal pewny, że musi istnieć instalacja samopoziomowania...

Teraz już nie wiem jak do tego podejść. Jest to możliwe, że były be piątki bez manualnej regulacji i bez samopoziomowania? Jak wtedy poprawnie regulować lampy?
Jeśli ktoś ma więcej wiedzy w temacie, będę wdzięczny za rady i sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć tu VIN a dowiesz się z czym auto opuściło fabrykę.

Podejrzewam że był ksenon + samopoziomowanie, które ktoś usunął bo przestało działać.

Gdyby przyszło Ci je dokładać to na FB koleś sprzedaje nowe zestawy.

Screenshot_2020-06-22-11-36-15-213_com.facebook.katana.jpg

Edytowane przez krzysiek_f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, krzysiek_f napisał:

Podejrzewam że był ksenon + samopoziomowanie, które ktoś usunął bo przestało działać.

Dzięki za link do dekodera - próbowałem robić to samodzielnie na różnych stronkach, a efekt był taki, że opisy bywały różne.

Wygrzebałem u nas na forum ciekawą informację. Mianowicie były takie egzemplarze i mowa tutaj o samochodach ze Szwajcarii, gdzie nie było ręcznej regulacji w pojeździe mimo braku samopoziomowania. Podobno było to zabronione na ten rynek, ale tylko tak czytałem. Mam nadzieję, że dekoder prawdę mi powie :) 

Wiadomo jak to u nas jest w przepisach. Na ten moment podjadę na staję diagnostyczną i manualnie wyreguluję wysokość świateł. Jako, że przez ponad 90% czasu samochodem podróżuję sam i niezaładowany, to takie tymczasowe rozwiązanie powinno się sprawdzić, a do listy dorzucam skompletowanie i montaż układu samopoziomowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev rozkodował Twój VIN. Potwierdziło się to co napisałeś. Nie masz regulacji zasięgu świateł, pomimo braku ksenonu z samopoziomowaniem. 

IMG_20200624_095930.jpg

W autach z regulacją jest tak

IMG_20200624_095839.jpg

Całe życie się człowiek uczy ?

Edytowane przez krzysiek_f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎24‎.‎06‎.‎2020 o 10:03, krzysiek_f napisał:

Dev rozkodował Twój VIN. Potwierdziło się to co napisałeś. Nie masz regulacji zasięgu świateł, pomimo braku ksenonu z samopoziomowaniem.

Tak, zgadza się. Trzeba będzie się tym tematem zająć, nie jestem z tych co mają gdzieś oślepianie innych.

Widzę, że temat kodów już trochę ogarniasz :) Jest gdzieś dostępna kompletna rozpiska wszystkich kodów, czy po prostu złapałeś porównanie na bazie innego rozkodowanego pojazdu?

Jeszcze raz dzięki wielkie za dekoder. Informacje znacznie bardziej szczegółowe, niż te po samodzielnym rozkodowaniu z wlepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwajcaria nie miała regulacji wysokości świateł ani samopoziomowania, potwierdzone info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, trepek napisał:

Szwajcaria nie miała regulacji wysokości świateł ani samopoziomowania, potwierdzone info.

Ciekawe czy było tak też przy ksenonach :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, longer_xd napisał:

Ciekawe czy było tak też przy ksenonach :eusathink:

ksenon ma automatyczna regulację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś na poprawę nastroju wpadły nowe postojówki LED oraz żarniki ksenonowe. Stare, które były zakupione z lampami świeciły różną barwą, więc albo były różne, albo nie wymieniane parami. Będą służyć jako zapasowe :)

Poniżej kilka fotograf dla zainteresowanych.

Pokaż zdjęcia

Nowe żarniki ksenonowe

DSC_2794.JPG

Żarówki pozycyjne H6W LED

DSC_2805.JPG

Pierwsze odpalenie świeżo zamontowanych żarników ksenonowych :)

DSC_2810.JPG

Jako ciekawostkę mogę dodać, że w poprzednich lampach soczewkowych Valeo miałem pozycyjne W5W. Nie wiem, czy były takie żarówki seryjnie w B5, ale wyglądało to jak ori - więc jeśli ktoś to modyfikował, to musiał zrobić to bardzo ładnie. Niestety H6W, które są domyślnie w światłach ksenonowych są droższe, natomiast na plus jest to, że solidnie siedzą w oprawkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...