przemopk Opublikowano 2 Czerwca 2020 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Cześć, Przy okazji doważania kół uzyskałem informację, że luz pomiędzy otworem felgi oraz piastą jest zbyt duży - wynosi ok. 0,4mm i to powoduje drgania samochodu. Jedno koło zostało ponownie odkręcone i przykręcone z większą starannością. Koło przy rozpędzeniu na doważarce miało inną amplitudę drgania niż chwilę wcześniej. Należy dodać, że przesunięcie osi wirowania już o 0,1mm odpowiada ciężarkowi o masie 12,7g. Czy spotkaliście się wcześniej z podobnym problemem? Jaka różnica powinna być pomiędzy średnicą otworu centralnego felgi, a piastą? Zastanawiające jest, że wcześniej nie było problemu z drganiami, a pojawiły się przy pierwszej wymianie opon. Koła były wyważane kilkukrotnie, z optymalizacją oraz testem drogowym. Będę wdzięczny za wszelki sugestie!
Fido Opublikowano 2 Czerwca 2020 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Nie doważa się wyważonych wcześniej kół. Należy zerwać wszystkie odważniki,wyczyścić pozostałości po kleju i powtórnie wyważyć.
przemopk Opublikowano 4 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2020 (edytowane) @Fido Mowa o doważaniu kół na samochodzie - to była moja ostatnia próba pozbycia się drgań. Wcześniej koła wyważane były u kilku wulkanizatorów. Edytowane 4 Czerwca 2020 przez przemopk
soul87 Opublikowano 5 Czerwca 2020 Opublikowano 5 Czerwca 2020 Jakie masz felgi ? Oryginalne ? czy zamienniki i pierscienie centrujace? Nalezy zmierzyc srednica centrowania na piascie, byc moze zjadla je juz rdza. Informacje o luzu pasowania ktore otrzymales sa prawidlowe, tam moze byc max 0.1 mm luzu .
przemopk Opublikowano 5 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2020 @soul87 Dzięki za odpowiedź. Felgi oryginalne 18" 8K0 601 025 AP. Byłem dziś w serwisie Audi i mechanicy nie widzieli problemu luzu pomiędzy otworem centralnym felgi, a piastą. Po diagnostyce kół zwrócili uwagę na zbyt duże bicie jednej opony i delikatnie krzywą felgę. W następnym tygodniu wyruszę w dłuższą drogę i dam znać, czy udało im się zminimalizować problem drgań.
Fido Opublikowano 5 Czerwca 2020 Opublikowano 5 Czerwca 2020 Wymień opony,wyprostuj felgi a problem zniknie.
przemopk Opublikowano 7 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2020 @Fido Cóż za błyskotliwa odpowiedź. Opony zostały zmienione. Wytłumacz mi proszę, jak to jest, że na tych samych oponach i felgach wcześniej nie było problemu bicia.
Fido Opublikowano 7 Czerwca 2020 Opublikowano 7 Czerwca 2020 W dniu 5.06.2020 o 19:50, przemopk napisał: Po diagnostyce kół zwrócili uwagę na zbyt duże bicie jednej opony i delikatnie krzywą felgę. Może akurat ta krzywa była na tylnej osi. Krzywą felgę trzeba wyprostować.
przemopk Opublikowano 7 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 7 Czerwca 2020 @Fido Tak, była na tylnej osi. Serwis aktualnie przełożył ją na przednią oś (wg wskazań wyważarki Hunter RoadForce) i spasował tak z oponą, że siła wariacji wynosi 40N (dopuszczalny limit ~85N).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się