Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Fabryczne koła - piasta - otwór centralny - drgania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Przy okazji doważania kół uzyskałem informację, że luz pomiędzy otworem felgi oraz piastą jest zbyt duży - wynosi ok. 0,4mm i to powoduje drgania samochodu. Jedno koło zostało ponownie odkręcone i przykręcone z większą starannością. Koło przy rozpędzeniu na doważarce miało inną amplitudę drgania niż chwilę wcześniej. Należy dodać, że przesunięcie osi wirowania już o 0,1mm odpowiada ciężarkowi o masie 12,7g.

Czy spotkaliście się wcześniej z podobnym problemem? Jaka różnica powinna być pomiędzy średnicą otworu centralnego felgi, a piastą?   Zastanawiające jest, że wcześniej nie było problemu z drganiami, a pojawiły się przy pierwszej wymianie opon. Koła były wyważane kilkukrotnie, z optymalizacją oraz testem drogowym.

Będę wdzięczny za wszelki sugestie!

Opublikowano

Nie doważa się wyważonych wcześniej kół.

Należy zerwać wszystkie odważniki,wyczyścić pozostałości po kleju i powtórnie wyważyć.

Opublikowano (edytowane)

@Fido Mowa o doważaniu kół na samochodzie - to była moja ostatnia próba pozbycia się drgań. Wcześniej koła wyważane były u kilku wulkanizatorów.

Edytowane przez przemopk
Opublikowano

Jakie masz felgi ? Oryginalne ? czy zamienniki i pierscienie centrujace?

Nalezy zmierzyc srednica centrowania na piascie, byc moze zjadla je juz rdza.

Informacje o luzu pasowania ktore otrzymales sa prawidlowe, tam moze byc max 0.1 mm luzu . 

Opublikowano

@soul87 Dzięki za odpowiedź. Felgi oryginalne 18" 8K0 601 025 AP. Byłem dziś w serwisie Audi i mechanicy nie widzieli problemu luzu pomiędzy otworem centralnym felgi, a piastą. Po diagnostyce kół zwrócili uwagę na zbyt duże bicie jednej opony i delikatnie krzywą felgę. W następnym tygodniu wyruszę w dłuższą drogę i dam znać, czy udało im się zminimalizować problem drgań.

Opublikowano

Wymień opony,wyprostuj felgi a problem zniknie.

Opublikowano

@Fido Cóż za błyskotliwa odpowiedź.

Opony zostały zmienione. Wytłumacz mi proszę, jak to jest, że na tych samych oponach i felgach wcześniej nie było problemu bicia.

Opublikowano
W dniu 5.06.2020 o 19:50, przemopk napisał:

Po diagnostyce kół zwrócili uwagę na zbyt duże bicie jednej opony i delikatnie krzywą felgę.

Może akurat ta krzywa była na tylnej osi.

Krzywą felgę trzeba wyprostować.

Opublikowano

@Fido Tak, była na tylnej osi. Serwis aktualnie przełożył ją na przednią oś (wg wskazań wyważarki Hunter RoadForce) i spasował tak z oponą, że siła wariacji wynosi 40N (dopuszczalny limit ~85N).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...