Skocz do zawartości

przemopk

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O przemopk

Informacje

  • Imię
    Przemek
  • Miasto
    Poznań

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2014
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CJCD
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

434 wyświetleń profilu

Osiągnięcia przemopk

0

Reputacja

  1. @Fido Tak, była na tylnej osi. Serwis aktualnie przełożył ją na przednią oś (wg wskazań wyważarki Hunter RoadForce) i spasował tak z oponą, że siła wariacji wynosi 40N (dopuszczalny limit ~85N).
  2. @Fido Cóż za błyskotliwa odpowiedź. Opony zostały zmienione. Wytłumacz mi proszę, jak to jest, że na tych samych oponach i felgach wcześniej nie było problemu bicia.
  3. @soul87 Dzięki za odpowiedź. Felgi oryginalne 18" 8K0 601 025 AP. Byłem dziś w serwisie Audi i mechanicy nie widzieli problemu luzu pomiędzy otworem centralnym felgi, a piastą. Po diagnostyce kół zwrócili uwagę na zbyt duże bicie jednej opony i delikatnie krzywą felgę. W następnym tygodniu wyruszę w dłuższą drogę i dam znać, czy udało im się zminimalizować problem drgań.
  4. @Fido Mowa o doważaniu kół na samochodzie - to była moja ostatnia próba pozbycia się drgań. Wcześniej koła wyważane były u kilku wulkanizatorów.
  5. Cześć, Przy okazji doważania kół uzyskałem informację, że luz pomiędzy otworem felgi oraz piastą jest zbyt duży - wynosi ok. 0,4mm i to powoduje drgania samochodu. Jedno koło zostało ponownie odkręcone i przykręcone z większą starannością. Koło przy rozpędzeniu na doważarce miało inną amplitudę drgania niż chwilę wcześniej. Należy dodać, że przesunięcie osi wirowania już o 0,1mm odpowiada ciężarkowi o masie 12,7g. Czy spotkaliście się wcześniej z podobnym problemem? Jaka różnica powinna być pomiędzy średnicą otworu centralnego felgi, a piastą? Zastanawiające jest, że wcześniej nie było problemu z drganiami, a pojawiły się przy pierwszej wymianie opon. Koła były wyważane kilkukrotnie, z optymalizacją oraz testem drogowym. Będę wdzięczny za wszelki sugestie!
  6. Możesz dokładnie sprawdzić tutaj - Link Upewnij się jakie masz zawieszenie - etykieta w książce serwisowej - szukaj oznaczeń 1BA, 1BE, 1BV. Wg numeru 8K0 413 031 AP pasuje 313 364.
  7. @arex2204 Udało się rozwiązać problem?
  8. @lukas309 Niewiele, 1500 km. Po kolejnych kilometrach znów przekażę swoje spostrzeżenia.
  9. Pierwsze wnioski: - Przy trasach zróżnicowanych brak zauważalnych zmian. - Przy trasie autostradowej spalanie średnie wyższe o ok. 0.5l / 100km. Paliwo Efecta Diesel
  10. Dobra kwota. Mam tą samą jednostkę CJCD, ale przebieg trochę niższy, więc jeszcze wstrzymuję się z wymianą. Już jesteś po zabiegu? Gdzie znalazłeś ten warsztat?
  11. Przy jakiej prędkości na autostradzie osiągasz takowe spalanie? Mam tą samą jednostkę i niekiedy na krótszych trasach (przeważnie robię dłuższe) wentylator potrafi się załączyć. Trzeba zwrócić uwagę, że wentylator reguluje proces wypalania filtru DPF.
  12. Nie do końca. Na stronie https://webcat.zf.com możesz sprawdzić specyfikacje części - zwróć uwagę czy przy dwumasie jest dopisek "only with". W dobrej cenie można dostać nowy komplet sprzęgło i dwumasa o numerach 2289 000 298.
  13. Dla potomnych - wymiana nowego sprzęgła i dwumasy rozwiązała problem. Polecam osobiście zakupić części, można zaoszczędzić niemałą sumkę (biorąc pod uwagę wyceny z różnych warsztatów).
  14. przemopk

    Problem

    Zajrzyjcie proszę pod poniższy link, umieściłem tam szczegółowy opis problemu i filmiki. Czy u Was są podobne objawy, czy jednak jest jakaś różnica?
  15. Witam, Od 2 miesięcy borykam się z pewną nieprawidłowością w pracy układu napędowego. Po przejechaniu kilkudziesięciu km i pełnym rozgrzaniu silnika, przy energicznym przyciśnięciu pedała gazu, gwałtownie podnoszą się obroty silnika. Nic nie byłoby dziwnego, gdyby samochód przyspieszał jednostajnie. Sytuacja nie zdarza się często i zawsze, ale nie jest to ani przyjemne, ani bezpieczne (ma się wrażenie delikatnego boksowania kół przy ustabilizowaniu pozycji obrotomierza). Zauważyłem, że wskazówka obrotomierza szaleje przy osiągnięciu ok 1800 obr/min (bieg 4,5,6). Zamieszczam linki z krótkimi filmikami (problem pojawił się po przejechaniu 105km). Obroty silnika 1 i Obroty silnika 2 Samochód kilka dni temu był w serwisie (ten sam dzień, co na filmikach), wymieniono wszystkie płyny i filtry, a komputer nie wykazał nic znaczącego, poza jednorazowym zanikiem napięcia. Sprzęgło działa poprawnie, nie zauważyłem zmian w stosunku do wcześniejszego okresu. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Byłbym wdzięczny za wszelkie informacje. Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI, 150KM CJCD 2014 Przebieg niecałe 180.000 km
×
×
  • Dodaj nową pozycję...